ff een vraag als mn pup me in mn vingers bijt (om te spelen ) moet ik dan roepen auw?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stamboomloze mechelaar africhting
Moderator: moderatorteam
-
scooby doo
-
henny
- Actief
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Al goed dat ge er bij zet '(om te spelen )'scooby doo schreef:bedanktik heb wel al foto's met digicam maar ik kan ze niet plaatsen rechtstreeks van mn pc
![]()
ff een vraag als mn pup me in mn vingers bijt (om te spelen ) moet ik dan roepen auw?:
dan laat je hem bijten, of je presenteert iets anders om in te bijten. het gaat vanzelf wel over.
hij is dus niet getatoueerd, geen stamboom, en jij betaalt daar 800 euro voor?
en die leugenaar van een 'fokker' zegt dat africhters voor gaan, terwijl hij weet dat geen enkele africhter een hond van hem wil, omdat ze geen papieren hebben. En de 'fokker' (infeite gewoon vermeerderaar-broodfokker
je hebt dus zoveel betaald voor een stamboom pup, en dan moet je nog de chip er bovenop betalen...
Waarom stel je dan nog vragen op dit forum als je je dan nog per se wil laten bedriegen?
-
qyan
nu og de staart laten couperen brengt buiten het feit dat je nergens meer wordt toegelaten, allerlei medische risico's met zich mee! niet doen dusscooby doo schreef:nee de vader heeft een stamboom de moeder komt van een fokker uit geraardsbergen . ik heb een garantie gekregen en het nr van hun dierenarts waar de vader en moeder onderzocht is (en pups) . ik heb al een afspraak gemaakt met de dierenarts voor chip . ff een vraag als je een dober zn staart en oren laat couperen wordt hij dan wel toegelaten in een hondenschool ? ff ter informatie ik bedoel der verder niks mee.
-
qyan
met een dober uit de juiste lijnen (al zijn er niet veel meer in nederland) moet dat heel goed kunnen lukken hoorhenny schreef:Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.... heb je geen foto's???![]()
Persoonlijk heb ik altijd bewondering voor mensen die het met een ander ras dan DH of MH in de sport gaan proberen en dan ook nog het maximale uit hun hond kunnen halen...
En tegen kruisingen heb ik helemaal niets op tegen hoor.... maar voor de sport zou ik er inderdaad geen nemen (of het zou een kruising MH/DH moeten zijn!!!)
Dit is mijn bastaardje.....
hij is nog steeds de baas in huis en een gouden hond voor al onze puppies!!!!
Voor de rest heeft hij inderdaad ontzettend veel gebruiksaanwijzingen, die we helaas niet bij gekregen hebben !!!!![]()
Maar na bijna 10 jaar kennen we zijn kuren al aardig onder controle houden....
al vindt ik die dober van mij knap lastig
-
qyan
nee joh, bijten is braafhenny schreef:Nee gewoon een tik op zijn neus of draai om zijn oren geven!!!! :p:
nee ff zonder dollen: zet zijn bijt gedrag over op een speeltje of een puppy bijtrolletje!!!
als je je hond helemaal af gata leren om te bijten is de kans met een dober groot dat ie helemaal niet meer wil bijten.
lopen op het moment ook 2 van die dobers bij ons op de vereniging, die is ooit afgeleerd om te bijten en bijtgedrag is ook niet over gezet en die bijten dus echt niet!!!
driften die hij niet heeft aanwakkeren bij je pup, en driften die er wel zijn zoals bijten in goede banen leiden en proberen te behouden!
-
qyan
wat geen stamboom??? en geen chip???mechelaar_fan schreef:Al goed dat ge er bij zet '(om te spelen )'scooby doo schreef:bedanktik heb wel al foto's met digicam maar ik kan ze niet plaatsen rechtstreeks van mn pc
![]()
ff een vraag als mn pup me in mn vingers bijt (om te spelen ) moet ik dan roepen auw?:
![]()
dan laat je hem bijten, of je presenteert iets anders om in te bijten. het gaat vanzelf wel over.
en die leugenaar van een 'fokker' zegt dat africhters voor gaan, terwijl hij weet dat geen enkele africhter een hond van hem wil, omdat ze geen papieren hebben. En de 'fokker' (infeite gewoon vermeerderaar-broodfokker) heeft je hondje niet gechipt? aangeven aan de BVIRH, hij is verplicht van de pups de laten chippen of te laten tatoueren, op zijn kosten. de prijs van de identificatie en de eventuele stamboom (die ze niet hebben) zit in de prijs van de pup.
je hebt dus zoveel betaald voor een stamboom pup, en dan moet je nog de chip er bovenop betalen...
Waarom stel je dan nog vragen op dit forum als je je dan nog per se wil laten bedriegen?
sorry dat ik het zeg, maar stom, heel stom.
buiten het feit dat je nu niets weet van erfelijke afwijkingen ed, die dobers nogal hebben (schildklier/ HD, wobbler, etc, etc) ben je gewoon opgelicht.
en.......heb je mazzel als ze je ergens aannemen om te trainen.
de meeste ipo verenigingen zien hun honden graag op examens en ook wedstrijden.
dus als je echt geen stamboom ed hebt, je kan niet eens examens doen en je hebt mazzel als je kan trainen.
waarom ben je niet gewoon naar een fokker gegaan? was je net zo veel kwijt geweest, maar wel meer garanties!
en wat voor garanties hebben ze je gegeven?
Laatst gewijzigd door qyan op 31 dec 2003 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
qyan
als de pups een stamboom hebben hadden ze gechipt moeten zijn, is verplicht of een tatouage!!!scooby doo schreef:nee de vader heeft een stamboom de moeder komt van een fokker uit geraardsbergen . ik heb een garantie gekregen en het nr van hun dierenarts waar de vader en moeder onderzocht is (en pups) . ik heb al een afspraak gemaakt met de dierenarts voor chip . ff een vraag als je een dober zn staart en oren laat couperen wordt hij dan wel toegelaten in een hondenschool ? ff ter informatie ik bedoel der verder niks mee.
dus.......wel of geen stamboom anders heb je echt te veel betaald.
-
scooby doo
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
henny
- Actief
Sorry hoor, weet ook niet veel van Dobers!!!!qyan schreef:nee joh, bijten is braafhenny schreef:Nee gewoon een tik op zijn neus of draai om zijn oren geven!!!! :p:![]()
nee ff zonder dollen: zet zijn bijt gedrag over op een speeltje of een puppy bijtrolletje!!!
als je je hond helemaal af gata leren om te bijten is de kans met een dober groot dat ie helemaal niet meer wil bijten.
lopen op het moment ook 2 van die dobers bij ons op de vereniging, die is ooit afgeleerd om te bijten en bijtgedrag is ook niet over gezet en die bijten dus echt niet!!!
driften die hij niet heeft aanwakkeren bij je pup, en driften die er wel zijn zoals bijten in goede banen leiden en proberen te behouden!
:p:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
sorry hoor maar laat je je hond nu nog couperen??? of is ie nog gecoupeerd....???scooby doo schreef:ik heb mezelf ingeschreven bij een hondenclubstamboom niet verplicht bij ipo en ik mag zelfs aan wedstrijden meedoen met gecoepeerde oren en staart dat maakt mn dag goed
:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk hier was ik dus al bang voor he.. zo'n zogenaamde 'fokker' die je een hondje aanpraat... Dobermann Passion wil niets anders zeggen dan een herplaatsingsorganisatie... dus je hebt geen garanties op onderzoeken...mechelaar_fan schreef:Al goed dat ge er bij zet '(om te spelen )'scooby doo schreef:bedanktik heb wel al foto's met digicam maar ik kan ze niet plaatsen rechtstreeks van mn pc
![]()
![]()
en die leugenaar van een 'fokker' zegt dat africhters voor gaan, terwijl hij weet dat geen enkele africhter een hond van hem wil, omdat ze geen papieren hebben. En de 'fokker' (infeite gewoon vermeerderaar-broodfokker) heeft je hondje niet gechipt? aangeven aan de BVIRH, hij is verplicht van de pups de laten chippen of te laten tatoueren, op zijn kosten. de prijs van de identificatie en de eventuele stamboom (die ze niet hebben) zit in de prijs van de pup.
Daarnaast heeft ie geen stamboom, is niet gechipt.. denk niet dat de ouders officieel onderzocht zijn op erfelijke ziektes...
jakkes toch een broodfokker????

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mechelaar_fan
- Zeer actief
dierenbeul, én van een mooie hond een lelijke hond maken. De meesten couperen dan nog schots en scheef.scooby doo schreef:ik heb mezelf ingeschreven bij een hondenclubstamboom niet verplicht bij ipo en ik mag zelfs aan wedstrijden meedoen met gecoepeerde oren en staart dat maakt mn dag goed
:
als je een hond wilt met staande oren, koop dan een ras met staande oren.
De staart wordt normaal gesproken een paar dagen na de geboorte gecoupeerd, nu ga je wel wat problemen tegemoet, de staart is nu flink doorbloed, en het zenuwstelsel is erin ontwikkeld, je doet maar, naar goede raad luister je toch niet.
en dat van die niet verplichte stamboom, ik geloof er geen snars van. IPO is een FCI-sport en wordt o.a. door StHubert (kkush) georganiseerd. dan heb je een stamboom nodig.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom vraag je hier hoeveel een stamboom hond kost, en laat je je dan toch nog oplichten met een niet-stamboomhond voor hetzelfde geld?scooby doo schreef:nee de vader heeft een stamboom de moeder komt van een fokker uit geraardsbergen . ik heb een garantie gekregen en het nr van hun dierenarts waar de vader en moeder onderzocht is (en pups) . ik heb al een afspraak gemaakt met de dierenarts voor chip . ff een vraag als je een dober zn staart en oren laat couperen wordt hij dan wel toegelaten in een hondenschool ? ff ter informatie ik bedoel der verder niks mee.
en welke garanties heb je... dat ze HD vrij zijn? Als er een erfelijke ziekte vastgesteld wordt (wat helaas heel veel voorkomt bij dobers) wat is er dan geregeld?
Niet gechipt???? lekkere fokker dan...
couperen.. mag niet meer, dus waarom laat je het dan nog doen... misschien mag het in Belgie nog wel ... maar als je weet dat het in steeds meer landen verboden is.. waarom dan toch nog een gecoupeerde hond met het risico dat je straks helemaal niets meer met hem mag...
Ik kan je even niet meer volgen hoor.. je vraagt om een mechelse herder, dan kom je met een kruising MH/dobermann, en nu koop je een veel te dure, stamboomloze en ook nog gecoupeerde dobermann zonder garanties...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in NL mag je bij de NBG de 1e hond stamboomloos zijn geloof ik...mechelaar_fan schreef:en dat van die niet verplichte stamboom, ik geloof er geen snars van. IPO is een FCI-sport en wordt o.a. door StHubert (kkush) georganiseerd. dan heb je een stamboom nodig.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
inderdaad een VAAG verhaal, via een stamboomloze mechel naar een stamboomloze dober (of had ie nou toch een stamboom, want zn vader heeft er toch 1malinois schreef:Waarom vraag je hier hoeveel een stamboom hond kost, en laat je je dan toch nog oplichten met een niet-stamboomhond voor hetzelfde geld?scooby doo schreef:nee de vader heeft een stamboom de moeder komt van een fokker uit geraardsbergen . ik heb een garantie gekregen en het nr van hun dierenarts waar de vader en moeder onderzocht is (en pups) . ik heb al een afspraak gemaakt met de dierenarts voor chip . ff een vraag als je een dober zn staart en oren laat couperen wordt hij dan wel toegelaten in een hondenschool ? ff ter informatie ik bedoel der verder niks mee.
en welke garanties heb je... dat ze HD vrij zijn? Als er een erfelijke ziekte vastgesteld wordt (wat helaas heel veel voorkomt bij dobers) wat is er dan geregeld?
couperen.. mag niet meer, dus waarom laat je het dan nog doen... misschien mag het in Belgie nog wel ... maar als je weet dat het in steeds meer landen verboden is.. waarom dan toch nog een gecoupeerde hond met het risico dat je straks helemaal niets meer met hem mag...
Ik kan je even niet meer volgen hoor.. je vraagt om een mechelse herder, dan kom je met een kruising MH/dobermann, en nu koop je een veel te dure, stamboomloze en ook nog gecoupeerde dobermann zonder garanties...
en ook in Belgie mogen de oren niet meer gecoupeerd zijn, staart nog wel,
maar als de hond inmiddels al bij je is en nog niet gecoupeerd is, denk dan goed na wat je doet,
LUISTER eens naar de adviezen die je hier krijgt
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ook al hebben beide ouders een stamboom, dan moet er toch nog wel 1 voor de pups aangevraagd worden en dan moet er toch aan bepaalde eisen voldaan worden....toch?crutz schreef:inderdaad een VAAG verhaal, via een stamboomloze mechel naar een stamboomloze dober (of had ie nou toch een stamboom, want zn vader heeft er toch 1malinois schreef:Waarom vraag je hier hoeveel een stamboom hond kost, en laat je je dan toch nog oplichten met een niet-stamboomhond voor hetzelfde geld?scooby doo schreef:nee de vader heeft een stamboom de moeder komt van een fokker uit geraardsbergen . ik heb een garantie gekregen en het nr van hun dierenarts waar de vader en moeder onderzocht is (en pups) . ik heb al een afspraak gemaakt met de dierenarts voor chip . ff een vraag als je een dober zn staart en oren laat couperen wordt hij dan wel toegelaten in een hondenschool ? ff ter informatie ik bedoel der verder niks mee.
Ik kan je even niet meer volgen hoor.. je vraagt om een mechelse herder, dan kom je met een kruising MH/dobermann, en nu koop je een veel te dure, stamboomloze en ook nog gecoupeerde dobermann zonder garanties...)
en ook in Belgie mogen de oren niet meer gecoupeerd zijn, staart nog wel,
maar als de hond inmiddels al bij je is en nog niet gecoupeerd is, denk dan goed na wat je doet,
LUISTER eens naar de adviezen die je hier krijgt

-
scooby doo
ten 1ste je moet me niet zo aanvallen ik begrijp wat jullie bedoelen ook op een gewone manier hoor
.2de een particulier is geen broodfokker . ten 3de ik heb gewoon maar geinformeert om staart of oren te couperen de club zegt dat gecoupeerde honden toch worden toegelaten . ten 4de ik ben nog niet zeker over het couperen daarom vraag ik jullie raad ( zo vriendelijk mogelijk ). als het al te laat is om te couperen laat ik het NIET doen . en trouwens er zijn bijna GEEN dierenartsen meer die dit willen doen .
de vader heeft idd een stamboom maar ik geef niets om een stukje papier . en van een mechelaar na een doberman ik ben gewoon een complex iemand . nog 1ding ik sta op dit moment onder grote stress vader is net terug uit ziekenhuis ikzelf heb zware maagzweren ik neem anti depressiva dus alstublieft pak me niet zo hard aan want ik heb het nu al zo moeilijk met mn vader . het enige onspanningsmiddel voor mij is bij mn hondjes zijn en een beetje op pc zitten met mensen die me begrijpen . ik hoop dat jullie nu begrijpen hoe mn situatie is
de vader heeft idd een stamboom maar ik geef niets om een stukje papier . en van een mechelaar na een doberman ik ben gewoon een complex iemand . nog 1ding ik sta op dit moment onder grote stress vader is net terug uit ziekenhuis ikzelf heb zware maagzweren ik neem anti depressiva dus alstublieft pak me niet zo hard aan want ik heb het nu al zo moeilijk met mn vader . het enige onspanningsmiddel voor mij is bij mn hondjes zijn en een beetje op pc zitten met mensen die me begrijpen . ik hoop dat jullie nu begrijpen hoe mn situatie is
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
inderdaad, al hebben ze beide een stamboom, dan nog heeft de pup er niets aan als je hem niet aanvraagdmalinois schreef: ook al hebben beide ouders een stamboom, dan moet er toch nog wel 1 voor de pups aangevraagd worden en dan moet er toch aan bepaalde eisen voldaan worden....toch?
verder, doberman passion, dat is toch een herplaats organisatie, mag er uberhaupt wel met de herplaatste honden gefokt worden
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hartstikke goed dat je eerst advies vraagt over deze dingen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!scooby doo schreef:ten 1ste je moet me niet zo aanvallen ik begrijp wat jullie bedoelen ook op een gewone manier hoor.2de een particulier is geen broodfokker . ten 3de ik heb gewoon maar geinformeert om staart of oren te couperen de club zegt dat gecoupeerde honden toch worden toegelaten . ten 4de ik ben nog niet zeker over het couperen daarom vraag ik jullie raad ( zo vriendelijk mogelijk ). als het al te laat is om te couperen laat ik het NIET doen . en trouwens er zijn bijna GEEN dierenartsen meer die dit willen doen .
Sterkte met je vader, enne... lekker genieten van je hondje hoor!!!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het geen gezonde manier van een hond verkopen... je weet niets officieels van de ouders qua erfelijke ziektes, de pups zijn niet gechipt, de pups hebben geen stamboom...scooby doo schreef:ten 1ste je moet me niet zo aanvallen ik begrijp wat jullie bedoelen ook op een gewone manier hoor.2de een particulier is geen broodfokker .
je vraagt of het duur is, dan wordt er gezegd voor een stamboompup is het normaal... dus het is niet normaal voor een niet-stamboompup.
club of niet... als het in zoveel landen verboden is, zal het wel niet lang meer duren voor het daar ook verboden is..ten 3de ik heb gewoon maar geinformeert om staart of oren te couperen de club zegt dat gecoupeerde honden toch worden toegelaten .
voor de staart is het sowieso te laat dat moet binnen 3 dagen na de geboorte geloof ik. En ja als je een hond met staande oren wilt, moet je een herder ofzo kopen die staande oren van zichzelf heeft...ten 4de ik ben nog niet zeker over het couperen daarom vraag ik jullie raad ( zo vriendelijk mogelijk ). als het al te laat is om te couperen laat ik het NIET doen . en trouwens er zijn bijna GEEN dierenartsen meer die dit willen doen .
een stamboom is wel iets meer dan een stukje papier, in ieder geval als je er verder wat mee wilt doen en daarnaast om de voorouders en eventuele ziektes etc. te achterhalen...de vader heeft idd een stamboom maar ik geef niets om een stukje papier .
het zijn 2 totaal verschillende honden dus ik snap die overstap niet... als je op zoek bent naar een mechelaar maar dan valt voor de uitstraling van een dobermann 8Oen van een mechelaar na een doberman ik ben gewoon een complex iemand .
ik pak je ook niet hard aan, maar als je info vraagt, moet je niet raar opkijken als je zulke reacties krijgt als je precies tegen de adviezen ingaat...nog 1ding ik sta op dit moment onder grote stress vader is net terug uit ziekenhuis ikzelf heb zware maagzweren ik neem anti depressiva dus alstublieft pak me niet zo hard aan want ik heb het nu al zo moeilijk met mn vader . het enige onspanningsmiddel voor mij is bij mn hondjes zijn en een beetje op pc zitten met mensen die me begrijpen . ik hoop dat jullie nu begrijpen hoe mn situatie is
Ze hebben hier het beste met je voor, maar je springt van de hak op de tak...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vroeg ik me dus ook af... met een stamboomhond uit het asiel mag toch ook niet meer gefokt worden?crutz schreef:
verder, doberman passion, dat is toch een herplaats organisatie, mag er uberhaupt wel met de herplaatste honden gefokt worden![]()
![]()

-
scooby doo
dank jeToscaTibby schreef:Hartstikke goed dat je eerst advies vraagt over deze dingen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!scooby doo schreef:ten 1ste je moet me niet zo aanvallen ik begrijp wat jullie bedoelen ook op een gewone manier hoor.2de een particulier is geen broodfokker . ten 3de ik heb gewoon maar geinformeert om staart of oren te couperen de club zegt dat gecoupeerde honden toch worden toegelaten . ten 4de ik ben nog niet zeker over het couperen daarom vraag ik jullie raad ( zo vriendelijk mogelijk ). als het al te laat is om te couperen laat ik het NIET doen . en trouwens er zijn bijna GEEN dierenartsen meer die dit willen doen .
de vader heeft idd een stamboom maar ik geef niets om een stukje papier . en van een mechelaar na een doberman ik ben gewoon een complex iemand . nog 1ding ik sta op dit moment onder grote stress vader is net terug uit ziekenhuis ikzelf heb zware maagzweren ik neem anti depressiva dus alstublieft pak me niet zo hard aan want ik heb het nu al zo moeilijk met mn vader . het enige onspanningsmiddel voor mij is bij mn hondjes zijn en een beetje op pc zitten met mensen die me begrijpen . ik hoop dat jullie nu begrijpen hoe mn situatie is![]()
Sterkte met je vader, enne... lekker genieten van je hondje hoor!!!
- felicia
- Zeer actief
NBG mag je met je eerste hond stamboomloos meedoen aan bepaalde wedstrijden (alleen regio geen landelijke FCI wedstrijden)
ik weet bijna zeker dat honden die nu geboren worden, met gec. staart of oren niet het veld op mogen.. het is nl verboden. niet doen dus.
alleen honden geboren voor een bep datum mogen nog mee, omdat het toen nog legaal was..
er wordt zo fel gereageerd, omdat we bezorgt zijn en het steekt me dat je eigenlijk bent opgelicht door zo veel geld te betalen voor een niet rashond...je hebt te snel gehandeld en niet goed nagedacht, (hoe kan het ook in zo'n situatie en er zijn maar wat mensen die daar dankbaar gebruik van maken) maarja je hondje is er nu en het enige wat je kunt doen is genieten van je hond en m goed opvoeden (hij moet de komende 14 jaar toch mee). probeer een goede club te vinden zoniet IPO dan wel iets anders zoals behendigheid ofzo.. (heb je eigenlijk al een 'plan' van opvoeding?)
ik weet bijna zeker dat honden die nu geboren worden, met gec. staart of oren niet het veld op mogen.. het is nl verboden. niet doen dus.
alleen honden geboren voor een bep datum mogen nog mee, omdat het toen nog legaal was..
er wordt zo fel gereageerd, omdat we bezorgt zijn en het steekt me dat je eigenlijk bent opgelicht door zo veel geld te betalen voor een niet rashond...je hebt te snel gehandeld en niet goed nagedacht, (hoe kan het ook in zo'n situatie en er zijn maar wat mensen die daar dankbaar gebruik van maken) maarja je hondje is er nu en het enige wat je kunt doen is genieten van je hond en m goed opvoeden (hij moet de komende 14 jaar toch mee). probeer een goede club te vinden zoniet IPO dan wel iets anders zoals behendigheid ofzo.. (heb je eigenlijk al een 'plan' van opvoeding?)
-
scooby doo
clickertraining lijkt me wel leuk . eerst puppycursus daarna ipo
ik ga proberen het zo plezant mogelijk te maken wanty als ik te snel ga is het nog slechter en wordt hij mss bang
tje nieuwjaar vanavond ik hoor al de ganse dag vuurwerk (knallers. gefluit )de pup begint te huilen als hij alleen is door het gefluit van de vuurpijlen . ik heb geprobeert hem te negeren als ik bv binnekom en zo wat rond te lopen terwijl hij in zn bench zit te blaffen . het helpt wel maar als ik de tuin in ga hoor ik hem huilen en piepen dan ligt hij in de keuken
ik ga proberen het zo plezant mogelijk te maken wanty als ik te snel ga is het nog slechter en wordt hij mss bang
tje nieuwjaar vanavond ik hoor al de ganse dag vuurwerk (knallers. gefluit )de pup begint te huilen als hij alleen is door het gefluit van de vuurpijlen . ik heb geprobeert hem te negeren als ik bv binnekom en zo wat rond te lopen terwijl hij in zn bench zit te blaffen . het helpt wel maar als ik de tuin in ga hoor ik hem huilen en piepen dan ligt hij in de keuken
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Laat nu de pup gewoon los lopen in huis als hij dan aan je voeten wil liggen is dat normaal. Hij is net bij zijn ouders weg en vind het dan veilig om bij je te liggen. De pup is in een vreemd huis en dan met al dat vuurwerk even een beetje steun geven is toch allemaal vreemd.
Ik zou hem niet laten couperen want er zijn al veel landen waar het niet mag en er zijn zelfs landen die het verbieden om met een gecoupeerde hond er op vakantie te komen. Zelf heb ik ook voor het eerst een dober met staart maar ik vind het wel grappig alleen de staart is hard en als ik schoenen aan wil trekken krijg ik hem wel eens in mijn gezicht. Ongecoupeert verandert niks aan zijn karakter. Als je het nu laat doen is het een trauma waarom omdat de staarten er 2 dagen na de geboorte al af gaan en de oren ongeveer met 6 a 7 weken. Wat ik gehoord heb van een fokker is dit voor pups en moeder een hele ingreep. Neem je dobertje nu zou als hij is.
Ik zou hem niet laten couperen want er zijn al veel landen waar het niet mag en er zijn zelfs landen die het verbieden om met een gecoupeerde hond er op vakantie te komen. Zelf heb ik ook voor het eerst een dober met staart maar ik vind het wel grappig alleen de staart is hard en als ik schoenen aan wil trekken krijg ik hem wel eens in mijn gezicht. Ongecoupeert verandert niks aan zijn karakter. Als je het nu laat doen is het een trauma waarom omdat de staarten er 2 dagen na de geboorte al af gaan en de oren ongeveer met 6 a 7 weken. Wat ik gehoord heb van een fokker is dit voor pups en moeder een hele ingreep. Neem je dobertje nu zou als hij is.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
-
qyan
wij gaven qyan ook een tik hoor, daar niet van!henny schreef:Sorry hoor, weet ook niet veel van Dobers!!!!qyan schreef:nee joh, bijten is braafhenny schreef:Nee gewoon een tik op zijn neus of draai om zijn oren geven!!!! :p:![]()
driften die hij niet heeft aanwakkeren bij je pup, en driften die er wel zijn zoals bijten in goede banen leiden en proberen te behouden!Ik tolereer dit gedrag niet meer van een pup, maar het is natuurlijk niet zo dat ik ze gelijk elke hoek van de kamer laat zien hoor, maar ik maak wel duidelijk dat ik dit niet wil hebben....
:p:
maar die draaide als pup compleet door, was geen spelletje meer.
7 weken en viel mijn moeder aan
als je die een ander speeltje aanbood om in te bijten resulteerde dat in nog vaker en nog harder in welk lichaamsdeel dan ook bijten! dat zag hij als beloning voor het in je armen, benen of voeten bijten, de idioot!
maar qyan had en heeft nog steeds zoveel driften wat dat betreft dat hij nooit is afgeleerd om te bijten.
maar de meeste dobers bezitten dat helaas niet meer door het oh zo geweldige fokken.
maar 2 hondjes, nog jonge, bij ons op de vereniging is het dus wel afgeleerd als pup zijnde en die bijten gewoon niet meer.
ook de pup van 15 weken van mijn trainster hoor ik niet anders als het woordje braaf, als ze bijt, waar dan ook in.
-
qyan
de fokker van qyan heeft me ooit verteld dat als je een pup op een leeftijd van 7 a 8 weken nog aan de staart coupeerd, de hond zelfs kan overlijden, medische risico's dus.mechelaar_fan schreef:dierenbeul, én van een mooie hond een lelijke hond maken. De meesten couperen dan nog schots en scheef.scooby doo schreef:ik heb mezelf ingeschreven bij een hondenclubstamboom niet verplicht bij ipo en ik mag zelfs aan wedstrijden meedoen met gecoepeerde oren en staart dat maakt mn dag goed
:
als je een hond wilt met staande oren, koop dan een ras met staande oren.
De staart wordt normaal gesproken een paar dagen na de geboorte gecoupeerd, nu ga je wel wat problemen tegemoet, de staart is nu flink doorbloed, en het zenuwstelsel is erin ontwikkeld, je doet maar, naar goede raad luister je toch niet.
en dat van die niet verplichte stamboom, ik geloof er geen snars van. IPO is een FCI-sport en wordt o.a. door StHubert (kkush) georganiseerd. dan heb je een stamboom nodig.
had lekker een ander ras genomen man.
met oren en staart blijft het dezelfde hond hoor.
qyan zou eigenlijk ook gecoupeerd worden, totdat ik dankzij de fokker met de africhting in aanraking kwam er meer over ging weten en dat voor de hond toch vele malen leuker bleek dan een gecoupeerd staartje en rechtop staande oren!
en toen ik hoorde dat het couperen ook nog eens zo laat gebeurde hoefde het voor mij helemaal niet meer!
bij ons worden ook nog wel honden aangenomen zonder stamboom, eerlijk is eerlijk, maar examens en wedstrijden zonder stambbom kan niet.
waar ga je eigenlijk trainen NBG of DVIN vereniging?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze woont in Belgie, NBG en DVIN zijn Nederlands...qyan schreef:waar ga je eigenlijk trainen NBG of DVIN vereniging?