Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dat word gewoon alles betegelen.
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
dat word gewoon alles betegelen.
http://www.puppyopvoeden.nl/giftige-pla ... or-honden/
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
lets have fun
Re: dat word gewoon alles betegelen.
Jeetje mina
Het zal wel hoor, maar mijn tomatenplanten blijven gewoon staan.
En de krokussen, narcissen, hyacinthen, tulpen en sneeuwklokjes ook. En mijn hortentia's al helemaal 
-
Kimmie
haah nou moet zeggen,mijn tuin opleuken is geen eer aan te behalen,dus ze hebben gras en een struik waar ze onderdoor kunnen rennen,en wat bomen die ze langzaamaan dood piesen geloof ik...
bestraten zou wel voordelig zijn tegen vieze pootjes bij nat weer,dat dan weer wel...maar geen enge plantjes hier verder...
bestraten zou wel voordelig zijn tegen vieze pootjes bij nat weer,dat dan weer wel...maar geen enge plantjes hier verder...
-
Kimmie
nou ja,onze achtertuin is hun uitlaatgebied,dus kan moeilijk zeggen dat ze niet mogen piesen...
maar geef toe,toen we hier kwamen wonen was het best een tuin waar de vorige bewoners werk van gemaakt hadden,daar is weinig van over...
maar geef toe,toen we hier kwamen wonen was het best een tuin waar de vorige bewoners werk van gemaakt hadden,daar is weinig van over...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik ben niet van plan mijn tuin te betegelen.
En Oh verrassing, buiten onze tuin staat ook genoeg spul dat giftig is qua plant.
Dan zou je je hond alleen nog op het geasfalteerde deel van een industrieterrein kunnen uitlaten.
Als ik bedenk hoeveel Rana vrat van de taxus en de hulst als ze misselijk was - om het dan meteen weer uit te kotsen, dat wel - dan maak ik er geen groot punt meer van, al probeerde ik het wel te voorkomen en haar naar gras te leiden.
Zonder daar een groot punt van te maken.
De pitjes in taxusbesjes zijn hartstikke giftig zegt men.
Bijna al mijn honden pikken en pikten stiekem toch wel eens besjes en laten kennelijk de pitjes heel (?).
Ze hebben er tenminste nooit wat aan over gehouden.
We moeten wel een beetje normaal kunnen leven.
En Oh verrassing, buiten onze tuin staat ook genoeg spul dat giftig is qua plant.
Dan zou je je hond alleen nog op het geasfalteerde deel van een industrieterrein kunnen uitlaten.
Als ik bedenk hoeveel Rana vrat van de taxus en de hulst als ze misselijk was - om het dan meteen weer uit te kotsen, dat wel - dan maak ik er geen groot punt meer van, al probeerde ik het wel te voorkomen en haar naar gras te leiden.
Bijna al mijn honden pikken en pikten stiekem toch wel eens besjes en laten kennelijk de pitjes heel (?).
-
lets have fun
Ze hebben hier alleen maar belangstelling voor het lange gras om eens aan te knabbelen. De rest van de planten intresseerd ze niet. 
-
Gos
- Zeer actief
Ik heb een behoorlijk aantal van die platen in mijn tuin staan en nog geen van de honden heeft ooit aan een van die planten willen knabbelen. Twee honden hadden wel als heel jonge hond een oogje op mijn rozen maar dat kan volgens mij geen kwaad (behalve dan dat ik er kwaad van werd dus dat was snel afgelopen). De druif gaat er deze winter uit, dat kreng krijgt toch ieder jaar weer mijt en dat ziet er later vreselijk uit, dus die geven we op. Maar ze krijgen ook niet de kans die leeg te plukken. We hebben een stuk speelgazon aan drie kanten omzoomd door flinke borders. Er staat een hekje tussen gras en border, maar niet tussen de bestrating en de borders, en het is bij allemaal prima gelukt te leren dat er gespeeld mag worden op het grasveld en niet in de border. Af en toe een beetje bijzaaien of opvullen en de schade blijft erg beperkt.
Salomonszegel komt hier trouwens in het bos ook veel voor en ook daar proberen ze hem nooit. Ze houden het bij gras, brandnetel en braamblad
Salomonszegel komt hier trouwens in het bos ook veel voor en ook daar proberen ze hem nooit. Ze houden het bij gras, brandnetel en braamblad
- dagmar88
- Zeer actief
Hier ook, maar iets als oleander of vingerhoedskruid zou ik met honden/katten/kinderen toch niet in de tuin willen.lets have fun schreef:Ze hebben hier alleen maar belangstelling voor het lange gras om eens aan te knabbelen. De rest van de planten intresseerd ze niet.
-
ElPerroFantástico
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Dat wordt moeilijk, vingerhoedskruid vind ik erg mooi. Ik heb trouwens ook nog een grote bos absinthalsem staan. Die ga ik mogelijk dan maar toch weghalen.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ik heb een keer de lijst met giftige planten één voor één gekopieerd en geplakt voor de club. Daar kwam geen einde aan!
Wij hebben trouwens alleen voor de katten (die kauwen iets meer) een plant weggehaald, de honden blijven er toch wel vanaf. Een klein beetje zal voor een volwassen hond ook weinig verschil maken.
Wij hebben trouwens alleen voor de katten (die kauwen iets meer) een plant weggehaald, de honden blijven er toch wel vanaf. Een klein beetje zal voor een volwassen hond ook weinig verschil maken.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik let wel een beetje op dat ik inderdaad geen taxus heg of iets anders notoir giftigs in de tuin zet.
voor lola wel een beetje zielig want ik lees net dat die mooie bloemetjes die ik op haar grafje heb gezet gevaarlijk zijn
kerstroos
Deze plant is zeer giftig en kan krampen, waanbeelden en verstikking veroorzaken
voor lola wel een beetje zielig want ik lees net dat die mooie bloemetjes die ik op haar grafje heb gezet gevaarlijk zijn
kerstroos
Deze plant is zeer giftig en kan krampen, waanbeelden en verstikking veroorzaken

-
Lemuria
Zo te zien is alles in m'n tuin giftig. Balen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik liet haar er niet van eten, maar ze was me wel eens te snel af als ze kotsmisselijkde tuin in stormde of in het bos opeens misselijk werd.Inge O schreef:huhh, hoe je daar zo relax kan over denken is mij een raadsel, van taxus ben ik echt doodsbang laat staan dat ik ze er laat van etenranetje schreef:Als ik bedenk hoeveel Rana vrat van de taxus en de hulst als ze misselijk was - om het dan meteen weer uit te kotsen, dat wel - dan maak ik er geen groot punt meer van, al probeerde ik het wel te voorkomen en haar naar gras te leiden.
Ze hebben er tenminste nooit wat aan over gehouden..
Dan vrat ze echt alles wat haar voor de neus kwam om daarna echt te kunnen kotsen.
Ik kan wel in paniek raken, maar dat heeft weinig nut.
-
Chris78
- Actief
- Aantal honden: 2
Natuurlijke selectie....honden die giftige spullen eten kunnen zich niet voortplanten dus de verstandige honden blijven over 
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Beau eet alleen gras als hij misselijk is of als hij iets spannend vindt, geen planten gelukkig.

- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Hier eten ze gelukkig ook alleen dat lange gras.
Taxus, vingerhoedskruid en planten met giftige bessen zijn dingen die niet in de tuin komen, dat vind ik niet een relaxt idee.
Maar met rhodondendrons (hebben we nu niet bij ons vorige huis wel) maak ik me niet zo'n zorgen.
Taxus, vingerhoedskruid en planten met giftige bessen zijn dingen die niet in de tuin komen, dat vind ik niet een relaxt idee.
Maar met rhodondendrons (hebben we nu niet bij ons vorige huis wel) maak ik me niet zo'n zorgen.

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
-
lets have fun
Nou vooruit, die hoef ik ook niet. Net zoals berenklauw.dagmar88 schreef:Hier ook, maar iets als oleander of vingerhoedskruid zou ik met honden/katten/kinderen toch niet in de tuin willen.lets have fun schreef:Ze hebben hier alleen maar belangstelling voor het lange gras om eens aan te knabbelen. De rest van de planten intresseerd ze niet.
Maar er staan toch ook heel veel planten tussen waarvan ik denk huh?
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
aangezien peter een belachelijk grote tuin heeft, moet ik met phoenix goed uitkijken, want die denkt nog dat alles eetbaar is. er groeien al heel veel paddenstoelen, en ik herken de helft van de planten en onkruid niet eens die in de tuin staan, dus heb ik maar als regel ingevoerd dat ze helemaal nergens aan mag zitten in de tuin.
dat houdt dus ook in dat ze niet zonder toezicht in zijn tuin mag. wel in de mijne, want ik heb een tuin van normale grootte, die betegeld is.
dat houdt dus ook in dat ze niet zonder toezicht in zijn tuin mag. wel in de mijne, want ik heb een tuin van normale grootte, die betegeld is.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
En toch is Nawosh toen ze pup/puber was erg ziek geweest van het spelen met (en kauwen op ?) taxustakjes.ranetje schreef:Ik ben niet van plan mijn tuin te betegelen.![]()
En Oh verrassing, buiten onze tuin staat ook genoeg spul dat giftig is qua plant.![]()
Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen maar heb de struik er toen toch wel meteen uitgehaald.
Groetjes, Marjan
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Hier ook een te grote tuin om alles in de gaten te houden. De tuin is in een oor en achtekant ingedeeld zodat ze niet met z'n drieen iedereen aan de voorkant vakkundig over 30 meter wegblaffen, was 1 van de eerste dingen die we aan de tuin hebben gedaan toen we hier kwamen wonen. Verder alle mooie giftige dingen wel aan de voorkant. Maar ze eten eigenlijk alleen het lange gras...
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ze happen hier vooral grassprieten, dus het valt wel mee.

Groetjes,
Sandra