Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herder gevonden

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Re: Herder gevonden

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Och wat sneu!!! Maar het klinkt zeker niet best! Gelukkig hebben jullie haar gevonden.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mooi dat ze kan blijven tot je hopelijk een baas vind. Maar gezien die tanden... die veter... ik vrees.
Maarre, dan hou je haar toch gewoon :mrgreen: Herders zijn leeeuuuk!
Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Wat een snoepje, fijn dat ze zolang bij jou kan blijven maar hopelijk komt er snel iemand om haar te halen!

Mocht er toch niemand komen, hou jij haar of zoek je dan zelf een ander huisje?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
laeken schreef: Let op mijn woorden, niemand komt die hond claimen. :(:
niet komen claimen staat wel nog niet gelijk met mishandeld zijn.
Nee, klopt natuurlijk. Ik zeg ook niet dat ze mishandeld is. Ik denk dat alleen. En ik vind niet komen ophalen en niet zoeken door bv de politie en de asielen in te lichten ook een soort van teken dat een hond niet gemist is en dus zal er wel weinig band en omgang met de hond zijn geweest. En mijn vermoeden wordt nog versterkt door het feit dat er een oude strakke veter om haar nek geknoopt zit. De hond kruiperig is, de hond echt zo'n boerderij mechelaar is en de hond tanden mist. Wie knoopt er nu een veter om de nek van een hond? En wie laat die nu zitten tot hij strak zit? Echt zo'n gevalletje onzinnige omgang met een hond met straks een ingegroeide veter in de nek. Puur verwaarlozing als je het mij vraagt.

Ik weet echt wel dat ik er naast kan zitten hoor. Ik heb geen idee waar die hond vandaan komt. Ik spreek slechts mijn vermoedens uit en tot nu toe wordt het er niet beter op met wat ik lees. Ik heb liever dat de hond een leuke gemiste gezinshond is. Liever dan dat ze straks naar een boer terug moet die haar in de kennel smijt en schreeuwt dat ze haar bek moet houden of haar een ros geeft als ze een poot van het erf zet. Die boerenerfhonden hebben het niet altijd even goed helaas. Vaak prima, soms dramatisch. Een veter om de nek en een bek met missende tanden bij een kruiperige hond die nog niet geclaimd is na een paar dagen geeft mij gewoon het vermoeden dat het beest een niet al te best tehuis heeft gehad tot nu toe. Kan aan mij liggen maar ik spreek voor mezelf. :wink: Nergens beweer ik dat het zo is. Want dat weet ik net zo min als jij.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Kipper schreef:Vandaag zijn de asielen open en zal ik eens rondbellen, een vriendin gaat flyers maken, zodat ik die morgen kan verspreiden.
Ze begint wat te ontspannen en spelen met Kipper.
Ze blijft goed bij je en loopt los mee over ons terrein, ze is heel lief.
Ik durf niet te zeggen dat ze mishandeld of gebruikt is als fokteef, wel mist ze wat voortanden en had ze een schoenveter, vrij strak om haar nek.
Voorlopig blijft ze hier en zal ik er alles aan doen om haar baasje te vinden, mocht het niet lukken zien we weer verder!
Als niemand haar mist.. kan ze geen vast mandje bij jou thuis vinden?
Als het goed klikt.. :cheer:
Wel een bijzondere manier om aan een hond te komen, doen niet veel je na :E:
Afbeelding
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Kwam dit net tegen op fb: ... 2021748326

Maar volgens mij heeft dit teefje een wat lichter masker?
Laatst gewijzigd door Sekreetje op 01 sep 2014 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Dat is een halve duitser en echt een andere hond. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:
Sekreetje schreef:Kwam dit net tegen op fb: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Maar volgens mij heeft dit teefje een wat lichter masker?
Ik zie wel een foto maar is dat een vermiste hond want dat zou heel goed dezelfde hond kunnen zijn hoor ze verkleuren in een paar weken en als dit een foto is van weken terug zou het best kunnen dat het dezelfde hond is.

Ik snap dat je niet ziet dat het een halve duitser is als je al denkt dat de kleur het enige verschil is met de hond in deze topic die gevonden is door de TS. :engel: Hoe ik dat zie? Dat zie ik gewoon aan de hond. Ik zie twee totaal verschillende gezichten van honden. De enige overeenkomst is dat het allebei herders zijn en dat het allebei deels mechelse herders zijn. De uitstraling is anders, de vorm is anders, de oren zijn anders, de ogen zijn totaaaal anders en de hele honden zijn dus anders. Het zijn echt andere honden, neem dat maar van mij aan. :lol1: :wink:
Afbeelding
Sekreetje
Zeer actief

Zou zo maar kunnen dat het een totaal andere hond is hoor laeken, ik heb weinig kennis van herders en vond haar er zelf wel op lijken. :8):
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:Ik heb nu de tweede foto ook gezien jij ook?
Ze heeft in ieder geval niet de bouw van een Duitser .
En ze noemen het zelf een Mechelaar maar jij zal het wel beter weten :wink:
Ik weet echt niks beter. Tenminste, het is niet mijn bedoeling om betweterig over te komen. Het is een X mechelaar imo. Dat is echt geen stamboom mechelaar. Als het dat wel is dan vreet ik een bezem. :schrik: Een mechelaar is niet zoals die hond is. Een mechelaar kan alles zijn kwa kleur, heel veel gezichten hebben maar geen scheut Duitse herder. En dat zie ik er gewoon duidelijk in. Ik kan niet uitleggen waarom maar ik zie het erin. :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zie nu ook de tweede foto. Leuke hond, X mechelaar. Die staart is lang, dier is heel groot en de hele hond roept X mechelaar bij mij. Maargoed, ik kan me vergissen. Als dit een stamboommechelaar is dan vind ik hem de minst typische die ik lange tijd gezien heb. Maar de topic gaat hier niet over en ik kan toch niks bewijzen want ik ken die hond niet.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Kan ook een Mechelaar x HH zijn, ze heeft in elk geval precies dezelfde kleuren en hoge bouw als de reu van vrienden van me.
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Heb inmiddels mailcontact met de zoon van de eigenaren van die hond, hun vonden ze sprekend lijken. ( hij benaderde mij via facebook )
Ik zie het ook niet, de gevonden hond is korter op de poten, kortere snuit, andere kleur ogen. Ik heb gevragen of hun hond specifieke uiterlijkheden heeft, misschien aan de tanden. Ik wacht op antwoord :roll:
Sekreetje
Zeer actief

:ok: top! Jij hebt de hond daar in levende lijve voor je. Dus als jij er geen gelijkenis in ziet dan zal het vast en zeker om een andere hond gaan.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Kipper schreef:Heb inmiddels mailcontact met de zoon van de eigenaren van die hond, hun vonden ze sprekend lijken. ( hij benaderde mij via facebook )
Ik zie het ook niet, de gevonden hond is korter op de poten, kortere snuit, andere kleur ogen. Ik heb gevragen of hun hond specifieke uiterlijkheden heeft, misschien aan de tanden. Ik wacht op antwoord :roll:

En dan hopen dat ze hier niet mee lezen :wink:

Ik vind ze ook niet op elkaar lijken
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder

De mensen komen morgenvroeg kijken.
Zijn oudere mensen uit den Bosch, hun hond is vanaf het erf verdwenen (meegenomen, denken ze).
Ze twijfelen heel erg en als dat ze gerust kan stellen dan kom maar aan!
Ze klonken erg bezorgd.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Kipper schreef:De mensen komen morgenvroeg kijken.
Zijn oudere mensen uit den Bosch, hun hond is vanaf het erf verdwenen (meegenomen, denken ze).
Ze klonken erg bezorgd.
Lief van je en wie weet.
Kipper
Zeer actief

kipo schreef:
Ze klonken erg bezorgd.
Lief van je en wie weet.
Tja eerlijk gezegd, zou ik ook naar iedere hond gaan kijken die er ook maar een beetje op lijkt, kan me voorstellen dat die mensen wanhopig zijn :cry:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Kipper schreef:
kipo schreef:
Ze klonken erg bezorgd.
Lief van je en wie weet.
Tja eerlijk gezegd, zou ik ook naar iedere hond gaan kijken die er ook maar een beetje op lijkt, kan me voorstellen dat die mensen wanhopig zijn :cry:
Ze zou volgens dat stukje van die vermiste hond dan Bica heten,reageert ze daar dan niet op?Ik zie natuurlijk alleen een hoofd foto vd hond die jij gevonden hebt en dan zou ik denken het is een andere hond.Maar ik kan me voorstellen dat die mensen het zelf willen zien.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind ze niet op elkaar lijken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

malinois schreef:Ik vind ze niet op elkaar lijken...
Jij vindt die hond van FB neem ik aan ook een X mechelaar of niet? En ze lijken inderdaad voor geen meter. Ik snap nooit dat mensen hun hond niet zouden herkennen aan een portretfoto? Hoe kan dat? Zelfs ik vind ze niet lijken en ik ken die honden niet eens. Ik herkende echt wel Eva naast een andere laekense herder. Dat dat bij labradors en goldens niet lukt snap ik dan weer wel :E: :LOL: :LOL: :LOL:

Grapje uiteraard :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja dat lijkt me idd een xmh
Ik snap dat ook niet, ik herken ze uit duizenden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kipper
Zeer actief

De mensen uit Den Bosch hebben net afgebeld, hun hond Bica, is weer thuis!
Helaas voor mijn vondeling, fijn voor die mensen!
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Die mensen weer mazzel,nu hopen dat er iemand voor jou hondje komt.Of raak je er al aangewend?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Weten we nu wel 100% zeker dat 'jouw' hond een andere is dan die op de fb-foto's :engel: .
Fijn voor die mensen en ach, bij jou zit die ander voorlopig ook prima (voor de hond dan, wat jij daarvan vindt laten we buiten beschouwing).
Kipper
Zeer actief

Gisteren in de regio geflyerd.
Zag op de site van het dierenasiel in Eindhoven een herdershond staan in dezelfde regio gevonden en een soortgelijk verhaal.
Eigenlijk heb ik geen hoop dat deze hond opgeeist gaat worden door de baas....
Mijn vriend en zoontje willen haar graag houden, maar ik twijfel of 3 honden niet te veel zal zijn, heb al twee honden die flink aandacht vereisen.
Ze gaat wel goed met alle honden, vooral Bunyip kan erg vervelend zijn met vreemde honden en met haar geen probleem.
Maar we wachten nu maar even geduldig af
laeken
Zeer actief

Als je met je honden traint zal je straks merken dat je nooit meer wat anders wil dan een mechelse herder om mee te sporten. :engel:

Zonder dollen, wat sneu dat je nu met die hond opgescheept zit. Gelukkig doet ze het erg goed. Merk je dat ze enige opvoeding gehad heeft of is het een ongeleid projectiel dat gewoon graag alles goed wil doen en graag bij je is? Dat vraag ik omdat je dan zelf wel enigszins kan inschatten wat haar vorige situatie geweest moet zijn.

Een ding staat vast, het komt in elk geval goed met de hond. Ze zit nu tijdelijk goed en als je haar niet wil hebben dan wordt ze goed geplaatst. Dus in feite is alles goed gekomen voor de hond. Een baas die nu nog steeds niet echt aan het zoeken is zal vast en zeker niet de juiste baas voor haar geweest zijn. Een mechelaar is geen hondje voor erbij of een hondje waar je niks mee hoeft te doen. Misschien dat iemand daarmee op zijn bek is gegaan? Of het is toch die erfblaffer die niet functioneerde. Dat hoor je vaker.
Afbeelding
Kipper
Zeer actief

Blaffen/huilen doet ze niet, zo stil als een muis!
Ze is bang van vreemde mensen, heel onderdanig naar vreemde honden.
Geen angst van mijn andere dieren, kippen, geiten, paard. Kat is heel eng!
Ze vind de bench heerlijk, is hierin ook zindelijk.
Kent geen enkel commando, als ze rond mij is op 2 meter afstand komt ze gelijk als ik praat, wat ik ook zeg, verder weg moet ik wat meer moeite doen, maar ze komt!
Ik denk idd dat ze gehoorzaamheid training heeeel fijn zal vinden, het is echt een hond die wil pleasen.
Ik denk dat ze een hok gewend is en weinig aandacht van mensen.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Ach wat triest eigenlijk. Wie weet meldt iemand zich nog, maar ik vrees het eigenlijk niet.
Als je haar niet kunt houden, kan ze wellicht een goed plaatsje krijgen via het forum hier.
Wel positief dat ze goed op jouw stem reageert, dan moet het wel lukken om commando's aan te leren in korte tijd.
laeken
Zeer actief

Ik hoop eerlijk gezegd dat ze niet opgehaald wordt door haar baas.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”