Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting fijn besteed?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Hondenbelasting fijn besteed?

Ongelezen bericht door Dinos »

Er woont sinds enige tijd een boa in ons dorp, die graag ziet dat de regels nageleefd worden.
In haar vrije tijd loopt zij met kruising aan de lijn door voorheen gedooggebied loslooppark.
Zij brengt dit op geheel eigen wijze door al ruim v.t.v letterlijk te roepen houdt je kolere hond bij je, zij maakt geen onderscheid en roept dit tegen iedereen die hond heeft loslopen, dus eigenlijk iedereen.
Een aantal zijn geïntimideerd door haar , en andere lopen door zonder enige reactie, die zij dan vervolgens achterna loopt en met woorden je hebt me toch wel gehoord alles wat mooi en lelijk is over je hond en asociaal gedrag etc.
Nu was het zover de dokter van het dorp heeft een boete van 90 euro onze boa lag met collega in bosjes te wachten op overtreders.
Fijn dat onze hondenbelasting zo goed besteed wordt, in het dorp is geen uitlaatstrook geen poepzakjes etc, maar ja dat kan ook niet natuurlijk als je het salaris van een ijverige boa moet betalen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Hondenbelasting fijn besteed?

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als het echt een idioot is zou ik het elke keer filmen als ze zich zo gedraagt.
Regels en handhaving is één ding, maar asociaal gedrag is wat anders.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Inderdaad. Ook een boa heeft regels waar ze zich aan moeten houden.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jaap* schreef:Als het echt een idioot is zou ik het elke keer filmen als ze zich zo gedraagt.
Dat zou ik ook doen en daarna misschien met naam en toenaam op internet plempen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jaap* schreef:Als het echt een idioot is zou ik het elke keer filmen als ze zich zo gedraagt.
dit dus.. een dossier aanleggen zodat haar leidinggevende kan zien hoe ze functioneert.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Dan kan ze beter oppassen nu het wat vroeger donker word. Er zouden zomaar wat boze hondenbezitters uit de bosjes kunnen komen om haar een ferm oud Hollands pak slaag te geven.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dinos

Het gedrag is in haar vrije tijd ,in functie heb ik haar persoonlijk nog niet gezien.
Maar mag hopen dat zij dan ander taalgebruik heeft, als ik dokter tegenkom zal ik eens vragen hoe dat gesprek verlopen is.
Ik denk niet dat zij overigens weet dat dit de dokter was, natuurlijk gelden er daar dezelfde regels voor maar lijkt mij geen goede binnenkomer dokter patiënt relatie.
90% kans is dat zij deze huisarts heeft omdat je niet te ver van huisarts mag wonen.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Dinos schreef:Er woont sinds enige tijd een boa in ons dorp, die graag ziet dat de regels nageleefd worden.
In haar vrije tijd loopt zij met kruising aan de lijn door voorheen gedooggebied loslooppark.
Zij brengt dit op geheel eigen wijze door al ruim v.t.v letterlijk te roepen houdt je kolere hond bij je, zij maakt geen onderscheid en roept dit tegen iedereen die hond heeft loslopen, dus eigenlijk iedereen.
Een aantal zijn geïntimideerd door haar , en andere lopen door zonder enige reactie, die zij dan vervolgens achterna loopt en met woorden je hebt me toch wel gehoord alles wat mooi en lelijk is over je hond en asociaal gedrag etc.
Nu was het zover de dokter van het dorp heeft een boete van 90 euro onze boa lag met collega in bosjes te wachten op overtreders.
Fijn dat onze hondenbelasting zo goed besteed wordt, in het dorp is geen uitlaatstrook geen poepzakjes etc, maar ja dat kan ook niet natuurlijk als je het salaris van een ijverige boa moet betalen.

Heeft dus weinig met haar werk te maken. Ik kan ook een kolere humeur hebben, wil niet zeggen dat ik de dag erna de gehandicapten op m'n werk niet netjes help.
Dus wat heeft het een met het ander te maken? Ja ze is niet aardig boehoe er zijn zoveel mensen niet aardig.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Joey.K schreef:
Dinos schreef:Er woont sinds enige tijd een boa in ons dorp, die graag ziet dat de regels nageleefd worden.

Heeft dus weinig met haar werk te maken. Ik kan ook een kolere humeur hebben, wil niet zeggen dat ik de dag erna de gehandicapten op m'n werk niet netjes help.
Dus wat heeft het een met het ander te maken? Ja ze is niet aardig boehoe er zijn zoveel mensen niet aardig.
:LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tegen de tijd dat ze naar de dokter gaat is zij hem al lang vergeten.
Die dokter vergeet haar echter niet en weet dan vast wel wat leuke pijnlijke onderzoekjes te verzinnen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Dinos schreef:Het gedrag is in haar vrije tijd ,in functie heb ik haar persoonlijk nog niet gezien.
Maar mag hopen dat zij dan ander taalgebruik heeft, als ik dokter tegenkom zal ik eens vragen hoe dat gesprek verlopen is.
Ik denk niet dat zij overigens weet dat dit de dokter was, natuurlijk gelden er daar dezelfde regels voor maar lijkt mij geen goede binnenkomer dokter patiënt relatie.
90% kans is dat zij deze huisarts heeft omdat je niet te ver van huisarts mag wonen.
En die huisarts hoort haar gewoon te helpen het is niet haar fout dat meneer/mevrouw de dokter zijn/haar hond los heeft lopen ergens waar het dus niet mag en daarvoor een bekeuring krijgt. Zou ff helemaal lekker worden, mag zij haar beroep niet uit oefenen voor het geval ze een keer ziek is en de dokter haar daarom niet zou willen helpen.
Dinos

Joey.K schreef:
Dinos schreef:Het gedrag is in haar vrije tijd ,in functie heb ik haar persoonlijk nog niet gezien.
En die huisarts hoort haar gewoon te helpen het is niet haar fout dat meneer/mevrouw de dokter zijn/haar hond los heeft lopen ergens waar het dus niet mag en daarvoor een bekeuring krijgt. Zou ff helemaal lekker worden, mag zij haar beroep niet uit oefenen voor het geval ze een keer ziek is en de dokter haar daarom niet zou willen helpen.
Misschien moet je eens beter lezen, ik zeg dat het mij geen begin lijkt van goede relatie, niet dat dokter niet zou helpen.
Schijnbaar heeft ze vaak last van een rothumeur, daar zij menigeen op verschillende dagen zo benaderd.
Dat zal mij verder een zorg zijn ,had liever gezien dat onze belastingcenten anders werden besteed.
Dinos

Als zij op deze wijze haar gram wil halen moet ze dat vooral doen, maar als ze in functie ook dit gedrag laat zien dien ik zeker een klacht in.
Vindt het voor een ambtenaar trouwens heel zielig om in de bosjes te gaan liggen maar dat terzijde.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dinos schreef:Als zij op deze wijze haar gram wil halen moet ze dat vooral doen, maar als ze in functie ook dit gedrag laat zien dien ik zeker een klacht in.
Vindt het voor een ambtenaar trouwens heel zielig om in de bosjes te gaan liggen maar dat terzijde.
Daar worden ze op geselecteerd volgens mij. Wij hebben er ook zo één, die verstopt zich achter dikke bomen en komt er een vrouwelijk persoon met loslopende hond voorbij dan komt hij als ware Bromsnor met zijn boekje te voorschijn.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als ik zou weten dat ik binnenkort afhankelijk zou zijn van een labiele malloot, zou ik graag alvast wat wisselgeld achter de hand hebben in de vorm van wat van zulke filmpjes :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ElPerroFantástico
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz

Ongelezen bericht door ElPerroFantástico »

Misschien is het nog het best om te gaan lobbyen om het voormalig gedooggebied een echt losloopgebied te verklaren. Dan kan de vervelende BOA, al dan niet in werktijd, zich gaan bezighouden op plekken waar er echt overlast is.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Als ik zou weten dat ik binnenkort afhankelijk zou zijn van een labiele malloot, zou ik graag alvast wat wisselgeld achter de hand hebben in de vorm van wat van zulke filmpjes :wink:
Lijkt me handig, die filmpjes :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”