Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou me tegen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Hou me tegen

Ongelezen bericht door Angelique. »

duitse herder schreef:Wat ik me al geruime tijd afvraag over mensen met meerdere honden. Waarom heb je zoveel honden? Vullen ze een soort leegte of iets, voldoet een ander niet aan je wensen? Ik kan me er echt niks bij voorstellen dan meer dan 2 honden te nemen.

Met 2 honden bouw je geen sledehondenteam op :19: en zo heeft ieder zijn eigen redenen :D

Ts als jullie er met zijn allen achter staan gewoon doen :D :lol1:
Angelique.

dagmar88 schreef:
Mary schreef:Ik fluit je wel terug.
Wat heb je trouwens aan een hond?
Ze stinken uit de bakkes en willen juist dan kussen. De hele vloerbedekking gaat eraan door die modderpoten.
Ze kwispelen teveel waardoor alles van tafel wordt gesodemieterd. Wil je net rust, motten ze spelen. Lig je net lekker op de bank, mot die erbij.
Lig je net ff te dommelen, komt die weer aan met zijn natte neus.
Nat worden okee, binnen uitschudden niet okee.
Negeer je de hond, kijkt die je net zolang aan totdat je terugkijkt. En dan kwispel kwispel daar gaat de kop koffie weer van tafel.
Pfff veel teveel gedoe.
Niet doen dus :mrgreen: :mrgreen:

:mrgreen: Daar pas je je huis na een x aantal honden gewoon op aan.
Hahahaha en idd dat is echt zo ja :oeps:
Angelique.

Inge O schreef:
Hilde schreef:Ik ben met meerdere honden altijd bang dat ik favorieten ga krijgen :oeps: Ik kan me niet voorstellen dat ik naast Beau nog een hond kan hebben waar ik hetzelfde mee zou hebben.
tot op bepaalde hoogte is dat inderdaad zo en dan, daar heeft toch geen hond last van :mrgreen: ?
Idd, ik heb ook een hele grote favoriet maar daar merkt de rest helemaal niets van dat ik al kwijlend naar hem aan het staren ben :I: :I: :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

duitse herder schreef:Wat ik me al geruime tijd afvraag over mensen met meerdere honden. Waarom heb je zoveel honden? Vullen ze een soort leegte of iets, voldoet een ander niet aan je wensen? Ik kan me er echt niks bij voorstellen dan meer dan 2 honden te nemen.
Hier lopen er nu 3 rond omdat ik wil voorkomen dat we op enig moment met 1 hond overblijven. In dit geval en als het zo gaat als je zou verwachten, zal Nozem de eerste zijn die er niet meer is. Tapas is vanaf haar geboorte nooit alleen geweest en heeft al laten zien dat ze daar ook niet tegen kan. Om af te wachten tot het moment daar is dat ze wél alleen is, en dan à la minute een andere hond te moeten uitzoeken vind ik geen fijne optie. Dus vandaar dat we nu in plaats van het voor ons ideale aantal van 2 tijdelijk 3 honden hebben. Daarnaast vind ik het heel fijn (en dat is puur gevoelsmatig) dat als ik met 1 hond op pad ga (gebeurt nog best vaak), de andere hond niet alleen thuis zit maar in gezelschap van de andere aanwezige hond.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:Vraag je ook aan mensen met zes kinderen waarom ze er zoveel bij elkaar geneukt hebben?
Vraag je dan ook of het is om een leegte te vullen?
Ik zie wel dat honden geen kinderen zijn maar waar de ene persoon veel plezier beleeft aan een groot gezin, beleeft een ander dat aan een roedel honden.
Vaak is het met grote gezinnen zo dat moeders gek is op klein grut :mrgreen: Soms zie je dat bij hondenmensen ook, gek op puppies.
Ik kan er zelf weinig bij voorstellen om meer dan 1 hond te nemen, omdat ik zo druk ben met trainen met Noah. Ze is te leuk om te delen. Hiervoor had ik natuurlijk Nanni/Tuana en daarna Nanni/Noah, maar Nanni was 9 en 12 jaar en had natuurlijk nog weinig nodig. Met Noah ben ik volop aan het trainen, ik heb helemaal geen tijd en zin om energie in een andere hond te stoppen. Ik sluit niet uit dat er ooit een tweede komt, maar dat word dan een bij hond of pas al Noah oud is.
Perry en Noah

Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Wat ik me al geruime tijd afvraag over mensen met maar 1 hond. Waarom maar 1? Is het je zo tegen gevallen dat je het daarom maar bij 1 houdt? Is je hart niet groot genoeg voor meer honden? Vind je honden niet leuk genoeg?

:engel: nee, daar meen ik natuurlijk niks van. Alleen maar even om te laten zien hoe dom het klinkt :mrgreen:

mensen hebben het aantal honden dat ze hebben omdat ze daar plezier uit halen, wat voor reden ben je nog meer nodig :19:
lets have fun

Ik heb trouwens helemaal niet zoveel met puppen. Kan ze wel groot kijken. Ik vind volwassen honden veel leuker. Maar omdat ik graag poedels wil en er niet veel herplaatsers van zijn krijg ik er toch weer een pup bij.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

lets have fun schreef:

Wat ik me al geruime tijd afvraag over mensen met maar 1 hond. Waarom maar 1? Is het je zo tegen gevallen dat je het daarom maar bij 1 houdt? Is je hart niet groot genoeg voor meer honden? Vind je honden niet leuk genoeg?

:engel: nee, daar meen ik natuurlijk niks van. Alleen maar even om te laten zien hoe dom het klinkt :mrgreen:

mensen hebben het aantal honden dat ze hebben omdat ze daar plezier uit halen, wat voor reden ben je nog meer nodig :19:
Mijn hond is zoooo leuk, die wil ik niet delen met een andere hond :pffff: :F: Wat ik al zei, ik ben nog volop met Noah aan het trainen en geniet daar ontzettend van. Haar moeten delen wil ik niet. Honden vind ik heel stom, daarom werk ik met honden :mrgreen: Daar loopt Noah in een roedel, dus voor contact met andere honden hoef ik er geen hond bij te nemen.

Pups heb ik ook weinig mee, ik was blij toen Noah 1 jaar werd, eindelijk kon ik haar een beetje belasten.
Perry en Noah

Afbeelding
lets have fun

duitse herder schreef:
lets have fun schreef:

Mijn hond is zoooo leuk, die wil ik niet delen met een andere hond :pffff: :F: Wat ik al zei, ik ben nog volop met Noah aan het trainen en geniet daar ontzettend van. Haar moeten delen wil ik niet. Honden vind ik heel stom, daarom werk ik met honden :mrgreen: Daar loopt Noah in een roedel, dus voor contact met andere honden hoef ik er geen hond bij te nemen.

Pups heb ik ook weinig mee, ik was blij toen Noah 1 jaar werd, eindelijk kon ik haar een beetje belasten.
Je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden hoor. Doe ik ook nooit als het gaat over het aantal honden wat ik heb. Gaat toch niemand een flikker aan.

Maar dat was mijn punt ook helemaal niet. Ging mij erom dat je niet meteen allemaal negatieve dingen achter een ander zijn keuzes moet zoeken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

duitse herder schreef: Mijn hond is zoooo leuk, die wil ik niet delen met een andere hond :pffff: :F: Wat ik al zei, ik ben nog volop met Noah aan het trainen en geniet daar ontzettend van. Haar moeten delen wil ik niet. Honden vind ik heel stom, daarom werk ik met honden :mrgreen: Daar loopt Noah in een roedel, dus voor contact met andere honden hoef ik er geen hond bij te nemen.

Ah ja, daar zal het aan liggen, mijn honden zijn alle vier hartstikke naar. Blij als ze even met elkaar bezig zijn en ik me er niet mee hoef te bemoeien.
Een gelegenheidsroedel valt overigens absoluut niet te vergelijken met een vaste. Maar ik neem toch nog altijd voor mezelf een hond (er bij).
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik heb niet perse wat met pups, al vind ik ze wel heel schattig. Leuk om te lezen trouwens dat sommige mensen er precies zo over denken als wij.
Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit. Wil aan de ene kant heel graag, maar iets houdt me ook tegen.
AfbeeldingAfbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

lets have fun schreef:

ik heb een Sjaak :hmmm:
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Als het aan mij had gelegen had ik een heel elftal aan kinderen, helaas was mijn liefdesleven iets anders van plan. (3 jaar single, met 2 kinderen)
Ik vind kinderen van alle leeftijden erg leuk! Baby's zijn zwaar maar pups ook.

Voor nu heb ik 3 honden en ik weet zeker dat er nog meer gaan komen.
Maar ze moeten op mn pad komen, ik ga er niet naar zoeken.
Volgende hond wil ik wel graag een mooie stamboom hond omdat ik ben besmet met het show virus en behendigheid lijkt me ook erg gaaf om te gaan doen.

Allemaal toekomst dromen en ik zie wel. Eerst maar eens uitzoeken welke ras(sen) bij mij passen.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
dagmar88
Zeer actief

tbeast schreef:Ik heb niet perse wat met pups, al vind ik ze wel heel schattig. Leuk om te lezen trouwens dat sommige mensen er precies zo over denken als wij.
Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit. Wil aan de ene kant heel graag, maar iets houdt me ook tegen.
Waar zie jij bezwaar?
dagmar88
Zeer actief

Roxywoezel schreef:Als het aan mij had gelegen had ik een heel elftal aan kinderen, helaas was mijn liefdesleven iets anders van plan. (3 jaar single, met 2 kinderen)
Ik vind kinderen van alle leeftijden erg leuk! Baby's zijn zwaar maar pups ook.

:mann: Het leukste aan pups en baby's vind ik dat ze groter worden.
Je kunt er zo weinig mee.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou het me ook niet kunnen voorstellen zo veel honden te hebben.
En ook niet om zo makkelijk te denken over nog eentje erbij. Maar zo is ieder baasje anders.
Ik lees nergens dat iemand iets extreem raar vind, het is alleen misschien lastig om je voor te stellen hoe dat bij een ander werkt.
Voor mij zou twee echt de max zijn, tenzij ik heel veel tijd zou hebben en heel veel ruimte om me heen.
Maar dan is het meer een manier van leven naar mijn idee.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Oh nee, pups lijken me niets. Heb op stage een tijdje een pup mee gemaakt en hoewel dat natuurlijk de leukste pup ooit was, ben ik wel overtuigt dat ik liever herplaatsers heb :D
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als jullie er samen achter staan, het beestje krijgt voldoende aandacht etc... waarom dan niet?
Lekker doen waar jullie je als gezin goed bij voelen. De één vind dit, de ander dat.

Ik zou gek worden met 7 kinderen, ging ik voor vrijwillige opname! (gelukkig heb je dat nog wel een eind zelf in de hand) Maar een ander wordt daar wél gelukkig van.

Zelf vind ik 3 honden prima. Twee te weinig en vier teveel.
Het heeft zijn nadelen, maar dat heeft alles toch? Wel ben ook ik altijd blij als ze volwassen zijn. Pups zijn schattig, maar laat dat eerste jaar maar snel om zijn zodat je weet wat je aan elkaar hebt.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Daisy@ schreef: Het heeft zijn nadelen, maar dat heeft alles toch? Wel ben ook ik altijd blij als ze volwassen zijn. Pups zijn schattig, maar laat dat eerste jaar maar snel om zijn zodat je weet wat je aan elkaar hebt.
Valt me op dat veel mensen zo denken. Ik zit Izzy ook groot te kijken, ben heel benieuwd hoe ze qua karakter uitgroeit en wat ik van haar kan verwachten.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Lemuria schreef:
Daisy@ schreef: Het heeft zijn nadelen, maar dat heeft alles toch? Wel ben ook ik altijd blij als ze volwassen zijn. Pups zijn schattig, maar laat dat eerste jaar maar snel om zijn zodat je weet wat je aan elkaar hebt.
Valt me op dat veel mensen zo denken. Ik zit Izzy ook groot te kijken, ben heel benieuwd hoe ze qua karakter uitgroeit en wat ik van haar kan verwachten.
Precies.
Je bent niet snel alleen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”