Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kale plekken die niet meer weggaan
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: Kale plekken die niet meer weggaan
Oke dankje!
Ik ga ernaar op zoek.
Nooit gedacht dat dit me ooit zou overkomen... ontzettend naief misschien, maar had het gewoon absoluut niet verwacht.
Ze is een supergezond hondje, krijg vaak vers vlees, groeit prima, heeft een glanzende vacht die heel zacht en gezond aanvoelt... en dan ineens dit.
Ik ga ernaar op zoek.
Nooit gedacht dat dit me ooit zou overkomen... ontzettend naief misschien, maar had het gewoon absoluut niet verwacht.
Ze is een supergezond hondje, krijg vaak vers vlees, groeit prima, heeft een glanzende vacht die heel zacht en gezond aanvoelt... en dan ineens dit.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
elke hond heeft de demodexmijten bij zich en er verder geen last van.
soms, en dat is toch wel vaak bij verminderde weerstand, krijgen de mijten de overhand en dan krijg je dus van die kale plekken.
ik kan me ook niet herinneren dat er specifiek iets met luca aan de hand was toen, dat was gewoon een gezonde hond zonder problemen, maar toch kreeg ie last van demodex.
volgens mij is het vaak ook gewoon een geval van shit happens hoor.
soms, en dat is toch wel vaak bij verminderde weerstand, krijgen de mijten de overhand en dan krijg je dus van die kale plekken.
ik kan me ook niet herinneren dat er specifiek iets met luca aan de hand was toen, dat was gewoon een gezonde hond zonder problemen, maar toch kreeg ie last van demodex.
volgens mij is het vaak ook gewoon een geval van shit happens hoor.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja gewoon dikke vette pech dus.
Want de moederhond en pups waren echt enorm goed verzorgd.
Dit is echt zoiets waar niemand schuld aan heeft.

-
Mojuan
- Zeer actief
Is dit het juiste middel?
http://www.leef.nl/voeding/voedingssupp ... t=default1

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Met Luna was ook niets aan de hand, tja, een naderende loopsheid. Je weet het soms toch niet. Idd een gevalletje dikke pech.

- renee-uk
- Zeer actief
luca heeft het daarna nog een keer teruggehad, maar toen zat ie inderdaad even niet zo lekker in zijn vel.Mojuan schreef:Ja gewoon dikke vette pech dus.
voordeel was dat ik het toen meteen herkende en kon behandelen en het niet verder gekomen is dan één plekje.
daarna heeft ie er nooit meer last van gehad en hij is ruim elf geworden.
misschien is tselfde een beetje hard gegroeid de laatste tijd en is het daardoor gekomen.
voor zover ik weet is het niet iets dat veroorzaakt wordt door slechte verzorging, luca werd prima verzorgd bij me en ik wil wedden dat het jouw honden ook aan niks ontbreekt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
op zich wel, ik weet alleen niet of je capsules wel goed kunt doseren.Mojuan schreef:Is dit het juiste middel?
denk dat je de kinderhoeveelheid aan zult moeten houden en ik weet niet of dat daarmee kan.
hetzelfde merk heeft ook druppels.
klik

-
Mojuan
- Zeer actief
Voor een volwassen persoon 3 capsules per dag, ik dacht dat 1 capsule per dag voor haar dan wel prima zou zijn.renee-uk schreef:op zich wel, ik weet alleen niet of je capsules wel goed kunt doseren.Mojuan schreef:Is dit het juiste middel?
denk dat je de kinderhoeveelheid aan zult moeten houden en ik weet niet of dat daarmee kan.
hetzelfde merk heeft ook druppels.
klik

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja ze groeit wel aardig, ze weegt inmiddels 16kg en is mooi slank en mooi in haar spieren.renee-uk schreef:
misschien is tselfde een beetje hard gegroeid de laatste tijd en is het daardoor gekomen.
voor zover ik weet is het niet iets dat veroorzaakt wordt door slechte verzorging, luca werd prima verzorgd bij me en ik wil wedden dat het jouw honden ook aan niks ontbreekt
Ze is nu vier en halve maand.
De dierenarts zei vandaag dat ze eruitziet of ze 8 maanden is als hij haar vergelijkt met een Stafford.
Maar ja... ze heeft dan ook Ambull genen

- renee-uk
- Zeer actief
ze is mooi

-
Mojuan
- Zeer actief
renee-uk schreef:ze is mooi![]()
Dankje
Ik vind haar ook prachtig, maar ja... ik ben bevooroordeeld omdat ik zoveel van haar hou.
Liefde maakt blind zeggen ze, dus vermoedelijk vind ik haar nog mooier dan ze werkelijk is.
Maar ze is vooral lief, en leuk, en zeeeeer baasgericht, en sociaal en ze luistert heel goed.
Ze is gek op mensen, op kinderen, op andere honden.
Het enige waar ze niet mee overweg kan, zijn kleine hondjes die erg hyper zijn en als een idioot heen en weer vliegen of honden/hondjes die agressie vertonen.
Dan wil ze die het liefste achterna en grijpen. Dat heeft ze al wel duidelijk in zich.
Maar ze is zeer voorspelbaar in haar gedrag, en laat mij al ruim van tevoren met haar houding zien wat ze van plan is.
Hierdoor kan ik haar erg makkelijk op tijd voor zijn, en zorgen dat ze niet in de situatie komt.
Naar het park ga ik niet meer met haar, te stressvol. Er zijn heel veel leuke honden waar ze prima mee kan spelen in de buurt.
Ik vind haar perfect, ze is precies zoals ik had gehoopt.
Baasgericht, onderdanig naar de mens, respectvol naar honden die normale hondentaal spreken en een ramp naar honden die 'abnormaal' gedrag vertonen.
Heel voorspelbaar voor mij, ik kan al met haar lezen en schrijven en weet precies hoe ze reageert op welke situaties.
Ze is echt alles wat ik zoek in een hond.

- Liesbeth
- Zeer actief
Inderdaad, daar heeft niemand schuld aan.Mojuan schreef:Ja gewoon dikke vette pech dus.
85-90% (wellicht zelfs 100%) van alle honden dragen demodexmijten bij zich. Moederhond en andere pups, zo goed als zeker, dus ook.
Demodexschurft heeft dan ook helemaal niks te maken met verzorging. Nou een klein beetje wel, want als een hond slecht verzorgt wordt heeft die meer kans op deze schurft, omdat het immuunsysteem dan andere prioriteiten heeft.
Echinacea kan je tegenwoordig overal kopen, zelfs bij de super. Bloem is nmm een van de betere merken, ik heb dat toevallig ook gebruikt bij Kevin toen hij demodexschurft had. Ik denk dat je met één capsule per dag wel aardig goed zit.
Ik weet het niet meer zeker, maar er staat me iets van bij dat ik voor het wassen van Kevin (20 kilo) een half flesje per keer nodig had. Het is al weer een poos geleden (15/16 jaar), dus pin me er niet op vast.
O, even een aanvulling. Mensen schrikken nogal eens als je het woord schurft in de mond neemt. Aangezien demodexmijten bij praktisch elke hond aanwezig zijn (zelfs bij het gros van de mensen) is dit geen overdraagbare schurft/ziekte.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Sanner
- Zeer actief
Gelukkig weet je nu wat het is en kan het behandeld worden.
Bij Jamie was het ook zo als bij Tselfde. Haar moest ik behandelen met pipetjes.
Hoop dat de kale plekken gauw verdwijnen!
Bij Jamie was het ook zo als bij Tselfde. Haar moest ik behandelen met pipetjes.
Hoop dat de kale plekken gauw verdwijnen!