Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffluffie
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Blaffluffie
Mijn moeders hond is hier tijdens haar vakantie. Nou is die hond hier wel vaker. Mijn moeder is nogal truttig met Lotje, dus de eerste dagen vindt ze dat ze hier veel te veel moet en veel te weinig mag. Ze mag hier namelijk: niet naar boven, niet op bed, niet op tafel, niet blaffen naar honden die voorbij lopen. Ze krijgt hier: niet allemaal hapjes tussendoor, sterker nog ze mag niet eens op schoot tijdens het eten. Ze moet hier: langer wandelen, luisteren, komen als ik roep etc. Niet leuk voor haar dus, maar na een paar dagen is ze hier gewend en draait ze redelijk mee in het gezin. Nu is er alleen een ding waar ik niet zo goed weet wat ik er mee aan moet. Lotje was altijd redelijk sociaal. Met andere kleine hondjes speelde ze soms, grotere honden negeerde ze. Met kerst is ze "aangevallen" door een rottweiler. De vrouw kon hem niet houden en hij vloog op Lotje af. Uiteindelijk hebben mijn man en broer Lotje kunnen ontzetten en is ze er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Maar sindsdien is ze met toenemende mate agressief (bang denk ik) naar andere honden. Ze heeft vorige keer dat ze hier was en mijn moeder haar op kwam halen de twee hondjes van de buren aangevallen. Gelukkig geen schade. En gelukkig kwam ze terug toen ik haar terugbrulde (mijn moeders nee poepie toe nou werkte niet). Lotje heeft respect voor mij en vertrouwd mij ik denk dat ik wel met dat gedrag wat kan ik weet alleen niet of ik dit moet doen. Ik wil geen geblaf aan de riem eigenlijk. Bij kleine hondjes doet ze dat ook niet bij mij (bij mijn moeder wel) bij grote honden wisselend. Ik weet dat wat ik ook doe eruit gaat zodra ze bij mijn moeder is. Maar ik heb eigenlijk ook geen zin om met het schaamrood op mijn kaken hier te moeten wandelen met een hevig uitvallende fluffie. Zouden jullie dit voor twee weken maar egwoon accepteren of toch met een logeerhond gaan werken?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Blaffluffie
Die van mij kunnen prima scheiden wat ze wel bij opa en oma mogen en thuis niet. Jouw moeders opvoedkunsten klinken een beetje hetzelfde als die van hen
Ik zie er dus niet direct een probleem in dat jij anders met de hond omgaat dan je moeder, ander huis andere regels.
Ik zie er dus niet direct een probleem in dat jij anders met de hond omgaat dan je moeder, ander huis andere regels.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ja echt mijn moeder was vroeger best streng, maar op een of andere manier kan ze dat niet tegen haar poeliewoepie. Het is verder echt een geweldig lief hondje hoor, maar stront verwend en niets gewend. Als mijn moeder langer dan anderhalf uur weg gaat moet er oppas zijn voor Lotje. Hier kan ze prima alleen blijven.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Het is denk ik wel wat lastiger als de hond reageert uit angst.
Natuurlijk heeft het ook wel iets te maken met 'wat mag en wat niet mag', maar het gaat ook verder dan dat.
Heeft Lotje ook wel eens een andere hond 'aangevallen' bij je moeder?
Natuurlijk heeft het ook wel iets te maken met 'wat mag en wat niet mag', maar het gaat ook verder dan dat.
- Miezemuis
- Zeer actief
Kirra schreef:Het is denk ik wel wat lastiger als de hond reageert uit angst.
Ja de vorige keer dus toen ze hier was. Mijn moeder liep naar buiten. Lotje schoot los en viel de honden van de buren aan. Ze heeft laatst ook een grote hond gebeten toen mijn moeder niet oplette. Verder niet omdat mijn moeder altijd een rondje om de kerk loopt met riem om. Ze krijgt dus in principe niet de kans. Ze hangt wel echt krijsend in de riem bij haar bij alle honden die ze ziet. Dat doet ze hier eigenlijk niet.
Ik ga ook zeker geen heel schema opzetten, maar ik denk dat Lotje ook gewoon nooit geleerd heeft dat dat gedrag niet zo beleefd is.Inge O schreef:ja, ik zou er zeker aan werken maar als dat moeilijk zou lukken zou ik het maar zo laten voor die paar weken.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou in ieder geval wel mijn best doen om het af te leren zo lang ik de riem vast heb
Ze doet het bij jou toch al minder dan bij je moeder, dus ik denk dat je best een eind kan komen.
Lukt het echt niet dan is het maar even slikken tot je moeder terug is
Ze doet het bij jou toch al minder dan bij je moeder, dus ik denk dat je best een eind kan komen.
Lukt het echt niet dan is het maar even slikken tot je moeder terug is
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik zo niet speciaal gaan trainen maar ze krijgt wel de zelfde behandeling als mijn honden, maar ja die mogen op bed en de tafel 
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik denk toch dat ik het in ieder geval zou proberen. Heb je andere mensen in de buurt die je willen helpen met hun honden eventueel?Miezemuis schreef: Ik ga ook zeker geen heel schema opzetten, maar ik denk dat Lotje ook gewoon nooit geleerd heeft dat dat gedrag niet zo beleefd is.
Niet geschoten is altijd mis geschoten denk ik dan. Mocht het niet lukken dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
- Miezemuis
- Zeer actief
Er lopen hier honden genoeg.
Ik loop nu met de honden in twee keer. Lizzie wordt heel opgewonden van Lotjes geblaf. Die laat ik dus niet samen uit. Dushi kijkt haar met rollende ogen alsof ze met bekakte stem wil zeggen dat het zo niet heurt....
Ik loop nu met de honden in twee keer. Lizzie wordt heel opgewonden van Lotjes geblaf. Die laat ik dus niet samen uit. Dushi kijkt haar met rollende ogen alsof ze met bekakte stem wil zeggen dat het zo niet heurt....
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Mijn moeders hondjes zijn net zo. Ik heb ze nu wat regelmatiger dan eerst en ik merk dat ze sneller beseffen waar welke regels gelden. Als mijn moeder hier in huis zit hangen er 5 honden half over de schutting te kwijlen naar de konijnen van de buren...... Als ik er ben kijken ze er niet naar om.
Blaffen idem dito.
Hoewel ik met mn pup wel ff wat meer moeite had om haar na een week vakantie weer mijn regels duidelijk te maken. Maar nu na 6 dagen gaat het al bijna helemaal goed.
Ik doe zelfs moeite als ze hier maar een weekend zijn. Uiteindelijk weten ze het dondersgoed. De aanhouder wint hihi.
Blaffen idem dito.
Hoewel ik met mn pup wel ff wat meer moeite had om haar na een week vakantie weer mijn regels duidelijk te maken. Maar nu na 6 dagen gaat het al bijna helemaal goed.
Ik doe zelfs moeite als ze hier maar een weekend zijn. Uiteindelijk weten ze het dondersgoed. De aanhouder wint hihi.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014