Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou me tegen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Hou me tegen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mary schreef:Ik fluit je wel terug.
Wat heb je trouwens aan een hond?
Ze stinken uit de bakkes en willen juist dan kussen. De hele vloerbedekking gaat eraan door die modderpoten.
Ze kwispelen teveel waardoor alles van tafel wordt gesodemieterd. Wil je net rust, motten ze spelen. Lig je net lekker op de bank, mot die erbij.
Lig je net ff te dommelen, komt die weer aan met zijn natte neus.
Nat worden okee, binnen uitschudden niet okee.
Negeer je de hond, kijkt die je net zolang aan totdat je terugkijkt. En dan kwispel kwispel daar gaat de kop koffie weer van tafel.
Pfff veel teveel gedoe.
Niet doen dus :mrgreen: :mrgreen:

:mrgreen: Daar pas je je huis na een x aantal honden gewoon op aan.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Een chihuahua meer of minder.. dat maakt dan ook niet meer uit. :mrgreen:
Ik vond van twee naar drie honden wel een hele verandering. Maar nu heb ik er een ruime week vier en daar merk ik niks van. Daarom kriebelt het bij mij dus ook. :ugh: Maar ik ga wel hondjes opvangen, drie honden van mezelf is echt genoeg!
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

dagmar88 schreef:
Ze stinken uit de bakkes en willen juist dan kussen. De hele vloerbedekking gaat eraan door die modderpoten.
Ze kwispelen teveel waardoor alles van tafel wordt gesodemieterd. Wil je net rust, motten ze spelen. Lig je net lekker op de bank, mot die erbij.
Negeer je de hond, kijkt die je net zolang aan totdat je terugkijkt. En dan kwispel kwispel daar gaat de kop koffie weer van tafel.
Pfff veel teveel gedoe.

Stttttttt ;)
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

tbeast schreef:Je terugfluiting vind ik niet erg. Je foto wel. Ik denk dat onze honden, ook al zijn het er negen, een heel goed leven hebben en deze foto geeft me toch het idee dat je daar anders over denkt.
Haha, nee gek. Het was puur ter illustratie hoeveel honden het voor mijn gevoel zijn, die 10 :mrgreen:.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Lemuria schreef:
tbeast schreef:Je terugfluiting vind ik niet erg. Je foto wel. Ik denk dat onze honden, ook al zijn het er negen, een heel goed leven hebben en deze foto geeft me toch het idee dat je daar anders over denkt.
Haha, nee gek. Het was puur ter illustratie hoeveel honden het voor mijn gevoel zijn, die 10 :mrgreen:.
Oké, dan heb ik je verkeerd opgevat. Ik vind ze zo leuk, de honden. En inderdaad, wij hebben een hele roedel en het is geweldig te zien hoe zij onder elkaar zijn, hoe ze ieder hun eigen plek in de groep hebben.
Man wil er het liefst nog een CC bij, maar dat gaat echt niet. Qua ruimte wil ik dat niet, maar ook onderling gaat dat niet goed komen. Hij wil een teef en we hebben er al twee, dat gaat niet goed komen.
Maar een Chi teefje.....zo leuk....
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Mary schreef:
dagmar88 schreef:
Pfff veel teveel gedoe.

Stttttttt ;)
Te laat, je hele post is al teniet gedaan :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:Wat ik me al geruime tijd afvraag over mensen met meerdere honden. Waarom heb je zoveel honden? Vullen ze een soort leegte of iets, voldoet een ander niet aan je wensen? Ik kan me er echt niks bij voorstellen dan meer dan 2 honden te nemen.
Ik wel... ik mis natuurlijk Xito nu vreselijk als individu maar ook als de 3e hond. Natuurlijk heb ik er nog 2 maar t voelt anders...te weinig. Ik heb al ruim 13 jaar meer dan 2 honden gehad met op t hoogtepunt 7 grote honden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik loop soms ook met de gedachte van een tweede, maar gelukkig kan ik dan altijd weer genoeg negatieve dingen vinden om het toch niet te doen nu :F: :F:
Lemuria

tbeast schreef: Oké, dan heb ik je verkeerd opgevat. Ik vind ze zo leuk, de honden. En inderdaad, wij hebben een hele roedel en het is geweldig te zien hoe zij onder elkaar zijn, hoe ze ieder hun eigen plek in de groep hebben.
Man wil er het liefst nog een CC bij, maar dat gaat echt niet. Qua ruimte wil ik dat niet, maar ook onderling gaat dat niet goed komen. Hij wil een teef en we hebben er al twee, dat gaat niet goed komen.
Maar een Chi teefje.....zo leuk....
Ja hoor, was absoluut niet negatief bedoeld, dan zou ik het wel wat grover brengen, believe me. Maar joh. Als jij zeker weet dat je het aankunt, regel een puppy en ga schattige Wauwa-foto's in de Fotohoek regelen. Vooruit! Gaat heen en koopt een Chi :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik ben met meerdere honden altijd bang dat ik favorieten ga krijgen :oeps: Ik kan me niet voorstellen dat ik naast Beau nog een hond kan hebben waar ik hetzelfde mee zou hebben.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Inge O schreef:
Hilde schreef:Ik ben met meerdere honden altijd bang dat ik favorieten ga krijgen :oeps: Ik kan me niet voorstellen dat ik naast Beau nog een hond kan hebben waar ik hetzelfde mee zou hebben.
tot op bepaalde hoogte is dat inderdaad zo en dan, daar heeft toch geen hond last van :mrgreen: ?
Hond niet, nee :D Maar ik zou me dan zo schuldig voelen :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

ruudstofferboa schreef: mijn hart is groot genoeg om deze hond erbij te nemen....
:mrgreen: Dan moet ik toch een fantastisch groot hart hebben :love:
Daar zal het bij niemand aan liggen, het moet allemaal maar net kunnen/passen en je liggen.

Bij mij is het wel zo dat ik echt niet meer met minder dan twee honden of katten wil komen te zitten. Zeg nooit nooit, maar ga er van uit dat ze niet allemaal tegelijk het loodje zullen leggen.
Pjotr en Tibbe waren niet zo gepland, maar nu voelt het wel echt compleet.
tbeast
Zeer actief

Hilde schreef:Ik ben met meerdere honden altijd bang dat ik favorieten ga krijgen :oeps: Ik kan me niet voorstellen dat ik naast Beau nog een hond kan hebben waar ik hetzelfde mee zou hebben.
Favorieten zijn er zeker. Pebbles is mijn grote favoriet, mijn lieve kleine meiske, ik heb om haar gehuild toen ik twee weken terug op vakantie ging (de rest wilde geen honden mee :jank: ) en ik heb gehuild toen we weer terug kwamen. Alleen om haar, ze is zo belangrijk voor me.
En Kane is de favoriet van man. Maar echt, de andere honden zijn me ook heel erg lief en ik denk niet dat ze er iets van merken.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Dat hoeft toch ook niet?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ze zijn (en waren) hier allemaal op hun eigen manier favoriet... erg lastig uit te leggen vind ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

alinelaila schreef:Afbeelding

Ze heet Annie en is heeeeel leuk :I:
Alleen nog niet zo'n leuk leven gehad tot nu toe.

Edit: Oh, wat is die foto klein zo. Kan dat even niet anders krijgen nu.

AAhh zit Annie nog steeds in het asiel. Als ze net zo leuk is als haar "broertjes en zusjes" dan heb je hier een onwijs leuk hondje aan.
Het duurt even voor je het vertrouwen hebt maar dan heb je het ook echt.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Hilde
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Nee. Ik weet ook niet, het zou voor mij voelen alsof ik de ander dan tekort zou doen en ik zou nooit kunnen kiezen met welke hond ik een workshop zou willen doen en zo. Op m'n werk heb ik ook favoriete dieren en ik behandel ze allemaal hetzelfde dus daar zou ik niet bang voor zijn, maar toch :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Hilde schreef:
dagmar88 schreef:

Nee. Ik weet ook niet, het zou voor mij voelen alsof ik de ander dan tekort zou doen en ik zou nooit kunnen kiezen met welke hond ik een workshop zou willen doen en zo. Op m'n werk heb ik ook favoriete dieren en ik behandel ze allemaal hetzelfde dus daar zou ik niet bang voor zijn, maar toch :mrgreen:
:tongue: Tja, heb een eigenaardig zooitje bij elkaar. Ieder heeft z'n eigen liefhebberijen en daar geef ik braaf gevolg aan.
tbeast
Zeer actief

Hilde schreef:
dagmar88 schreef:

Toen onze tweede (dochter)geboren werd, kon ik me niet voorstellen dat ik van haar net zoveel zou gaan houden als van onze eerste. Maar het was wel zo. En van de derde hou ik ook evenveel. Bij de kinderen heb ik geen favoriet, ze hebben allemaal hun eigen bijzondere dingen. De honden ook, maar toch is Pebbles mijn favoriet.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Nanna schreef:Vraag je ook aan mensen met zes kinderen waarom ze er zoveel bij elkaar geneukt hebben?
Vraag je dan ook of het is om een leegte te vullen?
Ik zie wel dat honden geen kinderen zijn maar waar de ene persoon veel plezier beleeft aan een groot gezin, beleeft een ander dat aan een roedel honden.
Precies dit. En ach, met negen honden verklaren ze ons toch wel voor gek.
AfbeeldingAfbeelding
Lemuria

Hilde schreef: Nee. Ik weet ook niet, het zou voor mij voelen alsof ik de ander dan tekort zou doen en ik zou nooit kunnen kiezen met welke hond ik een workshop zou willen doen en zo. Op m'n werk heb ik ook favoriete dieren en ik behandel ze allemaal hetzelfde dus daar zou ik niet bang voor zijn, maar toch :mrgreen:
Ik zeg het ook gewoon eerlijk. Ik. Heb. Een. Favoriet. En dat is m'n oude opa-kat. Die mag áltijd bij me liggen en ik word nooit chaggie op hem. Izzy en Poema hebben 'm ook maar te vereren :pffff: Is tegelijkertijd ook het beest wat het minst voor me doet. Izzy vindt me GEWELDIGGGG want ik ben haar vrouwtje en Poema loopt altijd met me mee naar waar-ik-ook-heen-ga en regelt me af en toe een vers dood vogeltje. Opa-kat ligt gewoon te liggen. Kijkt me af en toe eens mottig aan en kruipt dan luid-spinnend naast me. Die straalt gewoon zó'n rust uit :I:

Dat wil niet zeggen dat Izzy en Poema vergeten worden. Want dat zijn m'n op 1-na-grootste-schatjes en zullen zich heus niet tekort gedaan voelen. Ik denk niet dat dieren het zo voelen :wink: Dus hup. Jij ook aan een 2e hond!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

malinois schreef:Ze zijn (en waren) hier allemaal op hun eigen manier favoriet... erg lastig uit te leggen vind ik.
Dit... Wij hebben er nu 4 en iedere hond heeft iets wat hem/haar bijzonder maakt en daardoor zijn ze allemaal een beetje favoriet. De band is ook anders met iedere hond.

@TS als het kan en goed voelt gewoon doen, dus ik ga niet fluiten

Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ik zou niet weten waarom.....
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:Nee. Als het nou een St. Bernard was...maar hemel, een korthaar Chi. Dat is hetzelfde alsof je er een rat bij neemt :engel:

Geloof me daar kun je een kluif aan hebben. De mechel van mijn schoonmoeder reu is stukken makkelijker dan Toots.

En als je er al 3 hebt phoe een korthaar is vaak feller en ze stoken mekaar ook zo lekker op dus bezint eer gij begint zal ik maar zeggen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Inge O schreef:
tot op bepaalde hoogte is dat inderdaad zo en dan, daar heeft toch geen hond last van :mrgreen: ?
Is hier ook zeker zo hoor. We hebben onze favorietjes maar ze krijgen alle 3 de aandacht en tijd die ze verdienen :)

edit: ik doe trouwens het meeste aan workshops ed met Csiva, omdat zij dat ook het leukste vind. Van Luca hoeft dat allemaal niet zo, al vind ie het af en toe wel eens leuk. En Dumas is er helemaal niet geschikt voor, die leert heel slecht :Q:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik neem mee die daar t meest geschikt voor is. Xavi heeft 2 jaar de dogsurvival gedaan dat hoef je met Xena niet meer te doen op deze leeftijd. Die gaat weer mee naar bijv doedagen heel veel mensen die allemaal voor haar op de wereld zijn (denkt ze dan) daar is zij voor in de wieg gelegd en daar doe je Xavi weer geen plezier mee.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ze zijn leuk hoor, die korthaar Chi's :engel:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat had ik met 3 zelfs al want Xito vond ook t meeste wel leuk en fysiek en karakter ook prima geschikt. ;)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mit schreef:Ze zijn leuk hoor, die korthaar Chi's :engel:

Ja leuk zijn ze wel maar we moesten haar tegen houden :tongue:

Ik zie nu pas de foto..

Die had ik ook opgehaald hoor als het eenmaal in me opkwam.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hilde schreef:
Inge O schreef:
Hond niet, nee :D Maar ik zou me dan zo schuldig voelen :mrgreen:
Dat hebben mijn honden ook. :D Dus waarom mag ik het niet hebben? En we behandelen ze nog anders ook, maar ik geloof niet dat de honden daar last van hebben. Nu hebben ze zelf ook voorkeuren, dus ik voel me niet schuldig dat Tay mee mag en Tessa niet. Dat zal vast anders zijn als er 4 geschikt zijn, maar dan kan je wel afwisselen :LOL: Hier komt er ook een 3e bij.

TS, ik fluit je niet terug. :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”