Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

losloop- en aanlijn etiquete

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Aantal honden: 1

Re: losloop- en aanlijn etiquete

Ongelezen bericht door Melody »

http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie ... quette.php

Tadaa! :cheer:

Ik denk dat het er uiteindelijk op neer om respect voor elkaar te tonen en te blijven communiceren.
Mijn jonge hond luistert over het algemeen heel goed, maar een enkele keer heeft 'ie wel bananen in z'n oren. Het zou fijn zijn als andere mensen mij dan ook even tijd en ruimte geven om hem weer luisterend te krijgen en niet gelijk in de stress schieten. Ik kan me wél verbazen over mensen met een aangelijnde hond die boos worden omdat ik ook aanlijn, dat heb ik echt al meerdere keren meegemaakt. Dan denk ik echt schiet mij maar lek...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als iemand moeite doet heb ik er totaal geen problemen mee. Ik blijf ook altijd even stil staan tot de andere partij ook de hond vast heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

malinois schreef:Als iemand moeite doet heb ik er totaal geen problemen mee.
Precies. Geen enkele hond is 100% onder appèl staand geboren, en grenzen uittesten doet elke puber graag.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Melody schreef:http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie ... quette.php

Tadaa! :cheer:

Ik denk dat het er uiteindelijk op neer om respect voor elkaar te tonen en te blijven communiceren.
...
interessant, bedankt voor het delen :ok:
en ja, als mensen niet direct gaan lopen schreeuwen helpt ook een heel stuk voor wederzijds begrip. je kunt niet verwachten dat je hond rustig blijft terwijl je zelf uit je dak gaat, zelfs al heb je nog zo gelijk. vind ik ook een stukje fatsoen :cool2:

het lastigste is denk ik dat iedere situatie anders is en hoe ieder mens er in steekt.
mijn honden mogen bv niet naar mensen toe die op een bankje zitten (al is dit in een losloopgebied :wink: ) maar dan gebeurt het heel vaak dat die mensen gaan zitten lokken. best verwarrend voor honden want een volgende keer worden ze verrot gescholden als ze maar 1 stap in de richting doen :(:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik loop regematig met een losse en een aangelijnde hond in losloopgebied. Dalí wil nog wel eens op andere honden af racen en ze in het oor brullen dat hij heus niet bang voor ze is, dus die loopt aan de lange lijn zodat ik hem kan leren dat dit niet de bedoeling is. Zorro leeft voor contact met andere honden dus die ga ik dat niet ontzeggen vanwege Dalí.

Als er andere honden op ons af komen hoeven mensen ze echt niet aan te lijnen van mij - van mij hoeven ze hun hond niet eens bij zich te roepen eigenlijk, ze mogen gerust met Zorro buurten en dan kan ik met Dalí oefenen. Als de hond naar Dalí gaat zien ze doorgaans al snel dat Dalí daar gespannen van raakt en gaan ze alsnog naar blije Zorro, en zelfs als dat niet gebeurt zal Dalí hooguit wat grommen maar vallen er geen gewonden of trauma's dus ik pieker er niet over om uit het losloopbos te blijven met mijn aangelijnde hond. Op overzichtelijke stukken mag hij trouwens los.

Helaas lijnen vrijwel alle bazen hier aan of roepen ze hun hond bij zich als ze een aangelijnde hond zien :P
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Aanvulling, als ik een andere aangelijnde hond tegenkom lijn ik Zorro ook altijd aan. En als Dalí gaatjes zou maken zou ik hem niet meenemen naar het losloopbos.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nouja, net weer een schoolvoorbeeld :engel:
Balletje aan het gooien bij het water, Jack Russel komt buurten.
Dame die erbij hoort met telefoon aan oor geplakt kijkt niet op of om en was zeker 100 m verder weg.

Nogal opdringerig baasje dus een verre bal het water in en Suske erachteraan, Jacky bleef maar om Belle heen dansen maar die redt dat zonder Suske prima :wink:

Jacky uiteindelijk weg, kon zijn dame niet meer vinden en zij had nog steeds niks door.

Plots wel en dus maar eens roepen (in de woestijn)
Minuut of vijf later zag Jacky haar uiteindelijk en rende langs haar heen naar een jonge reu die met zijn baasje vrolijk aan het ballen was.
Snuffelen ging prima maar toen had Jacky de euvele moed de bal af te willen pakken.
Vrij hard tegen de grond gepind.
Dame alleen maar blèren: haal je hond ervan af, haal je hond ervan af.
Zonder een stap extra te zetten.
Toen beide honden gescheiden waren stond de jonge reu er ontspannen bij terwijl Jacky bleef uitvallen.

Dus houd gewoon lekker je hond bij je :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike loopt altijd aangelijnd ( gewone riem of lange lijn).
Hij kan wel los, maar lang niet in elke situatie.

Beike heeft soms gewoon geen behoefte aan contact met andere honden, zeker als die opdringerig, druk, of onstuimig zijn.
Hij doet sommige dingen liever zelf, of wil liever alleen lopen zonder drukte ( andere honden) om hem heen.
Daarnaast is hij ook lang niet altijd een lieverdje wat betreft in het contact met andere honden.
Daarom is hij dus aangelijnd.

Als ik een situatie zie waarin elkaar passeren de enige mogelijkheid is, dan geef ik de ander de ruimte.
Beike laat ik naast me wachten of zitten. ( uiteraard aangelijnd).
Hij luistert dan prima en aan zijn houding zie ik snel genoeg wat Beike nu van de passerende hond vindt.

Als de honden goed op elkaar reageren dan mogen ze best even ruiken, snuffelen etc.
En als ze willen en de situatie het toe laat ook best even spelen.

Heb er geen moeite mee dat mensen loslopende honden hebben.
Zolang ze maar goed luisteren en andere honden/baasjes niet tot overlast zijn.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

[quote="duitse herder"][quote="Marion."]En even dan iets anders, maar in dezelfde lijn.... Je hond in je eigen huis. Ja, ik mag hopen dat die daar los loopt, maar moet hij dan ook altijd maar al keffend (of grommend) mee naar de deur als er gebeld wordt? Ik vind dat eigenlijk best bizar. Nu heb ik er geen problemen mee hoor, maar ik snap best dat collega's wat huiverig zijn als er een rottweiler achter de deur staat te blaffen (en die neus er als eerste doorsteekt als de deur open gaat), of als er een Jack als een debieletje tekeer gaat.
Vind ik eigenlijk ook wel bij honden-etiquette horen, waarom moet de hond mee naar de voordeur?

Dinos ligt heel vaak buiten of kan ten alle tijde naar buiten, hij houdt de toegang tot woning in de gaten en er zal niet snel iemand in de tuin staan,zonder dat ik gekeken heb of het goed is, behalve de pakketbezorger die tot wnk deur kan komen, omdat hij weet dat het goed is.
Sidhe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen

Ongelezen bericht door Sidhe »

Suske schreef:Snuffelen ging prima maar toen had Jacky de euvele moed de bal af te willen pakken.
Nu we het toch over etiquette bij het uitlaten hebben:

een paar jaar geleden heb ik eens iets gelezen, de exacte bewoordingen weet ik niet meer, dat het echt not done is om je hond een speelgoedje mee te laten nemen, met een bal/frisbee/stok/piepbeest/... te gooien etc. etc. als er andere honden in de buurt zijn, juist omdat je dan ruzie uitlokt tussen de honden.

Wat is jullie mening daar over?
(Zelf heb ik er nog niet erg over nagedacht omdat mijn bernerlady helemaal niet geinteresseerd is in speeltjes en verder waren de opvanghondjes seniors of probleemhondjes die niet los mee gingen.)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sidhe schreef:
Suske schreef:Snuffelen ging prima maar toen had Jacky de euvele moed de bal af te willen pakken.

een paar jaar geleden heb ik eens iets gelezen, de exacte bewoordingen weet ik niet meer, dat het echt not done is om je hond een speelgoedje mee te laten nemen, met een bal/frisbee/stok/piepbeest/... te gooien etc. etc. als er andere honden in de buurt zijn, juist omdat je dan ruzie uitlokt tussen de honden.

(Zelf heb ik er nog niet erg over nagedacht omdat mijn bernerlady helemaal niet geinteresseerd is in speeltjes en verder waren de opvanghondjes seniors of probleemhondjes die niet los mee gingen.)
Ik gooi niet met ballen en stokken als er andere honden in de buurt zijn.
Heel soms kan het wel bij het water, maar lang niet altijd.
Het kan inderdaad ruzie opleveren.

Ik vind het wel afhankelijk van de omgeving en hoeveel andere honden er zijn.
En of die honden bekend zijn of niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

ranetje schreef:
Sidhe schreef:

Idem. Bij onbekende honden vraag ik altijd eerst of de hond balletjes leuk vindt. Zo ja, dan gooi ik dus geen ballen.
Overigens kan die ander best met een balletje gooien, want Mila gaat nooit achter ballen van andere honden aan. Maar háár bal, daar moeten zij ook van af blijven ;-)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Een bal gooien doe ik alleen als er geen andere hond is, of met bekende honden die netjes op hun beurt kunnen wachten.

Sommige mensen gaan alleen zover dat ze het ook niet vinden kunnen dat Tay een bal vast heeft of ik hem ermee afleid. :D Of dat ik standaard lekkers bij me heb. In bepaalde gebieden krijg ik altijd opmerkingen over het voer en de bal: 'Ja dat moet je niet meenemen als er andere honden zijn'. Tot zelfs één hond die Tay ging wegsnauwen en de eigenaresse die zei dat ik daarom vroeg met voer en bal in mijn zak... :schrik:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

losloop- en aanlijn etiquete

Ongelezen bericht door luna2906 »

ranetje schreef:
Sidhe schreef:

Ik gooi ook niet met ballen of stokken in bijzijn van andere honden. Vooral niet omdat mijn monster er niet van gediend is als een ander haar ballen en stokken jat. Knuffels en aanverwanten kunnen haar gestolen worden, maar ballen en stokken zijn een serieuze zaak :pfff: maar ik bescherm dus andere honden tegen Luna, maar kan me ook voorstellen dat andere honden er mot om maken. Dan heb je pas een explosieve situatie :schrik:
Elf
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elf »

1 Van mijn grootste frustraties momenteel. Wief is in totaal 5x gebeten door andere honden en reageert sindsdien vrij agressief op honden die als een gek op haar af komen walsen. Als ze rustig de tijd heeft om ze te bekijken en de andere hond ook rustig reageert, gaat het goed.

1 Van de redenen waarom ik niet meer in een losloopgebied met haar kom ( enkel heel 's ochtends vroeg of 's avonds laat naar het strand als er geen mens te bekennen is ). Dan denk je dat je safe zit, doordat je wandelt in gebieden waar aanlijnplicht geldt. Niet dus.. Het is niet meer op 1 hand te tellen hoe vaak ik de laatste tijd mensen heb moeten vragen hun hond aan te lijnen. En ook niet meer op 1 hand te tellen hoeveel mensen dat niet doen. Krijg je het welbekende "maar mijn hond doet niks..". Nee, die van mij wel. En helaas zijn het altijd mensen met honden die totaal niet luisteren en dus vol op mijn hond laten afstormen. Wat voor moeite is het nou ( en overigens nog verplicht ook ) om je hond aan te lijnen in een gebied waar aanlijnplicht geldt of gewoon een lijn om te doen als de ander dat vraagt? Of loop dan serieus 100 meter verder en laat je hond daar los in het losloopgebied. Hier in de wijk zijn zoveel stukken waar ze los mogen.

Doodmoe word ik er van. Ik hoef soms maar een stap uit de deur te zetten hier of ik kom er weer 1 tegen die losloopt.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ik zie dat mensen duidelijk hun hond bij zich houden/roepen (aangelijnd of niet) roep ik Vera voor de zekerheid even bij me. Saar gaat toch overal met een boogje omheen, altijd en overal. Vera ook bij honden over het algemeen, maar wil nog weleens de baas gaan begroeten, en als de hond in kwestie strak naast de baas loopt moet dat dus via de hond. Dat voorkom ik dan door haar even te laten volgen.

Als de andere hond is aangelijnd maar een beetje voor, achter, en langs de baas heen en weer loopt te struinen (al dan niet aan een flex) dan roep ik niet meer bij me. Ik heb iets te vaak Vera moeten ontwarren uit de lijn van zo'n 'ik zwalk van links naar rechts' aangelijnde hond. Als ze niet verplicht strak naast me moet lopen kan ze tenminste nog uit de buurt van die lijn blijven. Ze zal uit zichzelf nooit in de buurt komen van een hond met minder goede bedoelingen, dus daar ben ik verder niet bang voor. Ze zal dan hoogstens al 20 meter ervoor op haar zij gaan liggen wegkijken als ze per se erlangs moet en niet kan ontwijken.

Als mensen roepen of ik mijn honden bij me wil houden doe ik dat ook uiteraard gewoon. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit. Ik roep het zelf ook niet meer naar mensen trouwens, ik til Saar gewoon op als ik het niet helemaal vertrouw. Scheelt een hoop welles/nietus gedoe. Da's wel handig van zo'n ukkie dan. Als er dan iets opgelost moet worden mag Veer dat regelen, de stakker :F:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Even voor de duidelijkheid; ik ga dus ook niet in een druk loslopen iedereen balletjes gooien.
Maar kan er natuurlijk niks aan doen als honden over grote afstand aangestuiterd komen :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Elf
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elf »

Moos schreef:Ik roep het zelf ook niet meer naar mensen trouwens, ik til Saar gewoon op als ik het niet helemaal vertrouw. Scheelt een hoop welles/nietus gedoe. Da's wel handig van zo'n ukkie dan. Als er dan iets opgelost moet worden mag Veer dat regelen, de stakker :F:
Haha, helaas weegt Wief daar teveel voor.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Kells schreef:Dat schiet mij net te binnen. Ik ben absoluut niet te besodemieterd om mijn honden even aan te lijnen als dat wenselijk is, maar wat ik weer niet begrijp is dat er mensen zijn die met een loopse teef in een losloopgebied gaan wandelen. Dit maakte ik twee weken geleden mee in het Lauwersmeer. Dat gebied is heel groot en dan ga je toch niet met je loopse teef wandelen in dat kleine gebiedje waar de honden los mogen?! :piew:
ik loop ook gewoon met mijn loopse teven in een losloopgebied. zeker de eerste en de laatste dagen laten mijn honden toch niks toe. op de hoogtij dagen dan blijf ik uiteraard weg met de geile dames.
ballen gooien doe ik regelmatig ook als er andere honden zijn. mijn honden zijn tot nu toe altijd iets sneller en komen met zijn zijn 5en op een bal die ik gooi afgerend en dat is erg indrukwekkend voor andere honden.
ellen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kells schreef:Dat schiet mij net te binnen. Ik ben absoluut niet te besodemieterd om mijn honden even aan te lijnen als dat wenselijk is, maar wat ik weer niet begrijp is dat er mensen zijn die met een loopse teef in een losloopgebied gaan wandelen. Dit maakte ik twee weken geleden mee in het Lauwersmeer. Dat gebied is heel groot en dan ga je toch niet met je loopse teef wandelen in dat kleine gebiedje waar de honden los mogen?! :piew:
Dat is een onderwerp waar op het forum al vaker over is gesproken en waar de meningen sterk over verdeeld zijn. :tongue:

Aangezien ik vroeger een paar reuen heb gehad waarvan er twee wel heel erg verliefd werden als ze een loopse teef in het vizier hadden, heb ik genoeg begrip voor mensen met reuen om met mijn loopse teef uit een losloopgebied weg te blijven.
Tenslotte is mijn teef maar 3 weken loops terwijl de reuen bijna het hele jaar door loopse teven kunnen ontmoeten als iedereen met zijn loopse teef in het losloopgebied komt.

Het is natuurlijk wel handig om je reu te trainen op negeren als ze er wel lopen :F:
Maar ik denk dat de meeste mensen daar totaal geen trek in hebben.
En ik vind dat ik niet het recht heb om dat van die mensen te eisen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat snap ik ook niet. Er is meestal meer dan genoeg niet- losloopgebied in de buurt dus kun je daar die 2 x 3 weken per jaar best gebruik van maken zonder anderen grijze haren te bezorgen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

marian* schreef:Dat snap ik ook niet. Er is meestal meer dan genoeg niet- losloopgebied in de buurt dus kun je daar die 2 x 3 weken per jaar best gebruik van maken zonder anderen grijze haren te bezorgen.
Als ik Skadi 3 weken aangelijnd uitlaat klimt ze tegen de muren op. Die trekt dat nog geen halve week.
Ze heeft loslopen echt nódig, ondanks speur- en zoekspelletjes, fietsen en ander vermaak.
And few will ever climb
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik krijg er gelijk een rattenvanger van Hamelen beeld bij :D .Zo'n eigenaar met loopse teef voorop en allemaal kwijlende reuen er achter aan.

Persoonlijk zou ik dat ook niet doen,ik zou al bang zijn dat ze gedekt werd in een onverhoeds moment.

Moet wel zeggen dat als er hier in de buurt iemand met een loopse teef wandelt ik het ook merk aan mijn reuen,ineens moeten ze nog vaker plassen en word er overal hevig gesnoven.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Kells schreef:
Miranda schreef:
marian* schreef:Dat snap ik ook niet. Er is meestal meer dan genoeg niet- losloopgebied in de buurt dus kun je daar die 2 x 3 weken per jaar best gebruik van maken zonder anderen grijze haren te bezorgen.
Als ik Skadi 3 weken aangelijnd uitlaat klimt ze tegen de muren op. Die trekt dat nog geen halve week.
Ze heeft loslopen echt nódig, ondanks speur- en zoekspelletjes, fietsen en ander vermaak.
Die van mij heb ik ook alleen in de hoogtijdagen aan de lijn hoor, maar deze mensen liepen met een aangelijnde loopse teef in het losloopgebied. Aangelijnd kun je in het Lauwersmeer bijna overal lopen.
Oh, dat is inderdaad wat anders, dat zou ik ook niet doen :piew:
And few will ever climb
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Miranda schreef:
Kells schreef:
Miranda schreef:
Die van mij heb ik ook alleen in de hoogtijdagen aan de lijn hoor, maar deze mensen liepen met een aangelijnde loopse teef in het losloopgebied. Aangelijnd kun je in het Lauwersmeer bijna overal lopen.
Oh, dat is inderdaad wat anders, dat zou ik ook niet doen :piew:
Ik snap al niet dat je dat zelf opzoekt. Ik laat (nou ja, liet, want ik heb geen last meer van loopse teven) ze wel gewoon los, maar met èn ogen voor en achter èn op rustige plekken. Een losloopgebied zou ik op zo'n moment zeker niet opzoeken. Waarom???
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Voor mij is het heel simpel, mijn honden mogen NIET tot last zijn voor een ander of dat nou in losloop gebied is of niet doet er voor mij niet toe, daar tegenover staat dat ik ook geen last wil van andermans honden maar dat is een utopie, beide dus he niet alleen de andere maar ook mijn eigen honden hebben zo af en toe wel eens bitterballen in hun oren het zijn geen robotjes.

Dus neem ik geen risico's en loop ik op tijden dat Nederland nog op 1 oor ligt en in een gebied waar we echt nog nooit iemand gezien hebben, scheelt dat ik zelf een roedel heb, ik hoef voor mijn honden geen andere erbij, liever niet zelfs (buiten eigen "pups" die bij anderen wonen om dan) :mrgreen:

Als ik 1 op 1 ga wandelen is het weer een ander verhaal, ook dan zoek ik niet bewust honden op want ik ga niet voor niets 1 op 1 wandelen, maar komen we er is 1 tegen is dat ook geen probleem.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dit soort dingen zou simpel moeten zijn, maar een heel groot gedeelte van Nederland schreeuwt van verre al, de mijne doet niets hoor, of ze zoeken t zelf maar even uit :Q: en dan loop ik nog gewoon in aanlijn of gedoog gebied of soms loopt er hier helemaal geen eigenaar bij, zoekt t zelf maar even uit. dus ja ik loop ook zoveel mogelijk onder etenstijd of `s morgens vroeg
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik geloof dat ik zo'n vreselijke asociale baas ben die hier wordt beschreven. :oeps:
Mijn honden lopen altijd los, behalve Bonnie in de wijk, en gaan wel eens vriendelijk buurten bij anderen honden. Ook aangelijnde honden, als ik het niet tijdig zie.
Moet er wel bij zeggen dat ze van verre niet-zo-vriendelijke-honden spotten en daar met een grote boog omheen lopen. En ze denderen niet. Dus springen ook niet op gehandicapte honden. :mrgreen:
Ik roep ze heus wel bij me als ik zie dat iemand er geen prijs op stelt, maar 9 van de 10 keer laat ik het ze zelf uitzoeken.
De 10e keer is als Lyndie het zwarte ruwharige kruisinghondje ziet waar ze zo'n gruwelijke hekel aan heeft. Dan wordt ze strak onder appel gezet.
Mea culpa. :roos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miranda schreef:
Dit... geen haar op mn hoofd. Ze loopt hier altijd los en dat heeft in bijna 13 jaar nooit voor enig probleem gezorgd
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik loop nooit meer in losloopgebieden. We laten de honden los waar dat voor iedereen veilig is al moeten we voor die plaatsen eerst een stukje rijden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”