Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(Dode-) muizenvanger..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

(Dode-) muizenvanger..

Ongelezen bericht door M@rleen »

Goed, ik ben dus echt officieel een schijterd :schrik: en Juma een goede muizenvanger :mrgreen:
Ze vond een hoekje in de keuken gisteren al erg interessant, maar ik lokte haar daar weg.
Zojuist ging ze daar weer naartoe, gaat vervolgens naar de andere kant van de muur, krabt een plint weg en vind een dode, verstijfde, muis :kotz:
Ze ging er vrolijk mee gooien en spelen midden in de woonkamer :kotz: :schrik:

Voordeur opengezet en hup, ze schoot met muis naar buiten :cheer:
Daarna met een koekje weer naar binnen gelokt en de muis liet ze gelukkig buiten :cheer:

Ik had kippenvel en ben misselijk.. Slaat helemaal nergens op, dat weet ik verstandelijk wel, maar ik vind levende of dode muizen zo ontzettend smerig :oeps:
Buurvrouw heeft de muis voor me opgeruimd :oeps:

Ik geloof niet dat ik wil weten wat Juma met een echte muis doet :oeps:

We hebben niet vaak last van muizen, maar die 3x in 9 jaar tijd schoot Boomer naar rechts als ik links de muis aanwees zeg maar. Op die ene keer na dat hij er een ving in de keuken :schrik:
Laatst gewijzigd door M@rleen op 23 aug 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: (Dode) muizenvanger..

Ongelezen bericht door Caro. »

Haha, wel handig zo'n muizenvanger hoor! :ok:

Puchu van mij is een ware muizenkiller, die vangt ze gewoon buiten in de polder en dan is het 'krak' kop eraf
en opeten :schrik: Een enkele keer had hij er zelfs 3 tijdens een wandeling.
Ik hou m'n oren altijd dicht, dat krijsen van die muis en die 'krak' dat vind ik echt helemaal niks en ik hoop
altijd maar dat hij het eenmaal thuisgekomen niet eruit spuugt, maar tot nu toe gelukkig nooit :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ja Indy houd het park en ons huis muis vrij :mrgreen:
Alleen dat gespeel ermee vind ik zielig. Ze komt ze ook graag brengen om aan mij te geven.
Normaal moet ze alles in de hand aangeven en niet op de grond gooien de muis is de uitzondering alleen dat snapt ze nog niet zo goed :scratch:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Je moet het maar zo zien, die muis is nu wel weg uit de keuken. Als Juma dit talent niet had gehad dan had ie er nu nog gelegen. En dat vind jij vies. :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lieke87 schreef:Ja Indy houd het park en ons huis muis vrij :mrgreen:
Alleen dat gespeel ermee vind ik zielig. Ze komt ze ook graag brengen om aan mij te geven.
Normaal moet ze alles in de hand aangeven en niet op de grond gooien de muis is de uitzondering alleen dat snapt ze nog niet zo goed :scratch:
O gruwels, nee dat zou mij ook een stap te ver gaan :schrik: :LOL:

Laatst zat onze kat luid miauwend voor de voordeur, ik ging kijken en jawel hij was zo lief om een cadeautje te brengen... een muis :jank:
het beestje leefde nog en leek niets te mankeren, dus ik heel dapper m'n man roepen :mrgreen: en die heeft de muis gepakt en in de berm gezet. Het beestje was denk ik alleen in shock, want een paar minuten later had m'n kat hem weer te pakken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

EstherK schreef:Je moet het maar zo zien, die muis is nu wel weg uit de keuken. Als Juma dit talent niet had gehad dan had ie er nu nog gelegen. En dat vind jij vies. :mrgreen:
:LOL: :LOL:
Zo is dat :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Wanneer mag ze komen logeren? :mrgreen: mag je Juma alleen het commando 'eet' eerst aanleren. Hoef ik de restanten zelf niet op te ruimen. :engel:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Kijk met in huis gevonden gemummificeerde muizen wel uit, want die zijn meestal het slachtoffer van bestrijding met gif. En dus niet om op te kauwen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ruim regelmatig dode dierne op, muizen, mollen, ratten, en er is eigenlijk niet veel wat ik smerig vind :wink: vind het wel net iets minder als ik de laatste onderdelen bij elkaar moet schrapen om t op te ruimen, maja t is niet anders.
fijn dat je huis muisennvrij wordt gehouden, ik zou er heel dankbaar voor zijn :ok:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wil je me niet zo laten schrikken :mep: . Verander die titel eens gauw in '(Dode-)muizenvanger'! Want zoals je het nu geschreven hebt is je muizenvanger dood, en aangezien Juma je muizenvanger is... :ugh: .
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:Wil je me niet zo laten schrikken :mep: . Verander die titel eens gauw in '(Dode-)muizenvanger'! Want zoals je het nu geschreven hebt is je muizenvanger dood, en aangezien Juma je muizenvanger is... :ugh: .
:schrik: Solly! :schrik:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Kijk met in huis gevonden gemummificeerde muizen wel uit, want die zijn meestal het slachtoffer van bestrijding met gif. En dus niet om op te kauwen :wink:
Ja, dat idee had ik ook, vandaar de voordeur open :engel:
Vooral zodat ze zou ophouden met binnen gooien, want op de galerij vind ze het errug interessant, maar ook met het idee dat ze er dan niet op zou gaan kauwen.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

EstherK schreef:Je moet het maar zo zien, die muis is nu wel weg uit de keuken. Als Juma dit talent niet had gehad dan had ie er nu nog gelegen. En dat vind jij vies. :mrgreen:
Hij lag onder de muur, achter de plint. Daar lag hij helemaal prima :pffff: :mrgreen:
Daar had ik er geen last van, nu denk ik bij alles wat ze doet bij een muur; Chips, nog een muis?!?

En ze komt graag samen spelen, dus ze brengt ook wel speeltjes, maar ik ben tussen de tussendeur en voordeur gaan staan, zodat ze geen andere mogelijkheid had dan naar buiten met de muis :engel:
Zamunda
Zeer actief

Re: (Dode-)muizenvanger..

Ongelezen bericht door Zamunda »

M@rleen schreef:
Zamunda schreef:Wil je me niet zo laten schrikken :mep: . Verander die titel eens gauw in '(Dode-)muizenvanger'! Want zoals je het nu geschreven hebt is je muizenvanger dood, en aangezien Juma je muizenvanger is... :ugh: .
:schrik: Solly! :schrik:
Beter zo :ok: . Mij een beetje op stang jagen :hmmm: .

Laat Juma nog maar heel lang genieten met jullie en andersom, jullie zijn een leuk koppel zo met z'n vieren :I: .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: (Dode-) muizenvanger..

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, goed zo Juma! :ok:

(Dit heeft ze dus duidelijk níet van Mila geleerd, maar van haar kattenvriendjes hier :mrgreen: )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”