Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Volgens veel kinderen...
Moderator: moderatorteam
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: Volgens veel kinderen...
Snap ik wel. Als ik zie hoeveel kinderen in mijn omgeving panisch zijn voor honden is zon uitkomst niet gek.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla 
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Als je een onderzoek doet onder hondenbezitters denk ik ook dat je erop uitkomt dat ze vinden dat de meerderheid van kinderen in die leeftijdsgroep aangelijnd moeten zijn.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
River8 schreef:Als je een onderzoek doet onder hondenbezitters denk ik ook dat je erop uitkomt dat ze vinden dat de meerderheid van kinderen in die leeftijdsgroep aangelijnd moeten zijn.

Groetjes,
Sandra
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik denk maar zo dat de meerderheid van de volwassenen dat ook zou zeggen als het gevraagd werd.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Nou ik sta er een beetje in het midden in, qua mening. Omdat ik twee uitersten zie hier.
Of bange kinderen of kinderen die me van achter besluipen / achterna rennen om de honden aan te vallen..eh te aaien.
Dat is dan aangelijnd.
In losloopgebieden zie ik eigenlijk alleen maar kinderen die met van alles druk zijn, behalve met honden.
Toevoeging: ik ben meestal niet te beroerd om aan de kinderen die willen aaien, even uitleg te geven, dat ze ons a) niet achterna moeten rennen en b) dat aaien best mag, maar dat het voor ons dan fijn is als ze het even vragen. Dan zeg ik ook hoe en waarom. Maar als ik zeg dat ze Figo wel mogen aaien, maar Nani niet, dan hoeft het soms niet meer.
Of bange kinderen of kinderen die me van achter besluipen / achterna rennen om de honden aan te vallen..eh te aaien.
Dat is dan aangelijnd.
In losloopgebieden zie ik eigenlijk alleen maar kinderen die met van alles druk zijn, behalve met honden.
Toevoeging: ik ben meestal niet te beroerd om aan de kinderen die willen aaien, even uitleg te geven, dat ze ons a) niet achterna moeten rennen en b) dat aaien best mag, maar dat het voor ons dan fijn is als ze het even vragen. Dan zeg ik ook hoe en waarom. Maar als ik zeg dat ze Figo wel mogen aaien, maar Nani niet, dan hoeft het soms niet meer.
Laatst gewijzigd door Dee op 30 aug 2014 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Denk je dat echt? Het is toch van alle tijden dat kinderen bang zijn? Zeker als ze geen goede voorbeelden in de omgeving hebben. Dus stad zal meer bange kinderen hebben dan platteland en door verstedelijking/ bevolkingsgroei meer bange kinderen. Maar nog steeds genoeg kinderen die honden wel leuk vinden toch?Nanna schreef:Ik denk ook dat er heel veel bange kinderen zijn. Ik vrees dan ook voor de toekomst van de hond.Peter27 schreef:Snap ik wel. Als ik zie hoeveel kinderen in mijn omgeving panisch zijn voor honden is zon uitkomst niet gek.
Dat zal wel hardhollend achteruit gaan, het hondenbezit.
En daarnaast, is t erg als er minder honden zijn? Ervan uitgaand dat hondenbezit dan minder mode is maar vaker een bewuste, doordachte actie.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het valt mij op dat steeds meer kinderen bang zijn voor honden. Worden ze er niet meer mee opgevoed?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Tsja.. Ik vraag me af wat je met die info moet.
Kinderen willen waarschijnlijk ook iedere avond pannenkoeken en liever nooit naar school
Hier lopen soms wel kinderen die panisch doen, maar gelukkig zijn de ouders eigenlijk heel normaal.
Maar de meeste kinderen zijn juist best wel blij met Apple. Wonen hier ook een paar meiden die ook wel eens aanbellen om te vragen of ze buiten mogen spelen met Apple.
Nou scheelt het dat ze klein is, dat is toch vaak minder intimiderend.
Kinderen willen waarschijnlijk ook iedere avond pannenkoeken en liever nooit naar school
Hier lopen soms wel kinderen die panisch doen, maar gelukkig zijn de ouders eigenlijk heel normaal.
Maar de meeste kinderen zijn juist best wel blij met Apple. Wonen hier ook een paar meiden die ook wel eens aanbellen om te vragen of ze buiten mogen spelen met Apple.
Nou scheelt het dat ze klein is, dat is toch vaak minder intimiderend.
- kipo
- Zeer actief
De helft van de kinderen die thuis geen hond hebben, schrikt van loslopende honden. De andere helft dus niet en de kinderen die thuis wel een hond hebben ook niet. Bovendien zijn kinderen in die leeftijd nogal eens van de regeltjes, waarschijnlijk vindt de meerderheid ook dat automobilisten niet te snel mogen rijden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja die constatering heb ik ook, ik zie t ook wel redelijk somber in in de toekomstmarian* schreef:Het valt mij op dat steeds meer kinderen bang zijn voor honden. Worden ze er niet meer mee opgevoed?
-
Neeltje
Ik vind dat het niet eens met wel of niet bang te maken heeft. Als je vind dat je hond los moet lopen, moet je deze ook bij je kunnen houden en niet ongevraagd naar anderen laten lopen. En dat is wat er veel te vaak gebeurt. Hier laatst ook iemand die vindt dat zijn border collie maar altijd los moet lopen en het is een losgeraakt projectiel. Loopt die hond dus zo recht op een moeder met buggy en kind aan de hand af en de eigenaar vindt het allemaal maar leuk. De moeder vond het een heel stuk minder. En het kind schrok zich ook het apezuur toen er, voor haar, ineens zo'n grote hond aangehold kwam. Zo kun je nl. ook kinderen bang maken voor honden. Eén slechte ervaring kan daar al meer dan genoeg voor zijn.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap prima dat kinderen bang zijn voor honden. Honden zijn paarden voor kinderen en ik wil ook niet door een speels paard benaderd worden als ik gewoon ergens loop. Honden hou je aan de riem of onder appel bij kinderen en in een woonwijk. Dat is mijn mening dan tenminste.
Ik heb vrienden met 2 kleine kinderen. 1 is bang, 1 is niet bang. De bange is door een rottweiler om gegooid toen hij leerde fietsen. Zijn ouders zijn niet bang. Wel is mijn vriend toen tussen beide gesprongen al riep de eigenaar op afstand, doet niks, wil spelen. Lekker verhaal. Ligt dat kind te huilen en die hond springt er wat omheen. Ik zou dat ook heel eng vinden omdat je de hond niet kent. Zelfde mensen, zelfde kind. Geven een feest in de tuin. Vrienden nemen een Weimeraner pup mee van 9 maanden. Rennen en dollen met die hond maar die hond werd wilder en wilder. Is op ruzie met de eigenaar uitgelopen. Hond greep dat kindje van 3 constant aan de armen, sleurde het jochie over de grond en rende het elke keer als hij opstond omver. Moeder werd erg boos en de eigenaar deed het af als spel. Kind huilde en was helemaal overstuur.
Voor een kind is een hond niet zo leuk. Een hond is sterker, doet met een kind wat hij wil en is ook nogal intimiderend als je het niet gewend bent. Ik was als kind ook niet dol op honden. Ze likken in je gezicht en ze zijn domweg niet weg te duwen als je nog klein en slap bent.
Honden die loslopen moeten kinderen negeren of aangelijnd worden wat mij betreft. Een hond een vreemd kind laten besnuffelen (gijzelen) en een kind laten likken (soort van aanranden) kun je niet maken. Een hond met kinderen laten spelen/stoeien op straat kan al helemaal niet. Hoe lief die hond het ook bedoeld en hoe schattig jij het ook vindt.
Ik heb vrienden met 2 kleine kinderen. 1 is bang, 1 is niet bang. De bange is door een rottweiler om gegooid toen hij leerde fietsen. Zijn ouders zijn niet bang. Wel is mijn vriend toen tussen beide gesprongen al riep de eigenaar op afstand, doet niks, wil spelen. Lekker verhaal. Ligt dat kind te huilen en die hond springt er wat omheen. Ik zou dat ook heel eng vinden omdat je de hond niet kent. Zelfde mensen, zelfde kind. Geven een feest in de tuin. Vrienden nemen een Weimeraner pup mee van 9 maanden. Rennen en dollen met die hond maar die hond werd wilder en wilder. Is op ruzie met de eigenaar uitgelopen. Hond greep dat kindje van 3 constant aan de armen, sleurde het jochie over de grond en rende het elke keer als hij opstond omver. Moeder werd erg boos en de eigenaar deed het af als spel. Kind huilde en was helemaal overstuur.
Voor een kind is een hond niet zo leuk. Een hond is sterker, doet met een kind wat hij wil en is ook nogal intimiderend als je het niet gewend bent. Ik was als kind ook niet dol op honden. Ze likken in je gezicht en ze zijn domweg niet weg te duwen als je nog klein en slap bent.
Honden die loslopen moeten kinderen negeren of aangelijnd worden wat mij betreft. Een hond een vreemd kind laten besnuffelen (gijzelen) en een kind laten likken (soort van aanranden) kun je niet maken. Een hond met kinderen laten spelen/stoeien op straat kan al helemaal niet. Hoe lief die hond het ook bedoeld en hoe schattig jij het ook vindt.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik ben het ook met de kinderen eens dat honden aangelijnd moeten, met als reden dat anderen geen last van je hond moeten hebben. Ze hoeven geen kinderen omver te gooien of bij andere kinderen/volwassenen te gaan kijken als die dat niet willen.
Zelf merk ik het niet zo dat kinderen banger worden. De kinderen die ik in mijn omgeving heb van vrienden en familie vinden honden/dieren eigenlijk allemaal wel leuk. Die van ons zijn de meeste vrienden/familie bang van, dat dan weer wel. Maar ook dat snap ik wel weer, het ontvangst is niet het gezelligste als je in de tuin stapt.
Zelf merk ik het niet zo dat kinderen banger worden. De kinderen die ik in mijn omgeving heb van vrienden en familie vinden honden/dieren eigenlijk allemaal wel leuk. Die van ons zijn de meeste vrienden/familie bang van, dat dan weer wel. Maar ook dat snap ik wel weer, het ontvangst is niet het gezelligste als je in de tuin stapt.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou t toch ook wel fijn vinden als kinderen normaal ( blijven) doen als er een hond in de buurt is, dat mankeert er nog wel eens aan,
t zou voor t kind zelf ook wel schelen dat honden een kind die normaal beweegt niet zo interessant vind.
taak voor de ouders
taak voor de ouders
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Dat is hoe ik er ook over denk. Veel mensen weten niet hoe je een hond of kind moet opvoeden. Te vaak ontaard dat in prinsen of prinsesjesgedrag, bij kind en hond...Neeltje schreef:Ik vind dat het niet eens met wel of niet bang te maken heeft. Als je vind dat je hond los moet lopen, moet je deze ook bij je kunnen houden en niet ongevraagd naar anderen laten lopen. En dat is wat er veel te vaak gebeurt. Hier laatst ook iemand die vindt dat zijn border collie maar altijd los moet lopen en het is een losgeraakt projectiel. Loopt die hond dus zo recht op een moeder met buggy en kind aan de hand af en de eigenaar vindt het allemaal maar leuk. De moeder vond het een heel stuk minder. En het kind schrok zich ook het apezuur toen er, voor haar, ineens zo'n grote hond aangehold kwam. Zo kun je nl. ook kinderen bang maken voor honden. Eén slechte ervaring kan daar al meer dan genoeg voor zijn.
Honden alleen los als ze luisteren, wat mij betreft geldt hetzelfde voor kinderen..
In de loop van de tijd zijn de honden ook veranderd, ik zie veel meer labradors, goldens, maar ook herders en staffordachtigen rondlopen, de meer ongeleide projectielen als je ze niet opvoedt. In mijn kindertijd liepen er in mijn beleving meer bastaardjes rond, die gewoon buiten de deur gezet werden om na een poosje weer thuis te komen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is t probleem van honden begeleid uitlaten, dat is een uurtje pret en lol ( even helemaal los, voorheen gingen ze met de kids op straat en alles was gewoon. maar dat kan niet meer nu
dus vereist t opvoeding
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik laat ze alleen los in losloopgebieden. Bij ons in het losloopgebied komen ze weleens van de school of peuterspeelzaal, laatst nog een hele horde kinderen die allemaal achter mijn honden aan gingen rennen. Daar heb ik wat van gezegd en toen hielden ze ook wel op gelukkig. Maar het is in zo'n situatie wachten tot ze doorlopen en een hond tegenkomen die op hén afkomt. Dan is het janken natuurlijk.
Ik begrijp dus ook niet waarom mensen zo'n situatie dan opzoeken. Pas vanaf de wildroosters mag je bij ons je hond los laten, voor die roosters is ook nog een groot veld met een strand en alles. Blijf dan lekker daar.
Ik begrijp dus ook niet waarom mensen zo'n situatie dan opzoeken. Pas vanaf de wildroosters mag je bij ons je hond los laten, voor die roosters is ook nog een groot veld met een strand en alles. Blijf dan lekker daar.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
In mijn jeugd waren de kinderen ook bang van honden. Toen liepen de meeste honden nog los en bij het passeren van het erf kreeg je soms zo'n joekel achter je aan. Was je op de fiets dan hing zo'n beest ook nog wel eens in je hakken. Zelfs ik was er op een gegeven moment bang voor.
Ik denk dat kinderen ook wel een reden hebben om bang te zijn.
En minder honden....och dat lijkt me niet zo'n probleem.
Ik denk dat kinderen ook wel een reden hebben om bang te zijn.
En minder honden....och dat lijkt me niet zo'n probleem.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
S@ndr@ schreef:Ik zou t toch ook wel fijn vinden als kinderen normaal ( blijven) doen als er een hond in de buurt is, dat mankeert er nog wel eens aan,t zou voor t kind zelf ook wel schelen dat honden een kind die normaal beweegt niet zo interessant vind.
taak voor de ouders
Waarom altijd de bal bij een ander neerleggen?
Ben ik dan heel erg raar als ik zeg dat ik vind dat je (algemeen gesproken) je hond gewoon aangelijnd hebt te houden in een woonwijk.
Dat ik vind dat je je hond bij het ophalen van je kind beter thuis kunt laten ipv los of springend en blaffend meeneemt. Want oh, dat is zo leuk/gezellig
Pasgeleden mezelf de kolere geschrokken. Nee niet om de hond (zit altijd een hond aangelijnd aan het begin van het hek) maar wel om het kind die voor de moeder uitliep en ineens een sprint de weg op nam omdat de hond ineens vanuit het niets al blaffend opkwam
Niks mis mee hoor als je(algemeen gesproken) je kind met de hond van school wil halen. Maar dan toch wel als je geen blaffende spring in het veld hebt die élk kind wel (vanuit blijdschap of niet) wil begroeten
Ben net als de kinderen die het gevraagd is dan ook van mening dat je inderdaad je hond gewoon aangelijnd hebt te houden. Al zijn ze nog zo lief, al doen ze nooit een vlieg kwaad, gewoon aanlijnen. Loslaten doe je maar daar waar het mag (losloopgebied)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat heeft niets te maken met de bal ergens anders neerleggen ook al wil je dat nog zo graag zo draaien natuurlijk, net zo makkelijk want dan kun je zelf even lekker wijzen
Mijn hond loopt hier los als er niemand is en dat is best nog heel vaak, ......... maar, t zou wel fijn zijn dat kinderen zich ook gewoon normaal gedragen - want zodra ze in zicht zijn gaat ie ( ja, Sneeuw ook) vast, en dat is voor hun blijkbaar een signaal dat hij/zij gevaarlijk is en dan moeten ze raar een stoer gaan doen.
2 partijen, dus 2 invloeden
o ja, kinderen die bang zijn vinden Sneeuw net zo eng als Van Gils
Mijn hond loopt hier los als er niemand is en dat is best nog heel vaak, ......... maar, t zou wel fijn zijn dat kinderen zich ook gewoon normaal gedragen - want zodra ze in zicht zijn gaat ie ( ja, Sneeuw ook) vast, en dat is voor hun blijkbaar een signaal dat hij/zij gevaarlijk is en dan moeten ze raar een stoer gaan doen.
2 partijen, dus 2 invloeden
o ja, kinderen die bang zijn vinden Sneeuw net zo eng als Van Gils
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 30 aug 2014 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Respectloos richting gastheer om een drukke pup mee te nemen. Dat is vragen om problemen.laeken schreef: Geven een feest in de tuin. Vrienden nemen een Weimeraner pup mee van 9 maanden. Rennen en dollen met die hond maar die hond werd wilder en wilder. Is op ruzie met de eigenaar uitgelopen. Hond greep dat kindje van 3 constant aan de armen, sleurde het jochie over de grond en rende het elke keer als hij opstond omver. Moeder werd erg boos en de eigenaar deed het af als spel. Kind huilde en was helemaal overstuur.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
laeken schreef:Ik snap prima dat kinderen bang zijn voor honden. Honden zijn paarden voor kinderen en ik wil ook niet door een speels paard benaderd worden als ik gewoon ergens loop. Honden hou je aan de riem of onder appel bij kinderen en in een woonwijk. Dat is mijn mening dan tenminste.
Dat laatste vind ik wel wat overtrokken... gijzelen, aanranden
Ik heb niks tegen honden los laten lopen, maar je moet ze inderdaad wel bij je kunnen houden.
Kaya loopt niet verder dan 3 meter van me af en die laat ik gerust los in woonwijk, zij gaat ook nergens op af. Puchu daarentegen wel en
die hou ik dus aan de lijn in de woonwijk en in losloopgebied roep ik hem even bij me.
Maar soms vind ik ook dat er hysterisch gedaan wordt en kinderen beschouwd worden als tere zieltjes die niks kunnen hebben.
Nee, hoe meer je van alles vandaan houdt, hoe minder ze kunnen hebben... handjes wassen met Dettol tegen al die vieze bacteriën en
vooral niet bij honden in de buurt komen, want ze worden vast doodziek van die lik
Hoe hysterischer je als ouder doet, hoe banger je kind wordt.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wat een gezeik toch altijd.
Als iedereen er nu gewoon vanuit zou gaan dat een ander in principe geen last van je moet hebben, ben je al een heel eind op sjouw.
Fatsoen is een schertswoord geworden, terwijl het cruciaal is voor een leefbare maatschappij.
Een hond die probleemloos los kan lopen, kan probleemloos loslopen. Een hond die de boel op stelten zet kan dat niet. Het is heel simpel allemaal.
Als iedereen er nu gewoon vanuit zou gaan dat een ander in principe geen last van je moet hebben, ben je al een heel eind op sjouw.
Fatsoen is een schertswoord geworden, terwijl het cruciaal is voor een leefbare maatschappij.
Een hond die probleemloos los kan lopen, kan probleemloos loslopen. Een hond die de boel op stelten zet kan dat niet. Het is heel simpel allemaal.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Zo simpel kan het zijn, zou het ook moeten zijn.Jaap* schreef:Wat een gezeik toch altijd.
- Zoie
- Zeer actief
ik kan het topic niet openen , maar ik vraag me af wat ze met 'buiten ' bedoelen , en waarom natuurmonumenten zich geroepen voelt hier een enquete over te houden .Nanna schreef:...moeten honden aangelijnd zijn.
Een meerderheid van de kinderen in de basisschoolleeftijd vindt dat hondenbezitters hun dier buiten aan de lijn moeten houden. Ruim de helft van de kinderen die thuis geen hond hebben, zegt ook te schrikken van loslopende honden.
Dat blijkt uit een enquête die Natuurmonumenten deze zomer heeft gehouden onder 2225 kinderen van 6 tot 13 jaar.
bron

- [Sandra]
- Zeer actief
Dan wil ik dus ook geen last hebben van andermans kinderen. Zo vaak meegemaakt dat ik met de honden aangelijnd liep en dat er een kind hysterisch gillend komt aangerend: 'IK WIL DIE POEDEL AAIEN!!!!!!'Jaap* schreef:Wat een gezeik toch altijd.

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
Niet zeggen, maar brullen, anders dringt het niet door.Nanna schreef:Kwestie van "nee, daar blijf je met je handjes vanaf zeggen"?[Sandra] schreef:Dan wil ik dus ook geen last hebben van andermans kinderen. Zo vaak meegemaakt dat ik met de honden aangelijnd liep en dat er een kind hysterisch gillend komt aangerend: 'IK WIL DIE POEDEL AAIEN!!!!!!'Jaap* schreef:Wat een gezeik toch altijd.

Groetjes,
Sandra
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:Ik zou t toch ook wel fijn vinden als kinderen normaal ( blijven) doen als er een hond in de buurt is, dat mankeert er nog wel eens aan,t zou voor t kind zelf ook wel schelen dat honden een kind die normaal beweegt niet zo interessant vind.
taak voor de ouders
Dit dus.
Kiki loopt nooit los in de wijk maar alleen in het bos of zo. Maar heel veel kinderen zijn zo hartstikke bang dat ik denk dat er steeds minder plek is voor honden en dat er ook steeds minder getolereerd zal gaan worden.
Van de week bij Jumper: Kiki was mee naar binnen en we staan bij de kassa. Komt er een mevrouw met een grote kar en een kind aan de hand achter ons staan. Mevrouw was weg van Kiek en haalt haar aan, maar het kind (dat niet van haar was overigens) was doodsbenauwd en zat binnen 2 seconden op de arm.
Dat kind gaat het nog zwaar krijgen maar de hond die later bij haar in de buurt durft te komen ook.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
S@ndr@
- Zeer actief
en dan ben je natuurlijk wel een asociaal viswijf he
in hun ogen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Een tijdje geleden was ik bij de Karwei en in de rij bij de kassa stond achter mij een stel met een hond. We stonden even te pratenmarian* schreef:S@ndr@ schreef:Ik zou t toch ook wel fijn vinden als kinderen normaal ( blijven) doen als er een hond in de buurt is, dat mankeert er nog wel eens aan,t zou voor t kind zelf ook wel schelen dat honden een kind die normaal beweegt niet zo interessant vind.
taak voor de ouders
Dit dus.
Kiki loopt nooit los in de wijk maar alleen in het bos of zo. Maar heel veel kinderen zijn zo hartstikke bang dat ik denk dat er steeds minder plek is voor honden en dat er ook steeds minder getolereerd zal gaan worden.
Van de week bij Jumper: Kiki was mee naar binnen en we staan bij de kassa. Komt er een mevrouw met een grote kar en een kind aan de hand achter ons staan. Mevrouw was weg van Kiek en haalt haar aan, maar het kind (dat niet van haar was overigens) was doodsbenauwd en zat binnen 2 seconden op de arm.
Dat kind gaat het nog zwaar krijgen maar de hond die later bij haar in de buurt durft te komen ook.
en toen ik aan de beurt was zweette de cassiere peentjes; ze zei echt panisch te zijn voor honden, dus die had een gigantisch probleem
op dat moment.
Ik vroeg aan haar of ze ooit gebeten was ofzo, maar niks van dat alles, ze was gewoon doodsbang. In therapie ervoor geweest, maar dat
had niets geholpen.
Dat vind ik wel sneu hoor, want je komt toch bijna overal honden tegen.