Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbelasting fijn besteed?
Moderator: moderatorteam
-
Dinos
Hondenbelasting fijn besteed?
Er woont sinds enige tijd een boa in ons dorp, die graag ziet dat de regels nageleefd worden.
In haar vrije tijd loopt zij met kruising aan de lijn door voorheen gedooggebied loslooppark.
Zij brengt dit op geheel eigen wijze door al ruim v.t.v letterlijk te roepen houdt je kolere hond bij je, zij maakt geen onderscheid en roept dit tegen iedereen die hond heeft loslopen, dus eigenlijk iedereen.
Een aantal zijn geïntimideerd door haar , en andere lopen door zonder enige reactie, die zij dan vervolgens achterna loopt en met woorden je hebt me toch wel gehoord alles wat mooi en lelijk is over je hond en asociaal gedrag etc.
Nu was het zover de dokter van het dorp heeft een boete van 90 euro onze boa lag met collega in bosjes te wachten op overtreders.
Fijn dat onze hondenbelasting zo goed besteed wordt, in het dorp is geen uitlaatstrook geen poepzakjes etc, maar ja dat kan ook niet natuurlijk als je het salaris van een ijverige boa moet betalen.
In haar vrije tijd loopt zij met kruising aan de lijn door voorheen gedooggebied loslooppark.
Zij brengt dit op geheel eigen wijze door al ruim v.t.v letterlijk te roepen houdt je kolere hond bij je, zij maakt geen onderscheid en roept dit tegen iedereen die hond heeft loslopen, dus eigenlijk iedereen.
Een aantal zijn geïntimideerd door haar , en andere lopen door zonder enige reactie, die zij dan vervolgens achterna loopt en met woorden je hebt me toch wel gehoord alles wat mooi en lelijk is over je hond en asociaal gedrag etc.
Nu was het zover de dokter van het dorp heeft een boete van 90 euro onze boa lag met collega in bosjes te wachten op overtreders.
Fijn dat onze hondenbelasting zo goed besteed wordt, in het dorp is geen uitlaatstrook geen poepzakjes etc, maar ja dat kan ook niet natuurlijk als je het salaris van een ijverige boa moet betalen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Hondenbelasting fijn besteed?
Als het echt een idioot is zou ik het elke keer filmen als ze zich zo gedraagt.
Regels en handhaving is één ding, maar asociaal gedrag is wat anders.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Roompie
- Zeer actief
Inderdaad. Ook een boa heeft regels waar ze zich aan moeten houden.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat zou ik ook doen en daarna misschien met naam en toenaam op internet plempen.Jaap* schreef:Als het echt een idioot is zou ik het elke keer filmen als ze zich zo gedraagt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
dit dus.. een dossier aanleggen zodat haar leidinggevende kan zien hoe ze functioneert.Jaap* schreef:Als het echt een idioot is zou ik het elke keer filmen als ze zich zo gedraagt.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dan kan ze beter oppassen nu het wat vroeger donker word. Er zouden zomaar wat boze hondenbezitters uit de bosjes kunnen komen om haar een ferm oud Hollands pak slaag te geven.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Dinos
Het gedrag is in haar vrije tijd ,in functie heb ik haar persoonlijk nog niet gezien.
Maar mag hopen dat zij dan ander taalgebruik heeft, als ik dokter tegenkom zal ik eens vragen hoe dat gesprek verlopen is.
Ik denk niet dat zij overigens weet dat dit de dokter was, natuurlijk gelden er daar dezelfde regels voor maar lijkt mij geen goede binnenkomer dokter patiënt relatie.
90% kans is dat zij deze huisarts heeft omdat je niet te ver van huisarts mag wonen.
Maar mag hopen dat zij dan ander taalgebruik heeft, als ik dokter tegenkom zal ik eens vragen hoe dat gesprek verlopen is.
Ik denk niet dat zij overigens weet dat dit de dokter was, natuurlijk gelden er daar dezelfde regels voor maar lijkt mij geen goede binnenkomer dokter patiënt relatie.
90% kans is dat zij deze huisarts heeft omdat je niet te ver van huisarts mag wonen.
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dinos schreef:Er woont sinds enige tijd een boa in ons dorp, die graag ziet dat de regels nageleefd worden.
Heeft dus weinig met haar werk te maken. Ik kan ook een kolere humeur hebben, wil niet zeggen dat ik de dag erna de gehandicapten op m'n werk niet netjes help.
Dus wat heeft het een met het ander te maken? Ja ze is niet aardig boehoe er zijn zoveel mensen niet aardig.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Joey.K schreef:Dinos schreef:Er woont sinds enige tijd een boa in ons dorp, die graag ziet dat de regels nageleefd worden.
Heeft dus weinig met haar werk te maken. Ik kan ook een kolere humeur hebben, wil niet zeggen dat ik de dag erna de gehandicapten op m'n werk niet netjes help.
Dus wat heeft het een met het ander te maken? Ja ze is niet aardig boehoe er zijn zoveel mensen niet aardig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Tegen de tijd dat ze naar de dokter gaat is zij hem al lang vergeten.
Die dokter vergeet haar echter niet en weet dan vast wel wat leuke pijnlijke onderzoekjes te verzinnen.
Die dokter vergeet haar echter niet en weet dan vast wel wat leuke pijnlijke onderzoekjes te verzinnen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En die huisarts hoort haar gewoon te helpen het is niet haar fout dat meneer/mevrouw de dokter zijn/haar hond los heeft lopen ergens waar het dus niet mag en daarvoor een bekeuring krijgt. Zou ff helemaal lekker worden, mag zij haar beroep niet uit oefenen voor het geval ze een keer ziek is en de dokter haar daarom niet zou willen helpen.Dinos schreef:Het gedrag is in haar vrije tijd ,in functie heb ik haar persoonlijk nog niet gezien.
-
Dinos
Misschien moet je eens beter lezen, ik zeg dat het mij geen begin lijkt van goede relatie, niet dat dokter niet zou helpen.Joey.K schreef:En die huisarts hoort haar gewoon te helpen het is niet haar fout dat meneer/mevrouw de dokter zijn/haar hond los heeft lopen ergens waar het dus niet mag en daarvoor een bekeuring krijgt. Zou ff helemaal lekker worden, mag zij haar beroep niet uit oefenen voor het geval ze een keer ziek is en de dokter haar daarom niet zou willen helpen.Dinos schreef:Het gedrag is in haar vrije tijd ,in functie heb ik haar persoonlijk nog niet gezien.
Schijnbaar heeft ze vaak last van een rothumeur, daar zij menigeen op verschillende dagen zo benaderd.
Dat zal mij verder een zorg zijn ,had liever gezien dat onze belastingcenten anders werden besteed.
-
Dinos
Als zij op deze wijze haar gram wil halen moet ze dat vooral doen, maar als ze in functie ook dit gedrag laat zien dien ik zeker een klacht in.
Vindt het voor een ambtenaar trouwens heel zielig om in de bosjes te gaan liggen maar dat terzijde.
Vindt het voor een ambtenaar trouwens heel zielig om in de bosjes te gaan liggen maar dat terzijde.
-
Marion.
Daar worden ze op geselecteerd volgens mij. Wij hebben er ook zo één, die verstopt zich achter dikke bomen en komt er een vrouwelijk persoon met loslopende hond voorbij dan komt hij als ware Bromsnor met zijn boekje te voorschijn.Dinos schreef:Als zij op deze wijze haar gram wil halen moet ze dat vooral doen, maar als ze in functie ook dit gedrag laat zien dien ik zeker een klacht in.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als ik zou weten dat ik binnenkort afhankelijk zou zijn van een labiele malloot, zou ik graag alvast wat wisselgeld achter de hand hebben in de vorm van wat van zulke filmpjes 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
ElPerroFantástico
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Misschien is het nog het best om te gaan lobbyen om het voormalig gedooggebied een echt losloopgebied te verklaren. Dan kan de vervelende BOA, al dan niet in werktijd, zich gaan bezighouden op plekken waar er echt overlast is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lijkt me handig, die filmpjesJaap* schreef:Als ik zou weten dat ik binnenkort afhankelijk zou zijn van een labiele malloot, zou ik graag alvast wat wisselgeld achter de hand hebben in de vorm van wat van zulke filmpjes