Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bengo pootje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Leen*
Actief

bengo pootje

Ongelezen bericht door *Leen* »

Hoi allemaal

Bengotje ging een tijdje geleden joggen met onze papa en toen mankte hij ineens met zijn linkervoorpoortje.
We hebben hem enkele dagen rustig gehouden en e volgende dag al was er niets meer aaan de hand.
Dan is papa vanmorgen terug met hem gaan joggen, rustiger en minder lang dan normaal en nu heeft ie het weer!
Dat wordt vast en zeker da maar heeft iem een idee wat het kan zijn,
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik had dat pas met whooper ook. doordat whooper best hard in de riem hangt als wij een afwijkende route lopen heeft hij spierpijn opgelopen van het trekken. het kan dus spierpijn zijn maar ik zou gewoon ff langs de DA gaan :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Een spier of peesblessurre duurt meestal langer dan wij willen en komt als je te snel bent gewoon weer terug en kan je van voor af aan beginnen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Gewoon langer rust geven (=aangelijnd uitlaten) minimaal 14 dagen. Dit zal de DA je ook vertellen, dus zolang de blessure niet sterk verergerd zou ik dat bezoek even uitstellen.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

toch langer rust geven, aangelijnd uitlaten en korte stukjes wandelen en helemaal niet spelen, echt complete rust hoe rot het ook is.
qyan heeft een pees blessure opgelopen en bij toeva een lichte afwijking in de elleboog ontdekt na foto's en die zit inmiddels al 11 weken binnen op rust! en nu pas begint het echt beter te gaan! stel het is een pees, dat geneest niet erg snel, en houd de elleboog in de gaten.
ren dus idd niet gelijk naar je DA, want buiten het feit dat die je gata vertellen dat je hond moet rusten, propt ie hem misschien ook vol met pijnstillers, waar je ook niets mee opschiet. nu houdt je hond zich tenminste rustig en met pijnstillers niet.

strekte! gr wendy
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Maar als je naar de DA gaat weet je in ieder geval wat het is, en die pijnstillers kan je ook gewoon niet geven als het alleen maar spierpijn is.
Afbeelding
qyan

MissTique schreef:Maar als je naar de DA gaat weet je in ieder geval wat het is, en die pijnstillers kan je ook gewoon niet geven als het alleen maar spierpijn is.
ja, daar zit ook een hele grote kern van waarheid in.
doe wat je hart je ingeeft!
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

jogt hij aangelijnd? dan heeft hij best een canicross-tuigje aan (wel aan de dure kant, zo'n 25 euro)
aan een gewone halsband gaat hij altijd wat schuin hangen, en worden zijn gewrichten abnormaal belast, hierdoor ontwikkelt zich tendinitis, zeker bij honden met een tere anatomie, zoals labradors.
qyan

mechelaar_fan schreef:jogt hij aangelijnd? dan heeft hij best een canicross-tuigje aan (wel aan de dure kant, zo'n 25 euro)
aan een gewone halsband gaat hij altijd wat schuin hangen, en worden zijn gewrichten abnormaal belast, hierdoor ontwikkelt zich tendinitis, zeker bij honden met een tere anatomie, zoals labradors.
wat is tendinitis? en wat is een canicross-tuigje (borsttuig of anders)
mechelaar_fan
Zeer actief

tedinitis is peesonsteking.
een canicross tuigje is een tuigje met een zacht borststuk (zodat het niet schuurt) en een ring boven de schouder.
qyan

mechelaar_fan schreef:tedinitis is peesonsteking.
een canicross tuigje is een tuigje met een zacht borststuk (zodat het niet schuurt) en een ring boven de schouder.
ah ok, dank je!
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Toen Boris mankte heeft hij een pijnstiller van de dierenarts gekregen (metacam) ik vroeg of dit wel echt nodig was, maar volgens hem is het niet alleen een pijnstiller maar ook een ontstekingsremmer. Boris heeft ook twee weken moeten rusten.
groetjes!Afbeelding
qyan

annemie schreef:Toen Boris mankte heeft hij een pijnstiller van de dierenarts gekregen (metacam) ik vroeg of dit wel echt nodig was, maar volgens hem is het niet alleen een pijnstiller maar ook een ontstekingsremmer. Boris heeft ook twee weken moeten rusten.
tja, ze weten het altijd goed te praten de middeltjes zoals metacam en rymadil.
na ieder metacam of rymadil gebruik is er hier toch echt sprake van een darmontsteking, als er voor de darmontsteking al geen bloed in de ontlasting zit waardoor je weer moet stoppen.
qyan had het nu met die peesblessure en die elleboogafwijking gewoon echt nodig, had zelf ook heel sterk het idee dat hij pijn had.
maar er zijn wel eens keren geweest dat hij mankte dat zelfs de DA niets wilde geven van beide, want het was uiteindelijk gewoon troep die vervelende gevolgen voor de darmen kan hebben.
tuurlijk is het ook ene ontstekingsremmer, maar juist het manken zorgt ervoor dat je hond zich rustig houdt en geen gekke dingen gaat doen toch? met die pijnstillers denken ze weer dat ze niets mankeren en gana weer gekke dingen doen en je moet toch ook weleens de deur uit.
verder wordt er tijdens het gebruik van rymadil en metacam geen gewrichtssmeer aan gemaakt, wat ook niet echt lekker is natuurlijk.
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

qyan schreef: verder wordt er tijdens het gebruik van rymadil en metacam geen gewrichtssmeer aan gemaakt, wat ook niet echt lekker is natuurlijk.
daar weet ik niets van, heb je er wat mee info over?
Ik heb het geluk dat mijn hond in huis altijd erg rustig is, dus ook met pijnstiller hield hij zich goed kalm.
groetjes!Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

rimadyl zorgt er wel voor dat de gewrichten beter gesmeerd worden, het slijm wordt vloeibaarder, maar ze zijn inderdaad niet goed voor maag, darmen, lever, nieren, sommig honden kunnen er jaren op leven, anderen gaan er onmiddellijk aan kapot.
Maar voor gewrichtspijnen en artrose zijn er genoeg alternatieven, dat je niet steeds naar de NSAID's moet grijpen, er is acupunctuur en er is homeopathie, er zijn chiropractors.
qyan

annemie schreef:
qyan schreef: verder wordt er tijdens het gebruik van rymadil en metacam geen gewrichtssmeer aan gemaakt, wat ook niet echt lekker is natuurlijk.
daar weet ik niets van, heb je er wat mee info over?
Ik heb het geluk dat mijn hond in huis altijd erg rustig is, dus ook met pijnstiller hield hij zich goed kalm.
meer info heb ik niet, dit is wat mijn DA me heeft verteld, dus mag aannemen dat het zo is :roll:
qyan

mechelaar_fan schreef:rimadyl zorgt er wel voor dat de gewrichten beter gesmeerd worden, het slijm wordt vloeibaarder, maar ze zijn inderdaad niet goed voor maag, darmen, lever, nieren, sommig honden kunnen er jaren op leven, anderen gaan er onmiddellijk aan kapot.
Maar voor gewrichtspijnen en artrose zijn er genoeg alternatieven, dat je niet steeds naar de NSAID's moet grijpen, er is acupunctuur en er is homeopathie, er zijn chiropractors.
een goed alternatief zijn traumeel tabletten!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”