Dartel schreef: Het valt me wel op dat de dierenartsen tegenwoordig werkelijk alles uit de kast halen om een dier in leven te houden. Niets is te gek en als je dan aan de rem trekt wordt je toch even raar aangekeken. Ook de mensen om je heen hebben daar invloed op. Ik denk dat je in een agrarische omgeving toch minder mensen vind die vinden dat een hond of kat je kindje is dat kost wat kost in leven gehouden moet worden.
.
Dat ervaar ik ook bij veel dierenartsen. Ik noem dat gewoon niets meer of minder dan 'geld binnen halen, zo lang mogelijk'.
Als ik om me heen kijk, zie ik dat veel mensen hun dier veel te lang laten doorlopen met pijn en ellende, en veel te laat de roze spuit erin steken.
Klinkt misschien hard, maar wij worden dus raar aangekeken dat wij onze dieren verder lijden besparen. Mensen lijken wel te vinden dat wij te snel zijn. Nou liever een week te vroeg, dan een week te laat.
Wij zijn er trots op dat wij de kracht bezitten om onze honden op tijd los te laten, zodat ze niet lang hoeven te lijden. En nog maar dit proberen, en dat proberen, en nog een onderzoekje, en nog een foto, en nog een pilletje en prikje en nog een operatie. Nee.. genoeg is genoeg.
Nu moet ik zeggen dat de da waar wij nu naartoe gaan niet zo is, die zegt het echt op tijd als het op is, en klaar is.
Bij Romeo zei hij ook nog dat hij eventueel een darmpunctie kon doen, maar dat de kans aanwezig was dat dit geen diagnose zou geven, plus dat een ernstige pijnaanval weer getriggert kon worden. Hij adviseerde dus ook om het niet te doen, en hem nog een fijne tijd te geven op prednison zolang dit nog dierwaardig was.
Ik ben erg blij met deze dierenarts. Hij vertelt dus wel netjes welke opties er zijn, maar adviseert heel eerlijk in belang van mijn dier.