Het is de bedoeling dat ik mijn eigen hond, Joy, hiervoor ga opleiden. Of dat plan inderdaad doorgaat, hangt af van de uitslagen van de onderzoeken die ze gaat krijgen. Eerst wordt ze gedragsmatig getest door iemand van de hulphondenschool, maar daarin voorzie ik totaal geen problemen. Daarna volgt een uitgebreide check bij de eigen dierenarts (hart, longen, goed bevoelen, gewrichten op het oog en gevoel beoordelen, etc.). Als dat allemaal goed is, wordt er een afspraak in Wageningen gemaakt voor hd- en ed-foto's en ogen spiegelen. Pakt ook dat goed uit, dan mag Joy in de opleiding!
Vanzelfsprekend hoop ik van harte dat Joy helemaal gezond is en super heupen en ellebogen heeft, maar als dat niet het geval is, blijft ze natuurlijk lekker bij me. Ben stapelgek op dit lieve en slimme meisje dat morgen alweer een jaar wordt
Mocht ze onverhoopt toch iets aan haar heupen of ellebogen mankeren, dan ga ik serieus overwegen om er een tweede hond bij te nemen die dan hulphond wordt.
Kortom, een spannende tijd voor de boeg!
(Disclaimer: ik weet dat niet iedereen hier halleluja roept bij het zien van een hulphond, maar mijn hond komt niets tekort: ze krijgt meer beweging dan menig andere hond, mag dagelijks lekker los door het bos struinen, spelen met andere honden, zwemmen, apporteren, model staan voor prikkerfoto's

.