Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lopen met de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

lopen met de hond

Ongelezen bericht door Elien »

Hallo,

het is alweer een tijd geleden dat ik hier actief was, maar ik had een vraag waar ik niet meteen antwoord op vond en dacht, ik stel deze vraag hier even.

Vanaf welke leeftijd beginnen jullie met een jonge hond te lopen?
Met lopen bedoel ik dus niet de gewone wandelingen maar dat de hond echt op een constant tempo draaft.

Uiteraard is het de bedoeling dat dit langzaam wordt opgebouwd, maar vanaf welke leeftijd wordt hier meestal mee gestart?

Dat het ook wel wat afhankelijk zal zijn per ras, dat snap ik :wink:
Ik ben met de andere pas begonnen toen ze een jaar waren.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: lopen met de hond

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hier ben ik met het draven voor ringtraining vrij vlot begonnen, wel met kleine stukjes, lang hoefde niet want in de ring hoef je geen kilometers te lopen. Naast de fiets aanleren rond de 9e maand, rustig opgebouwd en met een jaar echt gaan uitbreiden. Ik wilde zeker weten dat ze niet op standje turbo ging lopen. Zijn trouwens hollandse herders, ongeveer 20 kg
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

Het lopen op ringtraining doet hij idd ook al van toen hij klein was, maar dat zijn altijd kleine stukjes zoals je zegt.
Het is de bedoeling om met hem, zoals ik met de andere ook doe, echt te gaan lopen voor langere stukken.
Hij is nu 7 maand, dus sowieso is het nog te vroeg denk ik, maar licht beginnen vanaf 9 maand zou wel moeten lukken?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ze zeggen tegenwoordig dat je dit licht kunt gaan opbouwen vanaf 6 maanden. Met gezond verstand en met een pup die tot dan toe niet langer dan 1 dag achtereen kreupel is geweest.

Met kreupele kaytje ben ik dat dus toch pas echt gaan doen toen hij 11 maanden was, die was altijd kreupel, maar gelukkig was het gewoon onvoorzichtigheid. Maar Kay liep wel al los en was dus sowieso altijd al in druk tempo aan het lopen....
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

gyanty schreef:Ze zeggen tegenwoordig dat je dit licht kunt gaan opbouwen vanaf 6 maanden. Met gezond verstand en met een pup die tot dan toe niet langer dan 1 dag achtereen kreupel is geweest.
Rond die leeftijd ben ik ook begonnen, misschien nog wel eerder als ik ging hardlopen (en dat houd ik nooit lang vol)
Mits je een hond hebt die lichtvoetig en makkelijk beweegt en die dat ook heel graag doet.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

beetje afhankelijk van de hond zelf.
Runar was pas een maand of 6.

Vanavond voor de eerste keer met jonge hond van 10 maanden gaan lopen, eens zien wat dat geeft. Wel een DH en daar zou (ben) ik toch wat voorzichtiger mee zijn dan met een MH
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”