Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engelse Cocker Spaniel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dana, Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 1

Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Jansjepansjekevertje »

Het is zo ver! Na toch wel wat zoekwerk hebben we een hondje gevonden dat een nieuw huis zoekt en bij ons lijkt te passen. We hebben toch gekozen voor een minder grote hond. Maar wel een actieve. Een Engelse Cocker Spaniel dus.

Ze is bijna een jaar oud, woont nu op een appartement, wat voor haar toch minder geschikt is en haar baas krijgt ook nog eens een nieuwe baan waardoor hij minder thuis zal zijn. Ze is het gewend om een paar uurtjes alleen te zijn en houdt ook van lekker actief zijn. Is een lieve meid volgens haar baas maar wel een beetje bang bij andere honden omdat ze gebeten is door een Stafford.

Ben bekend met deze soort omdat mijn oom en tante deze altijd hadden. Ik weet dus dat er ook bij zijn waar nogal 'een kop op staat' (oftewel dat ze ook kattig kunnen zijn als iets ze niet aan staat). Maar ken er ook die altijd vrolijk zijn. Ben erg benieuwd naar deze meid!

Gelukkig hebben mijn kinderen de leeftijd dat ze met respect met een hond om kunnen gaan dus dat zit al mee. Ze zijn erg nieuwsgierig. Maar weten ook dat het kan zijn dat er geen klik is en dat we dan alsnog verder zullen gaan kijken.

Wat is jullie ervaring met deze honden?
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond
Aantal honden: 2

Re: Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Geen ervaring, maar ik hoop dat het een match Is.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Diesel en Loek schreef:Geen ervaring, maar ik hoop dat het een match Is.
Wij ook! De klik met de eigenaar was er in elk geval telefonisch wel. Klonk echt wel als iemand die om zijn hond geeft en was volgens mij ook echt oprecht in het beantwoorden van mijn vragenvuur.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Het lukt me niet om een foto toe te voegen. Maar ze is voskleurig. Al heet dat vast anders in hondenland ;-)
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik ken een engelse cocker spaniel een roodkleurige.
Ik denk hetzelfde als wat jij bedoelt.

Die ik ken is heel gemakkelijk, best druk soms, altijd vrolijk en heel goed met de kinderen.
Wil ook altijd aandacht.
Maar ze hebben natuurlijk allemaal een ander karakter.

Ben benieuwd of de klik er is :D
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben weg van de engelse cockers :I:
als ik ooit om wat voor reden geen dh meer kan, dan komt er zeker een cockertje :ok:

ben ook benieuwd naar de foto's.
(opladen bij bijvoorbeeld tinypic, de imgcode die je dan krijgt copieren en hier plakken)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Roodkleurig, dat zal het zijn idd. :-)

Ah okeej. Handig om te weten hoe dat in elkaar steekt met het uploaden van foto's hier. Mocht ze het worden dan zullen er vast nog foto's volgen. ;-)

Ik weet dat ze van aandacht houden en af en toe lekker druk kunnen doen. Dat past hier prima hahaha... Heb mijn kids ook gezegd dat ze straks als we bij haar op visite gaan echt wel even aan ons zal moeten wennen en dat ze zelf in elk geval eventjes wat rustig moeten blijven. Kunnen ze prima (eventjes ;-) ) Maar wie weet feest ze gelijk met de kids aan. Ken er wel die dat acuut zouden doen. Hoop dat deze net zo leuk is!
NiN
Actief

Ongelezen bericht door NiN »

Spannend!
Ik vind ze enig! Ik heb zelf een nepperd, maar ik zou er best ooit een echte bij willen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mijn mening is helemaal veranderd sinds ik de cocker van een vriendin ken, wat een leuk beest!
Een echte werker, redelijk druk en ontzettend slim. Ik dacht dat ze een stuk minder actief waren.
Enige nadeel is dat hij in de prodroom fase van zijn epilepsie onvoorspelbaar agressief wordt.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

is dat die rode die op marktplaats staat?

ik ben helemaal weg van cockers, ik heb sinds vorig jaar mijn eerste, een herplaatsreutje van toen ook net een jaar.
hij is ook erg aktief en een echt werkhondje, houdt ook erg van aandacht en knuffelen en stoeien met de baas.
er komt hier ook zeker nog een cockermeisje bij op termijn :I:
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Jakkes hoe kun je nu voor een cocker vallen :denken:
Druk ongemanierd en luisteren nooit. :Q: :Q:

Geintje.... ik heb er 5 en zou niet anders meer willen. Heerlijke honden, mijn maatjes en gewoon goed opvoeden dan heb je er een machtig fijn maatje aan.
Je hebt het over een eenkleurige, ik heb meerkleurige cockers. Er zit echt verschil in aard tussen deze 2 .
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Rea schreef:Je hebt het over een eenkleurige, ik heb meerkleurige cockers. Er zit echt verschil in aard tussen deze 2 .
In welke zin?
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Ik heb nu mijn 2e Engelse Cocker.
Hij was bijna 2 toen hij hier kwam wonen.
Hij woonde bij een gezin met 3 kinderen onder de 5 jaar en kreeg niet de aandacht die hij nodig had.
Zo'n hond krijgen we nooit meer.
Ontzettend lief tegen kinderen, volwassenen en andere honden.
In het begin was hij heel erg druk, maar nu is hij 10 geweest en zakt het iets af.
Onze 1e cocker was weer heel anders en kon dus niet met kleine kinderen.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Nou...
En òf het klikte! Ze was in eerste instantie erg verlegen. Toch zagen we gelijk ook wel dat ze heel nieuwsgierig was en heel graag kennis wilde maken. Met name de kids (die was ze niet gewend want haar baas woont alleen) vond ze toch wel spannend. Maar binnen een kwartier was het ijs compleet gebroken. We hebben een uurtje bij haar binnen gezeten toen we besloten haar mee te nemen. Haar baas had niets te veel over haar verteld en het idee dat ik aan de telefoon al had, dat ik met een oprecht iemand te maken had, bleek ook gewoon waarheid te zijn. Hij wilde het afscheid graag kort houden en is ook niet meegegaan naar de auto. Wel heeft hij mijn gegevens en ik heb beloofd hem op de hoogte te houden van haar wel en wee. Met vanavond een eerste update.

En die kan ik niet anders dan goed noemen. Ze doet het super. De rit in de auto tussen mijn oudste zoons in had wel impact op d'r. Ze lag heel rustig, met 'r koppie op de bank. Geen gepiep, geen gedoe. Maar ik zag wel dat 't onwennig was. Maar ze deed het zo goed en ze vond het ook heerlijk dat ze die bevestiging kreeg door af en toe een aai over d'r bol te krijgen. Was een hele rit van ruim een uur. Maar ging prima.

Ze heeft al haar eigen spulletjes bij en vond het fijn dat ik de bench te voorschijn toverde met haar deken. Ging ook gelijk ff lekker liggen. Kort maar hoor want de nieuwsgierigheid was veel groter. Nadat wij gegeten hadden kreeg zij haar eten in haar bak. Maar daar had ze echt geen tijd voor. Die rust had ze nog niet. Ze wilde wel uit mijn hand eten, maar niet uit d'r bak. Drinken deed ze wel. Daarna heeft ze heel de avond met d'r kip rond gelopen die we dan af en toe ff weg moesten gooien. En natuurlijk heerlijk bij me gelegen in de luie stoel. Zo lekker!

Ik kon aan weinig merken dat ze kinderen niet gewend is. Ze staat duidelijk overal voor open. Maar toen opeens was daar het moment dat mijn 10-jarige opeens naar beneden kwam, de deur opendeed en in z'n onderbroek op d'r afstapte. Dat was net ff wat te veel van 't goede. Ze lag heel rustig bij mijn oudste op de bank en schrok er behoorlijk van. Zat opeens rechtop en begon wat te brommen. Zoonlief wilde gelijk de deur weer terug door. Maar ik vroeg 'm even rustig te blijven staan, zodat ze beiden konden zien dat er niks aan de hand was. En jawel hoor... Dana liep kwispelend naar 'm toe. Het gewoon toch echt ff wennen voor d'r. En dat mag.

Het is inderdaad de hond van marktplaats, die rode :-) Ze ligt inmiddels beneden in d'r bench, na een laatste avondrondje op de uitlaatroute (ze trekt wel nog, maar luistert goed naar de basiscommando's), ik heb d'r niet meer gehoord. Ze zal wel kapot moe zijn van alle indrukken.

Alles lijkt erop dat we een fijn maatje in d'r gevonden hebben.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat leuk! ms zou je de eerste nacht bij haar op de bank kunnen gaan liggen omdat het allmeaal nogal onwennig voor haar is. het is jnogal een omschakeling. iig heel veel plezier en geluk met haar!
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Gefeliciteerd met jullie cockermeisje, veel plezier en geluk met haar!
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Veel geluk en plezier met jullie cocker meisje!!
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wat leuk, gefeliciteerd :cheer:
Mijn nicht heeft twee blauwschimmelreutjes, enorm leuke, vrolijke en lieve hondjes en schattig met haar kleinkinderen :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
NiN
Actief

Ongelezen bericht door NiN »

Leuk! Veel plezier met haar! :D
Je moet maar gauw wat foto's plaatsen :wink:
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Dankjewel voor jullie lieve reacties!

Ze is zelf in haar bench gegaan en vond het prima dat ik het deurtje dichtdeed. Ik ben nog heel even beneden blijven rommelen om te kijken wat ze zou doen. Ze piepte heel eventjes een paar seconden. Maar toen ging ze liggen. Ben nog 10 minuten beneden gebleven en naar boven gegaan. Heb d'r niet meer gehoord. Denk dat ik het dus toch maar gewoon zo laat en niet bij d'r ga liggen. Ze is haar bench wel echt gewend en ging er thuis ook zonder problemen in. Ze lijkt daar nu niet echt moeite mee te hebben dus ik laat dat dan maar zo. Heb wel met de jongens afgesproken dat ik morgenochtend met ze naar beneden ga en dat ik haar uit d'r bench haal. Ik wil dat toch echt wel kunnen begeleiden allemaal.
tekkel
Erelid

Wat een zoeterdje!
Dat kan nog best wat veranderen als ze over een tijdje bij jullie ingeburgerd is en wat brutaler durft te zijn :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ooh cockers zijn zo schattig! Echt leuk, veel plezier met haar!
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Veel plezier met je cocker. :cheer:
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Afgelopen nacht is prima gegaan. Ik heb haar tot vanochtend niet gehoord. Heb haar vanochtend niet helemaal meteen uit de bench gelaten. Heel eventjes gewacht en dat deed ze prima. Daarna meegenomen naar de uitlaatroute waar ze d'r behoefte deed.

Ze is meegegaan naar het schoolplein. Dat was wel heel spannend voor d'r, zo veel kindjes. Dus dat heb ik heel kort gehouden. Maar ze deed het heel goed. Ze lijkt het voorzichtig toch stiekem wel leuk te vinden. Dus morgenochtend weer mee. Omdat ik zelf een afspraak had moest ze van 9 tot 11.30 weer in de bench. En dat deed ze weer prima. Bij het thuiskomen eerst wat dingetjes gedaan en haar daarna pas eruit gelaten. In de tussentijd piept ze niet. Dat doet ze pas als je dicht in de buurt van de bench komt.

Merkte dat ze al wat vrijer durft te zijn. Ze heeft best karakter hoor. Merk wel aan d'r dat ze gebaat is bij een consequente hand. Naar mij luistert ze heel aardig. Naar mijn oudste ook nog wel, maar de jongste twee daar veegt ze de vloer mee aan. Die zijn heel leuk om mee te spelen, maar niet om naar te luisteren. Heb daarom ook besloten dat ze toch gewoon niet op de bank mag. Ook al is dat zo gezellig. Dan is dat verschil tussen haar en ook de jongste kinderen duidelijk voor dr. En dan merk je gewoon al dat ze slim is. Bij mij probeerde ze na één keertje 'nee' al niet meer op de bank te komen. Maar bij mijn oudste wel. Op een gegeven moment ook niet meer. Tòt ik even naar boven liep. Toen wilde ze het toch weer 's proberen of het dan wel kon. Maar dat mocht dus ook niet. Hahaha... Nu ik hier dus middenin zit begrijp ik heel goed waarom bij zo veel herplaatsters staat dat het niet samengaat met kinderen onder de 12. Die kunnen gewoon stukken minder goed voor zichzelf opkomen.

Ze schooit niet om eten en krijgt haar eten na ons. Als wij eten ligt ze lekker in d'r mand. Ik vind het wel echt heel luxe hoor, om een hond in huis te hebben die ik zelf geen manieren meer hoef bij te brengen. Ik hoef alleen de regels maar te handhaven. Direct resultaat. :-)
tekkel
Erelid

Ja, da's het voordeel van zo'n herplaatser. De mijne was ook zo perfect opgevoed: dat was mijzelf vast nooit zo goed gelukt :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Fijn dat het zo'n goede match is! En natuurlijk veel plezier met haar :ok:
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Hopelijk lukt het uploaden nu wel... Mijn fotocamera is sowieso slecht. Bewegend beeld lukt niet, dus als ze met haar koppie beweegt is het al vaag. Maar deze in haar mand zijn aardig gelukt.

Verliefd!!! :-)

Afbeelding
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Cockers vind ik ook geweldig, zeker die rooien. Ik meende altijd dat die wat feller waren dan de andere kleurtjes, of is dat een mythe :mrgreen:?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een leukerd :I:
Veel geluk met haar :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat leuk te lezen zeg, ik vind cockertjes ook prachtig. Ik wens jullie een hele fijne tijd toe met haar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”