grover schreef:
Vind ik tegenvallen hoor, ik ben inmiddels 28 en al 9 jaar samen met mijn vriend. Volgend jaar gaan we trouwen en mensen beginnen dan toch te hinten: "enneeeeh, kinderen?" mijn standaard antwoord is dan: "ik heb al een hond". Niet omdat Oll een vervanging is voor een kind, absoluut níet zelfs, maar het kapt de discussie af en ik heb geen zin om aan iedereen te moeten uitleggen dat ik een hekel aan kinderen heb

Van die (vaak kersverse) moeders die het dan zeggen "dat komt wel" of vol afschuw "wil je geen kínderen?!" roepen, vreselijk :') Nee ik tref weinig begrip eigenlijk
Ik geniet er van voor Oll te zorgen, ik moet niet dénken aan kinderen. Oll is wel echt een soort gezinslid. Ik pas m'n hele leven aan op hem, ik hou van 'm, maar ik vind 'm niet mijn "kind". Hij is mijn hond. Een lightversie van kinderen krijgen vind ik erg leuk, hou ik er ook in

2 jaar geleden ben ik getrouwd.
Meer dan een JAAR, ik geloof wel anderhalf jaar, ging het hardnekkige gerucht rond dat ik zwanger zou zijn!
Mensen die gaan trouwen krijgen immers kinderen, dat zit zo vast tussen de oren bij mensen, daar krijg je ze bijna niet van af.
Nu moet je weten dat toen ik trouwde ik 42!!! was en mijn man 57!
Eerlijk gezegd vind ik het bezopen om op zo´n leeftijd nog aan kinderen te beginnen en toch ging men daar kennelijk van uit. `moet kunnen` zegt men dan.
Maar ik kan heel goed uitleggen dat ik geen kinderen wil en dan krijg ik tegenwoordig wel begrip.
Waar ik vroeger strontziek van werd als mensen dan zeiden `je krijgt nog wel last van rammelende eierstokken` en dat soort domme opmerkingen. Omdat het zoveel vrouwen zo vergaat. Maar veel vrouwen is nog niet alle vrouwen.
beatje schreef:Ik vind honden eerlijk gezegd veel dankbaarder als kinderen en ze luisteren nog eens veel beter ook.
Mijn kinderen zijn bijna volwassen,kan niet zeggen dat ik het makkelijk vond.En dan schijn ik nog brave kinderen te hebben.Ach met de kinderen zelf is ook eigenlijk niks mis,maar de wereld er omheen.
Ik weet niet eerlijk gezegd of ik er opnieuw aan zou beginnen,naar mijn opinie word het hebben van kinderen erg rooskleurig voorgesteld.
Aan honden daarin tegen ,zou ik gelijk opnieuw beginnen.
Heel eerlijk van je. Maar je bent niet de eerste van wie ik dat hoor, er zijn er verschillende al voor je geweest.
Vreemd genoeg deel ik je indruk dat er te rooskleurig tegenaan gekeken wordt. Maar mensen zeggen dan altijd ´je krijgt er zooooooveel voor terug`.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen