Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dinos naar de da *update*
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
dinos naar de da *update*
weken geleden is het begonnen (achteraf gezien). peter heeft een hoge auto met klep. dinos zet altijd zijn voorpoten erop, en wordt dan in de auto getild.
heel af en toe gaf hij aan dat het pijn deed, maar we dachten dat we hem verkeerd vast hadden, dat er een velletje of een bal klem zat. verder liep, speelde en rende hij normaal.
tot vorige week. ineens ging zijn staart omlaag als hij in de auto moest, en jankte hij elke keer als we hem erin tilden, dus tilden we hem helemaal op, zodat hij zijn voorpoten niet meer op de klep hoefde te zetten.
daarna begon dinos te janken bij het opstaan, als hij een tijdje had gelegen. we konden overal voelen, zonder dat hij pijn aangaf, en we mochten ook alles bewegen. hij was ook niet stijf bij het opstaan.
af en toe rilde hij, en hij was heel rustig, maar als hij liep, was er niets te merken. koorts had hij niet.
maandag is peter naar zijn da geweest. die kon niets vinden, had op dat moment geen tijd voor foto's, en betwijfelde of er iets te zien zou zijn op foto'sm dus hij schreef ontstekingsremmende pijnstillers voor.
daar was ik best boos over(ik was er niet bij), want als dinos geen pijn meer heeft, gaat hij het overbelasten en we weten niet wat het is, dus dan word het misschien erger. peter wilde op dat moment vooral dat dinos geen pijn meer had, als de da verder niets kon doen, en dat is ook te begrijpen.
ondanks de pijnstillers geeft hij soms nog steeds pijn aan, maar over het algemeen merk je helemaal niets aan hem.
hij mag nu alleen korte wandelingen maken, en als hij in de auto moet, word hij getild. ook hebben we een loopplank gekocht, maar daar moet hij nog aan wennen.
morgen, als peter en dinos bij mij zijn, gaan we naar mijn da, en worden er foto's gemaakt.
ik heb me suf lopen piekeren en veel gegoogled, maar daar werd ik niet vrolijker van.
sommige symptomen kunnen op spondylose wijzen, maar ik heb het idee dat dinos een hernia zou kunnen hebben, en dat zou idd niet te zien zijn op een foto denk ik.
wat ik wel zeker weet, is dat als een hond als dinos pijn aangeeft, hij heel veel pijn moet hebben.
we beginnen dus met foto's, en als daarop niets te zien is, zoeken we verder tot we wel weten wat het is.
heel af en toe gaf hij aan dat het pijn deed, maar we dachten dat we hem verkeerd vast hadden, dat er een velletje of een bal klem zat. verder liep, speelde en rende hij normaal.
tot vorige week. ineens ging zijn staart omlaag als hij in de auto moest, en jankte hij elke keer als we hem erin tilden, dus tilden we hem helemaal op, zodat hij zijn voorpoten niet meer op de klep hoefde te zetten.
daarna begon dinos te janken bij het opstaan, als hij een tijdje had gelegen. we konden overal voelen, zonder dat hij pijn aangaf, en we mochten ook alles bewegen. hij was ook niet stijf bij het opstaan.
af en toe rilde hij, en hij was heel rustig, maar als hij liep, was er niets te merken. koorts had hij niet.
maandag is peter naar zijn da geweest. die kon niets vinden, had op dat moment geen tijd voor foto's, en betwijfelde of er iets te zien zou zijn op foto'sm dus hij schreef ontstekingsremmende pijnstillers voor.
daar was ik best boos over(ik was er niet bij), want als dinos geen pijn meer heeft, gaat hij het overbelasten en we weten niet wat het is, dus dan word het misschien erger. peter wilde op dat moment vooral dat dinos geen pijn meer had, als de da verder niets kon doen, en dat is ook te begrijpen.
ondanks de pijnstillers geeft hij soms nog steeds pijn aan, maar over het algemeen merk je helemaal niets aan hem.
hij mag nu alleen korte wandelingen maken, en als hij in de auto moet, word hij getild. ook hebben we een loopplank gekocht, maar daar moet hij nog aan wennen.
morgen, als peter en dinos bij mij zijn, gaan we naar mijn da, en worden er foto's gemaakt.
ik heb me suf lopen piekeren en veel gegoogled, maar daar werd ik niet vrolijker van.
sommige symptomen kunnen op spondylose wijzen, maar ik heb het idee dat dinos een hernia zou kunnen hebben, en dat zou idd niet te zien zijn op een foto denk ik.
wat ik wel zeker weet, is dat als een hond als dinos pijn aangeeft, hij heel veel pijn moet hebben.
we beginnen dus met foto's, en als daarop niets te zien is, zoeken we verder tot we wel weten wat het is.
Laatst gewijzigd door lunaquinty op 29 aug 2014 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: dinos naar de da
succes bij de DA, goed laten uitzoeken 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hoop dat het mee blijkt te vallen, apart dat er niet even een foto gemaakt kon worden en er nu enkel symptoom bestrijding is gedaan
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Goed dat je het laat uitzoeken, hopelijk valt het mee 
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Succes bij de DA en hopelijk valt het allemaal mee 
- dagmar88
- Zeer actief
lunaquinty schreef: wat ik wel zeker weet, is dat als een hond als dinos pijn aangeeft, hij heel veel pijn moet hebben.
He bah, dat is niks met zo'n jonge grote hond.
Mocht hier nu niets duidelijks uitkomen, dan zou je contact op kunnen nemen met dr aharon/kreupeldier.
-
Dinos
Dit is een inloopspreekuur , en dan is het oriënterend.crutz schreef:hoop dat het mee blijkt te vallen, apart dat er niet even een foto gemaakt kon worden en er nu enkel symptoom bestrijding is gedaan
Omdat Dinos niet gauw pijn aangeeft is het voor d.a ook lastig denk ik, ik ken Dinos door en door en weet dat hij soms veel pijn heeft, het andere moment rent hij weer?
Ik heb pijn en ontstekingsremmer Dolagis meegekregen, omdat ik niet wil dat hij pijn heeft, natuurlijk snap ik dat dat de klacht niet verhelpt waarschijnlijk. We moeten echt gaan zoeken waar het zit poot rug heup met voelen en draaien verwacht hij niet dat het heup poot is ,en denkt zelf aan rug, maar allemaal naar aanleiding wat ik hem vertel over pijngedrag Dinos.
Ik heb het gevoel dat het in poot zit maar kan net zo goed uitstraling zijn vanuit rug.
Ik wou dat hij kon praten dan was het een stuk makkelijker.
-
lunaquinty
- Zeer actief
waar zit die? ik heb net gebeld naar dierenkliniek v/d heuvel in best, om te vragen hoeveel een MRI-scan kost, en daar werd ik niet vrolijk van. wat moet dat moet, maar liever niet.dagmar88 schreef:lunaquinty schreef: wat ik wel zeker weet, is dat als een hond als dinos pijn aangeeft, hij heel veel pijn moet hebben.
Mocht hier nu niets duidelijks uitkomen, dan zou je contact op kunnen nemen met dr aharon/kreupeldier.
- dagmar88
- Zeer actief
Noorden, bovenin zuid holland.lunaquinty schreef:waar zit die? ik heb net gebeld naar dierenkliniek v/d heuvel in best, om te vragen hoeveel een MRI-scan kost, en daar werd ik niet vrolijk van. wat moet dat moet, maar liever niet.dagmar88 schreef:lunaquinty schreef: wat ik wel zeker weet, is dat als een hond als dinos pijn aangeeft, hij heel veel pijn moet hebben.
-
lunaquinty
- Zeer actief
Re: dinos naar de da *update*
dinos heeft spondylose in het midden van zijn rug, en onderaan zijn rug zit er iets niet helemaal goed. hij moet een maand rust houden, en daarna mee naast de fiets om spieren op te bouwen.
niet echt een diagnose waar we vrolijk van worden bij een hond van 4.
niet echt een diagnose waar we vrolijk van worden bij een hond van 4.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
-
lunaquinty
- Zeer actief
de röntgenfoto's waren al volledig duidelijk. we hebben ze op cd meegekregen. wat er verder niet goed zit, komt waarschijnlijk omdat hij anders loopt om zijn rug te ontlasten.Heavy schreef:He bah![]()
Zijn er foto's gemaakt of een scan?
we overwegen nu orthomanuele therapie(met dank aan dagmar, want we wisten niet dat het bestond).
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, die grote honden, ze lopen zichzelf stuk en dit soort dingen kun je dan verwachten, heel erg naar,.. hopelijk groeit t snel vast dan is de pijn weg, sterkte
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
lunaquinty schreef:de röntgenfoto's waren al volledig duidelijk. we hebben ze op cd meegekregen. wat er verder niet goed zit, komt waarschijnlijk omdat hij anders loopt om zijn rug te ontlasten.Heavy schreef:He bah![]()
we overwegen nu orthomanuele therapie(met dank aan dagmar, want we wisten niet dat het bestond).
Ik zou met de manier therapie erg huiverig zijn met spondylose
-
lunaquinty
- Zeer actief
ik heb net de zoekfunctie v/h forum gebruikt, en kwam op een succesverhaal van madelief over haar hond met spondylose en deze therapie. als je er zelf voor staat, wil je alles proberen.crutz schreef:lunaquinty schreef:de röntgenfoto's waren al volledig duidelijk. we hebben ze op cd meegekregen. wat er verder niet goed zit, komt waarschijnlijk omdat hij anders loopt om zijn rug te ontlasten.Heavy schreef:He bah![]()
Ik zou met de manier therapie erg huiverig zijn met spondylosemaar heb dan ook mindere ervaringen met de aangeraden therapeute. Gelukkig niet op gebied van behandeling bij problemen, maar juist bij een sportkeuring waarbij "problemen" werden gevonden en een behandeltraject (kassa!) werd aangeraden voor fictieve (röntgen sloot dat uit en ook nooit klachten gekomen) problemen.
-
ingrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
Bah,wat een rot nieuws en Dinos is nog zo jong.
Sterkte
Sterkte
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Bah wat een rot nieuws
Sterkte
Sterkte
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een rotnieuws voor een hond die nog zo jong is...
Ik ga duimen dat hij met een gerichte behandeling nog een hele poos mee kan.
Ik ga duimen dat hij met een gerichte behandeling nog een hele poos mee kan.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
He bah.
Dat wordt ook nog een opgave, een maand rust. Sterkte!
Dat wordt ook nog een opgave, een maand rust. Sterkte!
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Oh bah, veel sterkte!!! Hopelijk snel verlichting!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
Sterre
Wat een naar bericht. Sterkte met het rustig houden van mooie Dinos.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat vervelend!
Heb je een beetje een idee in welk stadium het is?
Heb altijd begrepen dat als de rug eenmaal echt vast zit, er beter te leven is met de aandoening.
Hoe dan ook, Sterkte!!
Heb altijd begrepen dat als de rug eenmaal echt vast zit, er beter te leven is met de aandoening.
Hoe dan ook, Sterkte!!
-
lunaquinty
- Zeer actief
dat klopt, dinos zit in de beginfase, maar gaat ineens heel hard achteruit, en jankt veel van de pijn.Apple schreef:Wat vervelend!
Hoe dan ook, Sterkte!!
de da zei dat hij dacht dat de pijn nog niet van de spondylose kwam, maar van die andere plek waar iets niet helemaal goed zit onderaan zijn rug.
dinos gaat zondag niet mee terug naar zeeland, maar blijft een week bij mij. woensdag hebben ik in helmond een afspraak met een orthomanueel therapeut voor dinos, en we hopen dat die de boel recht kan zetten. zij zei dat er een reden is waarom een hond spondylose krijgt, en als je die reden wegneemt, de pijn weg zal gaan(waarschijnlijk).
het word voor peter een zware week zonder hond, maar dit is voor nu de beste oplossing. ook moet peter werken, en dinos zou dan in de ren moeten, waar we geen zicht hebben op hoeveel hij loopt.
aangezien spondylose volgens de da erfelijk is, zal dinos geen dekreu meer zijn, en worden de pupkopers op de hoogte gesteld.