Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wachtkamer da, parvo?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: wachtkamer da, parvo?

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik denk ook niet dat een da er zomaar over zou liegen, maar er kan natuurlijk altijd ineens een spoedgeval binnen komen. Ik denk er met de volwassen honden niet bij na.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Maeve schreef:
lets have fun schreef:Wat raar dat een dierenarts daar niet eerlijk over is. Ik ben wel eens afgebeld door de assistente omdat er een pup met parvo in de kliniek was geweest en ze eerst alles goed wouden ontsmetten.
Je weet niet of de DA er niet eerlijk over is geweest toch? TS heeft het gevraagd en het antwoord was dat het geen parvo was. Kan ook zomaar kloppen.

Er zijn vast zat DA's die het niet heel nauw nemen met de regeltjes, maar het lijkt me niet dat er veel rondlopen die zulke risico's durven nemen met parvo.

Vreselijk trouwens, ik ga al over m'n nek van de geur van loopse hond :schrik:
Ik zeg ook niet dat ie liegt. :19: Ik zeg dat het raar is als dat zo zou zijn.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

nathalie schreef:Ik denk ook niet dat een da er zomaar over zou liegen, maar er kan natuurlijk altijd ineens een spoedgeval binnen komen. Ik denk er met de volwassen honden niet bij na.
Nou ja, mede sinds een collega op dezelfde kamer 4 mensen met TBC heeft besmet ben ik er al helemaal niet happig op. Van breeduit kuchende mensen in een wachtkamer word ik toch wat zenuwachtig. Ga liever achteraf zitten. Doe ik dus met de honden ook.
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MBJ »

Ik kwam met mijn inmiddels 5jaar oude hond bij de dierenarts binnen toen hij 9weken was voor de 2de enting en die stuurde me meteen weer naar buiten. Er was een ander pupje binnen dat diarree had met bloed. Vond dat heel fijn, ik kon toen via een achteringang rechtstreeks een behandelkamer in.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

DA's zijn net zo als de rest hoor en gaan net als iedereen anders met zaken om.
Misschien dat de 1 zoiets heeft van ik ontsmet en steriliseer de zooi goed en houd mijn bek om paniek bij klanten te voorkomen en dat ze weg blijven.
De ander zal er open mee zijn .

Dan nog is diaree nog geen parvo.

Stap gewoon die toko binnen hoor .Voor het zelfde geld loopt je pup het in de berm op of neemt het uit het nest mee .
Je kunt pas maatregelen treffen als het zich aandiend.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

bouvierpoedel schreef:DA's zijn net zo als de rest hoor en gaan net als iedereen anders met zaken om.
Misschien dat de 1 zoiets heeft van ik ontsmet en steriliseer de zooi goed en houd mijn bek om paniek bij klanten te voorkomen en dat ze weg blijven.

Stap gewoon die toko binnen hoor .Voor het zelfde geld loopt je pup het in de berm op of neemt het uit het nest mee .
dit was geen diarree, maar kots met bloed, en dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen. gisteren waren we er weer voor dinos, en heb ik het nogmaals gevraagd. de da heeft zelfs in de computer opgezocht wat die hond had van dinsdag, en het was geen parvo.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

lunaquinty schreef:
bouvierpoedel schreef:DA's zijn net zo als de rest hoor en gaan net als iedereen anders met zaken om.

dit was geen diarree, maar kots met bloed, en dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen. gisteren waren we er weer voor dinos, en heb ik het nogmaals gevraagd. de da heeft zelfs in de computer opgezocht wat die hond had van dinsdag, en het was geen parvo.

Gelukkig maar! Maar het is wel even schrikken dan ja.
Zo zat ik laatst voor de enting met Charly naast een EB met longontsteking. Daar schrok ik ook wel van!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”