maar ze heeft iets aan het oog ,volgens de dieren arts een kersen oog,
ik zal een kleine uitleg geven;
honden hebben een derde ooglid,een stukje kraakbeen vormt het skelet van dit ooglid.
De basis is omgeven door een traanklier;derde ooglidklier.
Normaal is deze klier niet zichtbaar.Een uitpuilende klier (prolaps) is rood gezwollen,is zichtbaar aan de vrije rand van het derde ooglid,en geeft wat slijmerige uitvloei.
t'is in ieder geval als je de huid onder het oogje iets naar beneden trekt zie je een zwart randje ,nou dat randje schuift volgens mij iets op en dan raakt dus dat weefsel wat daar onder zit geïriteerd en zwelt dus op,ik heb daar wel zalf voor ,
maar nu eigenlijk mijn vraag ze krijgt dat zalfje 4 keer per dag toegediendt ,maar elke keer trekt het wel weer weg en dan een paar uur later is het er weer .....
het moest binnen 10 dagen wegwezen maar ik heb het idee dat dit veel langer gaat duren omdat het gewoon wegterkt en dan denk je van oh het is weg en dan smeer je er nog wel steeds zalf op en dan is het het er weer.
ik ben dus weer naar de dierenarts geweest en heb gevraagd of ze de zalf kuur wouden stoppen,want elke keer als ik de zalf er in moest doen kwam ik weer aan het geïriteerd oogje,dus ik heb nu druppels meegekregen en dat moest ook 10 dagen lang,
3 dagen geleden kwam het andere oog tevoor schijn ,dus ze heeft nu 2 cherry-eyes,
alleent het eerste oog blijft en het laatst bijgekomen oog verdwijnt naar een halve dag ongeveer,
k'heb dus vandaag de dierenarts opgebeld en zijn remedie was dus nu opereren,
kheb dus bij verschillende dierenartsen geïnformeert,en kwam dus uit bij Dierenkliniek Maaspoort te s'Hertogenbosch, daar kon ze a.s vrijdag al terecht en ze hebben de meeste kennis omdat ze bijna wel elke dag sharpei's opereren,(a.s vrijdag waren er alleent maar shar-pei's om te opereren) ,
ik laat haar direct aan allebeide ogen opereren ,en ik laat het vast hechten,daar is wel een kans (20%) dat het weer losgaat maar t'is altijd beter als een droog oog (toekomst).
vind niet leuk voor haar ,