Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De laatste zal de eerste zijn
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
De laatste zal de eerste zijn
Als man en ik zijn weggeweest zonder de honden, en we komen thuis is er áltijd een vaste volgorde van begroeten. Ze stuiven langs degene die de deur los heeft gemaakt (open, voor de niet-Sallanders), en begroeten degene die daar achter staat het eerst. Maakt niet uit wie dat is.
Doen die van jullie dat ook?
Doen die van jullie dat ook?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: De laatste zal de eerste zijn
Ik word altijd als eerst begroet, ongeacht wanneer en in welke volgorde we binnen komen. Daarna wordt mijn moeder begroet en mijn vader en broer worden over het algemeen niet begroet. Dat is niet gek want zij begroeten nooit echt terug.

- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als wij naar mijn vader toe gaan en wij over de gallerij lopen dan komt Kuda altijd aangerend, ze rent dan altijd eerst naar diegene die achter loopt en daarna begroet ze diegene daarvoor en daarna komt Loki pas (omdat Loki altijd helemaal naar voorstuift)
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ha! Ik zat er van ochtend nog over na te denken. Het is heel leuk om te zien hoe na ongeveer 2 maanden er een ritueel komt in ons hallo zeggen.
Zowel 's ochtends als bij het thuis komen als we even weg zijn geweest. Stitch rent eerst naar mij toe voor een kopstoot tegen mijn knie en een draai om mijn been heen. Dan naar mijn vriendin voor hetzelfde. Dan rent hij snel naar zijn kussen toe en haalt hij zijn konijntje op (met squeeky ding er in) en komt hij tussen ons in liggen om geknuffeld te worden terwijl hij op zijn konijn kauwt.
Iedere ochtend/thuis komst!
Zowel 's ochtends als bij het thuis komen als we even weg zijn geweest. Stitch rent eerst naar mij toe voor een kopstoot tegen mijn knie en een draai om mijn been heen. Dan naar mijn vriendin voor hetzelfde. Dan rent hij snel naar zijn kussen toe en haalt hij zijn konijntje op (met squeeky ding er in) en komt hij tussen ons in liggen om geknuffeld te worden terwijl hij op zijn konijn kauwt.
Iedere ochtend/thuis komst!
- Miranda
- Erelid
Ja, dat was ik ook zo gewend.Hilde schreef:Ik word altijd als eerst begroet, ongeacht wanneer en in welke volgorde we binnen komen.
Maar sinds Cayuga er is niet meer, dus
And few will ever climb
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ik word altijd eerst begroet en dan pas mijn man, maakt niet uit wie er als eerste binnenkomt, die loopt hij gewoon straal voorbij en dan word ik begroet. Ik snap niet waarom want we zijn alle twee veel met hem bezig, het enige verschil is dat ik het eten verzorg.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Daarom woon ik net samen , blijf ik gewoon het middelpunt van hun bestaan als enige persoon waar ze onvoorwaardelijk van houden en liefde geven. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miranda
- Erelid
Gewoon man eruit schoppen dus?bouvierpoedel schreef:Daarom woon ik net samen , blijf ik gewoon het middelpunt van hun bestaan als enige persoon waar ze onvoorwaardelijk van houden en liefde geven.
Het zal vast werken, maar eigenlijk vind ik hem ook wel lief. Dilemma's, dilemma's......
And few will ever climb
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Miranda schreef:Gewoon man eruit schoppen dus?bouvierpoedel schreef:Daarom woon ik net samen , blijf ik gewoon het middelpunt van hun bestaan als enige persoon waar ze onvoorwaardelijk van houden en liefde geven.
Het zal vast werken, maar eigenlijk vind ik hem ook wel lief. Dilemma's, dilemma's......
Of good cop, bad cop, maarja dan zou jij de good cop moeten zijn en dat gaat 'm niet worden natuurlijk
- Miranda
- Erelid
Zamunda schreef:Of good cop, bad cop, maarja dan zou jij de good cop moeten zijn en dat gaat 'm niet worden natuurlijk.
Nee. Niet echt.
And few will ever climb
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Andere honden nemen.?Miranda schreef:Gewoon man eruit schoppen dus?bouvierpoedel schreef:Daarom woon ik net samen , blijf ik gewoon het middelpunt van hun bestaan als enige persoon waar ze onvoorwaardelijk van houden en liefde geven.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Als Rasta op de gang ligt dan verwaardigt hij zich op te staan, kwispel, koppie tegen je knie van oh ben je d'r weer?
Zal tijd worden, niet dat ik gewacht heb hoor.
Als ie op de bank ligt dan kijkt ie een keer op, kwispel kwispel en dat was het dan.
Zou ie soms stiekem met een kat gekruist zijn?
Alleen als we dan ook uitgaan dan gaat ie maf doen, met zijn poten "slaan" blij blij blij blij.
Zal tijd worden, niet dat ik gewacht heb hoor.
Als ie op de bank ligt dan kijkt ie een keer op, kwispel kwispel en dat was het dan.
Zou ie soms stiekem met een kat gekruist zijn?
Alleen als we dan ook uitgaan dan gaat ie maf doen, met zijn poten "slaan" blij blij blij blij.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Miranda
- Erelid
Dan gaat nog eerder man eruit, vrees ikbouvierpoedel schreef:Andere honden nemen.?Miranda schreef:Gewoon man eruit schoppen dus?bouvierpoedel schreef:Daarom woon ik net samen , blijf ik gewoon het middelpunt van hun bestaan als enige persoon waar ze onvoorwaardelijk van houden en liefde geven.
Het zal vast werken, maar eigenlijk vind ik hem ook wel lief. Dilemma's, dilemma's......Wel een beetje oplossingsgericht bezig zijn hoor.
Die spreek ik op het moment toch nauwelijks. Werkt zich drie slagen in de rondte.
And few will ever climb
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat geloof ik directInge O schreef:ik word altijd eerst begroet.
Ik word ook altijd het eerste begroet.
En ik ben meestal de laatste die binnen komt als we samen weg zijn geweest.
- TessaThomas
- Zeer actief
Hier stormen ze ook de deur uit, wat ervoor zorgt dat degene die achter loopt als eerste begroet wordt. Meestal doet mijn vriend de deur open en word ik las eerste begroet, maar jammer genoeg doen ze het net zo makkelijk andersom als ik de deur open....

- Zamunda
- Zeer actief
Hier wordt continu van de één naar de ander gerend, de eerst wordt dus wel als eerste begroet, maar zodra nummer twee in zicht komt is die aan de beurt. En dan weer terug naar de eerste, en de tweede en weer naar de eerste etc... You get the drift
.
Onderwijl bekijken de katten dit hectische tafereel vanuit hun hoge mandjes, met zeer afkeurende blikken
.
Onderwijl bekijken de katten dit hectische tafereel vanuit hun hoge mandjes, met zeer afkeurende blikken
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Boomer wil best even half omhoog springen tegen degene(n) die voor mij binnen gaan, maar bij mij gaat hij los met springen 
Daarna Gio en dan gaat hij naar Elyna, waar hij dan wat heen en weer huppelt, want hij mag niet tegen haar opspringen.
Daarna Gio en dan gaat hij naar Elyna, waar hij dan wat heen en weer huppelt, want hij mag niet tegen haar opspringen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ook als je zonder hond bent weggeweest?Inge O schreef:hoewel ik eigenlijk lieg want ze begroeten heel vaak eerst elkaar maar er is er altijd wel eentje die me komt troostenranetje schreef:Dat geloof ik directInge O schreef:ik word altijd eerst begroet.
![]()
.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier maakt het niet uit wie de deur openmaakt, maar ze racen altijd meteen naar mij.
Als ik dan niet thuis ben en vriendlief komt thuis dan wordt hij wel heel enthousiast begroet, maar vervolgens gaan ze zielig bij de deur staan kijken waar ik blijf.
Als ik dan niet thuis ben en vriendlief komt thuis dan wordt hij wel heel enthousiast begroet, maar vervolgens gaan ze zielig bij de deur staan kijken waar ik blijf.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier was dat net zo, nu hebben ze geen keus meerTara schreef:Het hangt er helemaal vanaf wie waar staat, ik ben uiteraard de allerleukste, liefste, geweldigste van de hele wereld, dus ik ben altijd de eerste die innig begroet wordt.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Miranda
- Erelid
Als man in Delft zit, en ik ben even alleen weg geweest, dan stormen ze altijd langs me heen om te kijken of ik per ongeluk man heb meegenomen. Altijd goed voor teleurgestelde hondjesVeronique & Kyra schreef: Als ik dan niet thuis ben en vriendlief komt thuis dan wordt hij wel heel enthousiast begroet, maar vervolgens gaan ze zielig bij de deur staan kijken waar ik blijf.
And few will ever climb
- Zamunda
- Zeer actief
Nou, dan voel je je ook lekker gewenst en belangrijk zegMiranda schreef:Als man in Delft zit, en ik ben even alleen weg geweest, dan stormen ze altijd langs me heen om te kijken of ik per ongeluk man heb meegenomen. Altijd goed voor teleurgestelde hondjesVeronique & Kyra schreef: Als ik dan niet thuis ben en vriendlief komt thuis dan wordt hij wel heel enthousiast begroet, maar vervolgens gaan ze zielig bij de deur staan kijken waar ik blijf.
- Miranda
- Erelid
De roedel moet gewoon compleet zijn. Anders klopt het niet.Zamunda schreef:Nou, dan voel je je ook lekker gewenst en belangrijk zegMiranda schreef:Als man in Delft zit, en ik ben even alleen weg geweest, dan stormen ze altijd langs me heen om te kijken of ik per ongeluk man heb meegenomen. Altijd goed voor teleurgestelde hondjesVeronique & Kyra schreef: Als ik dan niet thuis ben en vriendlief komt thuis dan wordt hij wel heel enthousiast begroet, maar vervolgens gaan ze zielig bij de deur staan kijken waar ik blijf.. Nee, die honden zou ik stante pede inruilen
.
And few will ever climb
- Zamunda
- Zeer actief
Jaja, probeer er maar een draai aan te gevenMiranda schreef:De roedel moet gewoon compleet zijn. Anders klopt het niet.Zamunda schreef:Nou, dan voel je je ook lekker gewenst en belangrijk zegMiranda schreef:Als man in Delft zit, en ik ben even alleen weg geweest, dan stormen ze altijd langs me heen om te kijken of ik per ongeluk man heb meegenomen. Altijd goed voor teleurgestelde hondjesVeronique & Kyra schreef: Als ik dan niet thuis ben en vriendlief komt thuis dan wordt hij wel heel enthousiast begroet, maar vervolgens gaan ze zielig bij de deur staan kijken waar ik blijf.. Nee, die honden zou ik stante pede inruilen
.
Vastbinden aan de dichtstbijzijnde boom
- Miranda
- Erelid
Nee, het zijn een regelteef en regelneef. Herders, hèZamunda schreef:Het zijn gewoon ondankbare mormels.
And few will ever climb
- Zamunda
- Zeer actief
Smoesjes. Ik snap het wel, je wil je kindjes natuurlijk niet afvallenMiranda schreef:Nee, het zijn een regelteef en regelneef. Herders, hèZamunda schreef:Het zijn gewoon ondankbare mormels.
- Miranda
- Erelid
Nou, dát heb ik dan weer niet, dat ze mijn auto interessanter vinden dan mijInge O schreef: maar dan moeten er toch vaak een paar eerst eens de auto gaan checken en wie eerst de auto begroet en wie mij wisselt.
And few will ever climb
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds gaat controleren wie er allemaal nog mee is, om daarna naar mij te komen. Iedereen krijgt wel een enthousiast piepje, ik krijg een 'boeoeoeooeoeoeeooeeo'
Runar en Kjerro hebben totaal geen interesse in anderen. Die bekijken ze nog niet zelfs als iemand zonder mij toekomt
Runar en Kjerro hebben totaal geen interesse in anderen. Die bekijken ze nog niet zelfs als iemand zonder mij toekomt
- Miranda
- Erelid
Nou! Trouweloze krengen benne het!Inge O schreef:ik welMiranda schreef:Nou, dát heb ik dan weer niet, dat ze mijn auto interessanter vinden dan mijInge O schreef: maar dan moeten er toch vaak een paar eerst eens de auto gaan checken en wie eerst de auto begroet en wie mij wisselt.
. dat wordt een gevalletje met-z'n-zevenen-aan-de-boom
.
And few will ever climb
- TessaThomas
- Zeer actief
Als mijn vriend alleen thuis komt stormen ze wel langs om te kijken waar ik ben, maar als ik alleen ben gaan ze niet op zoek naar vriend. Ze mogen dus blijven.