Moet zo'n wortel er altijd uit? Narcose wordt een lastig verhaal, is vorige keer al niet helemaal goed gegaan. Als het moet, dan moet het, maar liever niet.

Moderator: moderatorteam

Ik vraag me ook af of hij niet gewoon al dood was. Die dingen zijn hartstikke sterk normaal.LongFields schreef:Ik heb geen idee of het noodzakelijk is om de wortel te verwijderen, maar wil je wel even sterkte wensen. Een hele kies afgebroken, dat gebeurt volgens mij niet vaak.
Ik ga duimen dat Pasha niet onder narcose hoeft.

Paisley schreef:Wat moet er veranderen dan? Zit er nu een ontsteking onder?
Bij een hond van 13 met extra risico bij narcose zou ik het niet doen eigenlijk, als ze geen pijn toont. Ik heb zelf een jaar rond gelopen met een wortel in mijn kaak zonder kies erop en heb er nooit echt last van gehad. Ik vind sommige dierenartsen een beetje overijverig. Ik ken iemand die met een slecht etende bejaarde kat naar de dierenarts ging en met een kat zonder kiezen terug kwam, waarna de kat na een maand alsnog gewoon dood ging uit ouderdom.

Ik bedoel niet jou dierenarts in deze situatie. Ik ken de hond niet. Maar ik ken genoeg verhalen waar er heftig wordt door gedokterd met oude honden en katten waar het wat mij betreft niet nodig was. En omdat ik zelf met een wortel in mijn kaak heb rondgelopen zonder pijn, vraag ik me ook af in hoeverre jou hond baat heeft bij een operatie op oude leeftijd en met slechte ervaringen met narcose als ze geen pijn laat merken.nathalie schreef:Paisley schreef:Wat moet er veranderen dan? Zit er nu een ontsteking onder?
Bij een hond van 13 met extra risico bij narcose zou ik het niet doen eigenlijk, als ze geen pijn toont. Ik heb zelf een jaar rond gelopen met een wortel in mijn kaak zonder kies erop en heb er nooit echt last van gehad. Ik vind sommige dierenartsen een beetje overijverig. Ik ken iemand die met een slecht etende bejaarde kat naar de dierenarts ging en met een kat zonder kiezen terug kwam, waarna de kat na een maand alsnog gewoon dood ging uit ouderdom.
Overdrijverig?? Als ze vandaag of morgen onder het mes had gegaan had ik dat kunnen snappen, maar een maand aankijken noem ik niet overdrijverig hoor.
Er is een kans dat het tandvlees erover heen gaat groeien oid. Ze lijkt er geen pijn aan te hebben, maar zo heb ik wel meer dieren gehad die niks aangaven en toch moesten vergaan van de pijn. Ik heb "liever" dat ze eventueel dood gaan terwijl ze onder narcose is, dan dat ze nog een paar jaar leeft met pijn in d'r bek waar ik niks van weet.