Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ouders met ED
Moderator: moderatorteam
Ouders met ED
Ik ga binnenkort langs de fokker en daar zal ik het dan ook vragen. Maar grote kans dat iemand het hier ook weet.
Als een van de ouders ED 1 heeft en de andere oudere ED 1 maar, dan aan 1 kant. Is er dan ook kans dat je een pup krijgt die ED vrij of is die kans erg klein?
Ik heb wel een andere pup gevonden met de zelfde vader alleen deze heeft een andere moeder en die is wel ED vrij. Dus niet echt goed te vergelijken met elkaar.
Als een van de ouders ED 1 heeft en de andere oudere ED 1 maar, dan aan 1 kant. Is er dan ook kans dat je een pup krijgt die ED vrij of is die kans erg klein?
Ik heb wel een andere pup gevonden met de zelfde vader alleen deze heeft een andere moeder en die is wel ED vrij. Dus niet echt goed te vergelijken met elkaar.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Ouders met ED
Gaat het om een rottweiler?
Lijkt me dat daar genoeg ED vrije honden van zijn? ik zou een pup willen met volledig vrije ouders.
Lijkt me dat daar genoeg ED vrije honden van zijn? ik zou een pup willen met volledig vrije ouders.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
De ervaring in ons ras (boerboel) is dat elleboogproblemen duidelijker rechtstreeks doorgegeven worden dan bv HD.
Ik zou zelf nooit een pup willen uit een combinatie waarbij niet minimaal één ouder zelf volledig vrij is, alle mooie verhalen over de oorzaak ten spijt. (Want die zijn er meestal als er gekozen wordt om deze honden toch in te zetten voor de fokkerij).
Ik zou zelf nooit een pup willen uit een combinatie waarbij niet minimaal één ouder zelf volledig vrij is, alle mooie verhalen over de oorzaak ten spijt. (Want die zijn er meestal als er gekozen wordt om deze honden toch in te zetten voor de fokkerij).
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou alleen een pup van vrije ouders willen. Je begint anders al met een extra risico op gezondheidsklachten
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Jullie hebben gelijk. Heb de lijnen verder nagekeken maar het komt er steeds in terug, zelfs tot ED2. Mooie combinatie van honden maar vind de ED toch te riskant.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vraag me af wat de cijfers hiervan zeggen.fes/lou schreef:Ik zou alleen een pup van vrije ouders willen. Je begint anders al met een extra risico op gezondheidsklachten
Is daar iets over bekend?
ED-1 is over het algemeen klinisch vrij namelijk.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen ik festa heb laten testen stond er gewoon vrij op dus ik dacht dat het een lichte graad was net als patella luxatie graad 1
http://www.duitseherders.com/ed2.html
Hier staat dat graad 1 lichte osteoartrose heeft oid
http://www.duitseherders.com/ed2.html
Hier staat dat graad 1 lichte osteoartrose heeft oid
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mag een combi van graad 1 x graad 1 wel bij de club.? Anders krijgen ze er toch geen stamboom bij als niet volgens de regels van club fokken..?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Op de site van de OFA is hierover informatie te vinden: http://www.offa.org/ed_faqs.htmlMarjoleine schreef:Ik vraag me af wat de cijfers hiervan zeggen.fes/lou schreef:Ik zou alleen een pup van vrije ouders willen. Je begint anders al met een extra risico op gezondheidsklachten
Is daar iets over bekend?
ED-1 is over het algemeen klinisch vrij namelijk.
Zie o.a. vraag 2 van de FAQ en dan bij Voorbeeld 1. Daar staan cijfers.
In de inleidende tekst kan je ook nog doorklikken naar een uitgebreide informatiegids.
Hanneke