Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee reuen / ervaringen gevraagd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Re: Twee reuen / ervaringen gevraagd

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hebben drie reuen, twee Cane Corso ' s en een Friese Stabij. De Stabij weet dat hij de mindere is en zal dus niet snel iets proberen. Alleen als er veel opwinding is, wil hij het wel eens tegen Kane opnemen. Dom van hem een na een tien seconden bedenkt hij zich dat zelf meestal ook.
Kane is erg dominant en de andere CC helemaal niet, dus die twee samen gaat heel goed.
Laatst gewijzigd door tbeast op 13 aug 2014 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Xena18 schreef:Alm@: had jij de twee reuen die zo vochten van pup af aan? en hoeveel leeftijdsverschil zat er tussen?
Het waren 2 husseltjes. De een was een jaar of 8 toen ik er een herplaatsertje van 7 maanden bij nam. Toen het herplaatsertje anderhalf was, vloog hij om de haverklap de oudste aan en dat waren pittige knokpartijen. Dit was een jaar of 15 geleden. Moet er wel bij zeggen dat ik met de ervaring die ik inmiddels heb opgedaan het nu waarschijnlijk wel in goede banen had weten te leiden :wink:
Afbeelding
Xena18
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Xena18 »

Branka en nathalie, waarom gaan jullie er van uit dat ik die vraag niet heb gesteld?
Dat heb ik zeker wel en de fokker heeft ook goed naar mijn hond gekeken voordat er een ander karakter bij geplaatst werd.
Echter, nu ik de pup heb krijg ik ineens ongevraagd advies of meningen over het verloop ervan. Aangezien ik nooit eerder twee honden heb gehad maakt dat me onzeker. Mensen zeggen dan van: twee reuen, phoe gedoemd om te mislukken etc.
Vandaar dat ik nogmaals even naar ervaringen vraag.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Je vraagstelling kwam op mij over alsof je er nog niet over nagedacht had. Nadeel van een geschreven iets :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier ook allemaal intacte reuen en dat gaat prima, er is nooit mot.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ol gaat superdikkeprima samen met de Leeuwtjes van Kel (en de logeerpapillon ook trouwens), allemaal intact. Ol is een klein jaar ouder dan Yahgan en Bijoux geloof ik en als ik daar kom met Ol vraag ik me altijd af waarom ik ookalweer zo twijfel om er een reu bij te zetten :P Ze halen zelfs kattekwaad uit samen :lol1:

Voor de rest tolereert ie reuen maar slecht. Aangelijnd vooral, maar ik was bv een poosje terug bij een kennisje met een jonge Welsh Springer reu, en dat ging los ook heel erg dramatisch. Voor de rest is los meestal geen probleem, maar toch twijfel ik zo hard om er een reu bij te zetten. En met die muppets van Kel gaat het zó ongelofelijk goed, ik begrijp er niks van :LOL:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Xena18 schreef:Branka en nathalie, waarom gaan jullie er van uit dat ik die vraag niet heb gesteld?
Dat heb ik zeker wel en de fokker heeft ook goed naar mijn hond gekeken voordat er een ander karakter bij geplaatst werd.
Echter, nu ik de pup heb krijg ik ineens ongevraagd advies of meningen over het verloop ervan. Aangezien ik nooit eerder twee honden heb gehad maakt dat me onzeker. Mensen zeggen dan van: twee reuen, phoe gedoemd om te mislukken etc.
Vandaar dat ik nogmaals even naar ervaringen vraag.
Ik ga er niet vanuit. Ik bevestig dat het een vraag is die je vooraf moet stellen. Heb het met Goldens ook vreselijk mis zien gaan met 2 reuen. 2e hond was niet op passend karakter uitgezocht en al een maand of 4. Die hebben gevochten zolang ze leefden. Dat het bij ons goed ging was niet vanzelfsprekend en ook niet rasgebonden. 2 flinke karakters bij elkaar kan altijd mis gaan.
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Altijd reuen gehad, nooit problemen
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hier ook twee reuen, heb totaal probleemloos een gecastreerde reu van 1 jaar oud bij een intacte reu van 12 jaar oud gezet. Ze zijn nu 2 en 13 en gelukkig samen :I: haha. Teef-teef gaat in mijn ervaring juist vaker fout als de leeftijden en karakters niet goed bij elkaar uitgezocht zijn.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hier ook twee reuen, heb totaal probleemloos een gecastreerde reu van 1 jaar oud bij een intacte reu van 12 jaar oud gezet. Ze zijn nu 2 en 13 en gelukkig samen :I: haha. Teef-teef gaat in mijn ervaring juist vaker fout als de leeftijden en karakters niet goed bij elkaar uitgezocht zijn.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

ik heb 2 gecastreerde reuen, dikke mik.
Waar mijn teefje en reu nog weleens een woordenwisseling hebben :mrgreen: zijn mijn
2 reuen 8 pootjes op 1 buik.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Hier maar 1 hond, een reu. Maar mijn vader en zus hebben ook beide reuen en als die 3 bij elkaar zijn (allemaal intact) zijn er eigenlijk nooit problemen. Heel af en toe eens een brom naar elkaar maar dat vind ik niet meer dan normaal. Ze zijn met elkaar opgegroeid en dat lijkt wel uit te maken want buiten elkaar om gaat het niet met alle vreemde, intacte reuen altijd zo gemoedelijk.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

vania schreef: Was een stafford reu van bijna 4 en een dogo canario reu van 10 maanden, in huis tollereerde de stafford de DC niet, buitenhuis wel, tot er op een gegeven moment een hond voor bij kwam en Shadow (de stafford) zich zette (fors maken) en Darko (de DC) dat ook ineens deed, dat pikte Shadow niet, waardoor hij er vol op knalde en eens dat Shadow een hekel had aan het hond, was dat voor altijd (trouwens geen grote wonden of zo, gezien mijn vriend er vlak naast stond en Shadow had heilig respect voor hem, dus na 1 brul en Shadow vast pakken, was het ook gedaan)

Bij mijn teven nu zit overal 3 jaar verschil tussen en dat gaat nagenoeg perfect
Tja, dat heb je vaker met staffords
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Marco88 schreef:
vania schreef: Was een stafford reu van bijna 4 en een dogo canario reu van 10 maanden, in huis tollereerde de stafford de DC niet, buitenhuis wel, tot er op een gegeven moment een hond voor bij kwam en Shadow (de stafford) zich zette (fors maken) en Darko (de DC) dat ook ineens deed, dat pikte Shadow niet, waardoor hij er vol op knalde en eens dat Shadow een hekel had aan het hond, was dat voor altijd (trouwens geen grote wonden of zo, gezien mijn vriend er vlak naast stond en Shadow had heilig respect voor hem, dus na 1 brul en Shadow vast pakken, was het ook gedaan)

Bij mijn teven nu zit overal 3 jaar verschil tussen en dat gaat nagenoeg perfect
:LOL:
Dat jij een hekel aan staffords hebt dat weten we al.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Marco88 schreef:

Ja dat is ook zo, Shadow was op dat gebied een rotzak, hij sloeg enorm snel om van leuk naar helemaal niet leuk, maar hij heeft mij wel enorm doen letten op lichaamstaal bij honden, de veranderingen bij hem waren minimaal, dank zij hem, ben ik er ook enorm op gaan letten bij mijn huidige honden en verwittig ik hen al VOOR ze ook maar iets uitsteken.

Aan de andere kant, zeiden ze tegen ons altijd Dogo Canario teven, kan je nooit samen zetten, meestal lukt zelfs reu en teef niet, toch lopen hier 4 teven (waarvan 2 dogo canario's) rond.
Ik denk dat veel afhangt van de karakters die je bij elkaar zet, dan het ras zelf. hier zal bv geen reu bij komen, zolang Darko nog leeft, dat trekt hij niet meer. Teven kan ik er wel bij zetten, ondanks dat Guapa niet de gemakkelijkste is, maar Zena (de oudste) vind het allemaal wel best, zolang ze haar maar met rust laten, Guapa accepteerd het, omdat ze moet van mij en dat weet ze (ze accepteert Kita ook, maar als het aan haar lag, had die er niet bij hoeven komen), Jänta vind alles wel best, de ene vind ze al leuker als de andere en Kita vind alles goed, maar die is nog jong.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”