Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Franse Pyreneeën met honden
Moderator: moderatorteam
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De Franse Pyreneeën met honden
Hoi, hoi,
Na een geweldige vakantie dit jaar in Frankrijk bij de Mont Blanc, zijn we alweer aan het kijken voor volgend jaar en is ons oog nu gevallen op de Pyreneeën, de Franse kant.
Maar, tot zover lees ik nog niet zoveel positief over het meenemen van honden die kant op.
Ik ben er al achter dat je in de nationale en regionale parken niet mag komen met honden. Maar hoe zit het dan met buiten die parken om?
Is er iemand die daar op vakantie is geweest en tips/ aanraders heeft qua gebieden en eventueel campings?
Groetjes!
Na een geweldige vakantie dit jaar in Frankrijk bij de Mont Blanc, zijn we alweer aan het kijken voor volgend jaar en is ons oog nu gevallen op de Pyreneeën, de Franse kant.
Maar, tot zover lees ik nog niet zoveel positief over het meenemen van honden die kant op.
Ik ben er al achter dat je in de nationale en regionale parken niet mag komen met honden. Maar hoe zit het dan met buiten die parken om?
Is er iemand die daar op vakantie is geweest en tips/ aanraders heeft qua gebieden en eventueel campings?
Groetjes!
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

Re: De Franse Pyreneeën met honden
Wij zijn er verleden jaar geweest.Wat de honden betreft was het een grote tegenvaller.Buiten de nationale parken mogen ze overal komen,de mensen in de dorpen waren ook erg vriendelijk.Het enige nadeel vind ik wel dat in de dorpen erg veel honden loslopen,die heb je dus gelijk achter je honden aan of met wat pech op je honden zitten.
Alle wandel gebieden zijn of regionaal of nationaal,dus er viel weinig te wandelen hier een daar aan het begin van het gebied.
Een paar jaar daarvoor waren we aan mont de canigou en daar was het juist weer wel leuk,zaten we een 50km van zee waar de honden ook overal mee op het strand mochten,geen probleem.Nu zaten we meer in het midden van de pyreneeën en dan vond ik dus echt niks.
Ook de kant van de oceaan is trouwens niks,daar mogen ze ook nergens aan de stranden komen en zelfs deel van de stadjes niet.
Dus de pyreneën worden niks voor ons.
Wij wilden trouwens volgend jaar richting de Mont blanc gaan,dat is dus wel een aanrader met honden?
Alle wandel gebieden zijn of regionaal of nationaal,dus er viel weinig te wandelen hier een daar aan het begin van het gebied.
Een paar jaar daarvoor waren we aan mont de canigou en daar was het juist weer wel leuk,zaten we een 50km van zee waar de honden ook overal mee op het strand mochten,geen probleem.Nu zaten we meer in het midden van de pyreneeën en dan vond ik dus echt niks.
Ook de kant van de oceaan is trouwens niks,daar mogen ze ook nergens aan de stranden komen en zelfs deel van de stadjes niet.
Dus de pyreneën worden niks voor ons.
Wij wilden trouwens volgend jaar richting de Mont blanc gaan,dat is dus wel een aanrader met honden?
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik neem ze gewoon al jaren overal mee naar toe, als het kan ook loslaten lopen maar dan niet in de buurt van vee. Nooit problemen, alleen in het zwembad mochten geen honden (er was wel een eigenwijze teckel die het bleef proberen om via allerlei slimme manieren toch het zwembad binnen te komen)
Dorpen lopen veel honden gewoon een stuk met je mee, als het vervelend wordt stuur ik ze weg met veel geluid 

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Rataplan, is dat dan ook in de Pyreneeen of gewoon in het algemeen?
Beatje: Mont Blanc is geweldig en goed te doen met honden. Alleen op de Aguili du Midi mogen ze niet mee, en dat is nou net het hoogste punt waar je kunt komen als niet bergbeklimmer. Overigens moet je dat ook niet willen met honden hoor.
En verder is er een gebied waar je niet met honden mag komen. Maar wij zijn er twee weken geweest en hebben nog niet alles gezien daar, dus dat gebied kan je rustig missen.
Honden moeten officieel wel overal aan de lijn maar wij hadden ze gewoon los waar dat kon. Voor foto's en verslag: http://www.floeboekeizer.nl/?page_id=1252

Beatje: Mont Blanc is geweldig en goed te doen met honden. Alleen op de Aguili du Midi mogen ze niet mee, en dat is nou net het hoogste punt waar je kunt komen als niet bergbeklimmer. Overigens moet je dat ook niet willen met honden hoor.

En verder is er een gebied waar je niet met honden mag komen. Maar wij zijn er twee weken geweest en hebben nog niet alles gezien daar, dus dat gebied kan je rustig missen.

Penotti & Sombra!

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Tot een jaar of 8 geleden, zijn we meerdere keren naar frankrijk op vakantie geweest. Honden altijd mee, ook de parken in. Nooit problemen mee gehad, waren ook op de campings overal welkom.
Clausipaus dat ziet er geweldig uit,je vakantie.Aan de lijn houden vind ik zelf nog niet eens zo erg.
Maar helemaal niet mee of alleen het begin vond ik wel jammer in de pyreneeën.
Waar je ook voor op moest passen was de Berghonden die er liepen,sommige dorsten nog wel eens waarschuwend uit tevallen naar de honden,mijn kees sprong zowat van een klif naar beneden
vd schrik,dat is al niet zo'n held.
Ik denk niet dat ze echt iets doen,maar het zijn geen kleine mannen en met hun wild aandoend uiterlijk ,toch niet echt aantrekkelijk.Hoewel soms liepen er pups bij,net kleine ijsbeertjes
Maar helemaal niet mee of alleen het begin vond ik wel jammer in de pyreneeën.
Waar je ook voor op moest passen was de Berghonden die er liepen,sommige dorsten nog wel eens waarschuwend uit tevallen naar de honden,mijn kees sprong zowat van een klif naar beneden

Ik denk niet dat ze echt iets doen,maar het zijn geen kleine mannen en met hun wild aandoend uiterlijk ,toch niet echt aantrekkelijk.Hoewel soms liepen er pups bij,net kleine ijsbeertjes

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Collie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom ga je niet op vakantie aan de Spaanse kant van de Pyreneeën ?
Dat is nauwelijks verder rijden.
Wij zijn dit jaar op vakantie geweest op verschillende plaatsen langs de Spaanse Atlantische kust, dit met onze 11 jarige Schotse Collie.
Spanje mag je tegenwoordig heel hondvriendelijk noemen. We waren aardig verrast.
In de natuurparken aan de kust mag je hond alvast overal mee, mits aangelijnd.
Wandelingen zijn prima bewegwijzerd.
En de prijs/kwaliteit verhouding van onze hotels was alvast super, wat meestal niet van Frankrijk kan gezegd worden.
Daar betaal je veel te veel prijs/kwaliteit verhouding.
En ergens uit eten gaan aan de Spaanse kust, was minder duur dan in Frankrijk.
Om één natuurpark te noemen dat niet ver van de grens met Frankrijk ligt.
Het Baskisch Geopark tussen Zumaia en Deba, je kan van de ene kant naar de andere wandelen bovenop de klippen ( 15 km. ).
Voor wat foto's :
http://www.geoparkea.com/argazkiak/trekking/
Vriendelijke groeten,
Anne
Dat is nauwelijks verder rijden.
Wij zijn dit jaar op vakantie geweest op verschillende plaatsen langs de Spaanse Atlantische kust, dit met onze 11 jarige Schotse Collie.
Spanje mag je tegenwoordig heel hondvriendelijk noemen. We waren aardig verrast.
In de natuurparken aan de kust mag je hond alvast overal mee, mits aangelijnd.
Wandelingen zijn prima bewegwijzerd.
En de prijs/kwaliteit verhouding van onze hotels was alvast super, wat meestal niet van Frankrijk kan gezegd worden.
Daar betaal je veel te veel prijs/kwaliteit verhouding.
En ergens uit eten gaan aan de Spaanse kust, was minder duur dan in Frankrijk.
Om één natuurpark te noemen dat niet ver van de grens met Frankrijk ligt.
Het Baskisch Geopark tussen Zumaia en Deba, je kan van de ene kant naar de andere wandelen bovenop de klippen ( 15 km. ).
Voor wat foto's :
http://www.geoparkea.com/argazkiak/trekking/
Vriendelijke groeten,
Anne
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768