https://www.facebook.com/dog.grooming.a ... fref=photo
Ergens wel leuk dat hij niet voor de standaarden gaat, is eens iets anders, maar met sommige zou ik niet over straat durven
Moderator: moderatorteam

Tja inderdaad, ik heb liever een hond die er gewoon uitziet als een hond. Ik zou er de kriebels van krijgen, ik loop er zelf ook niet zo opgesmukt bij. Doe mij maar een smerige Labradorduitse herder schreef:Sommige lijken echt net knuffelbeesten

Waarom zielig.? Die hond weet niet dat hij een poedel ,duitse herder of cocker is .Laat staan dat hij modebewust is of schoonheidsidealen heeft.Maaiketh schreef:Wat zielig.....

Ken er heel wat die meegaan naar trimkampioenschappen en creatiefstyling.laeken schreef:Lijkt me heerlijk als je een hond hebt die zin heeft om uren en uren en uren op een tafel te staan.Ik kan me echt niet voorstellen dat honden het leuk vinden om canvas voor mensen te spelen. Sommige honden zit echt een dag werk in als het niet meer is en ik vraag me dus af of dat wel eerlijk is naar die dieren toe. Je weet ook 100% zeker dat die honden niks mogen. Immers, dan gaat al dat werk naar de knoppen. Ik snap dat het fijn is voor honden om goed getrimd te zijn. Dat is onderdeel van de verzorging en is nodig bij sommige vachten. Maar dit? Sorry, onnodig, veel te tijdrovend en daarnaast oneerlijk naar de hond omdat niemand zijn hond na zoveel werk nog meeneemt naar het bos. Dan gaat het haar kapot en het model eruit. Hond mag denk ik niet eens nat worden. Laat staan rollen of rennen in de modder. Ik vind het dus zielig in sommige van deze gevallen.

Geloof mij maar na een dikke 30 jaar in die branche.laeken schreef:Ik denk dat jullie een te zonnige situatie schetsen. Zat showmensen en fokkers die hun honden niet in de bosjes laten rennen ed om het haar te sparen. Immers, een poedel die in zee zwemt, rolt op scherp zand en rent door takken heeft domweg geen mooie vacht meer na een paar maandjes. Dat haar breekt af, trekt eruit aan takjes en wordt droog en dof van zeewater en zon.
Ik denk dat inderdaad veel huishonden een lekker trimmetje krijgen en de dag erna al weer naar het bos gaan. De honden die echter zo opgedirkt worden gaan in een tas en plassen in een kattenbak als je het mij vraagt. Wie gaat er nu naar de trimmer om van een maltezer een meisje te laten maken met staartjes voor 150 dollar om die vervolgens door de blubber te laten lopen? Dat geloof je toch niet?
En er zitten genoeg hondjes in tasjes om mijn bewering te ondersteunen denk ik. Mensen die hun hondjes als meisje laten opdirken behandelen hun hondjes ook als meisjes.
De trimmers die wedstrijden doen en een kameel van hun poedel trimmen zullen inderdaad de dag erna de verf eruit wassen en de honden weer normaal laten leven. Maar echt normaal laten leven als er zo op de kwaliteit van de vacht gezeten moet worden durf ik te betwijfelen.

Deze vind ik ook gaafHailfall schreef:Moet zeggen hij levert wel mooi werk, ik vind dit echt een plaatje (nou ja behalve die ballen op de oortjes). Het lijkt net of het schuim is.

Loop je daar 24 uur per dag dan.?laeken schreef:Ik kom in het bos anders nooit showpoedels tegen. In de polder kom ik ook geen hondjes tegen die geknipt zijn als kleine meisjes. Die zitten altijd in tasjes en lopen aan een roze riempje door de stad met winkelen. ik weet dat er genoeg goede eigenaren zijn maar zelf persoonlijk zie ik dus nooit hondjes met vlechtjes in de haren en rond geknipte kopjes in een natuurgebied.

Had vroeger een pers die ik zo moest scheren.Sita schreef:Deze blijf ik geweldig vinden. Maar zal het nooit bij mijn eigen hond laten doen.

zo kan ik mijn duc (toller) wel trimmenSita schreef:Deze blijf ik geweldig vinden. Maar zal het nooit bij mijn eigen hond laten doen.