Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volgens veel kinderen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Volgens veel kinderen...

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

De enige angst die ik heb is de tandarts, en die kan heul veul schade aanrichten :schrik: :engel: verder eigenlijk niets, mensen krijgen wat mij betreft ook niet zoveel podium met hun angsten :neenee:
als ze t aan geven, lijn ik ze aan, en laat ze volgen en dat is het, ik ga t gedrag verder niet voeden, met oe en aa
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:De enige angst die ik heb is de tandarts, en die kan heul veul schade aanrichten :schrik: :engel: verder eigenlijk niets, mensen krijgen wat mij betreft ook niet zoveel podium met hun angsten :neenee:
als ze t aan geven, lijn ik ze aan, en laat ze volgen en dat is het, ik ga t gedrag verder niet voeden, met oe en aa
Ik voed verder ook niks hoor ;-) Ik lijn ook aan en loop na een vriendelijke groet door. Maar ik kan me dus wèl voorstellen dat iemand doodsbenauwd is.
Ik ben panisch voor die slangenzooi dus als iemand met een zwarte mamba om de nek komt aanwandelen maak ik ook een stofwolk-wegwezer.
dat zijn dan ook geen veel voorkomende huisdieren, ik vind een schorpioen ook niet heel aangenaam dus die angst kan ik mee leven, de kans dat ik hem tegen kom is heel klein.
de kans dat je een hond tegenkomt daarentegen, is niet eens een kans meer , maar een aan zekerheid grenzend iets- en dus moet je er mee, want angst werkt verlammend- dat moet je voor jezelf niet willen
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

S@ndr@ schreef:dat heeft niets te maken met de bal ergens anders neerleggen ook al wil je dat nog zo graag zo draaien natuurlijk, net zo makkelijk want dan kun je zelf even lekker wijzen :wink:
Mijn hond loopt hier los als er niemand is en dat is best nog heel vaak, ......... maar, t zou wel fijn zijn dat kinderen zich ook gewoon normaal gedragen - want zodra ze in zicht zijn gaat ie ( ja, Sneeuw ook) vast, en dat is voor hun blijkbaar een signaal dat hij/zij gevaarlijk is en dan moeten ze raar een stoer gaan doen.
2 partijen, dus 2 invloeden
o ja, kinderen die bang zijn vinden Sneeuw net zo eng als Van Gils :wink:

Ik lees wel dat de bal aan de andere kant neer wordt gelegd. Dat jij dat "draaien" vindt moet jij weten. Is ook een makkelijke manier om wanneer je de schoen klaarblijkelijk past de boel om te gooien. Over draaien gesproken.

Dat jij je hond los laat lopen (al is ie nog zo lief) terwijl dat eigenlijk niet mag moet je ook al lekker voor jezelf weten. Van mij mogen BOA's daar een flinke boete tegenaan gooien wanneer ze dat opmerken.

Mensen/kinderen zijn nu eenmaal voor verschillende dingen. Honden,katten, spinnen,vliegen etc etc. Wie ben jij,ik of wie dan ook om dat als (zo ongeveer) gezeur af te doen?

Niks mis mee om je hond/kinderen gewoon lekker bij je te houden en ze geen overlast te laten veroorzaken :ok:
[Sandra] schreef:Dan wil ik dus ook geen last hebben van andermans kinderen. Zo vaak meegemaakt dat ik met de honden aangelijnd liep en dat er een kind hysterisch gillend komt aangerend: 'IK WIL DIE POEDEL AAIEN!!!!!!'

Werkt natuurlijk 2 kanten op inderdaad. Je houd nu eenmaal mensen die vinden dat iedereen fifi of brutus maar leuk moeten vinden net zo goed als dat er mensen zijn die vinden dat je Willemijntje-Lodewijkje maar helemaal geweldig moet vinden en alles moeten mogen :19:

Maar goed als iedereen altijd maar gelijk begint met "ja maar zij" veranderd er natuurlijk ook niets :wink:
marian* schreef:Dit dus.
Kiki loopt nooit los in de wijk maar alleen in het bos of zo. Maar heel veel kinderen zijn zo hartstikke bang dat ik denk dat er steeds minder plek is voor honden en dat er ook steeds minder getolereerd zal gaan worden.
Van de week bij Jumper: Kiki was mee naar binnen en we staan bij de kassa. Komt er een mevrouw met een grote kar en een kind aan de hand achter ons staan. Mevrouw was weg van Kiek en haalt haar aan, maar het kind (dat niet van haar was overigens) was doodsbenauwd en zat binnen 2 seconden op de arm.
Dat kind gaat het nog zwaar krijgen maar de hond die later bij haar in de buurt durft te komen ook.
Zal vast aan mij liggen hoor, maar waarom je hond dan ook mee naar binnen nemen? Dat soort dingen snap ik echt niet hoor. Of het nu een dierenwinkel is of niet. Kleine moeite om je hond thuis te laten als je boodschappen gaat doen of deze in ieder geval buiten te laten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

smoekie schreef:
S@ndr@ schreef:dat heeft niets te maken met de bal ergens anders neerleggen ook al wil je dat nog zo graag zo draaien natuurlijk, net zo makkelijk want dan kun je zelf even lekker wijzen :wink:
Mijn hond loopt hier los als er niemand is en dat is best nog heel vaak, ......... maar, t zou wel fijn zijn dat kinderen zich ook gewoon normaal gedragen - want zodra ze in zicht zijn gaat ie ( ja, Sneeuw ook) vast, en dat is voor hun blijkbaar een signaal dat hij/zij gevaarlijk is en dan moeten ze raar een stoer gaan doen.
2 partijen, dus 2 invloeden
o ja, kinderen die bang zijn vinden Sneeuw net zo eng als Van Gils :wink:

Ik lees wel dat de bal aan de andere kant neer wordt gelegd. Dat jij dat "draaien" vindt moet jij weten. Is ook een makkelijke manier om wanneer je de schoen klaarblijkelijk past de boel om te gooien. Over draaien gesproken.

Dat jij je hond los laat lopen (al is ie nog zo lief) terwijl dat eigenlijk niet mag moet je ook al lekker voor jezelf weten. Van mij mogen BOA's daar een flinke boete tegenaan gooien wanneer ze dat opmerken.

Mensen/kinderen zijn nu eenmaal voor verschillende dingen. Honden,katten, spinnen,vliegen etc etc. Wie ben jij,ik of wie dan ook om dat als (zo ongeveer) gezeur af te doen?

Niks mis mee om je hond/kinderen gewoon lekker bij je te houden en ze geen overlast te laten veroorzaken :ok:
Een BOA, :oohja: ik geloof niet dat we dat fenomeen kunnen hier, geen geforceerde wetshandhaving nodig, allemaal brave mensen voor t grootste gedeelte. ja zelfs ik heel braaf eigenlijk :engel: heel ouderwets.
waaruit maak je op dat ik mijn hond(en) laat gaan :denken: of dat we overlast veroorzaken, je lult een eind in de ruimte :Q:
wie ik ben, :19: dat mag je lekker zelf in vullen, t zal kant nog wal raken, maar ach lekker belangrijk
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

smoekie schreef:
Zal vast aan mij liggen hoor, maar waarom je hond dan ook mee naar binnen nemen? Dat soort dingen snap ik echt niet hoor. Of het nu een dierenwinkel is of niet. Kleine moeite om je hond thuis te laten als je boodschappen gaat doen of deze in ieder geval buiten te laten.

Omdat het een dierenwinkel is waar bijvoorbeeld ook een da-praktijk in gevestigd is?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Bovenstaande klinkt een beetje pinnig maar is niet zo bedoeld.
Ik zie echter niet in waarom ik mijn hond niet mee zou nemen als ik in een dierenwinkel iets wil kopen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Kruimel53 schreef:Eensch met Jaap. Gewoon zorgen dat je hond geen overlast veroorzaakt.
In een woonwijk geldt iha de gemeenteverordening dat honden aangelijnd dienen te zijn. Wel zo makkelijk om je daar dan ook aan te houden. En voor mij iig wel zo veilig ook, al zijn de honden nog zo braaf. Er zal er maar een keer een de weg op schieten om een kat aan de overkant gedag te gaan zeggen. En daar waar ze los mogen mogen ze los mits ze zich gedragen. Kinderen molesteren met ongewenste intimiteiten valt niet onder gedragen wat mij betreft, hoe goed ook bedoeld.

En ja, omgekeerd geldt natuurlijk ook dat ánderen de hond ook niet dienen lastig te vallen. Inclusief kinderen. Maar dáar ga je als eigenaar niet over. Wel over het beheren van je eigen hond.
:ok:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki gaat altijd mee naar de dierenwinkel hier maar dat doen heel veel hondenbezitters hier. Ze krijgen altijd wat lekkers enzo.

Wij merken dat hier in de buurt heel erg veel kinderen doodsbang zijn voor honden. Nu loopt Loki altijd aan de lijn maar zelfs dan zijn ze bang. Laatst was er een groepje kinderen, een daarvan wilde met Loki spelen met een stok dus Loki helemaal blij maar er was een meisje die constant wegrende als Loki er aan kwam (meneer betrekt graag iedereen in zijn spel) , ze had uiteindelijk wel de moed gezameld om een stok te gooien maar als hij die dan terug wilde brengen dan was het weer doodeng. Merk wel vaak dat het kinderen zijn met "allochtone achtergrond " die bang zijn. Alhoewel we gisteren een jochie tegenkwamen die netjes van afstand vroeg of hij Loki mocht aaien, nou dat mag dan ook wel.
Afbeelding
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Hailfall schreef:Loki gaat altijd mee naar de dierenwinkel hier maar dat doen heel veel hondenbezitters hier. Ze krijgen altijd wat lekkers enzo.

Hier ook.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Caro. schreef:Dat laatste vind ik wel wat overtrokken... gijzelen, aanranden :ugh:
Is ook wat overdreven maar wordt zo wel ervaren. Ik stond als kind stokstijf als de doberman van de buren op straat rende. Ook hadden mensen een straat verder een schnautzer die in je kuiten beet als je weg liep. Dan voelde ik me echt bang en durfde ik niet meer te bewegen als die honden kwamen. Ik zie veel kinderen de armpjes optrekken als er een hond is en niet meer bewegen. Ook worden kinderen snel en vaak in het gezicht gelikt. Veel kinderen ervaren dat als uitermate vervelend. Natuurlijk is het wat overtrokken, maar ik weet zeker dat veel kinderen een lomp enthousiaste likkende labrador als uitermate intimiderend en vervelend beschouwen. Tenzij ze honden kennen en dit gedrag leuk vinden. Ik heb het nooit leuk gevonden als kind. Wij hadden zelf honden maar die likten mij niet in mijn gezicht en sprongen ook niet tegen me op. :engel:
Afbeelding
Maaiketh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Maaiketh »

Sja angstige kinderen en honden.
Mijn dochter van bijna 5 was panisch voor honden, ik heb nog nooit een kind zo bang gezien.
Al vanaf dat ze baby was, er is nooit wat gebeurd, mijn ouders waar we regelmatig komen hebben honden dus ze er ook wel mee groot gebracht.
Ze heeft een meisje in de klas die een grote langharige herder hebben.
Eerste keer spelen, doodsbang, stond ik met een gillend, zich vastklampend kind in mn nek haha.
Haar moeder kon daar heel goed mee omgaan en is de uitdaging uitgegaan.
Na 2 keer spelen was mevrouw al niet bang meer.

En nu hebben we Jelle, ze is helemaal stapelgek op hm.
Ook een van de honden van mn ouders is ze nu helemaal gek op.
Van vreemde honden moet ze nog stees niet veel hebben, loslopende honden die aan komen rennen betekent angst en als ze gaan springen raakt ze in paniek.
Dus we zijn er nog niet helemaal, maar wel een heel eind.
S@ndr@
Zeer actief

Maaiketh schreef:Sja angstige kinderen en honden.
Mijn dochter van bijna 5 was panisch voor honden, ik heb nog nooit een kind zo bang gezien.
Al vanaf dat ze baby was, er is nooit wat gebeurd, mijn ouders waar we regelmatig komen hebben honden dus ze er ook wel mee groot gebracht.
Ze heeft een meisje in de klas die een grote langharige herder hebben.
Eerste keer spelen, doodsbang, stond ik met een gillend, zich vastklampend kind in mn nek haha.
Haar moeder kon daar heel goed mee omgaan en is de uitdaging uitgegaan.
Na 2 keer spelen was mevrouw al niet bang meer.

En nu hebben we Jelle, ze is helemaal stapelgek op hm.
Ook een van de honden van mn ouders is ze nu helemaal gek op.
Van vreemde honden moet ze nog stees niet veel hebben, loslopende honden die aan komen rennen betekent angst en als ze gaan springen raakt ze in paniek.
Dus we zijn er nog niet helemaal, maar wel een heel eind.
Heel fijn, zeker ook voor je dochter, in de toekomst- zij heeft er t meeste baat bij :ok:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Van mij mag alles verplicht aangelijnd worden.

Loopt hier o.a. een loslopende viszla reu alles aan te blaffen en te patsen, een klapkaak die ongevraagd komt buurten en niet terug te roepen is, andere klapkaak wordt naast een speeltuin opgehitst om aan een boom te hangen, die loopt dan opgefokt rond te rennen en te springen.
Ruziezoekende loslopende boxerteef, die niet luistert, berghond teef die je pad blokkeert en aanblaft (eigenaresse grijpt niet in en kletst verder met bekende). Allemaal buiten losloopgebied. Ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Alles aan de riem en flink handhaven en beboeten.
S@ndr@
Zeer actief

heb je wel eens overwogen om het gesprek aan te gaan, of een klacht in te dienen op t politie bureau, of iets ander creatiefs te verzinnen om t probleem op te lossen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Renee1966 schreef:Van mij mag alles verplicht aangelijnd worden.

Loopt hier o.a. een loslopende viszla reu alles aan te blaffen en te patsen, een klapkaak die ongevraagd komt buurten en niet terug te roepen is, andere klapkaak wordt naast een speeltuin opgehitst om aan een boom te hangen, die loopt dan opgefokt rond te rennen en te springen.
Ruziezoekende loslopende boxerteef, die niet luistert, berghond teef die je pad blokkeert en aanblaft (eigenaresse grijpt niet in en kletst verder met bekende). Allemaal buiten losloopgebied. Ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Alles aan de riem en flink handhaven en beboeten.

Binnen de bebouwde kom moet elke hond al aangelijnd zijn :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik kom hier hooguit een loslopende kip tegen ( en die laat hij met rust), dus mijn hond loopt hier meestal gewoon los, tenzij er een mens aankomt, en dat is niet zo heel vaak.
als ik hem hier niet loslaat dan zou t nergens kunnen t gebied waar de meeste hun honden uitlaten, daar zul je mij niet tegenkomen met hem :wink:
hij luistert overigens voor 99.9 %
met Sneeuw kijk ik veel meer om mezelf heen, die moet ik echt voor zijn
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 30 aug 2014 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Renee1966
Zeer actief

S@ndr@ schreef:heb je wel eens overwogen om het gesprek aan te gaan, of een klacht in te dienen op t politie bureau, of iets ander creatiefs te verzinnen om t probleem op te lossen.
Gesprek aangaan heb ik gedaan. Is zinloos. De klapkaken doen toch niks en moeten hun energie kwijt. Berghond blaft alleen maar. Boxerbaas lijnt aan, bazin is bijna altijd te laat en heeft geen overwicht. Viszla loopt zonder baas die heb ik nog niet gezien.
Overigens zijn dit nog maar een paar voorbeelden, er lopen er meer.
Van mij mag alles loslopen, mits het luistert, maar dat schijnt tegenwoordig iets raars te zijn. Appèl op je hond.

Ik ontwijk de boel zoveel mogelijk, houd rekening met de uitlaattijden en verder vind ik het wel best.
Volgende week kaart ik het nog een keer aan bij een gesprek mbt de buurtaanpak, dat er meer gehandaafd moet worden door de boa's.
Renee1966
Zeer actief

marian* schreef:
Renee1966 schreef:Van mij mag alles verplicht aangelijnd worden.

Binnen de bebouwde kom moet elke hond al aangelijnd zijn :19:
Ja, maar dat doen er een boel dus niet.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Hier op de buurt zijn de meeste kinderen voorzichtig.
Niet bang, maar ook niet zo dat ze er meteen op aflopen.

Sommige vragen netjes of ze Beike mogen aaien.
Dat mag dan van mij.

Als ik zie dat een kindje erg bang is/aarzelt dan ga ik er op mijn knieën naast zitten en hou ik Beike extra goed vast.
Vaak aaien ze hem dan snel even op zijn rug.

Dan heb ik het over kinderen die alleen zijn, zonder ouders.
Vaak in een groepje al spelend.

Als ik kinderen tegen kom met ouders worden de kinderen vaak weggehouden als ze iemand tegen komen met een hond.
Heel enkel eens dat ze eerst aan hun ouders vragen of ze Beike mogen aaien en ook heel enkel komt het kind dan zonder te vragen op Beike en mij afgelopen.

Wat ik dan probeer uit te leggen is dat het beter is als je eerst vraagt of het kan en dat begrijpen ze dan wel.
Of als ze het eerst zelf vragen dan zeg ik dat het heel erg goed is dat je eerst vraagt of Beike geaaid kan en mag worden.

Nu kun je Beike als ik er bij ben wel gewoon aaien, zeker kinderen wel.

Bij volwassenen is Beike soms wat terughoudender, maar alleen als hij merkt dat diegene aarzelt of onzeker is.

Waar ik wel op moet letten bij Beike bij zowel kinderen als volwassenen, is dat het niet zomaar plotseling gebeurd aangezien Beike er nog wel eens van kan en wil schrikken.
Nu lukt dat altijd prima, gaat altijd goed.
Niet dat hij wat zal doen, maar ik wil dat risico gewoon niet lopen.

Uiteraard als Beike zelf niet geaaid wil worden zie ik dat snel genoeg aan hem en zeg ik dat het een andere keer wel kan/mag.
Als Beike dat zelf niet wil, laat ik dat ook niet gebeuren.
Het moet leuk blijven voor zowel Beike als voor degene die hem wil aaien.

Beike loopt eigenlijk nooit los, omdat dat hij niet altijd even lief is voor andere honden en omdat hij soms bang/onzeker is.
Hij loopt heel enkel eens los, maar alleen als dat kan en op een overzichtelijk stukje.
In een grote groep bij honden kan hij los, maar dat doe ik alleen als ik dat vertrouw.
Dan moeten we niet steeds stil blijven staan, dat zorgt voor spanningen bij Beike.

Aangelijnd luistert Beike prima, heel erg goed zelfs.
Krijg daar ook complimenten voor van andere mensen met honden of van voorbijgangers, wel leuk om dat soms eens te horen :D

Los luistert hij opzich ook wel, maar niet betrouwbaar genoeg, plus dat hij dus niet altijd even goed met andere honden kan en hij van zichzelf soms bang/onzeker kan zijn.
Dus daarom loopt hij eigenlijk nooit los.

Vroeger kon hij wel los lopen, toen hij jonger was.
Maar dat gaat nu niet meer.
Ik weet dat en hou er rekening mee.
Heel simpel.
Zo heeft niemand verder last van ons.
Heb Beike wat dat betreft prima onder controle.
Hij heeft een gebruiksaanwijzing, maar die ken ik inmiddels heel erg goed.

Beike is geen gemakkelijke hond, maar ik ken hem door en door en het is mijn schatje :I: :I: :I:

Edit: Type-foutjes verbeterd en stukje toegevoegd.
Toetsenbord is wat minder en haakt soms.
Laatst gewijzigd door Aniway op 30 aug 2014 13:21, 3 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Renee1966 schreef:
S@ndr@ schreef:heb je wel eens overwogen om het gesprek aan te gaan, of een klacht in te dienen op t politie bureau, of iets ander creatiefs te verzinnen om t probleem op te lossen.
Gesprek aangaan heb ik gedaan. Is zinloos. De klapkaken doen toch niks en moeten hun energie kwijt. Berghond blaft alleen maar. Boxerbaas lijnt aan, bazin is bijna altijd te laat en heeft geen overwicht. Viszla loopt zonder baas die heb ik nog niet gezien.
Overigens zijn dit nog maar een paar voorbeelden, er lopen er meer.
Van mij mag alles loslopen, mits het luistert, maar dat schijnt tegenwoordig iets raars te zijn. Appèl op je hond.

Ik ontwijk de boel zoveel mogelijk, houd rekening met de uitlaattijden en verder vind ik het wel best.
Volgende week kaart ik het nog een keer aan bij een gesprek mbt de buurtaanpak, dat er meer gehandaafd moet worden door de boa's.
Ik heb t in t verleden 1 keer gedaan en ze hebben t voor mij opgelost, t ging om een border collie van een plaatselijke buurt junk, t beest liet zichzelf uit, maar zodra hij Baco zag dan nam hij een spurt en ging in de aanval. Baco laten gaan wou ik niet doen, een paar keer mijn hond vast moeten zetten en de aanvaller wegjagen, maar ik voorzag problemen op de lange termijn, en heb een klacht in gediend, t beest heeft nooit meer losgelopen om zichzelf uit te laten.
Dus op zich zolang alles onder apel staat of niet agressief is heb ik er ook geen problemen mee, maar als je denkt dat t een keer fout gaat, moet je op een gegeven moment wat
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb alle begrip voor mensen die bang zijn voor honden. De honden mogen van mij ook niet naar mensen toe gaan. Los niet en aangelijnd ook niet.

Waar ik me wel aan irriteer is dat kinderen soms op grote afstand al panisch gaan gillen en krijsen, alleen omdat ik daar loop met aangelijnde honden.
Voor de duidelijkheid, de honden zijn alle drie vriendelijk en rustig naar kinderen.
Renee1966
Zeer actief

Nanna schreef:
Renee1966 schreef: Van mij mag alles loslopen, mits het luistert, maar dat schijnt tegenwoordig iets raars te zijn. Appèl op je hond.
Van de 100 honden die ik tegenkom luistert er misschien 1 prima naar de baas. De rest galoppeert maar wat aan en komt terug wanneer dat hem/haar zo past. Nou zijn gelukkig de meeste honden die ik tegenkom prima sociaal.
En ik moet zeggen dat ook mijn honden niet 100% onder appèl staan. Die lopen ook weleens ergens tóch heen terwijl ik ze net terugroep. Heel slecht, ik weet het.
Maar goed, overlast veroorzaken ze ook niet. Ze blaffen niemand aan, springen tegen niemand op. En andermans hond wordt gewoon heel gelaten.
En je loopt er mee in losloopgebied. Je laat ze niet door een speeltuintje jakkeren of op de stoep op deze of gene afstuiteren.
Renee1966
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Ik heb t in t verleden 1 keer gedaan en ze hebben t voor mij opgelost, t ging om een border collie van een plaatselijke buurt junk, t beest liet zichzelf uit, maar zodra hij Baco zag dan nam hij een spurt en ging in de aanval. Baco laten gaan wou ik niet doen, een paar keer mijn hond vast moeten zetten en de aanvaller wegjagen, maar ik voorzag problemen op de lange termijn, en heb een klacht in gediend, t beest heeft nooit meer losgelopen om zichzelf uit te laten.
Dus op zich zolang alles onder apel staat of niet agressief is heb ik er ook geen problemen mee, maar als je denkt dat t een keer fout gaat, moet je op een gegeven moment wat
De viszla woont daar ergens en zit de boel te bewaken, die laat zich nog wel door me wegsturen/afstoppen. De berghond is al oud en vooral irritant met dat blokken en blaffen, aangezien ze al oud is verwacht ik daar niet nog lang last van te hebben.
De niet onder appèlstaande klapkaken en boxer vind ik het vervelendst, Suus wil ze afsnauwen en als dat uitmondt in knokken, is zij de sjaak.
Die ontwijk ik.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Jaap* schreef:Wat een gezeik toch altijd.
Als iedereen er nu gewoon vanuit zou gaan dat een ander in principe geen last van je moet hebben, ben je al een heel eind op sjouw.
Fatsoen is een schertswoord geworden, terwijl het cruciaal is voor een leefbare maatschappij.
Een hond die probleemloos los kan lopen, kan probleemloos loslopen. Een hond die de boel op stelten zet kan dat niet. Het is heel simpel allemaal.
Zo simpel kan het zijn ja.
Ik snap sommige zaken soms echt niet ,beide kanten op dan.
Laatst een man ,hardloper , in de duinen bij Zandvoort wat een druk bezocht losloopgebied is.
Helemaal panisch bij het zien van alleen nog maar Spok en Micron die beide totaal niet reageren op hem.
Abra en Rio had hij toen zelfs nog niet eens in beeld :mrgreen: , Rio liep vast Abra reageert er niet op en Sien ook niet.
Maar met zulke panische angsten ging ik dus nooit in zo'n gebied lopen.

Maar ook een dame met een hond die klaarblijkelijk niet goed was met andere honden.
Toch los laten in een loslaatgebied waarop hij het water inging en er niet uitkwam en zij huilend aan de kant stond ,bang voor wat er evt. zou kunnen gebeuren.
Geen rustig losloopgebied maar een druk bezocht gebied in de Randstad.
Dat snap ik dus ook niet ,waarom zou je jezelf dat aan doen :denken:
Ik ging mooi naar rustiger gebieden en zou die hond niet om 11 uur in de ochtend losgooien maar enkel op overzichtelijke stukken en zonder water als hij daar in ging en niet uitkwam.

Bange kinderen komen wij hier zelden tegen overigens ,al helemaal geen hysterische gelukkig :E:
Ik ben overigens oma van twee kleinkinderen die dol zijn op honden en overal op af willen stormen en die in dat opzicht dus altijd goed in de peiling moeten worden gehouden want ook dat is niet leuk.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

kipo schreef:De helft van de kinderen die thuis geen hond hebben, schrikt van loslopende honden. De andere helft dus niet en de kinderen die thuis wel een hond hebben ook niet. Bovendien zijn kinderen in die leeftijd nogal eens van de regeltjes, waarschijnlijk vindt de meerderheid ook dat automobilisten niet te snel mogen rijden.
Dit.

Je kunt alles twee kanten op laten buigen en zo kun je er positief of negatief nieuws van maken. Dat is een journalistieke waarheid die zo oud is als Rome zelf (toen deden ze dat ook al :mrgreen: ).
Doe hetzelfde onderzoek eens daags voor dierendag en buig het de andere kant op. Wedden dat het opeens 180 graden gedraaid is?
Ik kan het ook wel even doen hoor, trouwens. Of Kipo. Die heeft het al gedaan trouwens. ;))
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nou ik begrijp eigenlijk wel dat sommige kinderen dit zeggen. Niet iedereen houdt nou eenmaal van honden en ik denk dat loslopende honden best wel wat overlast veroorzaken. Mijn kinderen die verder helemaal niet bang zijn van honden zijn ook wel eens omver gekegeld door een "speelse"hond.

Overigens merk ik ook wel dat er bange kinderen zijn. Ook wel eens de kinderen waar mijn kinderen mee afspreken. Ik hou de honden even weg en zeg dan dat ze boven of buiten kunnen spelen, daar komen de honden niet. meestal vinden de kinderen de honden na een paar keer niet meer zo eng.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik weet niet waar jullie allemaal wonen, maar zo lang ik honden heb, ben ik hier nog nooit bange kinderen tegen gekomen. Alleen met Tirsa een keer bij iemand waar ik op bezoek ging en Tirsa bij me hand omdat we mee hadden gedaan met een TV programma. Bij het begin van mijn bezoek zaten de twee kinderen boven op het aanrecht en toen ik een paar uur later naar huis ging, vroegen ze of Tirsa mocht blijven :cheer: Dàt ging echter niet door.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Marie-Josée schreef:
Jaap* schreef:Wat een gezeik toch altijd.
Als iedereen er nu gewoon vanuit zou gaan dat een ander in principe geen last van je moet hebben, ben je al een heel eind op sjouw.
Fatsoen is een schertswoord geworden, terwijl het cruciaal is voor een leefbare maatschappij.
Een hond die probleemloos los kan lopen, kan probleemloos loslopen. Een hond die de boel op stelten zet kan dat niet. Het is heel simpel allemaal.
Zo simpel kan het zijn, zou het ook moeten zijn.
nou dit dus,en dat is niet alleen met honden zo.
Ook met katten,kinderen,je gedrag in het verkeer enz.
Ik vind het een stukje normen en waarden wat er gewoon standaard ingebakken hoort te worden door de ouders
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Hier ook veel bange kinderen, maar dan vooral allochtonen.
Die kinderen groeien over het algemeen zonder dieren op en de ouders zijn ook heel bang.
Zo is mijn buurvrouw een keer gillend weggerend met haar baby op dr arm omdat Woezel van haar schrok in het donker en stromende regen.
Hij blafte 1 keer en zij gilde er flink op los en rende zo de straat op zonder te kijken.
Later ben ik haar veel vaker tegen gekomen maar ze blijft bang, ondanks dat mijn honden heel rustig en lief zijn over het algemeen.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb in ieder geval als elders gelezen dat ook heel wat mensen op een terras gaan zitten met hun hond, t maakt t voor die bange kinderen niet eenvoudiger, als ze ze overal tegen komen :wink: , dus ik blijf erbij, aanpakken die angst voor t kind zelf en zeker ook als ze later zelf kinderen krijgen, t is toch niet nodig dat je die angst doorgeeft aan je kinderen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”