Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aanbetaling
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: aanbetaling
De prijsopgave niet perse om iets te duur te vinden, maar ook gewoon om te weten waar ik op moet rekenen, vindt ik toch prettig om te weten.
Deze week heb ik voor mijn beide honden een redelijk grote uitgave bij de da, nou ja, prima, maar vond het van te voren wel prettig om te weten waar ik aan toe was. Maar beide bezoekjes gaan gewoon door hoor
Deze week heb ik voor mijn beide honden een redelijk grote uitgave bij de da, nou ja, prima, maar vond het van te voren wel prettig om te weten waar ik aan toe was. Maar beide bezoekjes gaan gewoon door hoor

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Voor niet levensbedreigende dingen shop ik met grote regelmaat. Laatst 3 honden rabies laten enten. Dan bel ik een rondje ja. Ik vind nl dat elke dierenarts kundig genoeg is om rabies te enten. En ja, dat scheelde me uiteindelijk 80!! euro met de dierenarts waar ik normaal heen ga.Marion. schreef:Maar dan krijg je een prijsopgave. En als je dat te duur vind, ga je dan verder shoppen?Machie schreef:Ja daar wil ik ook vooraf een prijsopgave van. En natuurlijk is het dan niet hou de hond maar. Het een staat toch los van het ander?Marion. schreef:Wil je ook vooraf een prijsopgaaf voor een operatie van je hond, trouwens? En als het wat duurder uitvalt, dan is het 'hou de hond maar'?Machie schreef:Ik wil wel vooraf weten wat een hond kosten moet. Dat wil ik bij alles wat ik koop.
Krijgt csiv een baarmoederontsteking dan sta ik gewoon zo snel mogelijk bij mn normale dierenarts op de stoep.
Verder vind ik het gewoon fijn om van te voren een beetje te weten wat iets kost.
Ja, nou ja. En ik heb dat dus niet. Bij grote bedragen die ik uit ga geven, weet ik dat ze groot zijn. Dat is genoeg informatie voor mij.Jeannettebo schreef:De prijsopgave niet perse om iets te duur te vinden, maar ook gewoon om te weten waar ik op moet rekenen, vindt ik toch prettig om te weten.
(maar goed, wij zijn ook vast het enige stel dat een huis op papier heeft gekocht, waarvan 1 persoon niet eens exact wist waar het gebouwd werd

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ieder z'n ding toch 
Al heeft mijn vriend zn huis ook gekocht zonder te weten waar het precies stond
Al scheelde dat maar een meter of 100 

Al heeft mijn vriend zn huis ook gekocht zonder te weten waar het precies stond

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik wil het ook wel weten. Bij een Akita zit er makkelijk 500 euro tussen. Soms 1000.
Ja, nou ja. Voor Hagenees Pieter - die de weg lopend 'kende' van het station naar de Vijverberg, was het een iets grotere sprong.Machie schreef:Ieder z'n ding toch
Al heeft mijn vriend zn huis ook gekocht zonder te weten waar het precies stondAl scheelde dat maar een meter of 100
Maar grote uitgaven doen wij gewoon makkelijk. Een keuken uitzoeken, zijn we met 2 uurtjes klaar. Maar als hij gehakt voor de spagetti bij de slager gaat kopen vind ik dat wel dikke onzin. De smaak zit namelijk in de saus, niet in de gehakt. En dan hebben we het over een euro ofzo

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik wil wel weten wat een hond kost. Ik vond het ook niet raar dat mensen mij om de pupprijs vroegen en als ze het niet deden, zei ik het wel.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Machie schreef:Ja daar wil ik ook vooraf een prijsopgave van. En natuurlijk is het dan niet hou de hond maar. Het een staat toch los van het ander?Marion. schreef:Wil je ook vooraf een prijsopgaaf voor een operatie van je hond, trouwens? En als het wat duurder uitvalt, dan is het 'hou de hond maar'?Machie schreef:Ik wil wel vooraf weten wat een hond kosten moet. Dat wil ik bij alles wat ik koop.
Ik ook.
Natuurlijk is het anders bij een spoedgeval dan kan een da natuurlijk niet zeggen dat gaat het kosten. Maar bij de PL operatie van Toots wilde wij dat ook weten. Lijkt me niet meer dan logisch. Overgens is de prijs niet eens bepalend maar ik wil gewoonnaltijd graag weten waar ik aan toe ben. Grote uitgaves doen we ook best makkelijk maar niet zonder vooraf te weten wat het kost.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Een pupprijs wil ik weten.
Telefonisch contact met fokker, vertellen wat de fokker van ons kan verwachten en wederzijds. Aan het einde van dat gesprek vraag ik naar de pupprijs, die ik al redelijk in kaart heb gebracht.
Wil onszelf en fokker niet lekker maken met een bot wat we niet willen/kunnen uitgeven.
Edit: het moet wel heel raar lopen eerdat wij weer voor een rashond gaan
Telefonisch contact met fokker, vertellen wat de fokker van ons kan verwachten en wederzijds. Aan het einde van dat gesprek vraag ik naar de pupprijs, die ik al redelijk in kaart heb gebracht.
Wil onszelf en fokker niet lekker maken met een bot wat we niet willen/kunnen uitgeven.
Edit: het moet wel heel raar lopen eerdat wij weer voor een rashond gaan

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
afgelopen week werd ik gebeld met de vraag of ik pups had. ik dus nee nog niet, maar de wachtlijst is vol dus helaas. de volgende vraag was: hoe duur zijn de pups? ik geef de prijs door en mevrouw zei: dat is mij te duur en kwakte zo de hoorn erop
moest er wel omlachen.
ik heb er ook geen moeite mee om de prijs te geven als men er om vraagt.
ellen

ik heb er ook geen moeite mee om de prijs te geven als men er om vraagt.
ellen
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik informeer dan wel vooraf en bij niet spoedeisend, wil ik ook nog wel bij de goedkoopste (mits ik vertrouwen heb in die arts) de operatie laten doen.Marion. schreef:Wil je ook vooraf een prijsopgaaf voor een operatie van je hond, trouwens? En als het wat duurder uitvalt, dan is het 'hou de hond maar'?Machie schreef:Ik wil wel vooraf weten wat een hond kosten moet. Dat wil ik bij alles wat ik koop.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vraag bij alles de prijs ,ook als er spoed is bij de DA.
Sta niet graag voor verrassingen . Heb graag nog een stem in ja of nee te zeggen.
Sta niet graag voor verrassingen . Heb graag nog een stem in ja of nee te zeggen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Een prijs vragen wil toch niet direct betekenen dat je ergens anders heen gaat? Gewoon vooraf weten wat je kwijt bent, dat voorkomt discussie achteraf. Ik zie niet in waarom dat met honden anders zou zijn dan met auto's, keukens en meubels? Heel simpel gezegd koop je iets van iemand anders, dan mag je toch gewoon weten wat je moet afrekenen?
Overigens heeft niet elke rasvereniging een richtprijs en houden niet alle fokkers zich aan een eventuele richtprijs.
Overigens heeft niet elke rasvereniging een richtprijs en houden niet alle fokkers zich aan een eventuele richtprijs.

- Machie
- Zeer actief
Onze rasvereniging heeft idd geen richtprijs. Maarja, als je 14 rassen onder je hoede hebt 

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze rv heeft er heel lang 1 op de site gehad van 750 euro. Jaren niet aangepast en toen wij voor Ushi gingen bleek de prijs gewoon ruim 350 euro hoger al te zijn. Voor ons geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen wel is.sjaak-k schreef:Een prijs vragen wil toch niet direct betekenen dat je ergens anders heen gaat? Gewoon vooraf weten wat je kwijt bent, dat voorkomt discussie achteraf. Ik zie niet in waarom dat met honden anders zou zijn dan met auto's, keukens en meubels? Heel simpel gezegd koop je iets van iemand anders, dan mag je toch gewoon weten wat je moet afrekenen?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik vind het ook helemaal niet raar om het over de prijs te hebben eigenlijk, waaorm dat zo'n taboe is snap ik ook niets van. Toen ik voor het eerst bij de fokker van Pom kwam hebben we het er ook gewoon over gehad. Ze vroegen of ik de prijs wist, ik zat er net wat naast 100 euro ofzo, nou ja, dan weet je wat je kwijt gaat zijn. Dat vind ik wel prettig ja
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Bij ons is dat nog wel een verschil. Er zijn pupprijzen van 650 euro tot 1500 euro. Dan wil ik toch wel graag weten wat het precieze bedrag is, omdat ik sommige bedragen niet wil betalen voor een pup en dat liever weer voordat ik 7/8 weken verliefd aan het worden ben.Marion. schreef:Waarom??? Je weet de pupprijs die de rasvereniging aangeeft, dat is je leidraad. En of het dan 100 euro meer of minder is, maakt me dan geen drol uit hoor. Ik heb het pupje in 7/8 weken zien groeien, en dat is het pupje wat ik wil.

En ja, ook bij een operatie wil een schatting van de kosten. Mocht het duurder uitvallen geen probleem, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het ook heel normaal dat een pupkoper op voorhand vraagt wat de prijs is van een pup.
Heb daar ook nooit geheimzinnig over gedaan, waarom zou ik?
Zelf heb ik ook gevraagd wat ik voor Mojo moest betalen, niet dat het me had uitgemaakt want ik had de pup hoe dan ook willen hebben, maar gewoon om op voorhand te weten hoeveel geld je apart moest leggen.
Als een hond geopereerd moet worden vraag ik ook van tevoren een schatting van de kosten, met dezelfde reden. Kan ik zorgen dat op het moment van betaling het geld ervoor van de spaarrekening naar de lopende rekening geboekt is.
Heb daar ook nooit geheimzinnig over gedaan, waarom zou ik?
Zelf heb ik ook gevraagd wat ik voor Mojo moest betalen, niet dat het me had uitgemaakt want ik had de pup hoe dan ook willen hebben, maar gewoon om op voorhand te weten hoeveel geld je apart moest leggen.
Als een hond geopereerd moet worden vraag ik ook van tevoren een schatting van de kosten, met dezelfde reden. Kan ik zorgen dat op het moment van betaling het geld ervoor van de spaarrekening naar de lopende rekening geboekt is.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik wil ook weten hoeveel een pup kost, en het zal wel vloeken in de kerk zijn , maar als ik de prijs te hoog vind kijk ik verder.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik gewoon een huishond zou zoeken en een pup zou bv 2000 euro moeten kosten, terwijl 1200 normaal is voor dat ras, zou ik ook verder kijken. Zou ik specifiek die bloedlijn willen hebben, zou ik het wel betalen.Miezemuis schreef:Ik wil ook weten hoeveel een pup kost, en het zal wel vloeken in de kerk zijn , maar als ik de prijs te hoog vind kijk ik verder.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als fokkers de prijzen van hun pups nu eens gewoon op hun website plaatsen hebben we dat soort problemen niet.
Of zijn ze misschien bang dat de belastingdienst mee leest?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
nathalie schreef:Als ik gewoon een huishond zou zoeken en een pup zou bv 2000 euro moeten kosten, terwijl 1200 normaal is voor dat ras, zou ik ook verder kijken. Zou ik specifiek die bloedlijn willen hebben, zou ik het wel betalen.Miezemuis schreef:Ik wil ook weten hoeveel een pup kost, en het zal wel vloeken in de kerk zijn , maar als ik de prijs te hoog vind kijk ik verder.
Nou dat dus eigenlijk. Ik wil gewoon een huishond. En ik hoef echt niet het goedkoopste van het goedkoopste, ik wil wel dat er zaken in orde zijn, maar ik ga geen 1500,- betalen als ik zo'n zelfde hond(met vergelijkbare gezondheidsonderzoeken) voor 1000,- ook kan kopen . Zou ik om de een of andere reden meer met de honden gaan doen dan dat ik nu doe (lees show of hoog niveau sporten) snap ik dat daar dan weer wat tegenover staat)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Welke problemen? Ik heb nooit een probleem gehad bij fokkers als ik naar de prijs vroegWolfsblut schreef:Als fokkers de prijzen van hun pups nu eens gewoon op hun website plaatsen hebben we dat soort problemen niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wolfsblut schreef:Als fokkers de prijzen van hun pups nu eens gewoon op hun website plaatsen hebben we dat soort problemen niet.
Staat hier ook niet op de site om de reden dat het wisselt. Een pup voor bv de UK is duurder ivm blijven tot 4 maanden en ok exporteer veel.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wij vermelden de prijs inderdaad op de website, geen reden om daar geheimzinnig over te doen.Wolfsblut schreef:Als fokkers de prijzen van hun pups nu eens gewoon op hun website plaatsen hebben we dat soort problemen niet.
Veel fokkers doen daar wel geheimzinnig over. Als je vraagt wat de hond kost worden ze afgeslagen en ik vraag me eigenlijk af waarom.
nu komt darko niet rechtstreeks van de fokker af, heb eerst veel gepraat met de mensen en dan pas over de prijs gehad.
nu komt darko niet rechtstreeks van de fokker af, heb eerst veel gepraat met de mensen en dan pas over de prijs gehad.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Duidelijkheid en transparantie. Daar hou ik wel van.under the red sky schreef:Wij vermelden de prijs inderdaad op de website, geen reden om daar geheimzinnig over te doen.Wolfsblut schreef:Als fokkers de prijzen van hun pups nu eens gewoon op hun website plaatsen hebben we dat soort problemen niet.
Dan wordt de prijs niet gemaakt naar je neus of auto waar je mee aan komt rijden.
Je bent trouwens de eerste fokker, althans die ik gezien heb die de prijzen openbaar maakt.

KUnnen velen een voorbeeld aan nemen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Hoorde een keer iemand zeggen: als ik de prijs op de website zet lijkt dat meteen weer zo broodfokkerig. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet broodfokkerig, juist lekker duidelijk en daar hou ik van, maar zo wordt er blijkbaar door sommigen over gedacht.Wolfsblut schreef:Als fokkers de prijzen van hun pups nu eens gewoon op hun website plaatsen hebben we dat soort problemen niet.
Ik vraag trouwens bij een operatie al-tijd om een kostenraming en dat is nooit een probleem bij mijn dierenarts. Koop ik een hond loop ik ook niet naar de duurste fokker. Bij sommige fokkers zou ik zo 500 euro meer kwijt geweest zijn voor een bonte poedel, maar dan gaat het toch echt niet door. Dan kijk ik even verder want er zijn genoeg andere fokkers die het ook heel goed doen en wel redelijk met hun prijs zitten.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ken geen fokkers waar de pupprijs op de site staat, maar ik ken ook geen fokkers die er geheimzinnig over doen. Ja, als ze alleen een mail krijgen over de prijs, maar niet als er al contact is geweest. En dat ze geheimzinnig doen over de prijs komt omdat die mails met alleen een vraag over de prijs vaak geen verder contact opleverde als ze het wel vermeldden. Dan stuurden ze een leuk mailtje terug met wat informatie en kregen ze geen enkele reactie meer.