Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden met verschillend energieniveau--belletje!
Moderator: moderatorteam
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Re: Honden met verschillend energieniveau
Heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd. Ipv een draagtas een hondenrugzak. Je hebt ze oa van Ferplast. Dat is een stuk prettiger voor jezelf en beter vol te houden dan een draagtas.
- Moos
- Zeer actief
Jij komt dan oppassen begrijp ik? Op kind en hondenInge O schreef:niet zo moeilijk doen, marloesMoos schreef:Dat zou ik best willen, maar de omstandigheden zijn er niet helemaaaaaaal naar![]()
.

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Hier gaat Daan op langere wandelingen in de buggy mee. Alles verder dan een half uur is voor Daan al een langere wandeling.
Ik vind 10 kilometer met buggy wel het maximum om te lopen.
Wat andere er van vinden boeit me niet, opa Daan geniet ervan en dat is het belangrijkste.
Ik neem Dieber ook wel vaker alleen mee aangezien ik merk dat voornamelijk in de buggy zitten ook vermoeiend is voor Daan. Zeker als we door het bos gaan hobbelt het wel en Daan gaat niet liggen maar blijft meestal staan dus staat veel te compenseren.
Ik vind 10 kilometer met buggy wel het maximum om te lopen.
Wat andere er van vinden boeit me niet, opa Daan geniet ervan en dat is het belangrijkste.
Ik neem Dieber ook wel vaker alleen mee aangezien ik merk dat voornamelijk in de buggy zitten ook vermoeiend is voor Daan. Zeker als we door het bos gaan hobbelt het wel en Daan gaat niet liggen maar blijft meestal staan dus staat veel te compenseren.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een vriendin van mij reed haar oude caveliertje in een hondenbuggy rond en was daar wel enthousiast over .
Ze ging zo toch mee op langere wandelingen en wat andere ervan denken moet je niets van aantrekken joh
Zij kreeg trouwens nooit negatief commentaar erop voor zover ik weet.
Ik heb vroeger mijn oude dwergkeesje in een hondendraagzak meegenomen op langere wandelingen.
Tenminste we begonnen met gewoon lopen en als hij daar genoeg van had ging hij pontificaal voor me staan zo van ik wil in de zak want hij had al snel door waar die voor diende en hoe hij die moest gebruiken
Ze ging zo toch mee op langere wandelingen en wat andere ervan denken moet je niets van aantrekken joh
Zij kreeg trouwens nooit negatief commentaar erop voor zover ik weet.
Ik heb vroeger mijn oude dwergkeesje in een hondendraagzak meegenomen op langere wandelingen.
Tenminste we begonnen met gewoon lopen en als hij daar genoeg van had ging hij pontificaal voor me staan zo van ik wil in de zak want hij had al snel door waar die voor diende en hoe hij die moest gebruiken

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Ik begin het hier ook steeds meer te merken. Boyke wordt echt oud, bijna 12, en wil best mee, maar loopt voor geen meter meer door en is sneller moe. De andere twee kan het niet lang duren en niet snel genoeg gaan
Ik ga met alledrie in de ochtend voor een rondje buurt. In de middag gaan 5 van de 7 dagen de twee jongedames mee naar stal, waar ze een paar uur vrij rondrennen en scharrelen. Boyke blijft dan thuis en die vindt dat ook prima, hij kijkt niet eens meer op als we vertrekken. Hij gaat dan in de namiddag nog een rondje buurt en is verder bijna de hele dag in de tuin. Een relatief korte boswandeling gaat Boyke mee, zeg tot een uur. Gaan we langer dan blijft hij lekker in zijn mandje. Hier werkt thuis laten goed, omdat Boyke zelf het absoluut geen probleem vindt. Ik vind het lastiger dan hij, geloof ik
Volgens mij vindt hij het zelfs wel lekker als die drukke meiden even weg zijn 
Ik ga met alledrie in de ochtend voor een rondje buurt. In de middag gaan 5 van de 7 dagen de twee jongedames mee naar stal, waar ze een paar uur vrij rondrennen en scharrelen. Boyke blijft dan thuis en die vindt dat ook prima, hij kijkt niet eens meer op als we vertrekken. Hij gaat dan in de namiddag nog een rondje buurt en is verder bijna de hele dag in de tuin. Een relatief korte boswandeling gaat Boyke mee, zeg tot een uur. Gaan we langer dan blijft hij lekker in zijn mandje. Hier werkt thuis laten goed, omdat Boyke zelf het absoluut geen probleem vindt. Ik vind het lastiger dan hij, geloof ik
- Moos
- Zeer actief
Bedankt voor alle reacties
Thuis laten is geen optie, omdat ik binnenkort dus een aantal dagen al heel veel van huis zal zijn. Dan wil ik niet Saar de resterende tijd ook nog weer extra alleen laten
We gaan maar eens kijken voor zo'n wagentje. Als het regent zal ze daar ook wel reuze blij mee zijn
Thuis laten is geen optie, omdat ik binnenkort dus een aantal dagen al heel veel van huis zal zijn. Dan wil ik niet Saar de resterende tijd ook nog weer extra alleen laten
We gaan maar eens kijken voor zo'n wagentje. Als het regent zal ze daar ook wel reuze blij mee zijn

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Klinkt niet echt gezellig, dat je je hondje voort moet jagen om te voorkomen dat je hem kwijt raakt
Ik heb een hond met een heel hoog energie niveau en ik heb wel eens opvangertjes. Die kunnen prima wandelen, maar omdat ze lang in een kennel hebben gezeten, is hun uithoudingsvermogen niet goed genoeg om bijvoorbeeld te gaan fietsen.
Het is in dat geval natuurlijk maar tijdelijk, maar dan pas ik de wandelingen aan en probeer mijn eigen hond wat extra uitdaging in de wandelingen te geven door wat apporteren, zwemmen en hersenwerkjes onderweg.
Een wagentje zou ik zelf ook niet graag mee lopen, maar ik zou het wel over hebben voor mijn hondje die ik lief heb
Als je mensen afkeurend zie kijken, zou ik gewoon roepen DIE IS VAN MIJN MOEDER HOOR!
Ik heb een hond met een heel hoog energie niveau en ik heb wel eens opvangertjes. Die kunnen prima wandelen, maar omdat ze lang in een kennel hebben gezeten, is hun uithoudingsvermogen niet goed genoeg om bijvoorbeeld te gaan fietsen.
Het is in dat geval natuurlijk maar tijdelijk, maar dan pas ik de wandelingen aan en probeer mijn eigen hond wat extra uitdaging in de wandelingen te geven door wat apporteren, zwemmen en hersenwerkjes onderweg.
Een wagentje zou ik zelf ook niet graag mee lopen, maar ik zou het wel over hebben voor mijn hondje die ik lief heb

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Er zit natuurlijk een verschil tussen conditioneel moe worden en niet meer kunnen lopen. Zelfs honden uit zwaar verwaarloosde omstandigheden ging hier meteen een uur mee. En idd op gegeven moment zijn ze uitgerend en zakken ze af. Met mijn Bas en Winnie was het ook geen gezicht. Bas 1 km voor me, Winnie 1 km achter mij en aan de flexllijn allebei aan het einde, eentje in tempohouden, de andere temperend. Overigens ook toen Winnie altijd achter bleef genoot zij wel op haar manier van de wandeling, maar wel op haar tempo. Gaf mij tijd om Bas even het water in te sturen, mee te spelen of een oefeningetje te doen. (het is al even geleden, dus herinneringen komen nu langzaam weer omhoog.)

-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Bij http://www.witjesverzendhuis.com zijn er nu een heleboel in de aanbieding.
Edit: buggies bedoel ik
- Tineke
- Zeer actief
Of anders deze ,kan op meerdere manieren gebruikt worden.
http://www.witjesverzendhuis.com/homepa ... d-of-zwart

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wij hebben één hond met meer energie dan de rest, die mag af en toe apart extra dingen.
Maar ja, dan blijven er vier thuis, dus dat is wel anders. Ze gaan allemaal wel eens apart mee.
Volgens mij bleef Simone ook wel thuis toen ze ouder werd, toch Nanna?
En een buggy is niet zo gek. Op shows hebben ze die wel volgens mij.
Maar ja, dan blijven er vier thuis, dus dat is wel anders. Ze gaan allemaal wel eens apart mee.
Volgens mij bleef Simone ook wel thuis toen ze ouder werd, toch Nanna?
En een buggy is niet zo gek. Op shows hebben ze die wel volgens mij.
- Moos
- Zeer actief
Saar geniet ook op haar manier als ze achterblijft hoor. Alleen ik geniet er niet zo van als we over 10 meter 10 minuten doengyanty schreef:Er zit natuurlijk een verschil tussen conditioneel moe worden en niet meer kunnen lopen. Zelfs honden uit zwaar verwaarloosde omstandigheden ging hier meteen een uur mee. En idd op gegeven moment zijn ze uitgerend en zakken ze af. Met mijn Bas en Winnie was het ook geen gezicht. Bas 1 km voor me, Winnie 1 km achter mij en aan de flexllijn allebei aan het einde, eentje in tempohouden, de andere temperend. Overigens ook toen Winnie altijd achter bleef genoot zij wel op haar manier van de wandeling, maar wel op haar tempo. Gaf mij tijd om Bas even het water in te sturen, mee te spelen of een oefeningetje te doen. (het is al even geleden, dus herinneringen komen nu langzaam weer omhoog.)

- Moos
- Zeer actief
Had ik gezien idd, dank voor de tip.Zeeuwse labjes schreef:Bij http://www.witjesverzendhuis.com zijn er nu een heleboel in de aanbieding.
Ik heb geen hele goede nek/schouders, dus iets op mijn rug heb ik zelf snel last vanTineke schreef:Of anders deze ,kan op meerdere manieren gebruikt worden.

- Moos
- Zeer actief
Ik niet, ik duw lieverInge O schreef:om welke reden weet ik niet maar ik zou in zo'n geval liever iets achter me aan trekken (type bolderkar) dan voor me uitduwen (type buggy).

- Tineke
- Zeer actief
Rio valt in tempo ook achter bij de andere en daarom gaat hij in de middag dan ook wel vaak apart van de andere omdat hij dat zelf ook prettiger vind.Moos schreef: Saar geniet ook op haar manier als ze achterblijft hoor. Alleen ik geniet er niet zo van als we over 10 meter 10 minuten doen![]()
Ik liep altijd gewoon door en dan kwam ze dus uiteindelijk achter ons aangerend, ging prima. Maar aangezien ze laatst een keertje echt zoek was nadat ze ons niet meer kon vinden toen we doorgelopen waren (gewoon rechtdoor, vaste route), durf ik dat niet meer. Het is bij Saar denk ik ook niet zozeer dat ze conditioneel zo ontzettend veel minder aankan (wel wat minder dan toen ze jong was natuurlijk), maar meer dat ze op een gegeven moment echt geen zin meer heeft om op een beetje tempo door te hobbelen. Op slakkentempo wel, maar daar heb ik dan weer geen zin in elke dag.
Maar goed qua werkomstandigheden kunnen wij dat samen goed opvangen dus dat scheelt
We nemen hem uiteraard nog wel mee op langere wandelingen en die duren dan inderdaad stukken langer dan zonder hem.
Zo lopen we nu weer de Langevelderslag ,heen door de duinen terug over het strand en daar doen we nu zo'n kleine twee uur over ,normaliter was dat een uur.
Dat komt echt door slakje Rio die het nog wel leuk vind zo'n wandeling maar wel in zijn eigen tempo.
Maar goed Rio steek je niet zo makkelijk in een buggy

- Tineke
- Zeer actief
Dan valt dit af ,maar goed keuze zat gelukkig dus dat gaat vast lukkenMoos schreef:Ik heb geen hele goede nek/schouders, dus iets op mijn rug heb ik zelf snel last vanTineke schreef:Of anders deze ,kan op meerdere manieren gebruikt worden.

- Moos
- Zeer actief
NietTineke schreef:.
Maar goed Rio steek je niet zo makkelijk in een buggy
Het scheelt idd ook wel als je samen bent denk ik, qua apart wandelen en niet teveel alleen laten enzo. Hier moeten ze eigenlijk gewoon altijd allebei mee, tenzij ik hele dagen thuis ben natuurlijk.

- Tineke
- Zeer actief
Ja dat is anders dat snap ikMoos schreef:NietTineke schreef:.
Maar goed Rio steek je niet zo makkelijk in een buggy![]()
Het scheelt idd ook wel als je samen bent denk ik, qua apart wandelen en niet teveel alleen laten enzo. Hier moeten ze eigenlijk gewoon altijd allebei mee, tenzij ik hele dagen thuis ben natuurlijk.
Wij hebben de gelukkige mogelijkheid dat wij beide nooit allebei tegelijk aan het werk zijn en dat scheelt uiteraard enorm.

- Tineke
- Zeer actief
Inge O schreef:dat zou misschien nog wel lukken maar dat voorttrekken of -duwen wordt vast niet zo'n succesTineke schreef:Maar goed Rio steek je niet zo makkelijk in een buggy.
Kan Jan vast wel hoor

- Moos
- Zeer actief
Met dank aan het topic van "Lijn" bij verzorging, heeft Saartje nu een belletje aan haar tuig. Ideaal!
Ze kan nu weer geheel op haar eigen tempo en manier meewandelen, zolang ik haar hoor rinkelen weet ik waar ze ongeveer is (en hoe ver weg) en gaat ze haar gang maar. Voordeel is dat Saar alles en iedereen op haar pad straal negeert, dus ik hoef haar niet per se te zien. Ze mag nu dus gewoon achterblijven, ik hoef dan niet meer continu achterom te kijken, en na een tijdje rustig rinkelen hoor je dan opeens heel snel gerinkel en komt ze achter ons aan gerend
Als ik een seconde of 5 niks hoor kijk ik even om te checken en eventueel bij te sturen, en kunnen we weer door.
Ze heeft net 1,5 uur probleemloos op haar manier meegelopen
Het enige is dat je even moet wennen aan het continue kerstgevoel
Ze heeft net 1,5 uur probleemloos op haar manier meegelopen
Het enige is dat je even moet wennen aan het continue kerstgevoel

- Moos
- Zeer actief
Re: Honden met verschillend energieniveau--belletje!
Ho-ho-hoooo is voor beginners. Saar blaft de hele weg "Merryyyyyyy Christmassssssss!"Inge O schreef:blaft ze er ook 'ho-ho-hooooo' bij?
goede oplossing!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mijn laatste teckel Gregor had op een gegeven moment echt geen puf meer voor een flinke duinwandeling.
Dan liep ik eerst een stukje in het parkje om de hoek met beide honden en dan even langs huis om hem binnen te laten en eten te geven.
Vervolgens liep ik dan met een zeer jeugdige en springerige Rana nog verder door de duinen.
Als ik na een uur of langer thuis kwam keek mijnheer alleen even verstoord op vanuit zijn slaapje om te contateren dat we "nu al" terug waren.
Wandelwagentjes heb ik dus nooit gehad.
Ik weet ook niet of die er toen al waren...........
edit:
Rana heeft de laatste twee jaar ook met een bel om gelopen
Dan liep ik eerst een stukje in het parkje om de hoek met beide honden en dan even langs huis om hem binnen te laten en eten te geven.
Vervolgens liep ik dan met een zeer jeugdige en springerige Rana nog verder door de duinen.
Als ik na een uur of langer thuis kwam keek mijnheer alleen even verstoord op vanuit zijn slaapje om te contateren dat we "nu al" terug waren.
Wandelwagentjes heb ik dus nooit gehad.
Ik weet ook niet of die er toen al waren...........
edit:
Rana heeft de laatste twee jaar ook met een bel om gelopen
-
Sita
- Zeer actief
Wat een fijne oplossing! Wandelwagentjes zijn in mijn ogen wel het laatste redmiddel. Zonder loopt veel makkelijker en qua conditie kan Saar het prima aan toch?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wat fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden en dat ze zo toch lekker mee kan
Als je nu nog een rendier aanschaft, komt het helemaal goed 
- Moos
- Zeer actief
Als ze niet steeds door mij vooruit gejaagd wordt wel jaSita schreef:Wat een fijne oplossing! Wandelwagentjes zijn in mijn ogen wel het laatste redmiddel. Zonder loopt veel makkelijker en qua conditie kan Saar het prima aan toch?
Flevo Bordertje schreef:Wat fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden en dat ze zo toch lekker mee kanAls je nu nog een rendier aanschaft, komt het helemaal goed