Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassen op je verlanglijstje die er nooit gaan komen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Aantal honden: 1

Re: Rassen op je verlanglijstje die er nooit gaan komen

Ongelezen bericht door Melody »

Melody schreef:
Leuk topic! In het verlengde van het andere topic, wat was het ook alweer? Welke rassen je bewust niet hebt gekozen o.i.d.
daar heb ik de Teckel geantwoord, omdat ik echt een sportief modelletje nodig heb. En daarom zou die ook op m'n verlanglijstje komen, maar er nooit daadwerkelijk komen.
.

Dan moet je gewoon de sport uitvoering nemen
Ha! :LOL: Wat een foto!
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Honden die ik prachtig vindt maar vanwege grootte, karakter of gezondheid niet zou nemen. Mijn voorkeur ligt ook bij asiel honden, en sommige van deze rassen zal ik daar niet snel kunnen vinden

Thai Rigdgeback
Afbeelding

Argentijn
Afbeelding

Catahoula
Afbeelding

Duitse Dog
Afbeelding

Ysterberg Mastiff
Afbeelding
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Oh, een dobermann, die staat ook op het lijstje.
Omdat ze niet echt gezond zijn heb ik begrepen en omdat ze tegenwoordig zo'n bizarre duivenborst hebben, echt vreselijk.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Een Baco! (Kaukasische Owcharka dus).
Ik ben geen goede, consequente hondenbaas genoeg voor zo'n kanjer, helaas. Maar ik vind ze helemaal geweldig. :I:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik wil ze zelf niet, maar we hebben hier in het park iemand met Saluki's lopen. Ik smelt als ik ze zie :I: :I: En dan heeft hij er zo'n vrolijke Engelse Springer bij lopen, gave combinatie :D
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Een Afghaan, GBGV, Bracco Italiano, en ik vind de Sharkdogs van Tara ook geweldig.
Veel jachthonden vind ik mooi om te zien, maar honden met jachtinstinct zijn niets voor mij.
Zarah had de neiging om te gaan jagen, en Bleza doet het ook. Ik kan daar echt niet tegen.
Ik weet dat het met veel trainen vaak prima in de hand te houden is, maar met een volgende hond wil ik gewoon relaxt overal kunnen lopen, zonder jagen, zonder (angst)agressie richting mens of dier, dat soort dingen. Een mooie droom. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Rami schreef:Een Baco! (Kaukasische Owcharka dus).
Ik ben geen goede, consequente hondenbaas genoeg voor zo'n kanjer, helaas. Maar ik vind ze helemaal geweldig. :I:
Ze zijn ook geweldig :ok: hierna komt er geen Kaukaas meer, ik ga ook een dagje ouder worden en je brengt ze niet zomaar even te logeren als er wat is :wink:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Er zijn heel veel rassen waar ik een zwak voor hem maar die er nooit gaan komen.
De lijst is te lang om ze allemaal te noemen dus ik kies er maar een paar.

Ik heb ergens een zwak voor Pitbulls en Amerikaanse Staffords.
Maar die gaan er bij mij nooit komen omdat ik niets kan met hond-hond agressie.

En veel molossers vind ik geweldig maar ik walg van kwijlslierten dus die komen er ook niet.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Helemaal niets eigenlijk. Ik vind de honden die me wel geschikt lijken juist het leukst.
Sommige honden die mijn hart hebben gestolen vragen meer ervaring dan ik nu heb, maar dat komt met de jaren.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Saarloos wolfhond, daar ben ik niet geschikt voor.
Afghaan, barzoi en dat soort types, waanzinnig mooi, maar ik zou gék worden van een zichtjager :schrik:

En vroeger stond de teckel ook op dit lijstje. Ik vind ze waanzinnig leuk, maar in mijn jeugd hadden we een poedel die een acute hernia opliep. Dat krijsen ging door merg en been, tráúma! Ik was dus als de dood om een hond met een lange rug te nemen. Inmiddels ben ik daar (oa door Nanna) iets genuanceerder over gaan denken. Dus. Misschien. Ooit. Als het krijsen in mijn hoofd is verstomd.

En verder de enorm grote rassen, DD en deerhound en Ierse wolfhond. Heel mooi en imposant, maar wegens de gezondheid geen optie.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Tosa Inu
Alano espanol
Cane corso
Deense dog
Bordeaux dog
Mastino napoletano
Mastin espanol
Pyreneese mastiff

Van de molossers nemen wij afstand niet zozeer omwille van hun grootte, dan wel om hun lichaamsgewicht. Op een zekere leeftijd wordt 50 à 60 kg hond teveel, zeker in een dichtbewoonde omgeving.

En van de berghonden wegens te beperkte infrastructuur.
Sidhe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen

Ongelezen bericht door Sidhe »

Poolhondachtigen, ik vind ze schitterend om te zien maar ze zijn voor mij veel te zelfstandig. Ik voel me denk ik gewoon gekwetst als mijn hond elke keer wegloopt :ugh:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Voordat ik gehinderd werd door enige kennis :mann: wilde ik een Saarloos of een Tsjech. In ieder geval een wolfhond. Nu niet meer, ik vind ze nog steeds prachtig, maar dan bij een ander.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

kipo schreef:Voordat ik gehinderd werd door enige kennis :mann: wilde ik een Saarloos of een Tsjech. In ieder geval een wolfhond. Nu niet meer, ik vind ze nog steeds prachtig, maar dan bij een ander.
Saarloos prachtig, maar ook niet voor mij denk ik. Een teckel idem, maar niet voor mij. Engelse bull, ik vind ze geweldig maar er komt er geen.
Shiloh sinds ik die nu zie vind ik ze prachtig, maar het is het denk net niet. En de honden van de buren vind ik geweldig en mooi, de setters, maar ook geen honden voor mij.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

voor mij geen jagende jachthonden meer. ik heb nu een Magyar Agar (Hongaarse windhond) met een fenomenaal jachtinstinct die ze helaas 1 keer heeft botgevierd op de vrij lopende kippen in het dorp en sinsdien ben ik altijd bang dat ze weer naar dat dorp gaat en zit ik in angst als ze achter iets aangaat en in dat dorp belandt. gelukkig gaat ze er nooit bewust heen, het was echt een ongelukje, maar als ze ze ziet moet ze doden. overigens heeft ze mijn kippen nooit een veer gekrenkt.
wel jammer, want ik vind het een fantastisch ras en het is verder een byzonder makkelijke en lieve hond :I:
overigens, als je graag een windhond wil die wel een beetje trainbaar is, niet eigenwijs, best wat kou of regen kan verdragen en ook nog eens waaks is, neem dan een Hongaarse!

verder vind ik alles met een wolfachtig uiterlijk geweldig mar ik zou geen wolfshond nemen of een poolhond. zoooo zielig die poolhonden hier in zuid-frankrijk in de bloedhitte!
ik ga dus maar voor de herdertjes :cheer:
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Maeve schreef:Chesapeake Bay Retriever. Ik vind het de ultieme jachthonden, en nog mooi ook. Maar wel te hard voor zo'n softie als ik :wink:
De Barzoi en Azawakh zullen er nooit komen vanwege het jagen.

Van de Brittany weet ik nog niet zeker of die er ooit komt :mrgreen: Zo ja, dan uit Amerika (geen Epagneul Breton dus) en das best duur en ingewikkeld..
Dat is toch gewoon hetzelfde een Brittany en een Epagneul Breton ?? Alleen overdrijven die amerikanen altijd voor de show, kijk maar naar hun setters dat zijn soms net afghanen ;-)
Sandra
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik wil ooit een truttenhondje die je in een fietsmandje kan stoppen, of twee van zulke hondjes :mrgreen:
Wie weet krijg ik vriend nog eens zover :lol1:
lucie
Zeer actief

Inge O schreef:
lucie schreef:zoooo zielig die poolhonden hier in zuid-frankrijk in de bloedhitte!
poolhonden hebben niks speciaals dat hen warmtegevoeliger maakt, dat is een fabeltje, er zijn heel wat rassen die net zo min tegen de warmte kunnen.
geen dikke vacht?
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Dobermann :I:
Maar door de slechte gezondheid wil ik er niet aan beginnen. Ook die puntborst die je steeds meer ziet vind ik afschuwelijk :schrik:

Boxer, maar tegenwoordig zijn die koppen vreselijk lelijk, te platte snuit en rare schele plop-ogen.

En de Cane Corse vind ik prachtig, de atletische versie dan maar die vind je bijna niet helaas, de meeste vind ik te groot, log, lomp en te veel lip.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nou dat is een enorme lijst waar ik allemaal niet geschikt voor ben maar wel graag zou willen :mrgreen:
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik zou graag een gargoyle bull willen.
Er zitten zulke mooie tussen. Maar je moet er mee aan de sport en daar heb ik geen zin in.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

empyree schreef:
Maeve schreef:Chesapeake Bay Retriever. Ik vind het de ultieme jachthonden, en nog mooi ook. Maar wel te hard voor zo'n softie als ik :wink:
De Barzoi en Azawakh zullen er nooit komen vanwege het jagen.

Van de Brittany weet ik nog niet zeker of die er ooit komt :mrgreen: Zo ja, dan uit Amerika (geen Epagneul Breton dus) en das best duur en ingewikkeld..
Dat is toch gewoon hetzelfde een Brittany en een Epagneul Breton ?? Alleen overdrijven die amerikanen altijd voor de show, kijk maar naar hun setters dat zijn soms net afghanen ;-)
Ja, het is feitelijk de showlijn, al zijn het ook prima werkhonden. Maar het uiterlijk is wel dusdanig anders dat er niet helemaal meer sprake is van hetzelfde ras hoor. In de Brittany zou vermoedelijk Engelse Setter gekruist zijn, dat zie ik er wel in.

Breton:
Afbeelding

Brittany:
Afbeelding

En shoot me, maar in dit geval heb ik veel meer met de showlijn :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ierse wolfshond komt er nooit omdat ze me toch te groot zijn en een te korte levensverwachting hebben. Ierse terrier niet omdat die niet met de herders zou matchen denk ik (plus ik heb er door de herders geen tijd voor). Gos d'atura catala niet omdat ze te blafferig zijn voor in een woonwijk. En eigenlijk ben ik gewoon heel erg gelukkig met m'n mechels.

Borderterrier en kroatische herdershond misschien ooit nog wel, als ik stop met knpv en iets anders naast de mechel zou willen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

lucie schreef: verder vind ik alles met een wolfachtig uiterlijk geweldig mar ik zou geen wolfshond nemen of een poolhond. zoooo zielig die poolhonden hier in zuid-frankrijk in de bloedhitte!
Kan best hoor, wij hadden ook een poolhond in Zuid-Frankrijk en het was de bedoeling dat we daar zouden blijven. Als je de beweging aanpast, niet in de volle zon gaat, af en toe gaat zwemmen, lekker koelmatje neerlegt hebben ze het prima. Net als elke andere hond dus eigenlijk ;)
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

De bloedhond en de poolhonden niet, eigenlijk geen hond met jachtpassie. Vind ze kei gaaf maar kan gewoon niets met die jachtpassie.
lucie
Zeer actief

Manu schreef:
lucie schreef: verder vind ik alles met een wolfachtig uiterlijk geweldig mar ik zou geen wolfshond nemen of een poolhond. zoooo zielig die poolhonden hier in zuid-frankrijk in de bloedhitte!
Kan best hoor, wij hadden ook een poolhond in Zuid-Frankrijk en het was de bedoeling dat we daar zouden blijven. Als je de beweging aanpast, niet in de volle zon gaat, af en toe gaat zwemmen, lekker koelmatje neerlegt hebben ze het prima. Net als elke andere hond dus eigenlijk ;)
tuurlijk geldt dit voor alle honden, zeker die met een dikke vacht of die gewoon niet goed tegen de warmte kunnen. individuele verschillen blijven. toch zou ik persoonlijk het gevoel hebben dat een poolhond hier niet thuis hoort, niet tot zijn recht komt en daarom, als ik voor de keuze stond een nieuwe hond te nemen, niet te gaan voor een hond met zo'n dikke vacht (laat ik het maar wat algemener houden :wink: ). dus ook geen New Foundlander of zo. je zoekt dan toch een ras wat bij jouw situatie en eigen karakter past .
t'is natuurlijk wat anders als ik zo'n hond in de opvang krijg, zoals vorig jaar, een kruising duitse herder x poolhond. die is gewoon Welkom hoor :lol1:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Duitse Doggen. Verdorie wat vind ik dat kanjers, maar ziekte, gewrichtsproblemen en ellende is het enige wat in de rasbeschrijving staat. Boxers idem. Ik vind beiden prachtig, maar het risico veel te groot. Windhonden vind ik ook leuk, maar die ben ik binnen een dag kwijt op de heide hier. Vindt ze nooit meer terug. Zonde van het geld.
lucie
Zeer actief

Lemuria schreef:. Windhonden vind ik ook leuk, maar die ben ik binnen een dag kwijt op de heide hier. Vindt ze nooit meer terug. Zonde van het geld.
zoals ik al schreef: neem dan een Hongaaarse windhond! die zijn veel honkvaster en trainbaarder. die van mij blijft in de buurt en kan ik goed bij me roepen als het nodig is. verder net zo lief , mooi en zachtaardig en nog waaks ook :I:
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Een Chesapeake Bay Retriever, en een Cesky Fousek of (zwartschimmel) DS Draadhaar, Labrador Retriever uit werklijn.
Ken de eerste drie niet goed qua karakter, maar wil me er nog eens graag in verdiepen.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Een Chesapeake Bay Retriever, en een Cesky Fousek of (zwartschimmel) DS Draadhaar, Labrador Retriever uit werklijn.
Ken de eerste drie niet goed qua karakter, maar wil me er nog eens graag in verdiepen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”