Ja grapjasSanne!! schreef:Kattenvlooien komen alleen ook op de hond
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooienplaag. Hoe krijg ik ze uit huis?
Moderator: moderatorteam
-
Safari
Re: Vlooienplaag. Hoe krijg ik ze uit huis?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Pfff, zou gek worden denk ik. Geloof dat ik ook een prof in zou schakelen als ik jou was. Dit is op zijn zachtst gezegd niet leuk meer.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Marion. schreef:Ja. Nou ja, daar heeft TS dus werkelijk helemaal niets aancindymaes schreef:http://www.weeningservices.nl//diensten ... -groningen
Ik begrijp je reactie niet helemaal, waarom zouden ij haar niet kunnen helpen?

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Maar dan worden je honden dus wel gebeten dan?Pendrag schreef:Net bij eigen dierenarts geweest en grondig overleg. Advies: honden nu een pil, paar uur wachten en naar boven. Wat Marion eerder ook zei. Verder iedere dag stofzuigen, knuffels wassen, matrassen met stoomreiniger. En omgevingsspray blijven gebruiken. Dierenarts verwacht de grootste winst van honden naar boven. Ik vind het wel een naar idee maar het is wel logisch. In de ruimte waar de dieren zijn, heb ik geen vlooien. Waar geen dieren zijn, stikt het ervan.
En dan maar stug volhouden. Op hoop van zegen!
Dat zou mij persoonlijk te ver gaan.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Mij ook... dan zou ik liever voor zwaar chemische zooi gaan maar mn honden ging ik dat dus absoluut niet aandoennathalie schreef:Maar dan worden je honden dus wel gebeten dan?Pendrag schreef:Net bij eigen dierenarts geweest en grondig overleg. Advies: honden nu een pil, paar uur wachten en naar boven. Wat Marion eerder ook zei. Verder iedere dag stofzuigen, knuffels wassen, matrassen met stoomreiniger. En omgevingsspray blijven gebruiken. Dierenarts verwacht de grootste winst van honden naar boven. Ik vind het wel een naar idee maar het is wel logisch. In de ruimte waar de dieren zijn, heb ik geen vlooien. Waar geen dieren zijn, stikt het ervan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier kan je de gemeente laten komen, is niet eens zo duur. Die gooien een soort gifbom in je huis en dan kan je na een paar uur weer naar binnen. Is niet eens zo belachelijk duur. Wij hebben vaak klanten die een uit de hand gelopen vlooienplaag hebben en dan helpen de reguliere producten niet snel genoeg.

-
Marion.
Een vlooienbeet doet geen zeer. Een nacht lang jeuk voor mijn honden wil ik ook beslist niet. Maar ik heb vorig jaar ook gemerkt dat de vlooien er bijna direct dood af vallen als ik een pipet gebruik (misschien ook wel omdat ik amper vlooienspul gebruik). Maar goed, ik zou er dan wel zelf bij gaan slapen. Gewoon voor de zekerheid. Maar ik denk echt dat het niet zo'n drama is voor de honden.nathalie schreef:Maar dan worden je honden dus wel gebeten dan?Pendrag schreef:Net bij eigen dierenarts geweest en grondig overleg. Advies: honden nu een pil, paar uur wachten en naar boven. Wat Marion eerder ook zei. Verder iedere dag stofzuigen, knuffels wassen, matrassen met stoomreiniger. En omgevingsspray blijven gebruiken. Dierenarts verwacht de grootste winst van honden naar boven. Ik vind het wel een naar idee maar het is wel logisch. In de ruimte waar de dieren zijn, heb ik geen vlooien. Waar geen dieren zijn, stikt het ervan.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zijn andere oplossingen dus het is niet nodig.
De honden kunnen er trouwens ook een allergie aan over kunnen houden ,zit je ook niet op te wachten natuurlijk.
De honden kunnen er trouwens ook een allergie aan over kunnen houden ,zit je ook niet op te wachten natuurlijk.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Daisy@
- Zeer actief
Dan zou ik ook liever de gemeente bellen en wat geld neerleggen dan m'n honden 'gebruiken'. Volgens mij kan het voor hun ook nooit fijn zijn om rot gebeten te worden en gek te worden van de jeuk. Ook al vallen ze dood af, dan nog.
-
Marion.
Ik praat waarschijnlijk ook vanuit "geen vlooienplaag kennende". Vorige nazomer hadden de dames voor het eerst vlooien, en heb ik pipetjes gekocht. Ook het weinige textiel dat we in huis hebben ingesprayd, en dat was blijkbaar voldoende.Daisy@ schreef:Dan zou ik ook liever de gemeente bellen en wat geld neerleggen dan m'n honden 'gebruiken'. Volgens mij kan het voor hun ook nooit fijn zijn om rot gebeten te worden en gek te worden van de jeuk. Ook al vallen ze dood af, dan nog.
In mijn eerste eigen huisje woonde een mevrouw met 7 katten. De boel is daar echt 2 weken helemaal kaal geweest, maar zodra het gestoffeerd was (en ik de eerste nacht in mijn eigen huisje wilde gaan slapen) sprongen de vlooien ook tegen me op. Maar dat ging over door alles in te spuiten, en 2 nachten in mijn oude studentenhuis te slapen. Dat was ook nog (of niet meer) (g)een plaag denk ik.
- Daisy@
- Zeer actief
Ik weet ook niet wat het is hoor. In die 15 jaar honden 1x vlooien gehad en die waren zo vertrokken.
Maar wat ik hier lees... je zou er eng van worden! Veel sterkte!
Maar wat ik hier lees... je zou er eng van worden! Veel sterkte!
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik lees dit topic al even aandachtig mee, aangezien we al een tijdje last van vlooien hebben. We hebben laatst het hele huis met Bolfo behandeld (die werkt naar wat ik weet het best tegen vlooien), evenals de honden en de katten. Volgende week nog maar een keer.
Het probleem komt bij ons bijna zeker van de katten en eentje heeft denk ik een vlooienallergie gezien ze zich compleet open krabt.
Ik ga die vlooien-anticonceptie gelijk maar eens halen, dat klinkt effectief.
En hopen dat dit beschreven horror-verhaal uitblijft want daar moet ik echt niet aan denken.......
Hopelijk gaat het nu de goede kant op voor je!
Het probleem komt bij ons bijna zeker van de katten en eentje heeft denk ik een vlooienallergie gezien ze zich compleet open krabt.
En hopen dat dit beschreven horror-verhaal uitblijft want daar moet ik echt niet aan denken.......

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
De kat met vlooienallergie schiet niks op met anticonceptie. Daar kan je beter bolfo op gebruiken. Dat wordt niet in het bloed opgenomen en dus hoeft de vlo niet eerst te bijten.AnneBP schreef:ik lees dit topic al even aandachtig mee, aangezien we al een tijdje last van vlooien hebben. We hebben laatst het hele huis met Bolfo behandeld (die werkt naar wat ik weet het best tegen vlooien), evenals de honden en de katten. Volgende week nog maar een keer.

- AnneBP
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt! Ik wilde beide gebruiken, gewoon voor de zekerheid. Zo'n halfkale kat helemaal onder de korsten is echt zielig...nathalie schreef: De kat met vlooienallergie schiet niks op met anticonceptie. Daar kan je beter bolfo op gebruiken. Dat wordt niet in het bloed opgenomen en dus hoeft de vlo niet eerst te bijten.

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
AnneBP schreef:Bedankt! Ik wilde beide gebruiken, gewoon voor de zekerheid. Zo'n halfkale kat helemaal onder de korsten is echt zielig...nathalie schreef: De kat met vlooienallergie schiet niks op met anticonceptie. Daar kan je beter bolfo op gebruiken. Dat wordt niet in het bloed opgenomen en dus hoeft de vlo niet eerst te bijten.
Als je een vlooienplaag hebt, kan je wel beide hpgebruiken inderdaad, maar bij een allergie nooit alleen een product gebruiken wat in het bloed opgenomen wordt. Frontline is er bv dus ook zo 1.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Enkele vlooien in huis is geen vlooienplaag. Als je lange tijd, vaak meer dan een jaar lang, ondanks spuiten er nog enkele hebt is er sprake van resistentie. Een middel uit een andere toxicologische groep kan dan het probleem oplossen. Resistentie wordt gecreëerd als er te weinig bestrijdingsmiddel gebruikt word.
Een vlooienplaag wordt vaak pas ontdekt als een gezin terug komt van vakantie. In elk vertrek springen er dan tientallen tot honderden op je benen. In dat geval kun je beter een bestrijder inhuren. Kost ca. 150 euro ex btw voor een normaal huis. Met garantie. Er wordt gemiddeld 5 liter spuitvloeistof gebruikt. Dat zijn 20 spuitbussen. Als je zelf gaat bestrijden ben je dus duurder uit.
Ik zit zelf ook al een paar dagen onder de vlooien. Morgen even ingrijpen voordat het uit de hand loopt.
Een vlooienplaag wordt vaak pas ontdekt als een gezin terug komt van vakantie. In elk vertrek springen er dan tientallen tot honderden op je benen. In dat geval kun je beter een bestrijder inhuren. Kost ca. 150 euro ex btw voor een normaal huis. Met garantie. Er wordt gemiddeld 5 liter spuitvloeistof gebruikt. Dat zijn 20 spuitbussen. Als je zelf gaat bestrijden ben je dus duurder uit.
Ik zit zelf ook al een paar dagen onder de vlooien. Morgen even ingrijpen voordat het uit de hand loopt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- kipo
- Zeer actief
Het is achterhaald dat vlooien niet meer bijten bij gebruik van een pipet, in dit artikel staan de resultaten van een aantal onderzoeken waarbij honden of katten behandeld werden met verschillende anti-vlooienmiddelen, daarna besmet met vlooien en die vlooien werden vervolgens weer gevangen en onderzocht op de aanwezigheid van bloed in hun maagdarmkanaal. Alle onderzoeken wezen uit dat een behoorlijk percentage van die vlooien wel degelijk een bloedmaaltijd had genuttigd.
Comfortis tabletten geven heel goede resultaten bij dieren met vlooienallergie, ondanks het feit dat het tabletten zijn, de werkzame stof dus niet op maar in je hond/kat zitten en vlooien dus wel moeten bijten om het binnen te krijgen. Het heeft te maken met de snelheid waarmee de vlooien gedood worden.
Comfortis tabletten geven heel goede resultaten bij dieren met vlooienallergie, ondanks het feit dat het tabletten zijn, de werkzame stof dus niet op maar in je hond/kat zitten en vlooien dus wel moeten bijten om het binnen te krijgen. Het heeft te maken met de snelheid waarmee de vlooien gedood worden.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
[/quote]nathalie schreef: De kat met vlooienallergie schiet niks op met anticonceptie. Daar kan je beter bolfo op gebruiken. Dat wordt niet in het bloed opgenomen en dus hoeft de vlo niet eerst te bijten.
Dit snap ik even niet. Bolfo druppel je in de nek, en wat doet het dan vervolgens? Dat verspreidt zich toch ook door het lichaam?

Groetjes,
Sandra
- kipo
- Zeer actief
Dit snap ik even niet. Bolfo druppel je in de nek, en wat doet het dan vervolgens? Dat verspreidt zich toch ook door het lichaam?[/quote][Sandra] schreef:nathalie schreef: De kat met vlooienallergie schiet niks op met anticonceptie. Daar kan je beter bolfo op gebruiken. Dat wordt niet in het bloed opgenomen en dus hoeft de vlo niet eerst te bijten.
Nee, de meeste spot-on vlooienmiddelen worden nauwelijks in het bloed opgenomen, maar verspreiden zich in de talglaag, daarom mag je je hond/kat ook 2 dagen voor behandeling niet wassen, dan was je teveel huidvet weg. Maar goed, uit verschillende onderzoeken blijkt dat vlooien dan evengoed nog steeds wel bijten.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Oh, oké. dat wist ik niet. Ik wist niet beter dan dat het in het bloed wordt opgenomen. Weer wat geleerdkipo schreef:Nee, de meeste spot-on vlooienmiddelen worden nauwelijks in het bloed opgenomen, maar verspreiden zich in de talglaag, daarom mag je je hond/kat ook 2 dagen voor behandeling niet wassen, dan was je teveel huidvet weg. Maar goed, uit verschillende onderzoeken blijkt dat vlooien dan evengoed nog steeds wel bijten.[Sandra] schreef:nathalie schreef: De kat met vlooienallergie schiet niks op met anticonceptie. Daar kan je beter bolfo op gebruiken. Dat wordt niet in het bloed opgenomen en dus hoeft de vlo niet eerst te bijten.
Dit snap ik even niet. Bolfo druppel je in de nek, en wat doet het dan vervolgens? Dat verspreidt zich toch ook door het lichaam?
Als vlooien na het bijten er direct dood vanaf vallen, vind ik het niet zo heel erg, trouwens.

Groetjes,
Sandra
- AnneBP
- Zeer actief
- Contacteer:
bedankt! Ik ga het eens proberen!lor1_1984 schreef:AnneBP, bij mij werkt program erg goed met een allergiekat.
Maar nu moet ik wel melden dat ze lastig te pillen is, ze is zo'n handig figuur dat de pillen uitkwat ipv door te slikken.

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
En daarom zeg ik een paar posts verder ook dit: Als je een vlooienplaag hebt, kan je wel beide gebruiken inderdaad, maar bij een allergie nooit alleen een product gebruiken wat in het bloed opgenomen wordt. Frontline is er bv dus ook zo 1.Inge O schreef:die schiet daar heel erg mee op zelfs maar dan heb je het niet over de superkorte maar over de iets langere termijn met als bedoeling finaal volledig vlovrij te raken. dat kan amper als je die onvruchtbaarheidsmiddeltjes niet gebruikt want wat voor behandeling je verder ook toepast : er zullen altijd wel een paar exemplaren overblijven die vrolijk verder kweken en zo de volgende invasie voorbereiden.nathalie schreef: De kat met vlooienallergie schiet niks op met anticonceptie. Daar kan je beter bolfo op gebruiken. Dat wordt niet in het bloed opgenomen en dus hoeft de vlo niet eerst te bijten.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou het ook niet doen, maar als je het doet, kam de honden dan een paar keer per dag met een vlooienkam en direct de vlooien killen met een sopje met dreft.Inge O schreef:als het nou om 10 vlooien zou gaan, nou alla, maar zó'n massa, nee, dat vind ik echt niet kunnenmalinois schreef:Mij ook... dan zou ik liever voor zwaar chemische zooi gaan maar mn honden ging ik dat dus absoluut niet aandoennathalie schreef:
Maar dan worden je honden dus wel gebeten dan?
Dat zou mij persoonlijk te ver gaan..
Jaren geleden zat mijn kat onder de vlooien en hij had een wond in zijn nek, dus een vlooienpipet kon ik niet geven.
Toen heb ik hem dagelijks meerdere keren gekamd en op die manier de boel onder controle gekregen. Per kam beurt haalde ik zo
30 tot 50 vlooien van hem
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Inderdaad een kwestie van de lange adem. Bestrijdingsmiddelen werken op een bepaald moment niet meer. Ik las ergens dat, wanneer een middel eenmaal in de winkels op de schappen terecht komen, ze hun beste tijd hebben gehad.
In mijn ervaring gold dit eerst voor Bolfo, toen Beaphar, toen Front line en helaas later zelfs voor Advantage.
Zelf heb ik de beste resultaten geboekt met Stronghold. Wanneer je bijsluiters leest, dan wordt daar vermeld dat onnoemelijk vaak de voorgeschreven dosis gebruiken geen schadelijk effect heeft gesorteerd. Daarom behandel ik ze bij een plaag echt wel vaker dan wordt geadviseerd.
Ik zag het al eerder voorbij komen: nooit gaan dweilen en soppen als je vlooien hebt, zeker niet als het warm is. Dan creëer je de perfecte omstandigheden voor de vlooien. Na het spuiten de ruimte gesloten houden en een paar dagen niet stofzuigen.
Knuffels in de vriezer heeft geen zin vanwege de eitjes.
En wanneer je het ergste hebt gehad, dus direct na een golf en voor de volgende eventuele golf, inderdaad de behandelde dieren er laten rondlopen.
In mijn ervaring gold dit eerst voor Bolfo, toen Beaphar, toen Front line en helaas later zelfs voor Advantage.
Zelf heb ik de beste resultaten geboekt met Stronghold. Wanneer je bijsluiters leest, dan wordt daar vermeld dat onnoemelijk vaak de voorgeschreven dosis gebruiken geen schadelijk effect heeft gesorteerd. Daarom behandel ik ze bij een plaag echt wel vaker dan wordt geadviseerd.
Ik zag het al eerder voorbij komen: nooit gaan dweilen en soppen als je vlooien hebt, zeker niet als het warm is. Dan creëer je de perfecte omstandigheden voor de vlooien. Na het spuiten de ruimte gesloten houden en een paar dagen niet stofzuigen.
Knuffels in de vriezer heeft geen zin vanwege de eitjes.
En wanneer je het ergste hebt gehad, dus direct na een golf en voor de volgende eventuele golf, inderdaad de behandelde dieren er laten rondlopen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Dit is een sprookje in de wereld geholpen door dierenartsen. Zij hebben met de industrie bedongen dat elk nieuw middel de eerste vijf jaar alleen door hen verkocht mag worden. Na vijf jaar komt het in de vrije verkoop en hebben de DA's een ander nieuw middel wat ze liever verkopen. De werkzame stoffen zijn en blijven prima. Het enige probleem wat ik kan bedenken is dat mensen misschien beter doen wat de DA cq zijn assistente zegt dan dat ze de verkoper van de dierenwinkel als authoriteit zien op dit gebied en zich dus niet aan de gebruiksaanwijzing houden.kooi schreef:Inderdaad een kwestie van de lange adem. Bestrijdingsmiddelen werken op een bepaald moment niet meer. Ik las ergens dat, wanneer een middel eenmaal in de winkels op de schappen terecht komen, ze hun beste tijd hebben gehad.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Rosita Compagner schreef:Het enige probleem wat ik kan bedenken is dat mensen misschien beter doen wat de DA cq zijn assistente zegt dan dat ze de verkoper van de dierenwinkel als authoriteit zien op dit gebied en zich dus niet aan de gebruiksaanwijzing houden.
Precies.
Plus dat heel veel mensen het stappenplan niet of niet goed genoeg volgen en dat werkt resistentie in de hand.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10