Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch niet over

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

PoohPie
Actief

Toch niet over

Ongelezen bericht door PoohPie »

Bullie is vandaag weer zo erg aan de overgeef.. ik snap er echt nix van.. ze krijgen sinds ongeveer 1á2 weken nix anders meer als hun brokken , ze heeft speciale brokken zonder kleurstof en anti allergie e.d.
DAar doet ze het wel goed op btw.. maar ze geeft alweer zoveel over.. dit keer is het niet rood ze hebben geen bot gehad namelijk , maar bruin.. alle brokken die ze gister hefet gehad komen er nu uit , echt alles.
Ik snap niet waar het vandaan komt , zoveel heeft ze niet gegeten.
De brokjes staan nu weg , ik weet zo niet of ik dr kan laten eten of niet , ik denkd van niet , het komt er net zo snel weer uit.

zou ik morgen met dr naar de d.a moeten?? of is er iets anders wat ik kan doen???
Kvinnet zielig.. ze denkt dat ik boos op dr ben.. legt dr oortjes plat.
Kan dr ook niet aanhalen , want als ze te druk word geeft ze ook over..
Wie kan mij helpen , of toch rondje d.a??
groetjes
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Misschien dom hoor, maar als de brokken van gister er uit komen en je kan zien dat het de brokken zijn dan lijkt het me dat het niet eens de maag bereikt heeft of in elk geval niet zodat het maagzuur zijn werk kan doen 8O
Heeft ie niets gegeten dat nu in zijn maag zit wat daar niet thuis hoort?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
PoohPie
Actief

Nja de brokken zijn van van morgen en van gisteren vanaf 10 uur staan de brokjes omhoog , ongeveer.. het zijn dikke brokjes.. opgezet dus geweekt.. ze zijn niet allemaal verteerd tho , er zitten stukjes in.
De laatste paar keren die ze nu heeft overgegeven was alleen slijm en vieze bruine troep (de brokjes zijn ook bruin).. ik heb dr in het halletje gedaan..
Ik had een dekentje voor dr op de bank gelegd , eerst heeft ze de mand ondergekotst.. dus nah op de bank maar , mand schoon.. deken ondergekotst.. nieuwe deken.. deken laten liggen.. weer vuil... heeft ze de deken opzij geschoven , op de bank gekotst.. 4x naast de bank.. tis echt niet meer normaal vandaag hoor.. ik wil dr helemaal niet opsluiten.. vind het zielig.. maar jah.. zo blijft ze ook rustig..

wat kan ik dr geven om het te stoppen?? nix??? op het asiel gaven ze wel eens rijst , zou dat helpen??
groetjes
chrico
Zeer actief

Als het kotsen zo extreem is zoals jij uitlegt in je bericht zou ik haar niet te eten geven en toch maar even de dierenarts bellen, het kan wel een maagafsluiting zijn die zij heeft.
Je kan soms beter een keer te veel bellen dan te weinig.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
PoohPie
Actief

Oké was al van plan om zowieso even te bellen jah , misschien een stomme vraag ,maar het kan zijn dat ze een bak kattenvoer op heeft , kan dit ermee te maken hebben ??
chrico
Zeer actief

Dat weet ik niet, dat kan ik van hieraf niet beoordelen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
PoohPie
Actief

Ohw en ze krijgt ook pillen : dexamethason.. die heeft ze vandaag te laat gehad..
(ik bedenk nu vanalles wat er misschien mee te maken heeft misschien komt het dom over , ben ik ook een beetje ;))
PoohPie
Actief

Dexamethason
Corticosteroide ontstekingremmer
Indicaties: allergische aandoeningen van luchtwegen, huid en darmen; ontstekingen van het bewegingsapparaat zoals arthritiden, tendinitis, tendo-vaginitis, arthrose, myositis en synovitis.
Contra-indicaties: virus-infecties, diabetes mellitus, osteoporose, aandoeningen van hart of nieren, schimmelinfecties, cornea ulcera, brandwonden. Niet toe te dienen in hoge dosering aan drachtige dieren.
Bijwerkingen: abortus, vermindering weerstand, maskering van infecties, bijniersuppressie, spier-en huidatrofie, vertraging wondgenezing, osteoporose, kans op diabetes mellitus, polyurie, polydipsie, polyfagie, maagdarm ulceraties, pancreatitis, hypothyreoidie, vettige infiltratie van de lever, iatrogene Cushing.
Dosering: acute indicaties 0.05-0.6 mg/kg chronische indicaties 0.3-0.6 mg/kg na enkele dagen afbouwend naar lagere doseringen.
Merknamen: dexatab

toch ga ik ff de d.a bellen :?
chrico
Zeer actief

Waarom is dit voorgeschreven want het is geen medicijn dat men voorschrijft bij een kleinigheidje 8O
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
PoohPie
Actief

Omdat ze een enorme huidallergie heeft.
Al een hele tijd.. en we hebben ook al heel lang medicijnen voor dr.. nou hebben we net voor de kerstdagen gehoord dat er een of andere allergie test kon gedaan worden , en we gaan dit deze maand nog doen.
chrico
Zeer actief

Een van de bijwerkingen bij langdurig gebruik is wel misselijkheid
Maar bel je dierenarts en hij verteld je hoe en wat.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
PoohPie
Actief

ik heb net gebeld , een vervangend dierenarts mn eigen is er niet meer , hij zegt dat een hond met een allergie vaak ook een verzwakt maagdarmkanaal hebben , dus ik hoef me geen zorgen te maken.
Er zijn ook medicijnen tegen het braken (wist ik niet eens) en die kon ik bij mn eigen dierenarts halen.
Dus morgen zowieso ff met dr naar mn eigen d.a.
Maar hij zei 2x dat ik me geen zorgen hoefde te maken , en dat er zo nu niets aan te doen is pas morgen weer :roll:
chrico
Zeer actief

Even afwachten dan maar.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
marjolijn
Erelid

Ongelezen bericht door marjolijn »

Wanneer mijn hond zo gigantisch aan het braken is als die van jou dan liet ik me niet afschepen tot morgen. Ik zou proberen die vervangend DA te bewegen mijn hond te zien.
Marjolijn

Afbeelding
PoohPie
Actief

dat was de vervangende d.a en die zei dat ik me niet druk moest maken.
vandaag is het over.. tenminste ze heeft nu nog niet overgegeven.
ze krijg nu weer 2 pillen per dag.. we moeten straks weer afbouwen.. maar iedere keer als we overgaan op 1 pil dan word de allergie weer erger.. met het overgeven weet ik niet..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”