Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup uit bench halen?
Moderator: moderatorteam
-
Maaiketh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij
- Aantal honden: 1
Pup uit bench halen?
Sinds zaterdag woont Jelle bij ons, een scheetje van bijna 10 weekjes oud.
Ik laat hem elke 2 uur even uit, tenminste als hij dan niet slaapt.
Maar de bench is nog zijn favo plekje, daar ligt hij ook graag wakker in of wat te spelen.
Is het verstandig om hem er af en toe even uit te halen voor wat aandacht? Want daar vraagt hij uit zichzelf ( nog) niet om.
Ik wil hem er namelijk niet uittrekken als de bench zijn veilige plekje is.
Maar de bench is nog zijn favo plekje, daar ligt hij ook graag wakker in of wat te spelen.
Is het verstandig om hem er af en toe even uit te halen voor wat aandacht? Want daar vraagt hij uit zichzelf ( nog) niet om.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Pup uit bench halen?
Deurtje van de bench gewoon open laten en hem zijn gang laten gaan, waarom zou je hem eruit willen hebben als hij zich duidelijk gewoon prettig voelt? Ik zou wel proberen met hem samen wat te spelen als hij er wel uit is, je wil natuurlijk wel dat je een band gaat krijgen met je pup en dat die jou heel leuk gaat vinden om bij te zijn en wat samen mee te doen.
-
Maaiketh
- Vaste gebruiker
Maar hij komt eigenlijk helemaal niet naar ons toe? Is dat normaal of moet hij nog gewoon wennen.
Hij kwispelt wel en laat zich lekker op schoot nemen en aaien etc.
Hij kwispelt wel en laat zich lekker op schoot nemen en aaien etc.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Anders ga je op de grond zitten, komt ie vanzelf wel. Of een balletje over de grond laten rollen om hem te lokken.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Misschien gaan jullie te veel naar hém toe? of vindt hij het nog wat spannend?
Ik zou ook af en toe op de grond gaan zitten met een speeltje of iets lekkers. En bijvoorbeeld even lekker met hem spelen als hij sowieso al niet in de bench zit, na het eten bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik hem ook wel echt zijn rust gunnen als hij die opzoekt in de bench, dus dan ook niet naar hem toe gaan.
Ik zou ook af en toe op de grond gaan zitten met een speeltje of iets lekkers. En bijvoorbeeld even lekker met hem spelen als hij sowieso al niet in de bench zit, na het eten bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik hem ook wel echt zijn rust gunnen als hij die opzoekt in de bench, dus dan ook niet naar hem toe gaan.
-
lets have fun
Je hebt hem pas 2 dagen? Nou dan is het heel normaal hoor als hij nog niet op jullie gericht is. Komt wel.Maaiketh schreef:Sinds zaterdag woont Jelle bij ons, een scheetje van bijna 10 weekjes oud.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Precies, geef hem de tijd om eerst even te wennen, hij is er nèt. Roep zijn naam als je ziet dat hij op je let en geef hem dan wat heel lekkers, of speel even met hem. Zorg ervoor dat hij een reden heeft om even bij je te komen kijken, en maak ieder contact leuk zonder heel uitbundig te zijn nog, want dat kan zeker in het begin als hij nog wat in zijn schulp gekropen zit averechts werken. Ga eens op de grond in zijn buurt zitten met een speeltje wat knispert en maak hem daar rustig nieuwsgierig naar. Uiteraard alleen doen als je pup wakker is, maar dat zal wel duidelijk zijn vermoed ik.lets have fun schreef:Je hebt hem pas 2 dagen? Nou dan is het heel normaal hoor als hij nog niet op jullie gericht is. Komt wel.Maaiketh schreef:Sinds zaterdag woont Jelle bij ons, een scheetje van bijna 10 weekjes oud.
-
Lemuria
Lekker laten liggen, je wil echt niet zo'n baas worden die continue bevestiging van d'r hond wil
Lekker toch, dat ze d'r eigen plekje zo fijn vindt?
-
Maaiketh
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties.
Het is hier natuurlijk ook wel druk overdag met 3 kleine koters, die probeer ik wel zo rustig mogelijk te houden, volgende week gaan ze gelukkig weer naar school.
En ook met uitlaten wachten tot hij uit de bench komt?
Het is hier natuurlijk ook wel druk overdag met 3 kleine koters, die probeer ik wel zo rustig mogelijk te houden, volgende week gaan ze gelukkig weer naar school.
-
Lemuria
Als hij niet in de bench plast/poept, gewoon wachten inderdaad. Zal het vanzelf wel aangevenMaaiketh schreef: En ook met uitlaten wachten tot hij uit de bench komt?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, precies, even mee naar buiten nemen als hij na slapen, eten of spelen zelf uit de bench komt.Lemuria schreef:Als hij niet in de bench plast/poept, gewoon wachten inderdaad. Zal het vanzelf wel aangevenMaaiketh schreef: En ook met uitlaten wachten tot hij uit de bench komt?
-
Maaiketh
- Vaste gebruiker
Oke doe ik dat! Sja een echte hond is toch anders dan alle theorie die je erover leest haha
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daar zeg je een waar woordMaaiketh schreef:Oke doe ik dat! Sja een echte hond is toch anders dan alle theorie die je erover leest haha
Het is ook genieten van zo'n kleintje
-
Lemuria
Al doende leert menMaaiketh schreef:Oke doe ik dat! Sja een echte hond is toch anders dan alle theorie die je erover leest haha
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Het klinkt bijna ideaal, een hond die zo lekker op z'n gemakje in de bench bezig is 
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ah, dat zou best eens overweldigend kunnen zijn ja. Ik denk dat je pup volgende week wel wat meer op onderzoek uit gaatMaaiketh schreef:Bedankt voor de reacties.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mijn stabijpup was de eerste week ook wat schuchter. Dat ging een paar weken later ineens heel anders
Ter vergelijking, mijn pup liet zich na 3 of 4 dagen pas voor het eerst een beetje uitdagen te spelen. Maar dan ook nog maar heel voorzichtig. Mijn pup kwam van een boerderij. Er werd goed voor de pups gezorgd, maar het was duidelijk dat ze niet gewend waren om met mensen te spelen. Dat moeten ze dan nog een beetje doorkrijgen. Komt vanzelf.
Ter vergelijking, mijn pup liet zich na 3 of 4 dagen pas voor het eerst een beetje uitdagen te spelen. Maar dan ook nog maar heel voorzichtig. Mijn pup kwam van een boerderij. Er werd goed voor de pups gezorgd, maar het was duidelijk dat ze niet gewend waren om met mensen te spelen. Dat moeten ze dan nog een beetje doorkrijgen. Komt vanzelf.