Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup groeit wel heel erg hard... hellup!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sidhe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen
Aantal honden: 2

Pup groeit wel heel erg hard... hellup!

Ongelezen bericht door Sidhe »

Sidhe (chihuahua van 16 weken) is afgelopen 4 weken maar liefst 600 gram (!!!) bijgekomen :O:
Ik vind haar nu echt wel bizar hard groeien (als pup uit het nest had ze een gewoon gewicht en was het best een mollig pupje dus ook geen uitgeteerd diertje wat nu de schade inhaalt zeg maar). Ze heeft imo nu een mooi sportfiguurtje zeg maar, het is geen vette pup, maar wel groot ineens!

De dierenarts gaf complimenten over hoe goed ze eruit zag :engel:
"Niet zo eng mager als sommige chihuahuapupjes die hier binnenkomen"
maar ik vraag me nu toch af of ik haar niet gewoon veel te veel voer waardoor ze zo aankomt (ze kan in feite onbeperkt eten nl. want ze eet kvv mee met de katten, dus evt. ga ik haar apart voeren in de bench), of dat ze gewoon in korte tijd snel groeit en nu weer stabiliseert of sneller uitgegroeid zal zijn als een andere chi, of ik iets anders verkeerd doe wat invloed heeft op haar groei of dat ik een reuzechi krijg.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Pup groeit wel heel erg hard... hellup!

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Is het niet toevallig een kruising
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sidhe schreef:Sidhe (chihuahua van 16 weken) is afgelopen 4 weken maar liefst 600 gram (!!!) bijgekomen :O:
Ik vind haar nu echt wel bizar hard groeien (als pup uit het nest had ze een gewoon gewicht en was het best een mollig pupje dus ook geen uitgeteerd diertje wat nu de schade inhaalt zeg maar). Ze heeft imo nu een mooi sportfiguurtje zeg maar, het is geen vette pup, maar wel groot ineens!

maar ik vraag me nu toch af of ik haar niet gewoon veel te veel voer waardoor ze zo aankomt (ze kan in feite onbeperkt eten nl. want ze eet kvv mee met de katten, dus evt. ga ik haar apart voeren in de bench), of dat ze gewoon in korte tijd snel groeit en nu weer stabiliseert of sneller uitgegroeid zal zijn als een andere chi, of ik iets anders verkeerd doe wat invloed heeft op haar groei of dat ik een reuzechi krijg.
Als ze niet dik is voer je niet te veel.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zal wel iets van mechelaar in zitten dan. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ben wel benieuwd naar een foto van je pup?
Sidhe
Vaste gebruiker

Geen stamboom, wel de ouders gezien, ook een normaal gewicht bij bezichtiging in het nest en na 2 weken bij mij thuis (nog op het voer van de fokker). Ze heeft zelfs in het nest nog druivensuiker bijgekregen en langer moeten blijven omdat het zo'n poppetje was. Ik ben na enkele weken overgegaan op kvv ipv brokjes.

Afbeelding
Afbeelding

Jullie denken dat ik me toch een kruising in mijn handen heb laten stoppen? :oohja:
(alsjeblieft niet met een mechelse herder :eek: :mrgreen: )
Sidhe
Vaste gebruiker

Hmmm, dat zou best wel f... eh, niet leuk :wink: zijn.
Ik zal er eens een mailtje aan wagen, heb de fokker zelfs nog op facebook. Ik voel me alleen best wel een trut als het wel een volle chi is en ze komt straks gewoon onder de 3 kilo uit :schrik:
De kleurstelling klopte in elk geval wel met de (vermeende) ouders en dat waren ook geen teacups (die hoefde ik niet, ben niet zo van de puiloogjes).
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Van Mica heb ik het regelmatig opgeschreven toen ze klein was dus ik heb het even nagekeken.
Op 28-8-2007 ( 8 weken en 3 dagen ) woog ze 780 gram en op 13-10-2007 woog ze 1550 gram. In 6.5 week kwam ze 770 gram aan. Wel iets minder dan jouw hondje maar het is alsnog veel voor zo'n krummel.
Ik denk niet dat het raar is.. als ze er goed uitziet doe je het goed :ok:
Ik wil trouwens ook graag een foto van je hondje zien.

edit: O de foto's staan er al. Wat een schatje om te zien :I:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Sidhe
Vaste gebruiker

Anja schreef:edit: O de foto's staan er al. Wat een schatje om te zien :I:
Dank je :mrgreen:
Ik vind haar zelf ook echt heel lief en mooi, dus als ze een kruising is dan zij het zo. Elke keer als ik ergens kom met haar vragen mensen die een chi willen waar ze vandaan komt en of ze nog pups hebben momenteel, dus het is in elk geval een mooi hondje (en niet alleen door mijn 'trotse eigenaar'-ogen) en ze is heel lief en doet het op cursus ook super.

Hoe zwaar is Mica uiteindelijk?
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Sidhe schreef:
Ik vind haar zelf ook echt heel lief en mooi, dus als ze een kruising is dan zij het zo. Elke keer als ik ergens kom met haar vragen mensen die een chi willen waar ze vandaan komt en of ze nog pups hebben momenteel, dus het is in elk geval een mooi hondje (en niet alleen door mijn 'trotse eigenaar'-ogen) en ze is heel lief en doet het op cursus ook super.

Mica is net als het baasje klein van stuk ( 20 cm schofthoogte) met een tikkeltje teveel vet op de botjes ( 4 kilo )
En niet ieder hondje zonder stamboom is een kruising hoor. Jop heeft ook geen stamboom maar is imo wel een echte chihuahua.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Sidhe schreef:

Dat zegt niet heel veel hoor,dat vragen z evan mijn keeshond ook,wat een leuke chi waar komt die vandaan.En ik maar uitleggen dat het een kleine keeshond is,dus het is nog niet eens een dwergkees.
Gaan ze nog in discussie ook dat het volgens hun toch echt een chi s :-)
Dus van wat een ander zegt zou ik me niet zoveel aantrekken.
Mijn vriendin heeft ook een chi gekocht die woog met 7 weken al iets meer als een kilo.Nu is ze een jaar en weegt 4,2 kg.Ze is id niet veel kleiner als mijn kees,wel smaller en heeft veel minder haar.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Pups in deze levensfase groeien altijd wel heel hard! Van welk ras ze ook zijn. Zo lang ze er goed uitziet, en lekker eet en speelt, zou ik het even aankijken.
Winston
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Winston »

dagmar88 schreef:
Sidhe schreef:Sidhe (chihuahua van 16 weken) is afgelopen 4 weken maar liefst 600 gram (!!!) bijgekomen :O:

Als ze niet dik is voer je niet te veel.
Precies. Volgens mij is het ook genetisch vastgelegd hoe groot een hond wordt en bepaald de hoeveelheid van voeren en het soort voer uiteindelijk niet hoe groot de hond uiteindelijk wordt (ondanks dat kvv zou zorgen voor gelijkmatiger opgroeien).

Misschien juist omdat het hondje klein was en een poppetje in het nest, groeit ze beter door het goede voer wat je nu geeft. Ik denk dat als je chihuahua niet te dik is en gezond toont, je niet teveel zorgen moet maken. Zo vanaf de foto ziet ze er prima uit. Mocht er iets doorheen gekruist zijn dan wordt ze uiteindelijk toch wel groter, wat je verder ook voert.
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Hoeveel weegt ze nu en hoe oud is ze? Kleine rassen groeien snel maar zijn ook sneller uitgegroeid. In 4 weken 600 gram is niet raar.
If i trow a stick...... will you leave????
dagmar88
Zeer actief

Sidhe schreef:Hmmm, dat zou best wel f... eh, niet leuk :wink: zijn.
Ik zal er eens een mailtje aan wagen, heb de fokker zelfs nog op facebook. Ik voel me alleen best wel een trut als het wel een volle chi is en ze komt straks gewoon onder de 3 kilo uit :schrik:
De kleurstelling klopte in elk geval wel met de (vermeende) ouders en dat waren ook geen teacups (die hoefde ik niet, ben niet zo van de puiloogjes).

:wink: Ach ja, dat heb je met stamboomloze hondjes.
Ik zou er maar blij mee wezen, ze is erg mooi met haar normale snuit en ogen.
Sidhe
Vaste gebruiker

Bedankt voor de geruststelling!
Ze is gisteren gewogen op 1,9 kilo.
Ik heb er in elk geval een mailtje uitgedaan naar de fokker om de exacte gewichtjes van de ouders op te vragen en hoe het nu met de broertjes gaat.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Joh, de mijne woog met 16 weken al 2.3 kilo.
Zijn wel kruisinkjes, maar voorouders zijn niet zwaarder dan 4.5 kilo
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ja... die is over 3 maanden 15 kilo :-)

nee geintje. pups groeien op sommige momenten idioot hard dat je denkt als dit zo doorgaat heb ik straks een olifant en een andere week is het weer veel minder.

je weet natuurlijk niets echt van de afstamming dus het kan vanalles zijn, maar de foto's lijken toch wel op een wawa hoor. en volgens mij ook een erg leuke!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Sidhe schreef:Bedankt voor de geruststelling!
Ze is gisteren gewogen op 1,9 kilo.
Ik heb er in elk geval een mailtje uitgedaan naar de fokker om de exacte gewichtjes van de ouders op te vragen en hoe het nu met de broertjes gaat.

:lol1: Oh ja, dat wordt een tientonner.

Afbeelding
Sidhe
Vaste gebruiker

Straks een hond met een chi-uiterlijk formaat retriever :LOL:

Roxywoezel, op hoeveel zijn ze uitgekomen als volwassen hondjes?

Heb gisternacht nog op chi-grafieken zitten kijken vergelijkbaar aan die hierboven en daar viel ze compleet buiten maar ook dingen gelezen van hondjes die met 16 weken 2 kilo waren en uiteindelijk op 2,4 kilo uitkwamen (en dus gewoon heel snel uitgegroeid waren) :scratch:

Het zal dus wel gewoon afwachten worden, ze is er niets minder op als ze groter wordt maar onder de 3 kilo zou leuk zijn :)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Sidhe schreef:Straks een hond met een chi-uiterlijk formaat retriever :LOL:

Heb gisternacht nog op chi-grafieken zitten kijken vergelijkbaar aan die hierboven en daar viel ze compleet buiten maar ook dingen gelezen van hondjes die met 16 weken 2 kilo waren en uiteindelijk op 2,4 kilo uitkwamen (en dus gewoon heel snel uitgegroeid waren) :scratch:

Het zal dus wel gewoon afwachten worden, ze is er niets minder op als ze groter wordt maar onder de 3 kilo zou leuk zijn :)
Oh dat geloof ik wel hoor dat een chi met 4 maanden uitgegroeid is. Kleine rassen groeien heel anders en zijn eerder klaar. Grote rassen groeien langer door, dat kan je niet vergelijken.
Wees maar blij met je chi die niet zo piepklein blijft :ok: Veel gezonder en ook nog eens veel mooier :ok:
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Sidhe schreef:Straks een hond met een chi-uiterlijk formaat retriever :LOL:

Geen idee, ze is nu 5 maanden. Dus even afwachten, maar verwacht haar niet zwaarder dan 4,5 kilo.
Haar moeder is dat ook en haar vader 3 kilo.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”