Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nagels voorpoten te lang
Moderator: moderatorteam
nagels voorpoten te lang
nu qyan al 11 weken binnen zit vanwege zijn blessure en die afwijking in zijn elleboog, daarom dus weinig mag lopen, beginnen de nagels aan zijn voorpoten wel erg lang te worden.
niet allemaal, maar sommige raken echt de grond.
nu wil onze dierenarts de nagels niet knippen, want bij qyan groeit het leven mee, zo ook bijde duimnagels. zelf knippen durf ik zowiezo niet, want zijn nagels zijn gitzwart.
we moesten maar vijlen!
dat vijlen lukt dus echt niet he, is een leuk gevecht met een hond van tussen de 39 en 40 kilo. ook niet als ik of iemand anders qyan vasthoudt.
iemand tips???
gr wendy
nu wil onze dierenarts de nagels niet knippen, want bij qyan groeit het leven mee, zo ook bijde duimnagels. zelf knippen durf ik zowiezo niet, want zijn nagels zijn gitzwart.
we moesten maar vijlen!
dat vijlen lukt dus echt niet he, is een leuk gevecht met een hond van tussen de 39 en 40 kilo. ook niet als ik of iemand anders qyan vasthoudt.
iemand tips???
gr wendy
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: nagels voorpoten te lang
Het "leven" groeit altijd mee, het groeit alleen niet synchroon met de nagel. als de nagel dus echt te lang wordt en vijlen (of met een dremel) is niks dan toch maar gewoon een stukkie eraf knippen.qyan schreef:nu qyan al 11 weken binnen zit vanwege zijn blessure en die afwijking in zijn elleboog, daarom dus weinig mag lopen, beginnen de nagels aan zijn voorpoten wel erg lang te worden.
we moesten maar vijlen!
iemand tips???
gr wendy
Ik denk dat jouw DA het gevecht met Qyan voorzag en je daarom maar de vijl aanraadde LOL
slimme angelique, dat zou heel goed kunnenAngelique25 schreef:Het "leven" groeit altijd mee, het groeit alleen niet synchroon met de nagel. als de nagel dus echt te lang wordt en vijlen (of met een dremel) is niks dan toch maar gewoon een stukkie eraf knippen.qyan schreef:nu qyan al 11 weken binnen zit vanwege zijn blessure en die afwijking in zijn elleboog, daarom dus weinig mag lopen, beginnen de nagels aan zijn voorpoten wel erg lang te worden.
we moesten maar vijlen!
iemand tips???
gr wendy
Ik denk dat jouw DA het gevecht met Qyan voorzag en je daarom maar de vijl aanraadde LOL

misschien maar ff een trimmer zoeken die het wil proberen
-
- Zeer actief
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
en die wil het niet doenMissTique schreef:Nou dat zie ik geen andere mogelijkheid dan de DA...

want het leven schijnt mee gegroeid te zijn

wat angelique zegt is ene mogelijkheid, de DA voorzag het gevecht met qyan, maar..................de nagels van zijn achterpoten heeft hij ook 1x geknipt zonder moeite.
ik ga wel langs de trimsalon of doe ht zelf op hoop van zege
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Jeetje dan zit idd een lastig pakket... moeilijk moeilijk moeilijk, ik hoop dat je snel tot een oplossing komt...qyan schreef:en die wil het niet doenMissTique schreef:Nou dat zie ik geen andere mogelijkheid dan de DA...![]()
want het leven schijnt mee gegroeid te zijn![]()
wat angelique zegt is ene mogelijkheid, de DA voorzag het gevecht met qyan, maar..................de nagels van zijn achterpoten heeft hij ook 1x geknipt zonder moeite.

ik ookMissTique schreef:Jeetje dan zit idd een lastig pakket... moeilijk moeilijk moeilijk, ik hoop dat je snel tot een oplossing komt...qyan schreef:en die wil het niet doenMissTique schreef:Nou dat zie ik geen andere mogelijkheid dan de DA...![]()
want het leven schijnt mee gegroeid te zijn![]()

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier hebben ze ook allemaal gitzwarte nagels maar ik knip ze altijd wel gewoon zelf... op de gok, het puntje eraf... is nog steeds goed gegaan dus valt best mee...qyan schreef:zelf knippen durf ik zowiezo niet, want zijn nagels zijn gitzwart.
gr wendy

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ik durf zelf echt niet te knippen!malinois schreef:hier hebben ze ook allemaal gitzwarte nagels maar ik knip ze altijd wel gewoon zelf... op de gok, het puntje eraf... is nog steeds goed gegaan dus valt best mee...qyan schreef:zelf knippen durf ik zowiezo niet, want zijn nagels zijn gitzwart.
gr wendy
heb bij onze vorige hond namelijk ook 1x geprobeerd zelf de nagels te knippen en die nagel kon toen dicht geschroeid worden bij de DA.
maar morgen worden ze geknipt. de moeder van een vriendin van me is dierenarts assistent geweest, dus die gaat het doen en ik houd hem vast

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
kan zelf ook dichtschroeien.. gewoon een mes in een vlam houden.. dan op de nagel..
Hddden een keer de nagel van een kip te kort geknipt (die nagel groeide in bochtjes) hebben we het ook op die manier dichtgeschroeid... T rook daarna alleen niet zo lekker in de keuken
Ellemieke
Hddden een keer de nagel van een kip te kort geknipt (die nagel groeide in bochtjes) hebben we het ook op die manier dichtgeschroeid... T rook daarna alleen niet zo lekker in de keuken

Ellemieke
Please Check Out: http://groups.msn.com/dinadeoostenrijks ... r/homepage
kan idd ook, denk je op zo'n moment alleen niet echt aanEllemieke schreef:kan zelf ook dichtschroeien.. gewoon een mes in een vlam houden.. dan op de nagel..
Hddden een keer de nagel van een kip te kort geknipt (die nagel groeide in bochtjes) hebben we het ook op die manier dichtgeschroeid... T rook daarna alleen niet zo lekker in de keuken![]()
Ellemieke

maar goed, de nagels zijn geknipt vanmorgen, dus waar de DA nu zo'n probleem van maakte

- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Die durfde waarschijnlijk gewoon nietqyan schreef:kan idd ook, denk je op zo'n moment alleen niet echt aanEllemieke schreef:kan zelf ook dichtschroeien.. gewoon een mes in een vlam houden.. dan op de nagel..
Hddden een keer de nagel van een kip te kort geknipt (die nagel groeide in bochtjes) hebben we het ook op die manier dichtgeschroeid... T rook daarna alleen niet zo lekker in de keuken![]()
Ellemiekenu misschien wel, maar toen niet.
maar goed, de nagels zijn geknipt vanmorgen, dus waar de DA nu zo'n probleem van maakte

ja, lekkere DA dan, die sukkel heeft de nagels van zijn achterpoten toch ookal een keer gekniptAngelique25 schreef:Die durfde waarschijnlijk gewoon nietqyan schreef:kan idd ook, denk je op zo'n moment alleen niet echt aanEllemieke schreef:kan zelf ook dichtschroeien.. gewoon een mes in een vlam houden.. dan op de nagel..

ala, hij was wel een heel stuk kleiner toen

- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaaaaaaaaaaaaaaa en die zitten veel verder van zijn gebitje vandaan hahahha.qyan schreef:ja, lekkere DA dan, die sukkel heeft de nagels van zijn achterpoten toch ookal een keer gekniptAngelique25 schreef:Die durfde waarschijnlijk gewoon nietqyan schreef:kan idd ook, denk je op zo'n moment alleen niet echt aanEllemieke schreef:kan zelf ook dichtschroeien.. gewoon een mes in een vlam houden.. dan op de nagel..
maar goed, de nagels zijn geknipt vanmorgen, dus waar de DA nu zo'n probleem van maakte![]()
Oke, kan me er wel iets bij voorstellen, als die man goed gebeten wordt kan die niet opereren of niets. Maar zeg het dan gewoon en ga niet zitten zemelen over levens die doorgroeien.
hij heeft weleens pijnlijkere ingrepen bij qyan moeten doen, zonder dat ie gebeten werd.Angelique25 schreef:Jaaaaaaaaaaaaaaa en die zitten veel verder van zijn gebitje vandaan hahahha.qyan schreef:ja, lekkere DA dan, die sukkel heeft de nagels van zijn achterpoten toch ookal een keer gekniptAngelique25 schreef:Die durfde waarschijnlijk gewoon nietqyan schreef: kan idd ook, denk je op zo'n moment alleen niet echt aannu misschien wel, maar toen niet.
maar goed, de nagels zijn geknipt vanmorgen, dus waar de DA nu zo'n probleem van maakte![]()
Oke, kan me er wel iets bij voorstellen, als die man goed gebeten wordt kan die niet opereren of niets. Maar zeg het dan gewoon en ga niet zitten zemelen over levens die doorgroeien.
maar goed, qyan is er weer van verlost