Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterre wil ineens boven slapen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sterre

Sterre wil ineens boven slapen.

Ongelezen bericht door Sterre »

Sterre heeft een mand in de kamer en een mand in de hal. In de hal slaapt ze altijd 's nachts. Als wij de lichten uit gaan doen en de kopjes oid naar de keuken brengen dan stapt ze al slaapwandelend automatisch in de mand in de hal. In de hal is de trap naar boven. Een enkele keer bijv. met onweer kwam ze 's nachts naar boven en ging daar verder slapen. Of als ze nodig moet met diarree of zo komt ze me halen boven. Maar sinds ze een beetje dovig is komt ze met onweer niet eens meer naar boven.

Nu sinds een paar dagen gaat ze na het laatste uitlaatrondje zenuwachtig van beneden naar boven rennen en weer terug. Boven aan de vloerbedekking krabben en een beetje piepen. Als ze dan van bovenaf ziet dat ik haar mand oppak slaakt ze alvast een diepe zucht.
Ik leg de mand op onze slaapkamer, ze rent erin en gaat slapen. Ik kan dan gewoon weer naar beneden gaan. Ze komt dan niet meer naar beneden en blijft in diepe slaap.

Het geeft voor ons niks hoor. Ze mag gewoon boven slapen. Mijn vraag is alleen of iemand dit herkent?
Ze wordt volgende maand 14 jaar. Zou dat er wat mee te maken hebben. Ze is verder (nog) niet angstig of onrustig of zo.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Sterre wil ineens boven slapen.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Op die leeftijd zou ik haar ook lekker laten , waarschijnlijk toch behoefte om niet alleen te zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Kan ook wel met het klimaat te maken hebben hoor, dat het nu toevallig boven net even wat minder benauwd is ofzo.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Misschien heeft het te maken met dementie. Ik lees wel vaker dat honden dan ineens gedrag laten zien wat de eigenaar helemaal niet van de hond kent.
Sterre

Zamunda schreef:Misschien heeft het te maken met dementie. Ik lees wel vaker dat honden dan ineens gedrag laten zien wat de eigenaar helemaal niet van de hond kent.

Ja, dat dacht ik eigenlijk zelf ook. Maar goed het is voor ons geen probleem hoor. Ze mag bij ons slapen. Alleen de trap wordt misschien een probleem als ze slechter gaat lopen. Maar dat zien we dan wel weer.
Sterre

Jaap* schreef:Kan ook wel met het klimaat te maken hebben hoor, dat het nu toevallig boven net even wat minder benauwd is ofzo.
Dat zou kunnen. Maar met die bloedhete weken bleef ze gewoon beneden. Het is echt ineens gekomen sinds een paar dagen.
Sterre

bouvierpoedel schreef:Op die leeftijd zou ik haar ook lekker laten , waarschijnlijk toch behoefte om niet alleen te zijn.
Doen we ook hoor. Was meer benieuwd of iemand het herkende.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ken het wel van gina.
die wilde in haar laatste jaar ook mee naar boven, wat raar was want gina was heel erg van de vaste gewoontes en boven slapen hoorde daar niet bij.
slapen deed je in je bench met het deurtje open :pffff:

ik denk dat het een beetje bij het ouder worden hoort en te maken heeft met wat extra behoefte aan gezelschap en veiligheid/zekerheid.
fijn dat ze gewoon bij jullie mag slapen :ok:

oh en als de trap wat moeilijk te nemen wordt, kun je haar mischien een tuig omdoen en haar ondersteunen door het handvat vast te houden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sterre

renee-uk schreef:ik ken het wel van gina.
die wilde in haar laatste jaar ook mee naar boven, wat raar was want gina was heel erg van de vaste gewoontes en boven slapen hoorde daar niet bij.
slapen deed je in je bench met het deurtje open :pffff:

ik denk dat het een beetje bij het ouder worden hoort en te maken heeft met wat extra behoefte aan gezelschap en veiligheid/zekerheid.
fijn dat ze gewoon bij jullie mag slapen :ok:

oh en als de trap wat moeilijk te nemen wordt, kun je haar mischien een tuig omdoen en haar ondersteunen door het handvat vast te houden?
Dat klinkt inderdaad hetzelfde. En dat tuig is een goed idee. Ik heb het tuig van mijn vorige hond nog die een soort rugverlamming kreeg. Ze kon nog een tijd gewoon lopen maar plassen en poepen kostte teveel kracht en hielp ik haar met het tuig.

Bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”