Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Energie voeding ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Energie voeding ?

Ongelezen bericht door smokey »

Eigelijk heb ik een redelijk simpele vraag :

Wij geven aan onze border collie's HIGH ENERGIE brokken ,maar krijgen ze hier nou echt meer energie door zijn ze hierdoor drukken ?

Als ik ze andere brok zou geven welke geen energie brok is zouden ze dan minder energie krijgen daardoor ?
dagmar88
Zeer actief

Re: Energie voeding ?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

smokey schreef:Eigelijk heb ik een redelijk simpele vraag :

Wij geven aan onze border collie's HIGH ENERGIE brokken ,maar krijgen ze hier nou echt meer energie door zijn ze hierdoor drukken ?

Als ik ze andere brok zou geven welke geen energie brok is zouden ze dan minder energie krijgen daardoor ?

Heb je het wel goed begrepen? High energy brokken leveren meer energie, dus zijn calorierijk.
Ayronna
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ayronna »

Als je high energy voert zul je overdag ontzettend veel met de honden moeten doen waarbij ze de calorieën weer verbruiken. Als je overdag niet enorm veel met ze doet, hoef je ze ook geen speciale brok te voeren. Op een andere brok hoeven ze niet direct rustiger te worden.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ayronna schreef:Als je high energy voert zul je overdag ontzettend veel met de honden moeten doen waarbij ze de calorieën weer verbruiken. Als je overdag niet enorm veel met ze doet, hoef je ze ook geen speciale brok te voeren. Op een andere brok hoeven ze niet direct rustiger te worden.
Mwah, ontzettend veel? Toen ik nog brok voerde kreeg Nilo ook high energy brokken. Maar zo ontzettend veel deed ik nou ook weer niet met hem hoor. We wandelen minimaal een uur per dag en trainen dagelijks wat, de enige dag intensiever dan de ander. Toch verbruikte hij al die calorieën want op ander voer bleef hij te mager.

En dat is ook de functie van high energy brokken. Niet je hond high energy maken :wink: Dat is hij als het goed is al, waardoor hij enorm veel voedingsstoffen verbruikt en op andere voeding te mager kan blijven.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik voer enkel high energy in de winter. Vooral als het vriest en in de winter werken ze toch al gauw 2x4 u per week.
gyanty
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay heeft jarenlang op een brok gegeven die in dat op zicht ook erg heftig is. Veel honden worden dik van als ze er alleen al naar kijken: cavom. De hond wordt niet druk van een dergelijke brok, maar een hond die aanleg heeft wordt er moddervet van. Border Collie zijn in algemeen wel honden die veel verbruiken en weinig eten, waardoor je per portie beter maar wat heftigers kunt geven om voldoende binnen te krijgen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De term high energy op een zak brokken of wat voor voer dan ook, heeft toch niets te maken dat een hond daar drukker van zou worden? Je geeft dit soort voor juist aan honden met veel energie, omdat de brok meer voeding geeft, dan een ander soort voer, en dus niet afvalt. Wat dit soort hond wel zou kunnen als je hem/haar gewoon voer geeft. Een hond die de hele dag op de bank ligt, zal door voer met high energy erop geen stap meer zetten, maar wel dikker worden, omdat hij veel te veel voedingsstoffen binnen krijgt die hij niet verbrandt.

Je kunt het vergelijken met mensen. Sporten zullen een veel hoogwaardiger voedingspatroon hebben, oftewel high energy. Als ze dat niet doen, vallen ze zo om.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”