Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fotomeeting Drents Friese Wold
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Fotomeeting Drents Friese Wold
Ik geloof dat verzamelen op de parkeerplaats wel de bedoeling was ja. Lijkt mij ook het handigst om als groep naar een locatie te gaan voordat we straks los van elkaar aan het dwalen zijn whaha

Dag monster... *14-01-2016
Ja hezenes 6 is een grote parkeerplaats
misschien dat er toch een doorsteekweggetje is. Er staan namelijk huisjes enzo. Wel raar dat doggies.nl dat dan aanraadt.. maargoed anders moeten we ff eromheen lopen.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb even op staatsbosbeheer gekeken en daar staat een kaart met de losloopgebieden: http://www.staatsbosbeheer.nl/~/media/D ... _wold.ashx
Bij Diever (b)lijkt dat maar een heel klein gebied te zijn, zonder heide. Bij Appelscha is het echter een groter aaneengesloten stuk mét heide en een vennetje. Zou het dan niet veel leuker zijn om bij Appelscha/Aekinga af te spreken?
Bij Diever (b)lijkt dat maar een heel klein gebied te zijn, zonder heide. Bij Appelscha is het echter een groter aaneengesloten stuk mét heide en een vennetje. Zou het dan niet veel leuker zijn om bij Appelscha/Aekinga af te spreken?
- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Zamunda schreef:Precies, dat lijkt mij ook het leukstflaneloba schreef:Judith je leest denk ik een beetje te moeilijk wat wij zeggen over de verschillende onderwerpen. Zamunda geeft aan dat het waarschijnlijk gewoon leuk is naar een open plekje te lopen waarop jij zegt dat we niet van locatie veranderen. Dat zegt ze toch ook niet![]()
Ik denk zelf, aangezien we niet barsten van de fotografen, het inderdaad handig is gewoon naar een open plek te gaan. Daar kan iedereen lekker luieren/spelen/watdanook met zijn/haar hond en zodra er een fotograaf vrij is roept die maar een andere hond naar zich toe ofzo? Ik denk dat we het gewoon een beetje relaxed moeten bekijken, er een leuke middag van moeten maken en de fotografen zelf een beetje in de gaten houden dat ze wel alle honden een beetje leuk op de foto hebben? En als jij Judith een paar leuke open plekjes weet lijkt het mij allemaal goed te komen![]()
.
Sluit ik me helemaal bij aan, gaat goed komen zo toch
Groetjes,
Kristel
Kristel
T is echt jammer dat er nu uiteindelijk 2 fotografen kunnen... heb ook barstende koppijn. hopelijk kom ik thuis met goede foto's
moet wel t zijn prachtige modellen die meekomen.

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
judith & olly schreef:T is echt jammer dat er nu uiteindelijk 2 fotografen kunnen... heb ook barstende koppijn. hopelijk kom ik thuis met goede foto'smoet wel t zijn prachtige modellen die meekomen.
precies, daar zal het niet aan liggen

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Zamunda
- Zeer actief
Ik quote mezelf nog even. Judith (en anderen), heb je naar de mogelijkheden tot loslopen gekeken? Het lijkt me wel de bedoeling om foto's te maken in het losloopgebeid, anders krijg je allemaal riemen op de foto. Maar bij Diever is het maar een heel klein gebiedje losloop en daar zit geen heide/zandverstuiving in (ook te zien op de kaart waar ik naar heb gelinkt in onderstaande quote).
Voor een beetje leuke foto's lijkt me een open stuk wel het fijnst toch?
Bij Appelscha is dat wel, groot open stuk in losloopgebied. Dan zouden we bij het bezoekerscentrum in Terwischa/Appelscha af kunnen spreken, daar kun je ook goed parkeren.
Voor een beetje leuke foto's lijkt me een open stuk wel het fijnst toch?
Bij Appelscha is dat wel, groot open stuk in losloopgebied. Dan zouden we bij het bezoekerscentrum in Terwischa/Appelscha af kunnen spreken, daar kun je ook goed parkeren.
Zamunda schreef:Ik heb even op staatsbosbeheer gekeken en daar staat een kaart met de losloopgebieden: http://www.staatsbosbeheer.nl/~/media/D ... _wold.ashx
-
- Zeer actief
Het is mij om het even, ik kom er nooit maar op dat kaartje ziet bij appelscha er wel ruimtelijker uit. Het moet alleen wel vanavond besloten zijn want wij moeten vrij op tijd van huis en mn moeder moet het ook weten en die leest hier niet

- Zamunda
- Zeer actief
Mee eens.flaneloba schreef:Het is mij om het even, ik kom er nooit maar op dat kaartje ziet bij appelscha er wel ruimtelijker uit. Het moet alleen wel vanavond besloten zijn want wij moeten vrij op tijd van huis en mn moeder moet het ook weten en die leest hier niet
Het is ook een beetje laat, maar ik had verwacht dat Judith wel wist waar we heen zouden gaan en al een mooie plek in gedachten had. Nouja, als de locatie niet meer aangepast kan worden maken we er ook wel wat van

In ieder geval, als je op googlemaps in satellietview kijkt (en 'appelscha, beatrixoord' invult) dan zie je schuin links van het beatrixoord het stuk wat ik bedoel: een mooi open stuk met ook wat zandverstuiving.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Voordeel is dat het hier in de regio vaak rustig is. Al is het wel toeristentijd. Ik laat Luna loslopen waar ik dat verantwoord vind, en dat komt meestal niet overeen met de lijntjes van het losloopgebied, en in Diever heb ik een aantal keer gelopen. Luna loopt vrijwel altijd los. Over het loslopen zou ik me dus niet al te druk maken
Zeker niet als Judith de weg weet naar de mooiere plekjes.

- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het maakt mij ook niet uit, als Judith mooie plekjes weet in Diever is het mij ook goed.
Anders rijd ik iets verder door naar Appelscha, maar dat moet ik dan wel zsm weten als het veranderd..
Anders rijd ik iets verder door naar Appelscha, maar dat moet ik dan wel zsm weten als het veranderd..
- Zamunda
- Zeer actief
Nou, het is nu al behoorlijk laat op de avond (vind ik dan toch
), dus kunnen we het maar beter zo houden. We vertrouwen er gewoon op dat Judith ons naar de fotogenieke plekjes bij Diever loodst
!

- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Ja is prima. zie jullie dan in Diever morgen!
- Zamunda
- Zeer actief
Waar niet, bij Diever niet? Of bij Appelscha niet?Kells schreef:Wij zijn daar 1x geweest met onze honden, maar fotogenieke plekjes hebben wij daar niet kunnen vinden. Wel onoverzichtelijk bos met veel konijnen. Die van ons durfden we er niet los te laten.Zamunda schreef:Nou, het is nu al behoorlijk laat op de avond (vind ik dan toch), dus kunnen we het maar beter zo houden. We vertrouwen er gewoon op dat Judith ons naar de fotogenieke plekjes bij Diever loodst
!
- Zamunda
- Zeer actief
Ah. Ja, dat idee kreeg is dus ook al toen ik googlemaps erbij pakte. En toen ik Judith's wandelverslag las.Kells schreef:Vanaf Hezenes 6 Diever niet.Zamunda schreef:Waar niet, bij Diever niet? Of bij Appelscha niet?Kells schreef:Wij zijn daar 1x geweest met onze honden, maar fotogenieke plekjes hebben wij daar niet kunnen vinden. Wel onoverzichtelijk bos met veel konijnen. Die van ons durfden we er niet los te laten.Zamunda schreef:Nou, het is nu al behoorlijk laat op de avond (vind ik dan toch), dus kunnen we het maar beter zo houden. We vertrouwen er gewoon op dat Judith ons naar de fotogenieke plekjes bij Diever loodst
!
Ik heb wel een zandverstuiving gezien die net voorbij het losloopgebied ligt, nadeel is alleen dat die direct aan een weg ligt.
Ik heb daar zelf geen konijnen gezien en er zijn echt wel leuke plekjes. Maar t is inderdaad wel even zoeken.
Van adres switchen is nu niet mogelijk, maar is volgens mij ook geen enkel probleem.
Van adres switchen is nu niet mogelijk, maar is volgens mij ook geen enkel probleem.
IK vind het zelf een prachtig plekje. Mooi bos. Ik heb een reflector dus misschien dat ik meer licht weet te creeëren. Er zitten ook echter kleurrijke stukjes tussen.
- Zamunda
- Zeer actief
Okee, ik laat me verrassenjudith & olly schreef:IK vind het zelf een prachtig plekje. Mooi bos. Ik heb een reflector dus misschien dat ik meer licht weet te creeëren. Er zitten ook echter kleurrijke stukjes tussen.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Zooo wat een discussie weer hahahah
Dus kortom; alles blijft hetzelfde, we hebben alleen minder fotografen.
Ik zal mijn camera ook meenemen, kan ik een beetje oefenen als mijn hondje niet aan de beurt is voor een shoot.
Voor wie het leuk vind om wat actiefoto's te maken neem ik ook mijn frisbees mee, alleen liever aan het begin niet, anders heb ik alleen maar foto's met de tong eruit
Tot straks! (het is inmiddels zaterdag
)
Dus kortom; alles blijft hetzelfde, we hebben alleen minder fotografen.
Ik zal mijn camera ook meenemen, kan ik een beetje oefenen als mijn hondje niet aan de beurt is voor een shoot.
Voor wie het leuk vind om wat actiefoto's te maken neem ik ook mijn frisbees mee, alleen liever aan het begin niet, anders heb ik alleen maar foto's met de tong eruit

Tot straks! (het is inmiddels zaterdag

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Stelletje vrouwen die wat af proberen te spreken. Ja maar kan ook zus of zo. Ja, maar...ja maar. een week later..ja maar..
( ik ben ook vrouw )
Het wordt vast een heel gezellige dag.
Ik ben alvast erg benieuwd naar de foto's!

Het wordt vast een heel gezellige dag.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Oh ik bedoel het ook echt niet lullig ofzo. Meer de grap ervan inzien.
- Zamunda
- Zeer actief
Nou hè, wat een gedoeDee schreef:Stelletje vrouwen die wat af proberen te spreken. Ja maar kan ook zus of zo. Ja, maar...ja maar. een week later..ja maar..( ik ben ook vrouw )
Het wordt vast een heel gezellige dag.![]()

En je kon 9 pagina's geleden niet vermelden dat je de lokatie niet erg fotogeniek vondKells schreef:Ik zag de bui al hangen en daarom haakte ik 9 pagina's geleden al af.Sorry hoor, maar 13 pagina's geneuzel over een wandeling/fotoshoot van een paar uurtjes trek ik niet.

Ik heb er zelf een shoot gedaan. Je kunt er prima foto's maken. Is inderdaad jammer dat het zo op het allerlaatste moment wordt gezegd... lekker buitje nu, maar het moet nu wel opklaren als de meeting begint.
Ik heb er zelf een shoot gedaan. Je kunt er prima foto's maken. Is inderdaad jammer dat het zo op het allerlaatste moment wordt gezegd... lekker buitje nu, maar het moet nu wel opklaren als de meeting begint.
Hmpffff de zon schijnt wel pas om 3 uur
Wuttt google zegt dat er om 12.00 13.00 nog kans op storm is
Grauw weer is niet echt mooi voor de foto. Kan je helemaal geen goede foto's krijgen jah...
Ik neem olly ook mee... voor als fotos maken niks wordt vanwege t weer. Anders word ik chagie als ik kom voor foto's en niks kan maken
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
volgens buienradar komt vanaf 12.00 uur meer kans op zon en is het droog, dus het gaat helemaal goedkomen 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
Volgens weer.nl ook vanaf 1200 geen regen meer. Tot straks!