Zo, het begint nu wel echt te kriebelen hoor, met het maken van alle voorbereidingen!
Gisteren de tent even opgezet om te kijken of ik het nog kan (

) en of ie niet helemaal aangevreten is door de muizen. Laatste (en enige) keer dat ik deze tent opgezet heb is meer dan tien jaar geleden

. Maar alles was nog heel en compleet en het was goed te doen.
Daarna een grondzeil eringelegd (tegen pieps nagels over de onderzijde van de binnentent, doen jullie ook zoiets?) en uitgeprobeerd welke combi van matrasje en luchtbedden lekker lag etc. Eén luchtbed blijkt alvast lek (ik herinner me ook weer de laatste keer dat ik daarop geslapen heb: meerdere keren moeten opblazen 's nachts, grrrrr) dus die gaat niet mee

.
Vervolgens wat dekens erin gepleurd, de slaapzakken gecontroleerd en die erbij gelegd. Als laatste nog pieps 'settle'-kleedje op de dekens (dan weet ze dat ze daar moet liggen) en toen was het geheel af en mocht piep komen

.
Mijn heerlijke meisje liep eerst een rondje om de tent (uiteraard over/door de scheerlijnen

) en intussen was ik in de tent gaan zitten. Toen ik haar riep zag ik haar snuit onder de tent doorkomen waar daar niet de bedoeling was

, maar godzijdank liep ze verder en nam ze de werkelijke ingang

. Ze vond het wel een beetje vreemd maar wist direct wat de bedoeling was en ging dus gelijk op haar kleedje liggen

. Toen hebben we lekker even samen in de tent gelegen, ieder op een luchtbed

.
Toen we daar zo lagen vond ik het bijna jammer dat we maar 1 nachtje gaan haha.
Helaas hebben we dat liggen in de tent iets te lang gedaan, want toen ik de tent op ging ruimen begon het te regenen (zal je net zien)

. Hij was gelukkig niet erg nat, maar te nat om op te rollen dus die moest binnen nog uitgehangen worden. Vanavond maar eens in de hoes doen.
In de huiskamer ligt nu een bank helemaal vol met dekens, grondzeilen, matrasjes etcetera etcetera

. Het gaat echt beginnen

!