Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijn stillers hond
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Pijn stillers hond
Vroeger wist ik niet beter dan je kon een stukje kinderasprine aan een klein hondje geven tegen pijn.
Maar nu blijkt dat de nieren dat niet goed kunnen verwerken.
En Ruby heef soms last van harde buikjes pijn eens in de zoveel tijd maar geen oorzaak te vinden.
Is naar een dagje altijd weer over maar ik zou haar graag toch iets geven om de pijn iets af te nemen wat geven jullie daarvoor niet te sterkt graag?
Maar nu blijkt dat de nieren dat niet goed kunnen verwerken.
En Ruby heef soms last van harde buikjes pijn eens in de zoveel tijd maar geen oorzaak te vinden.
Is naar een dagje altijd weer over maar ik zou haar graag toch iets geven om de pijn iets af te nemen wat geven jullie daarvoor niet te sterkt graag?
- krullie
- Zeer actief
Re: Pijn stillers hond
een pijnstiller of een darmkrampremmer.
in dat laatste geval helpt bij bobby buscopan.
in dat laatste geval helpt bij bobby buscopan.
- twinkeltje
- moderator
- krullie
- Zeer actief
bobby heeft ook een harde buik van tijd tot tijd.
dan bibbert hij en heeft geen honger.
dan geven we een buscopan voordat bloed in zijn ontlasting word.
dan duurt het langer eer hij er overheen is.
dan bibbert hij en heeft geen honger.
dan geven we een buscopan voordat bloed in zijn ontlasting word.
dan duurt het langer eer hij er overheen is.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Weet je dierenarts daar niet wat voor? Ik vind het een beetje eng om zomaar pijnstilling te adviseren zo over het internet.
- twinkeltje
- moderator
Die kan niks vinden ze heeft het ook maar zeldeNanna schreef:Pijnstilling geven is het paard achter de wagen spannen. Ik zou uitzoeken waardoor die pijn in de buik veroorzaakt wordt en dát aanpakken.
En ja, dat is dus een ritje naar de dierenarts
- twinkeltje
- moderator
Die heeft niet echt iets alleen sterkte dingenGollum schreef:Weet je dierenarts daar niet wat voor? Ik vind het een beetje eng om zomaar pijnstilling te adviseren zo over het internet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dan kan de DA toch wel wat verzinnen?twinkeltje schreef:Die heeft niet echt iets alleen sterkte dingenGollum schreef:Weet je dierenarts daar niet wat voor? Ik vind het een beetje eng om zomaar pijnstilling te adviseren zo over het internet.
Een stukje van een rimadyl tabletje bijvoorbeeld.
Of je probeert het de volgende keer met buscopan waar krullie het over heeft?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gewoon pijnstilling vd dierenarts in lage dosering.twinkeltje schreef:Die heeft niet echt iets alleen sterkte dingenGollum schreef:Weet je dierenarts daar niet wat voor? Ik vind het een beetje eng om zomaar pijnstilling te adviseren zo over het internet.
- twinkeltje
- moderator
Ja kan de DA ook , maar ik had ook beter moeten omschrijven vanmorgen ik dacht misschien meer iets als een natuur product homeopathisch of zo
-
Neeltje
Bij een harde buik zou ik niet zo maar buscopan gebruiken. Kun je niet met de DA afspreken dat als ze een harde buik heeft je direct kunt komen zodat hij/zij dan kan kijken? Zonder iets te weten, zou ik liever voor een pijnstiller gaan dan buscopan, maar of het helpt? Een harde buik kan van allerlei oorzaken hebben en niet persé de darmen of andere holle organen. Daar werkt buscopan nl. op.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Daan heeft dit helaas ook af en toe. Bij hem kon ik op een gegeven moment een verband leggen tussen stress en vermoeidheid en de aanvallen hoewel dat ook niet altijd het geval is. Hij heeft er toen buscopan voor gekregen maar dat werkte niet voldoende.
1 keer tijdens een heftige aanval buscopan gegeven maar de pijn nam niet af. Ik was in buurt bij de dierenarts dus gelijk erheen. Zijn darmen lagen toen al bijna stil van de buscopan. Hij heeft toen tolfedine ingespoten gekregen en dat werkte binnen een kwartier.
Sinds een tijd krijgt Daan elke ochtend een half pilletje phen-pred. Hier hebben we hem opgezet gedeeltelijk door de aanvallen en maar geen oorzaak kunnen vinden en Daan heeft duidelijk meer lol in zijn leven. Als ik aan hem zie dat er een aanval aankomt of als we een drukke dag/avond hebben gehad geef ik hem een heel pilletje. Of als hij gewoon een dag wat minder is krijgt hij ook wel eens 2 keer per dag een half pilletje.
Daan is 16,5 dus verder onderzoeken zie ik niet zitten en zijn leven hoeft alleen maar nu leuk te zijn. We hebben geen lange termijn.
Bij een jonge hond zou ik wel verder willen zoeken naar de oorzaak.
Bij Daan hebben we het vermoeden dat zijn lever dusdanig vergroot is dat zijn ingewanden af en toe wat in de knel komen waardoor hij mogelijk de aanvallen krijgt. Hij heeft voor een aanval altijd mooie ontlasting maar tijdens en net na een aanval is de ontlasting wat dunner.
1 keer tijdens een heftige aanval buscopan gegeven maar de pijn nam niet af. Ik was in buurt bij de dierenarts dus gelijk erheen. Zijn darmen lagen toen al bijna stil van de buscopan. Hij heeft toen tolfedine ingespoten gekregen en dat werkte binnen een kwartier.
Sinds een tijd krijgt Daan elke ochtend een half pilletje phen-pred. Hier hebben we hem opgezet gedeeltelijk door de aanvallen en maar geen oorzaak kunnen vinden en Daan heeft duidelijk meer lol in zijn leven. Als ik aan hem zie dat er een aanval aankomt of als we een drukke dag/avond hebben gehad geef ik hem een heel pilletje. Of als hij gewoon een dag wat minder is krijgt hij ook wel eens 2 keer per dag een half pilletje.
Daan is 16,5 dus verder onderzoeken zie ik niet zitten en zijn leven hoeft alleen maar nu leuk te zijn. We hebben geen lange termijn.
Bij Daan hebben we het vermoeden dat zijn lever dusdanig vergroot is dat zijn ingewanden af en toe wat in de knel komen waardoor hij mogelijk de aanvallen krijgt. Hij heeft voor een aanval altijd mooie ontlasting maar tijdens en net na een aanval is de ontlasting wat dunner.

-
Neeltje
Dat is inderdaad het risico van buscopan dat je de darmen stillegt en dat wil je niet.kiki78 schreef:Daan heeft dit helaas ook af en toe. Bij hem kon ik op een gegeven moment een verband leggen tussen stress en vermoeidheid en de aanvallen hoewel dat ook niet altijd het geval is. Hij heeft er toen buscopan voor gekregen maar dat werkte niet voldoende.
Hoe gaat het nu met je meisje Twink?
- twinkeltje
- moderator
O harde buik is over nu is al lang over is heel kort altijd.
Ze is nu aan de dunnen je merkt soms toch even dat ze al weer wat ouder wordt in december al weer 1 en andere dagen is ze weer een jonge blom en kleine hondjes moeten gewoon minstens 18 worden
Ze is nu aan de dunnen je merkt soms toch even dat ze al weer wat ouder wordt in december al weer 1 en andere dagen is ze weer een jonge blom en kleine hondjes moeten gewoon minstens 18 worden