Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Luuk word Lucy (vraagje)
Moderator: moderatorteam
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Luuk word Lucy (vraagje)
Gisteren viel het me op dat Luuk's ene bal gegroeid was en de andere gekrompen. Aan het eind van de middag naar de DA en conclusie was een tumor in de grote bal.
Ik heb een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag om hem te laten castreren. Jammer, maar helaas, of niet?
Nu ben ik gaan zoeken op het net en kom tegen dat alleen de aangedane bal verwijderen ook een mogelijkheid is. Alleen rijst dan bij mij de vraag wat wijsheid is. Volledig castreren of alleen de aangedane bal laten verwijderen?
Ik heb een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag om hem te laten castreren. Jammer, maar helaas, of niet?
Nu ben ik gaan zoeken op het net en kom tegen dat alleen de aangedane bal verwijderen ook een mogelijkheid is. Alleen rijst dan bij mij de vraag wat wijsheid is. Volledig castreren of alleen de aangedane bal laten verwijderen?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Luuk word Lucy (vraagje)
Ik heb Bo volledig laten castreren, ik wil geen risico lopen wat dat betreft, mogelijk volledig misplaatst, maar je hebt ook geen vergelijkingsmateriaal meer, mocht de andere ook eens foute boel worden.
Sterkte met de man!
Sterkte met de man!

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Caspar is 2 maanden terug ook volledig gecastreerd om dezelfde reden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou dat met mijn da overleggen.
weet natuurlijk niet hoe eerlijk jouw da is maar de mijne gaf me op vragen zoals deze een eerlijk antwoord.
weet natuurlijk niet hoe eerlijk jouw da is maar de mijne gaf me op vragen zoals deze een eerlijk antwoord.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb het er (nog) niet over gehad met de DA. Ik ben gewoon meegegaan in een volledige castratie en heb niet eens gevraagd naar andere opties, simpelweg omdat ik vanmiddag dacht dat dat de enige optie was.
Pas toen ik las dat het ook mogelijk is om alleen de aangedane bal weg te halen, begon ik verder te denken
.
DA(praktijk) vertrouw ik volledig. No nonsens mensen en zullen gewoon eerlijk zijn als ik er naar vraag.
Pas toen ik las dat het ook mogelijk is om alleen de aangedane bal weg te halen, begon ik verder te denken
DA(praktijk) vertrouw ik volledig. No nonsens mensen en zullen gewoon eerlijk zijn als ik er naar vraag.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ik heb met mijn reu (toen 1 jaar oud) de keuze gemaakt om de 'gezonde' bal te laten behouden, en de teelbal die in het lichaam was gebleven, te laten verwijderen. Was geen tumor, had cryptorchidie (binnenbal).
Reden toen was dat ik hem als sporthond wilde trainen, en niet het risico wou lopen om hem qua drift te laten inzakken. Voor de fok had ik hem al meteen bij vaststelling van de cryptorchidie uitgesloten, dus dat argument speelde niet (meer) mee.
'k Zou vooral goed overleggen met je DA, als je erop kan vertrouwen dat die gewoon zegt waar het op staat
.
In ieder geval sterkte met de toestand, sowieso niet leuk als je hond onder het mes moet.
Reden toen was dat ik hem als sporthond wilde trainen, en niet het risico wou lopen om hem qua drift te laten inzakken. Voor de fok had ik hem al meteen bij vaststelling van de cryptorchidie uitgesloten, dus dat argument speelde niet (meer) mee.
'k Zou vooral goed overleggen met je DA, als je erop kan vertrouwen dat die gewoon zegt waar het op staat
In ieder geval sterkte met de toestand, sowieso niet leuk als je hond onder het mes moet.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
-
MBJ
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 3
Wij hebben onze toen 10 jaar oude reu eenzijdig laten castreren , dit omdat we bang waren dat hij andere helemaal zou inkakken.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Wat al eerder is gezegd, je hebt bij eenzijdig verwijderen geen vergelijkingsmateriaal meer.
Wat nou als die ook aangetast word en je bent er te laat bij......
Ik zou volledig laten weghalen. Maar dat is ook gevoel en niet medisch gegrond.
Veel sterkte en wijsheid
Wat nou als die ook aangetast word en je bent er te laat bij......
Ik zou volledig laten weghalen. Maar dat is ook gevoel en niet medisch gegrond.
Veel sterkte en wijsheid
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Sowieso met je dierenarts overleggen wat de kansen zijn dat de andere bal ook wordt aangedaan.
Het hondje van mijn moeder had hetzelfde en die dierenarts zei dat de kans dat het bij de andere bal ook gebeurt vrij groot was en
die heeft toen haar hond volledig laten castreren.
Het hondje van mijn moeder had hetzelfde en die dierenarts zei dat de kans dat het bij de andere bal ook gebeurt vrij groot was en
-
blondie
- Zeer actief
Dit, ik zou ook afgaan op het oordeel van de da in dit geval. Maar mijn gevoel zou wel zijn, volledig castreren. Als het dan toch moet dan maar alles, afhankelijk van de leeftijd van de hond. Bij een wat oudere reu zou ik het zeker volledig laten doen i.v.m. eventuele prostaatklachten ook. Misschien raakt dit kant noch wal, maar dat is mijn reactie na inlezen destijds over zaken die mijn reu aangingen.Caro. schreef:Sowieso met je dierenarts overleggen wat de kansen zijn dat de andere bal ook wordt aangedaan.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik heb bij Bayko destijds voor volledige castratie gekozen, om o.a. de redenen die Jeannette al noemt. Liever geen risico op later alsnog problemen met de overgebleven bal.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ach ja, jullie hebben helemaal gelijk en we laten hem ook gewoon castreren.
Misschien als hij heel jong was geweest, dat ik het anders zou doen. Maar meneer wordt deze maand 9 jaar en om nou het (grote, denk ik) risico te nemen dat hij volgend jaar ofzo weer onder het mes zou moeten? Beter van niet
.
Misschien als hij heel jong was geweest, dat ik het anders zou doen. Maar meneer wordt deze maand 9 jaar en om nou het (grote, denk ik) risico te nemen dat hij volgend jaar ofzo weer onder het mes zou moeten? Beter van niet
-
joline
- Zeer actief
Onze vorige hond is op een leeftijd van 10 jaar gecastreerd vanwege een vergrote bal. Hij had ook een vergrote prostaat en ook om die reden zijn toen alle twee zijn ballen weg gehaald. De dierenarts zei toen dat de vergrote bal kon komen door zijn vergrote prostaat.