Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie teef herstel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Castratie teef herstel

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb veel getwijfeld over de castratie van mijn teef en daardoor er ook veel over gelezen. Ik heb de knoop doorgehakt en vandaag is ze geopereerd.

Ik heb ik oude topics ook gelezen over de gemiddelde prijs en schrok me een hoedje. Wat een verschil! In dat topic werd ook om tips gevraagd naar een kliniek met lage kosten. Nou, die tip wil ik best geven. Ik heb voor een 17kg zwaar teefje 200 euro betaald (niet laproscopisch). Ze houdt de kosten laag doordat ze geen personeel heeft en haar kliniek aan huis heeft. Wel erg professioneel en ze neemt veel tijd om je bij te praten. PB voor de gegevens als je geïnteresseerd bent.

Ik zit me te verbazen over hoe klein de wond nu eigenlijk is. Ik had een hele jaap verwacht. Had ik dit van tevoren geweten, had ik net iets makkelijk ervoor gekozen om niet laproscopisch te castreren :)

Nu had ik een vraagje over het herstel. Ze maakt een heel montere indruk, eerst nog wat rillerig, maar heeft erg diarree. Tot nu toe heeft ze nog maar 2 keer ontlasting gehad, maar wel waterdun. Komt dit bekend voor?

Als het morgen aanhoudt, bel ik ook mijn dierenarts even, maar ervaringsverhalen vind ik prettig en mogelijk geruststellend om te lezen.
Afbeelding
Neeltje

Re: Castratie teef herstel

Ongelezen bericht door Neeltje »

Van de narcose kunnen ze altijd even van slag zijn. Ik zou inderdaad even aankijken en anders morgen bellen. Maar dieren zijn zoveel sneller weer opgeknapt dan wij. Beterschap gewenst voor haar.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gewoon aankijken. Komt wel gied denk ik. De mijne liep de dag erna weer huppelend rond (terwijl die is gecastreerd vanwege beginnende bmo). Dat scheelt ook in de kosten. AB kuur erbij enzo, ik was 6 zoveel kwijt.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nala was ook wat suf wat natuurlijk begrijpelijk is na zon heftige ingreep. Ze had ook 2 dagen niet gepoept gelukkig geen diarree.
Hou ze even goed in de gaten en anders liever een keer teveel bellen dan te weinig.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Marion. schreef:Gewoon aankijken. Komt wel gied denk ik. De mijne liep de dag erna weer huppelend rond (terwijl die is gecastreerd vanwege beginnende bmo). Dat scheelt ook in de kosten. AB kuur erbij enzo, ik was 6 zoveel kwijt.
:80: 1200 euro? Nawosh is afgelopen december ook gecastreerd vanwege een flink ontstoken baarmoeder maar daarvoor was ik nog geen 500 euro kwijt ( en Nawosh is niet kleiner of lichter dan jouw hond).

Edit: Nawosh was er ook vrij snel weer bovenop, na een dag of twee, terwijl ze voor die tijd natuurlijk best ziek was en ook al behoorlijk op leeftijd.
Groetjes, Marjan
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Mijn hond is echt een dag of 4 ervan af geweest. Daarna ging het elke dag wat beter.
Nawosh
Zeer actief

Wat Nawosh wel had na een aantal dagen was dat ze schijnzwanger werd. Heel kort maar ook heel heftig.
Groetjes, Marjan
Marion.

Nawosh schreef:
Marion. schreef:Gewoon aankijken. Komt wel gied denk ik. De mijne liep de dag erna weer huppelend rond (terwijl die is gecastreerd vanwege beginnende bmo). Dat scheelt ook in de kosten. AB kuur erbij enzo, ik was 6 zoveel kwijt.
:80: 1200 euro? Nawosh is afgelopen december ook gecastreerd vanwege een flink ontstoken baarmoeder maar daarvoor was ik nog geen 500 euro kwijt ( en Nawosh is niet kleiner of lichter dan jouw hond).

Edit: Nawosh was er ook vrij snel weer bovenop, na een dag of twee, terwijl ze voor die tijd natuurlijk best ziek was en ook al behoorlijk op leeftijd.
Hè? Waar haal je 1200 euro vandaan? Zes zoveel was het bij Miep 3 jaar geleden. Inclusief petshirt.
(en ze was 40 kg)
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Marion. schreef:
Nawosh schreef:

Hè? Waar haal je 1200 euro vandaan? Zes zoveel was het bij Miep 3 jaar geleden. Inclusief petshirt.
(en ze was 40 kg)
Je vraagt het niet aan mij maar omdat ik ook las 6 x zoveel, dus 6 x 200 = 1200 geef ik toch maar antwoord. Jij zegt 6 zoveel en niet 6x zoveel. Vandaar.
Paisley
Zeer actief

Hahaha ik schrok ook even van Marion haar rekening maar dat viel dus toch mee.

Ik heb hier in de buurt wat rondgebeld maar kwam ook bedragen tegen van rond de 400 tot 450 euro. Bij deze dierenarts kreeg ik 225 als prijsopgaaf maar hoefde uit eindelijk maar 200 euro te betalen.

Ze is vanaf vanmiddag 4 uur niet meer buiten geweest dus het zal wel meevallen met de diarree. Sinds dien lekker geslapen en ze maakt tot nu toe precies dezelfde indruk als wanneer ze na een drukke dag uitgeteld ligt te zijn. Geen gepiep, onrust of ongemak. Ben blij dat ze het zo goed oppakt, want ik had altijd de indruk dat ze een beetje een kwetsbaar vogeltje was en had rekening gehouden met een heel drama.
Afbeelding
Sterre

Gelukkig. Hopelijk lekker slapen vannacht voor jullie.
Nawosh
Zeer actief

O ja stom :oohja: ik las inderdaad zes keer zoveel. Zes nogiets valt dan in verhouding wel mee :mrgreen:
Groetjes, Marjan
Marion.

Sterre schreef:
Marion. schreef:
Nawosh schreef:

(en ze was 40 kg)
Je vraagt het niet aan mij maar omdat ik ook las 6 x zoveel, dus 6 x 200 = 1200 geef ik toch maar antwoord. Jij zegt 6 zoveel en niet 6x zoveel. Vandaar.
Oh, er staat toch nergens 6 keer zoveel?
Maar het was dus 600 zoveel. Ook best fors, vond ik. Maar goed, het ding doet het weer. Of nog steeds. Dat is belangrijker.
Sterre

Nee staat er ook niet. Maar gek genoeg las ik dat wel net als Nawosh.
Marion.

Sterre schreef:Nee staat er ook niet. Maar gek genoeg las ik dat wel net als Nawosh.
En Paisley....
Best bizar eigenlijk. Dat er massaal iets gelezen wordt wat er niet staat, en wat ik ook beslist niet bedoelde. Mieppies operatie kostte iets tussen de 600 en 700 euro. Bij een heel fijne praktijk, waar ze de volgende ochtend om 9 uur onder het mes ging. En inclusief AB en petshirt.
Paisley
Zeer actief

Maar ik vind '6 zoveel' ook geen gangbaar taalgebruik voor meer dan zeshonderd euro. Het kan wel, vooral in spreektaal, maar mijn brein vond het blijkbaar waarschijnlijker dat er 6 x zoveel stond ;)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Sterre schreef:Gelukkig. Hopelijk lekker slapen vannacht voor jullie.
Geloof ik ook wel :cheer: Ze heeft net dapper buiten rond gestapt, maar na 100 m ging ze toch stil staan met het verzoek om om te keren. Geen diarree meer gehad, dus ik ga er vanuit dat ze zich morgen vast weer wat sterker voelt.
Afbeelding
Marion.

Paisley schreef:Maar ik vind '6 zoveel' ook geen gangbaar taalgebruik voor meer dan zeshonderd euro. Het kan wel, vooral in spreektaal, maar mijn brein vond het blijkbaar waarschijnlijker dat er 6 x zoveel stond ;)
Haha, maar hoe moest ik het dan zeggen? 673,98? Ik heb geen flauw idee meer van die cijfers na die 6. Die wil ik niet meer weten ook.

Fijn dat je meisje het weer een beetje doet. Gaat helemaal goed komen!
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Grappig hoe een brein werkt,ik las ook 6x zoveel, terwijl het er id niet staat :D :D
Ik zeg dan meestal 6 en een klets of iets over de 600 .

Zo zie je maar hoe gauw dingen verkeerd gelezen worden.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah is ergens rond het middaguur gecastreerd. Ze is meteen gerontged, waardoor ze ook stijf was. Diezelfde dag was plassen meer dan voldoende, ze stond wankel op haar benen. Af en toe had ze een opleving, om vervolgens weer meteen in slaap te vallen. De dag erna werd ze weer de oude, liep weer goed.
Perry en Noah

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

duitse herder schreef:Noah is ergens rond het middaguur gecastreerd. Ze is meteen gerontged, waardoor ze ook stijf was. Diezelfde dag was plassen meer dan voldoende, ze stond wankel op haar benen. Af en toe had ze een opleving, om vervolgens weer meteen in slaap te vallen. De dag erna werd ze weer de oude, liep weer goed.
Stijf van röntgenen??? Nog niet eerder meegemaakt.

Hier pas Zoé laten castreren. Ben er op blijven wachten ivm karakter en na gaan slapen rond 9 uur liep ze om half 11 al weer mee naar buiten en sprong (nog wat ongecoördineerd) de auto in. Thuis de ruime uitloop kennel in met kap. Smiddags wilde ze al eten en had ze ontlasting. Savonds sprong ze al weer als vanouds actief rond. De volgende ochtend was de kap gesloopt, maar van de wond bleef ze netjes af.

Eigenlijk dus totaal geen last gehad
Paisley
Zeer actief

crutz schreef:
duitse herder schreef:Noah is ergens rond het middaguur gecastreerd. Ze is meteen gerontged, waardoor ze ook stijf was. Diezelfde dag was plassen meer dan voldoende, ze stond wankel op haar benen. Af en toe had ze een opleving, om vervolgens weer meteen in slaap te vallen. De dag erna werd ze weer de oude, liep weer goed.

Hier pas Zoé laten castreren. Ben er op blijven wachten ivm karakter en na gaan slapen rond 9 uur liep ze om half 11 al weer mee naar buiten en sprong (nog wat ongecoördineerd) de auto in. Thuis de ruime uitloop kennel in met kap. Smiddags wilde ze al eten en had ze ontlasting. Savonds sprong ze al weer als vanouds actief rond. De volgende ochtend was de kap gesloopt, maar van de wond bleef ze netjes af.

Tjonge jou hond was er wel heel snel bovenop!

Ik sprak met de dierenarts over de narcose en er was een kooikerhondje die veel meer narcotica nodig had om onder zeil te zijn dan die van mij. Ze zij dat dat met mechelse herders ook vaak voorkomt, omdat ze knokken tegen de narcose :80:

Mayke is op zich redelijk weer bij zinnen maar is nog wel wat loom. Ze heeft wel haar ontbijt eruit gegooid, maar dat heeft ermee te maken dat ze daarna heel veel water heeft gedronken. Gisteren heeft ze te weinig gedronken dus ik heb er niet bij nagedacht om het water drinken te beperken. Daar werd ze dus even misselijk van, dus ik geef haar de komende dagen wat vaker te eten in kleinere porties.

Ben zo ongerust geweest :piew: Terwijl het zo'n onschuldige ingreep is, ik wil niet weten hoe ik erbij loop als er iets serieus met haar aan de hand is.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:
crutz schreef:

Tjonge jou hond was er wel heel snel bovenop!

Ik sprak met de dierenarts over de narcose en er was een kooikerhondje die veel meer narcotica nodig had om onder zeil te zijn dan die van mij. Ze zij dat dat met mechelse herders ook vaak voorkomt, omdat ze knokken tegen de narcose :80:

Mayke is op zich redelijk weer bij zinnen maar is nog wel wat loom. Ze heeft wel haar ontbijt eruit gegooid, maar dat heeft ermee te maken dat ze daarna heel veel water heeft gedronken. Gisteren heeft ze te weinig gedronken dus ik heb er niet bij nagedacht om het water drinken te beperken. Daar werd ze dus even misselijk van, dus ik geef haar de komende dagen wat vaker te eten in kleinere porties.

Ben zo ongerust geweest :piew: Terwijl het zo'n onschuldige ingreep is, ik wil niet weten hoe ik erbij loop als er iets serieus met haar aan de hand is.
Ja ze was heel rap. Op tafel hebben ze haar voor in de uitslaap kennel te leggen een korf om gedaan en was maar goed ook. Tijdens het overtillen probeerde ze al te bijten.

Omdat ik slopen vd kap al voorspeld had is ze binnenwaards en met oplosbare hechtingen gehecht en hoefde we niet terug.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Moet zeggen dat m'n vorige 2 gecastreerde teven (Mechel, spoed en DJT gepland) beide net zo rap herstelden ondanks dat het bij een andere DA was die eerste 2.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

crutz schreef: Stijf van röntgenen??? Nog niet eerder meegemaakt.
Ja dat heb ik alle keren nog meegemaakt, dat ze ietwat stijf daarna zijn.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”