Ja de vloer is dus vuil. Drie jaar geleden was dat echt niet te bedenken. Toen moest alles spik en span.
Nu denk ik, de hondjes zijn voldaan, we hebben een mooie dag gehad. Ze ( en dus ik ) hebben genoten en die vloer komt morgen wel weer.
Toen we vandaag op het strand kwamen, stonden er al wat mensen met honden. Ik ben dan zo van we lopen iets verder, dan laten ze wel los. Vriend heeft zoiets van waarom wachten. Hij had Figo, ik Nani. Als Figo losgaaat moet ik Nani wel loslaten want Figo begint dan gelijk uit te dagen. Dus niet helemaal eens, maar het ging ( weet ik ook wel, maar die mensen niet ) gewoon goed. We konden gewoon doorlopen. Die mensen besloten echter ook door te lopen, dus we liepen algauw op met een heel gemixte groep qua honden. Veel middelmaat tot klein. Ook een jonge ( halfjaar? oude herderachtige ) En het ging zo relaxed allemaal. Volgens mij een labradoodle, twee blonde ..weet niet wat voor ras. Zou Poedel kunnen zijn, en wat kleiner grut.
Die tweee blonde vonden Figo wel leuk en dat rende en draaide wat om elkaar heen. Die labradoodle wou echt spelen, net als de herder. Het ging allemaal zo leuk. Het is dat Nani het op een gegeven moment wat te eng vond, al die honden achter haar. Ze kwam een poos goed mee. Maar op een gegeven moment koos ze toch het plekje helemaal achteraan en was de spanning op haar bekkie te zien. Dus toen besloten we de groep een stuk vooruitgang te geven.
Maar het was leuk om te zien dat het gewoon zonder problemen opging met elkaar. Wij kenden die mensen niet.
Later bleef er nog een andere hond bij ons achter. Beetje Beatle achtig hondje. Baasjes liepen door, maar hond bleef bij ons. En Figo en Nani vinden dat dan ook al gauw heel gewoon. En dat word gewoon geaccepteerd.
Laatst hadden we een hondje 'gevonden'. Ergens in het bos, nergens een baasje te bekennen. Hondje bleef maar in het veld staan. Op een gegeven moment had ik Nani aan vriend gegeven en was ik naar hondje gelopen, om te kijken of er iets aan zijn halsband hing. Niks. Er was een pad waar misschien een eventueel baasje zou kunnen lopen. Dus zijn wij, met dat hondje maar die kant op gelopen. En dat hondje werd ook gewoon maar geaccepteerd, als ok, die hoort er blijkbaar ook bij. Baasje is gevonden trouwens.
Ik vind dat best heel mooi. En ben blij dat het zo gaat. Maar ik vind het vooral van mijn honden zo leuk. Heb toch een herder, en een witte. Maar hij is best wel sociaal uitgepakt. Dat krijg ik ook vaak te horen en ik ben daar zo blij om. En die autistische Nani ondergaat het ook allemaal maar. Het lieve meisje. Gaat inmiddels wel soms met een grote bek ergens op af. Dat had ik al nooit gedacht ( is ook niet de bedoeling ) Maar ze druipt al snel af.
Ze durft inmiddels zelfs aan vreemde kontjes te ruiken. Vandaag stond ze tussen twee dog-achtigen ingeklemd. Figo was te ver weg om haar te redden. Ik stond in kijkzicht. En daar deed ze een Robben-trucje!
Voor wie het gelezen heeft, bedankt