Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoek ideeën, begin het zat te worden.
Moderator: moderatorteam
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Zoek ideeën, begin het zat te worden.
En dat het zat worden slaat op het feit dat iemand het nodig vind hondenpoep en afval in onze tuin te gooien. Je snapt al niet waarom iemand de moeite neemt om hondenpoep op te pakken en bij ons in de tuin te gooien. Maar goed, ik heb een hond en ja die poept. Alleen komt die niet op straat, dat is nergens voor nodig als je een groot park in de buurt hebt waar me met de auto naar toe gaan. De eerste paar keer dacht ik dat Kira hoge nood gehad had maar drie/vier keer op een dag troep vinden, is zelfs voor Kira teveel. Daarbij komt dat ze het nu veel te warm vindt en 90% van de tijd binnen is.
Afval vind ik echt heel goor, trekt ongedierte aan en wat is het nut?
Heb het er uitgebreid met mijn man over gehad en ik wil de poort onder stroom zetten. Volgens hem mag dat niet. Een infrarood bewegingsmelder die een alarm afgeeft als je de straal verbreekt? Een camera?
De poort is vrij ver van het huis en niet zichtbaar vanuit huis en eer ik daar ben om te kijken hoe of wat is de vogel wel gevlogen.
En ja, de politie is al ingelicht maar die kan ook weinig.
Iemand een superidee voor een heterdaadje?
Afval vind ik echt heel goor, trekt ongedierte aan en wat is het nut?
Heb het er uitgebreid met mijn man over gehad en ik wil de poort onder stroom zetten. Volgens hem mag dat niet. Een infrarood bewegingsmelder die een alarm afgeeft als je de straal verbreekt? Een camera?
De poort is vrij ver van het huis en niet zichtbaar vanuit huis en eer ik daar ben om te kijken hoe of wat is de vogel wel gevlogen.
En ja, de politie is al ingelicht maar die kan ook weinig.
Iemand een superidee voor een heterdaadje?
Groetjes, Terry
-
Lemuria
Re: Zoek ideeën, begin het zat te worden.
Patrouilleren voor je hek, en zodra er een keutel vliegt, 1 teruggooien
?
Heb geen oplossing voor je, lijkt me erg vervelend. Ik zou eens proberen dummy-camera's op te hangen. Dus geen echte, maar gewoon van die neppers. Dat schrikt veel mensen al af.
Heb geen oplossing voor je, lijkt me erg vervelend. Ik zou eens proberen dummy-camera's op te hangen. Dus geen echte, maar gewoon van die neppers. Dat schrikt veel mensen al af.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
hoe lang is dat al aan de hand? waait het misschien weer over?
misschien gewoon een stel opgeschoten jongeren die dat doen. als je het negeert en het gewoon opruimt, stoppen ze vanzelf wel?
onder stroom zetten, dan kan het er alsnog overheen gegooid worden, of niet?
een camera hoog ophangen (evt. een dummy) met een bordje op de poort ''camera bewaking'' zou inderdaad kunnen helpen.
zelf zou ik het even aankijken. dan stopt het vanzelf, misschien.
misschien gewoon een stel opgeschoten jongeren die dat doen. als je het negeert en het gewoon opruimt, stoppen ze vanzelf wel?
onder stroom zetten, dan kan het er alsnog overheen gegooid worden, of niet?
een camera hoog ophangen (evt. een dummy) met een bordje op de poort ''camera bewaking'' zou inderdaad kunnen helpen.
zelf zou ik het even aankijken. dan stopt het vanzelf, misschien.
- Terry
- Zeer actief
Dacht in het begin ook dat het wel dood zou bloeden maar het is nu al een maand of 3 aan de gang en het begint me echt te vervelen. Helemaal nu er ook afval gegooid wordt.
Groetjes, Terry
- dagmar88
- Zeer actief
Kun je niet ongezien kijken wie dat doet? Vervelend zeg, bah!Terry schreef:Dacht in het begin ook dat het wel dood zou bloeden maar het is nu al een maand of 3 aan de gang en het begint me echt te vervelen. Helemaal nu er ook afval gegooid wordt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Volgens mij moet je wel een waarschuwing ophangen als je stroom op de poort zet?
Daar schiet je dan niets mee op.
Bovendien hoeven ze waarschijnlijk niets aan te raken of ze gooien ergens anders zoals Inge terecht opmerkt.
Een bewegingsmelder zou misschien een idee zijn, met eventueel een hoge nepcamera.
Als je echt wilt weten wie het precies zijn denk ik dat je niet onder een camera uitkomt.
Zeker als de poort zo ver weg is dat je er niet snelgenoeg kan zijn om de boosdoener te ontdekken.
Daar schiet je dan niets mee op.
Bovendien hoeven ze waarschijnlijk niets aan te raken of ze gooien ergens anders zoals Inge terecht opmerkt.
Een bewegingsmelder zou misschien een idee zijn, met eventueel een hoge nepcamera.
Als je echt wilt weten wie het precies zijn denk ik dat je niet onder een camera uitkomt.
Zeker als de poort zo ver weg is dat je er niet snelgenoeg kan zijn om de boosdoener te ontdekken.
- Terry
- Zeer actief
De poort is eigenlijk de enige open plaats. Aan twee kanten buren en aan de rest van de tuinrand staat begroeiing en een muur.Inge O schreef:ik denk dat het met een gewone weidestroomapparaat wel mag maar waarschijnlijk lost dat niks op want gooien ze het dan niet meer via de poort maar via een andere plek?Terry schreef:Heb het er uitgebreid met mijn man over gehad en ik wil de poort onder stroom zetten. Volgens hem mag dat niet.
Groetjes, Terry
- Terry
- Zeer actief

Om deze poort gaat het dus. Het is ook uitrit, het loopt af naar straatniveau. Om tegen de garagedeur aan te gooien, lijkt me, moet je toch akelig dicht bij de poort gaan staan.
Groetjes, Terry
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Zijn het losse drollen, zonder zakje? Kan het niet van een kat of ander dier zijn? Wat voor afval vind je nog meer?
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dit is een uitstekende locatie om camera's op te hangen. Bij voorkeur onzichtbaar. Wel echte natuurlijk en geen neppers.
Ik verwacht dat je binnen een week enkele heterdaadjes hebt.
Zet maar vast een emmer klaar met 1/3 poep, 1/3 visafval en 1/3 water. In die warmte bij jullie zal het snel gisten.
Wacht een geschikt moment af als ze niet thuis zijn en kiep die 10 liter rotzooi maar via een trechter door hun brievenbus naar binnen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Terry
- Zeer actief
Het is losse poep zonder zakje, meloenschillen, appelklokhuizen, visafval.Lothian schreef:Zijn het losse drollen, zonder zakje? Kan het niet van een kat of ander dier zijn? Wat voor afval vind je nog meer?
De katten die hier in de tuin rondlopen, poepen bij voorkeur in het grind en schoffelen het onder. Eekhoorns poepen niet zoveel als ons toebedacht wordt.
Je moet toch wel echt ziek zijn om hondenpoep te gaan zoeken, oppakken en bij iemand in de tuin gaan gooien.
Groetjes, Terry
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Mooie poort.
Je hebt er niet veel aan maar ik betrapte eens iemand die zijn hondje in onze voortuin liet poepen en vervolgens wou doorlopen.
Ik zeg tegen die man "dat vind ik nou nog eens een goed idee, uitlaatveldje lekker dicht bij huis. Ik kom zo met die van mij bij uw voortuin langs. Het zijn er maar 3 en een stukje groter, maar ach........". Nooit meer gezien.
Succes met oplossen van deze irritante toestand.
Je hebt er niet veel aan maar ik betrapte eens iemand die zijn hondje in onze voortuin liet poepen en vervolgens wou doorlopen.
Ik zeg tegen die man "dat vind ik nou nog eens een goed idee, uitlaatveldje lekker dicht bij huis. Ik kom zo met die van mij bij uw voortuin langs. Het zijn er maar 3 en een stukje groter, maar ach........". Nooit meer gezien.
Succes met oplossen van deze irritante toestand.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou een echte camera ophangen. En is het overdag, Terry? Want als het 's avonds is kun je ook een felle lamp ophangen met bewegingsmelder.
Staan ze in een klap in de spotlight. Is dat wat?
Staan ze in een klap in de spotlight. Is dat wat?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zou ook een echte camera ophangen, en inderdaad zo'n bouwlampje met bewegingssensor als Marjoleine zegt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jup, lijkt me een goed plan.Jaap* schreef:Ik zou ook een echte camera ophangen, en inderdaad zo'n bouwlampje met bewegingssensor als Marjoleine zegt.
Over die stroom: hier in NL mag dat wel, maar dan moet je wel een waarschuwingsbord ophangen. Maar bij jou kunnen hele andere regels gelden, dus dat zou je even na moeten zoeken/vragen.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik zeg camera, wij hebben sinds een tijd een camera goed in het zicht, en beweging wordt opgeslagen op de pc.
Mijn bloemen en fruit jattende buurman heeft de hint begrepen, nu mogen wij zelf alles opeten
om hem zout in de wonde te strooien heb ik hem een bakje pruimen gebracht.
Mijn bloemen en fruit jattende buurman heeft de hint begrepen, nu mogen wij zelf alles opeten
om hem zout in de wonde te strooien heb ik hem een bakje pruimen gebracht.

-
Lientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik zou ook een camera ophangen, een wildcamera, die filmt alleen op beweging en ook in het donker. Als je weet wie het doet en er een patroon kwa tijdstip inzit zou ik de tip van Lemuria opvolgen. Patrouilleren op het vaste tijstip, emmer drollen in de aanslag en kiepen maar zodra je er 1 je poort over ziet vliegen
Als je de wildcamera niet meer nodig hebt kun je die mooi doneren aan 'Waar is mijn Angel', help je dan ook nog eens een hoop vermiste hondjes en bezorgde baasjes mee
Als je de wildcamera niet meer nodig hebt kun je die mooi doneren aan 'Waar is mijn Angel', help je dan ook nog eens een hoop vermiste hondjes en bezorgde baasjes mee
-
Lemuria
Ik mag jouw gedachtegang welWolfsblut schreef: Zet maar vast een emmer klaar met 1/3 poep, 1/3 visafval en 1/3 water. In die warmte bij jullie zal het snel gisten.
Wacht een geschikt moment af als ze niet thuis zijn en kiep die 10 liter rotzooi maar via een trechter door hun brievenbus naar binnen.
- Terry
- Zeer actief
Camera is besteld die zal volgende week wel binnenkomen. Is augustus,vakantietijd en alles duurt wat langer. Nu nog iemand vinden die hem op kan hangen en installeren, mijn vaste hulp is met vakantie.
Lamp met bewegingsmelder hangt er al, die stond nooit aan en nu dus wel.
Ben bij de politie geweest om melding te doen. Veel kunnen ze niet maar als het iemand uit de buurt is die zo vriendelijk is, heeft die me het politiebureau binnen zien gaan. Dat is bij ons aan de overkant.
En zolang de camera niet hangt en ik geen zin heb om buiten op wacht te zitten, ruimen we poep en afval gewoon op.
Lamp met bewegingsmelder hangt er al, die stond nooit aan en nu dus wel.
Ben bij de politie geweest om melding te doen. Veel kunnen ze niet maar als het iemand uit de buurt is die zo vriendelijk is, heeft die me het politiebureau binnen zien gaan. Dat is bij ons aan de overkant.
En zolang de camera niet hangt en ik geen zin heb om buiten op wacht te zitten, ruimen we poep en afval gewoon op.
Groetjes, Terry