Ik zit met een vraagje, onze hond is inmiddels al wat ouder geworden en is in de zomer 1 ondervoortandje verloren en 2 beschadigt door een bot.. Dus wij voorzichtiger geworden sindsdien, maar gister in het bos toen ze op een takje zat te kauwen waren er 3 onder tandjes aan het bloeden, de linksonder hoektand en de 2 tandjes kleinere hoektandjes ernaast? Het bloed zat zeg maar rondom de tandjes met voorname de grote hoektand // Me vraag dus, waarom is dit en hoe komt het?
Ik liep altijd met de gedachte dat als een tand bloedt bij een hond, het weer heelt en sterkr nestelt in het tandvlees? x.x
Zijn er maybe tips of speciale producten om te zorgen dat die tandjes weer in sterkte opbouwen net als bij mensen calcium werkt, bijv?
En moeten we er vanaf nu ook opletten dat ze niet meer op rgotere takkies knaagt of valt het wel mee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwakkere Tandjes
Moderator: moderatorteam
- Records070
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Zwakkere Tandjes
Zijn de tanden wel schoon?
Geen randen plaque en/of tandsteen bij het tandvlees?
Want dat tandsteen plus daardoor veroorzaakte ontsteking van tandvlees kan ook de oorzaak zijn.
Zou het in ieder geval even na laten kijken bij de DA
Geen randen plaque en/of tandsteen bij het tandvlees?
Want dat tandsteen plus daardoor veroorzaakte ontsteking van tandvlees kan ook de oorzaak zijn.
Zou het in ieder geval even na laten kijken bij de DA
- Records070
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
Nee we hebben dit jaar nog haar tandjes schoon laten bij de dierenarts toen ze al onder narcose was voor iets anders, we houden het nu goed bij met tanden poetsen, voor haar leeftijd zien ze er goed uit iig, geen tandplak of heel minimaal
Naja, afgelopen paar maanden is ze al teveel bij de DA geweest ivm tumor, en geriatrisch vestibulair aanval en wat kleine dingetjes // en geen op/aanmerking ivm haar tandjes en ze heeft er ook nooit echt problemen mee gehad
Kan het niet gewoon komen door minder voeding of iets in die geest? Ze heeft een tijdje aan minder brokjes per dag ivm afvallen gezet en ze heeft aantal weken terug ook een maag, darm infectie en kon dus 2 weken geen brokjes meer eten, en alleen licht verteerbaar voedsel en toen weer langzaam opgebouwt en nu zit ze aan de 280gram royal canin brokjes per dag
Mocht dat genoeg informatie zijn!
kan het dus daardoor komen en zijn er geen specifieke producten die helpen met het versterken van tanden?
Naja, afgelopen paar maanden is ze al teveel bij de DA geweest ivm tumor, en geriatrisch vestibulair aanval en wat kleine dingetjes // en geen op/aanmerking ivm haar tandjes en ze heeft er ook nooit echt problemen mee gehad
Kan het niet gewoon komen door minder voeding of iets in die geest? Ze heeft een tijdje aan minder brokjes per dag ivm afvallen gezet en ze heeft aantal weken terug ook een maag, darm infectie en kon dus 2 weken geen brokjes meer eten, en alleen licht verteerbaar voedsel en toen weer langzaam opgebouwt en nu zit ze aan de 280gram royal canin brokjes per dag
kan het dus daardoor komen en zijn er geen specifieke producten die helpen met het versterken van tanden?
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Hoeveel medicijnen heeft ze gehad?
Daar kan het namelijk ook aan liggen.
Daar kan het namelijk ook aan liggen.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ruimschoots genoeg hoor,Records070 schreef:Nee we hebben dit jaar nog haar tandjes schoon laten bij de dierenarts toen ze al onder narcose was voor iets anders, we houden het nu goed bij met tanden poetsen, voor haar leeftijd zien ze er goed uit iig, geen tandplak of heel minimaal
Dan zou ik eerder denken aan een probleem van binnen uit.
Iets met de stofwisseling?
Ik zou op zijn minst met de DA overleggen.