Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Operatie knie, na operatie pijn op andere plek dan hechting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Taodidi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-tzu, kruising chihuahua x vuilnisbak
Aantal honden: 2

Operatie knie, na operatie pijn op andere plek dan hechting

Ongelezen bericht door Taodidi »

Hallo allemaal,

Mijn hondje is afgelopen dinsdag geopereerd aan haar knie. Ze had een gescheurde voorste kruisband. Het was niet zeker of ze de operatie zou halen omdat ze een sterke hartruis heeft, maar gelukkig heeft ze de narcose goed doorstaan. Toen ze thuis was, heeft ze t/m gistermiddag erg veel gedronken. Meer dan dat ze normaal deed. Ze heeft ook gewoon gegeten, en met het verband om gewoon geplast en gepoept. Ging allemaal dus erg goed, behalve dat ze langzamerhand depressief wordt dat ze alleen nog het veldje aan de overkant ziet en het huis... (Normaal ging ze rennend, springend, snuffelend, kijkend, door de wijk heen en moest ze de hele omgeving verkennen, helaas kan dat nu even een paar weken niet)

Gistermiddag heb ik het verband eraf gehaald, en ze heeft daarna ook nog gewoon haar behoeftes gedaan. Gisteravond weer tabletjes gegeven, en dat ging allemaal goed. Ze komt tot nu toe niet aan de wond dus ze hoeft geen kap om.

Gisteravond gingen we slapen, en zagen we dat ze gewoon haar -pas geopereerde- poot lag. Nou, dat had ze tot nu toe nog niet gedaan, dus was een goed teken dat ze geen pijn had. Ze lag lekker te slapen en er was niks aan de hand.

Sinds gisteravond drinkt ze al een heel stuk minder, gewoon eigenlijk weer het normale. Maar vanmorgen werd ik wakker gemaakt, omdat ze haar niet alleen durfde te laten. Ze kon niet lopen, had enorme pijn aan haar poot (een heel stuk onder haar wond, dus de wond kan ook geen pijn doen), kon niet plassen want als ze 2 stappen zette, ging ze meteen weer zitten en aan het pijnlijke plekje likken. Ik heb haar in de gaten gehouden, en heb hieronder ook even wat foto's neergezet. Ik vind het zelf erg vreemd dat ze op die plek pijn heeft. Kan het zijn dat daar het verband te strak heeft gezeten? Of iets anders? Ik hoop dat jullie misschien enig idee hebben waarom ze daar pijn zou kunnen hebben. Ook vind ik het vreemd dat het daar zwart is, is dat gewoon haar huidskleur of is dat een bloeduitstorting?

FOTO'S KUNNEN VIES ERUIT DUS KIJK NIET ALS JE ER SLECHT TEGEN KAN!!

http://i61.tinypic.com/2d9xu91.jpg < Foto van de wond; ziet er op zich goed uit. Precies hetzelfde als gisteren, dus ze heeft vannacht daar niet aangezeten.

http://i58.tinypic.com/2hfnfnt.jpg < Foto van haar poot. Dat zwarte gedeelte, net boven het stukje waar d'r haar weer groeit (van het voetje), daar heeft ze pijn.

http://i57.tinypic.com/j73z21.jpg < Dat zwarte gedeelte heeft ze pijn. Wel een iets donkerder foto...

Ze ademt nu ook de hele morgen al heel erg zwaar en heel erg veel. Ong, 63x per minuut. Behalve als ze slaapt, dan is het gewoon normaal. Ze probeert wel steeds meer op haar poot weer te steunen, ze trekt hem al iets op en ze heeft gewoon stuiptrekkingen erin en kan hem goed naar boven en onder bewegen (vanuit de positie gezien dat ze op haar zij ligt), dus er zit wel degelijk weer verbetering in haar poot, behalve dat ze zich nu geen millimeter meer verroerd vanwege de pijn...

We hopen vanmiddag nog terecht te kunnen bij de dierenarts, toch maar even laten controleren. Ik wou alleen jullie mening erover weten, of jullie enig idee hebben wat het kan zijn?

Alvast bedankt!

Groeten,
Taodidi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Operatie knie, na operatie pijn op andere plek dan hecht

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik vind het er keurig uitzien (een van mijn herders heeft ook nieuwe kruisbanden). Krijgt ze voldoende pijnstiling? En grote kans dat het een bloeduitstorting is, het is natuurlijk best een vervelende operatie. Overigens heeft mijn herder beide keren geen verband om gehad.
Afbeelding
Taodidi
Vaste gebruiker

Nou, zij is zo'n hondje die het liefst de volgende dag alweer erop gaat lopen, en jahoor nadat het verband eraf was ging ze er ook weer iets op steunen. Hij heeft er toch verband omheen gedaan zodat ze sowieso de eerste paar dagen rust zou hebben.

Ik ben blij dat het er goed uit ziet :)
Ze krijgt 3/4 tablet van norocarp 20mg als pijnstiller, 2x per dag
En nog 2 verschillende antibiotica, Noroclav 250mg, 2x per dag een halve tablet, en metrobac 250mg 2x per dag een hele tablet
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Geen idee, het enige zinnige advies wat ik kan geven is zsm richting dierenarts, maar dat doe je al gelukkig.
Veel sterkte en ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind het er ook netjes uitzien, maar wat je beschrijft is niet normaal. Heb je haar al getemperatuurd? Die snelle ademhaling deugt niet, dat kan op behoorlijk pijn wijzen, mogelijk een beginnende wondinfectie. Wat heeft ze aan pijnstilling (gehad)?
Taodidi
Vaste gebruiker

Temperatuur is 37,8.
Pijnstilling krijgt ze 2x per dag norocarp 20mg, 3/4 tablet
Antibiotica krijgt ze:
2x per dag, een halve tablet noroclav 250mg
2x per dag, een hele tablet metrobac 250mg
alm@
moderator

kipo schreef:Ik vind het er ook netjes uitzien, maar wat je beschrijft is niet normaal. Heb je haar al getemperatuurd? Die snelle ademhaling deugt niet, dat kan op behoorlijk pijn wijzen, mogelijk een beginnende wondinfectie. Wat heeft ze aan pijnstilling (gehad)?
Wat pijn is toch normaal na zo'n operatie. Rein was er beide keren de eerste 2 dagen ook niet zo lekker van en hijgde ook best wel veel. Het hondje krijgt pijnstilling en 2 soorten ab (kennelijk uit voorzorg) dus een beginnende infectie lijkt mij stug.

Maar als je je zorgen maakt: gewoon even na laten kijken voor je eigen gemoedsrust :wink:
Afbeelding
Taodidi
Vaste gebruiker

Het rare vind ik nogwel de plek waar ze pijn heeft. Je zou eerder denken dat ze aan de wond pijn zou hebben, en niet een heel stuk lager tegen haar voetje aan.

Ook vind ik het raar, zoals met haar hartruis hijgt ze veel en ja dan gaat ze ook sneller ademen. Nu hijgt ze de hele dag al niet, en ademt ze gewoon heel snel.

Edit: En ja, indd, sowieso laat ik het even nakijken. Je weet het nooit ;) Moet alleen even wachten op vervoer. M'n vader is bezig op het werk, en kan als hij klaar is met de levering meteen naar huis, dus verwacht dat hij hier tegen 2 uur zou zijn. Hopen dat we dan nog terecht kunnen en anders in het inloopspreekuur maar gaan ;)
alm@
moderator

Wat al eerder gezegd is. Gewoon even naar de da als je het niet vertrouwd :wink:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

alm@ schreef:
kipo schreef:Ik vind het er ook netjes uitzien, maar wat je beschrijft is niet normaal. Heb je haar al getemperatuurd? Die snelle ademhaling deugt niet, dat kan op behoorlijk pijn wijzen, mogelijk een beginnende wondinfectie. Wat heeft ze aan pijnstilling (gehad)?
Wat pijn is toch normaal na zo'n operatie. Rein was er beide keren de eerste 2 dagen ook niet zo lekker van en hijgde ook best wel veel. Het hondje krijgt pijnstilling en 2 soorten ab (kennelijk uit voorzorg) dus een beginnende infectie lijkt mij stug.

Maar als je je zorgen maakt: gewoon even na laten kijken voor je eigen gemoedsrust :wink:
Ja, wat pijn is normaal, maar verslechtering ipv verbetering na 3 dagen niet. De combi van antibiotica is wel een goede, dan wordt infectie idd minder waarschijnlijk.
En verder helemaal eens, als je je zorgen maakt, na laten kijken, (zou ik in dit geval ook doen).
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”