Leonie. schreef:Dat is een beetje afwachten denk ik. Die van mij heeft een maand geleden jankend op de deurmat gelegen door een loopse buurhond. Kon hem ook amper nog los hebben in het park. Maar dat was een korte fase. En hij is net twee, dus wie weet wordt het minder als hij ouder wordt.
Het zal altijd afwachten zijn denk ik. Ik lees hier inderdaad ook de verhalen van de mensen die een reu hebben die niet meer te bereiken is als ze een loopse teef in de buurt hebben, laat staan in huis. Hier kon ik het sturen, makkelijke reu en teef, of misschien toch dat ze mijn nee daarin erkenden. En nee, die loopse perioden zijn niet leuk, want ze negeerden elkaar echt niet dus ik moest ogen voor en achter hebben en als ik naar het toilet ging of kookte zat er 1 op de gang en de ander in de woonkamer met de tussendeur dicht

Dat dan weer wel, ze hebben aan een paar seconden genoeg immers. En bij teveel getsjenk gingen ze ook apart, dan de ene in de woonkamer en dan de ander. Rees ook wel eens met de ogen naar de hemel tijdens de loopse periodes, maar dan was het weer over en ging het verder weer prima.
Ik moet met die kleine ook afwachten hoe het gaat, ik weet alleen van mezelf hoe en wanneer ik reageer naar zowel reu als teef op die momenten en die twee destijds accepteerden dat. Met de kleine en naar het teefje toe zal ik net zo nu gaan reageren. Hopelijk gaat het zoals het destijds ook ging, dat scheelt dan vast een boel. Maar ik ga er niet vanuit dat het een makkie gaat worden omdat het bij mijn andere twee zo makkelijk ging.
Op voorhand daarom een van de twee castreren of steriliseren wil ik gewoon niet doen.