Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hysterisch bij de blokker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Hysterisch bij de blokker

Ongelezen bericht door Biet »

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef:
dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Ja dat wist ik, van het speeksel. Maar dat ze bang zijn voor zwarte honden omdat dan de duivel of djinn zou moeten zijn had ik nog nooit van gehoord. Misschien scheelt het per stroming? Binnen de Islam zitten er ook nog wat verschillen.

Ja hallo, het is wolfsblut he :LOL: :piew:
Nee, het is niet Wolfsblut maar mohammed. En alles wat mohammed heeft gezegd is waar.

Honden gelden voor Mohammedanen als »onreine dieren«, zwarte honden gelden zelfs als »shaitan« (duivels). Zwarte honden mogen islamconform in principe altijd gedood worden. Daarom vonden er in Turkije ook steeds opnieuw massale slachtingen van honden plaats, die daarna in massagraven werden begraven.

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
bron. http://saaid.net/Doat/ehsan/138.htm

Honden zijn uiteraard onreine dieren, ze zijn gevaarlijk aan de medemensen en als zij blaffen dan jagen zij de engelen weg
Bron. islam forum
:mrgreen: Iets met klok en klepel. Ja, zwarte honden worden genoemd, maar niet door hun profeet in de koran.
Die roept juist op tot het goed behandelen van alle dieren. Mensen die dat doen worden beloond (zelfs als ze andere dingen doen die niet mogen, bv prostitueren) en degenen die dieren mishandelen worden daarvoor gestraft.
Hadith zijn verhalen over mohammed, geschreven door mensen en beoordeeld op betrouwbaarheid (variërend van authentiek, tot televaag niveau); die vervolgens getoetst worden aan wat er in de koran staat.
According to a Sunni narration classified as authentic by Muslim ibn al-Hajjaj, black dogs are a manifestation of evil in animal form;[25] Khaled Abou El Fadl states that the majority of scholars regard this to be "pre-Islamic Arab mythology" and "a tradition to be falsely attributed to the Prophet".[26]

Daarbij, nooit gehoord van beeldspraak? Of hebben christenen ook een probleem met alles wat horens en hoeven heeft, of slangen :mrgreen:
Ach ja..
En neem het fenomeen Hellehond.
Heeft Mohammed helemaal niks over in te brengen gehad.
Wiel
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef:
dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Ja dat wist ik, van het speeksel. Maar dat ze bang zijn voor zwarte honden omdat dan de duivel of djinn zou moeten zijn had ik nog nooit van gehoord. Misschien scheelt het per stroming? Binnen de Islam zitten er ook nog wat verschillen.

Ja hallo, het is wolfsblut he :LOL: :piew:
Nee, het is niet Wolfsblut maar mohammed. En alles wat mohammed heeft gezegd is waar.

Honden gelden voor Mohammedanen als »onreine dieren«, zwarte honden gelden zelfs als »shaitan« (duivels). Zwarte honden mogen islamconform in principe altijd gedood worden. Daarom vonden er in Turkije ook steeds opnieuw massale slachtingen van honden plaats, die daarna in massagraven werden begraven.

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
bron. http://saaid.net/Doat/ehsan/138.htm

Honden zijn uiteraard onreine dieren, ze zijn gevaarlijk aan de medemensen en als zij blaffen dan jagen zij de engelen weg
Bron. islam forum
:mrgreen: Iets met klok en klepel. Ja, zwarte honden worden genoemd, maar niet door hun profeet in de koran.
Die roept juist op tot het goed behandelen van alle dieren. Mensen die dat doen worden beloond (zelfs als ze andere dingen doen die niet mogen, bv prostitueren) en degenen die dieren mishandelen worden daarvoor gestraft.
Hadith zijn verhalen over mohammed, geschreven door mensen en beoordeeld op betrouwbaarheid (variërend van authentiek, tot televaag niveau); die vervolgens getoetst worden aan wat er in de koran staat.
According to a Sunni narration classified as authentic by Muslim ibn al-Hajjaj, black dogs are a manifestation of evil in animal form;[25] Khaled Abou El Fadl states that the majority of scholars regard this to be "pre-Islamic Arab mythology" and "a tradition to be falsely attributed to the Prophet".[26]

Daarbij, nooit gehoord van beeldspraak? Of hebben christenen ook een probleem met alles wat horens en hoeven heeft, of slangen :mrgreen:
Ik heb er begrip voor dat je, gezien vanuit jouw situatie, de koran/islam met hand en tand blijft verdedigen. Desnoods haal je de Christenen er maar bij om het onderwerp een andere wending te geven.

Maar natuurlijk krijg je van mij gelijk. "Om mij heen zie ik allemaal moslims met honden, apen en ezels als huisdier."
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef: Ik heb er begrip voor dat je, gezien vanuit jouw situatie, de koran/islam met hand en tand blijft verdedigen. Desnoods haal je de Christenen er maar bij om het onderwerp een andere wending te geven.

Maar natuurlijk krijg je van mij gelijk. "Om mij heen zie ik allemaal moslims met honden, apen en ezels als huisdier."

:LOL: En wat mag die dan wel zijn?

Het is overigens geen verdedigen; wat je zegt is simpelweg incorrect.
En nee, dat is geen andere wending, slechts een vergelijk. In geloven waar er een duidelijk goed of kwaad wezen is, in tegenstelling tot goden die beide kanten laten zien, is er ook een verpersoonlijking van dat kwaad.
Ga je daar op een geitenforum ook over mekkeren?

Overigens zijn alle soorten en kleuren mensen sneller bang van donkere/zwarte honden.
Wolfsblut
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef: Ik heb er begrip voor dat je, gezien vanuit jouw situatie, de koran/islam met hand en tand blijft verdedigen. Desnoods haal je de Christenen er maar bij om het onderwerp een andere wending te geven.

:LOL: En wat mag die dan wel zijn?

Het is overigens geen verdedigen; wat je zegt is simpelweg incorrect.
En nee, dat is geen andere wending, slechts een vergelijk. In geloven waar er een duidelijk goed of kwaad wezen is, in tegenstelling tot goden die beide kanten laten zien, is er ook een verpersoonlijking van dat kwaad.
Ga je daar op een geitenforum ook over mekkeren?

Overigens zijn alle soorten en kleuren mensen sneller bang van donkere/zwarte honden.
Helaas kan ik verder niet met je in discussie gaan. Jammer, maar het zij zo.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

:wink: Wat jammer, had graag geweten wat mijn situatie is.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Hajo is groot en donker èn Duitse herder, en daar zijn veel mensen sowieso een beetje bang voor. Dus is het een automatisme geworden om hem bij me te roepen als er mensen aan komen of waar het druk is aan de riem te houden.Ik krijg daar vaak een bedankje of knikje voor, zeker van hardlopers. Dat was even wennen na 10 jaar een mini schnautzer die door bijna iedereen schattig werd gevonden. Terwijl Hajo een lieve lobbes is en dat schnautzertje niet te vertrouwen.....
Maar ik begrijp het best en neem hem daarom ook nooit mee naar winkels of zoiets. Ik ben 1 keer wel boos geworden toen ik in het losloopgebied aan het wandelen was. Daar liep een Somalisch gezin en de 2 knulletjes daarvan gingen lopen schelden tegen mij en Hajo onderwijl gebaren maken van nek doorsnijden. De vader keek ernaar en zei er helemaal niets van. Omdat ik Hajo expres al bij me had geroepen toen ik ze in de verte aan zag komen, werd ik daar wel pislink van. Verder kennen de meeste kinderen in de buurt Hajo en vinden hem geweldig.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat heb ik nou weer gemist, Dagmar? Hoe zit dat? :hmmm:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Marjoleine schreef:Wat heb ik nou weer gemist, Dagmar? Hoe zit dat? :hmmm:

He, wie wat waar? :denken:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef::wink: Wat jammer, had graag geweten wat mijn situatie is.
Beetje zelf inzicht en studie mogen we toch wel van je verwachten of niet. :hmmm: Dus vertel. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Wij wonen in een wijk waar voornamelijk studenten en mensen van Turkse afkomst wonen en wat mij vooral opviel is dat toen Tommy nog wat kleiner was de "nederlandse" kinderen op hem af vlogen om hem te aaien (want hij is zo schattig en klein) en de "allochtone" (rotwoord) kinderen het altijd eerst netjes vragen.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Sinds kort pas ik 1 of 2 dagen in de week op de pup van m'n zoon. D.w.z. dat zoon om half 8 gaat werken en ik pup om half 10 voor de verdere dag ophaal en meeneem naar ons huis tot 18 uur.

Naast hen wonen islamitische mensen met kinderen. In het begin heel stug, ik kon groeten wat ik wilde maar geen respons. Maar nu met Flip zijn ze heel enthousiast. Het oudste jongetje komt aanrennen zodra ik met pup een neus om de deur heb :mrgreen:

En speelt met hem en is helemaal blij. "Flip ik had je zo gemist" zei hij laatst toen hij hem een dag niet had gezien haha. Echt heel leuk.
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Ik heb zo'n kind die hysterisch kan worden als er een hond in haar buurt komt. Waarom? Geen idee, we hebben zelf ook een hond en daar is ze niet bang voor. Maar voor de jack-russel van m'n schoonzusje is ze al vanaf baby af aan panisch bang, voor een boomer van vrienden voor ons is ze ook heel bang. Bij onbekende honden lijkt ze ook het bangst voor kleine ruwharige hondjes.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Hoe reageer je dan Woest?

Mijn dochter doet zo achterlijk voor een spin.Nu ja gillen en zo niet meer dat had ik ze snel afgeleerd.Maar ze zal de badkamer niet ingaan als er een spin zit.

Ik heb wel respect voor mensen die bang zijn.Ik roep mijn herders ook altijd bij me en lijn ze aan.Maar als mensen echt hysterisch reageren dan heb ik geen greintje medelijden dat vind ik zo achtelijk.
Een poos terug zitten mijn herders in het kanaal daar zit een betonnen bekken in een soort betonbak met een schuin betonnen plank.ER komen mensen aan en ik zeg tegen de honden zit,dus ze zitten in het kanaal in de betonnen bak en ik sta voor de ingang van de bak.Dus zonder mij te paseren kunnen ze het kanaal niet uit.
de wandelaars lopen tot bij mij en ineens ziet die vrouw de honden zitten en loopt luid gillend op een holletje terug met haar man achter haar aan.En echt,mijn honden zijn niet eens zo lelijk.

Maar dat soort hysterische actie's snap ik dus niet.
Ik kreeg ook ooit eens een preek van een vent ,over hoe gevaarlijk honden waren.Er was toen juist in het nieuws geweest dat er een klapkaak een jongetje dood gebeten had.
Ik heb toen tegen hem gezegd dat er nog altijd meer mensen sneuvelen door andere mensen als door honde beten, en er bij gezegd dat ik ook heel gevaarlijk kon worden van vervelende mensen,toen fietste hij toch snel door.
Wolfsblut
Zeer actief

Over hysterisch gesproken. Het is al weer een aantal jaren geleden dat we met het gezin aan een bosrand aan het picknicken waren.
Opeens hoorden we een hysterisch gegil. Hilfe, ein gefarlichen Foek im Wald. Binnen luttele seconden renden een zestal volslanke bejaarde Duitsers, scheldend met rood aangelopen hoofden richting hun auto. Mijn jongste zoon die in het bos met de hond aan het spelen was kwam even kijken wat er allemaal aan de hand was. Hij en Foek keken ons eens aan. Ik heb mijn schouders maar even opgetrokken.

Ik weet nou nog niet waar die massa hysterie ineens vandaan kwam. Een klein hondje, niet groter dan een Poedeltje wat zich van geen kwaad bewust was.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik ben bang voor sommige insecten. Zeg maar fobisch. Dat is heel vervelend, maar er is niet zoveel aan te doen (nou ja therapie misschien). Ik durf nu best langs een vlinder af te lopen. Maar bijvoorbeeld niet langs een sprinkhaan, omdat die zo onberekenbaar kunnen bewegen. Als deze op mij zou springen zou ik ook gaan gillen en misschien ook nog wel in huilen uitbarsten. Ik weet dat ze niets doen,maar zelfs als ik aan zo' n beest denk krijg ik al de kriebels. Ik ben dan weer niet bang voor muizen, ratten, reptielen slangen etc. en ook niet voor vogelspinnen (in ieder geval niet voor de langzame, snelle dan weer wel).

Ik weet dus dat dat soort angsten gewoon niet reëel zijn, maar ik weet ook dat je soms uit angst belachelijk kan reageren. Ik vind het sneu als mensen zo bang zijn. het is onmogelijk honden te ontlopen. Ik hou mijn honden bij als ik zie dat mensen bang zijn. En ja ik zal heus ook wel een beetje raar kijken als een volwassen gaat gillen als ik voorbij kom met de honden, maar anderzijds zal zo iemand ook zijn schouders ophalen als ik wegren voor een wesp.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Op de veluwse hei hier ben ik vorig jaar een volwassen vrouw tegengekomen die bovenop de rollator van haar vader ging staan. Om het mooie uitzicht te bewonderen dacht ik (want het is echt mooi daar). Maar het was omdat ik met Lola tegemoet kwam lopen :mrgreen: de bejaarde moeder liep vooruit om dat tegen mij te zeggen en ik heb lola aangelijnd en ZIT gegeven. Vond die mevrouw heel fijn en ik vond het wel een grappige situatie. Niet zo handig van die mevrouw om daar (losloopgebied, haha) te lopen, maar kleine moeite voor mij om even aan de kant te gaan en te wachten.

Gister in de intratuin had ik het tegenovergestelde van de OP van dit topic. Een stuiterend kleutermannetje wilde lola heel graag aaien maar vroeg dat wel netjes. Waarop ik zei dat lola dat best eng vond en dat het dus niet mocht. Waarop hij vroeg of z'n vader het dan mocht doen :mrgreen: maar nee... Die vindt Lola ook eng. Of ik dan ook eng was? Nee, hondje vindt mij niet meer eng. En hoe oud Lola dan is. We denken ongeveer vijf. Het mannetje was bijna vijf. Oh, zei ik, zijn jullie even oud! Neenee, dat begreep ik verkeerd. Hij was BIJNA vijf :mrgreen: ondertussen snuffelde lola stiekem aan het jochie en die was helemaal verrukt. HONDJE RUIKTE AAN MIJ! Waarop ik heb verteld dat hij heel knap 't hondje niet had aangehaald en dat hondje nu naar huis ging.

Superschattig gesprekje en zo kan het dus ook :ok:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

In het algemeen heb ik nooit meegemaakt dat mensen en kinderen bang zijn voor mijn honden. Ze hebben een lievige en pluizige uitstraling, 'dus' zijn ze niet gevaarlijk.

Wel hebben ze het voor elkaar gekregen om een paar kinderen een flink te laten schrikken door in een onverhoeds moment bij ze op te springen. Lachende ouders, nee, is niet erg, we snappen het wel :roll: terwijl ik er altijd tuk op ben dat dat niet gebeurt omdat ze zo onbedoeld kinderen wel bang voor kunnen maken.

Allermooiste vond ik mijn buurjongetje van toen 7 jaar op een zomerse dag vorig jaar. Hij zat op de grens van 'toch best een beetje eng, honden'. Jet en Mies even achter het huis in toen nog de aparte tuin en buurjongetje, warm dus niet meer aan dan een korte broek, kwam even poedelknuffen. En Jet in haar enthousiasme springt bij hem op, achter hem en hij blijft stokstijf staan terwijl ze met haar nagels naar beneden over zijn rug scratcht. Ik zie hem vechten tegen zijn tranen, van de schrik was het, maar ook het nare gevoel van die nagels over zijn rug. Ik put me uit in excuses en hij houdt zich groot. Toch is hij altijd nog stapel op Jet, vindt het jammer dat Mies hier niet meer is en Otto, van wie hij weet dat het een dikke bonk spieren is, vindt hij tof.

Wel maak ik mee dat kinderen hysterisch op Jet af komen rennen: 'IK WIL DE POEDEL AAIEN!' Die krijgen van mij een verbale rotschop. Ik wil ook wel eens wat en het enige wat je nu doet is die poedel bang maken. Wat ook zo is, Jet houdt afstand van die kinderen.

In Deventer woonde ik in een wijk waar veel Turkse mensen woonden. Daar heb ik een keer meegemaakt dat een oudere vrouw haar gezicht afwendde van de honden. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, ik weet dat honden in Turkije een andere rol hebben dan hier. Ook een keer een jongere Turkse vrouw, ik nam ze kort en zij haalde ze juist aan: 'In Turkije hebben we ook honden gehad', en toen ik vroeg of dat Kangals waren volgde een heel gesprek over hun honden. Ook eens een Turkse man met zijn (klein)zoon bij een speeltoestel dat aan een veldje stond waar ik ze wel eens liet plassen. Gewoon een half uur met die man over honden gekletst.

Ik denk dat niet zozeer binnen de islam, maar meer binnen Turkije van gebied tot gebied, van generatie tot generatie, en dat zal vast ook voor andere landen in het midden-oosten gelden, de verschillen groter of kleiner zijn qua hoe mensen tegen honden aankijken.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ja zo kan het inderdaad ook Lizanne :ok:
Vanmiddag had ik dat ook, drie kleine kleutertjes voor me. Maar ik liep ietsjes sneller, en de honden nog sneller. De kinderen hadden de honden al gezien en hielden wel wat in, maar niet bang. Eentje ging Bluf aaien terwijl hij naast hem liep, en ineens hadden we een leuk gesprekje.
Maak het ook wel eens anders mee, dat een kind het op een afstand al op een gillen zet. Ik kan er écht weinig mee. Sommige ouders reageren wel met een "stel je niet aan, de honden zijn aan de riem en komen niet naar je toe!" En als ik zie dat mensen bang zijn roep ik ze echt naast me en passeer.
Maar eerlijk gezegd vind ik het bloedirritant als mensen gaan lopen gillen of met de handen gaan zwaaien omdat ze bang zijn, terwijl een hond niet eens naar ze kijkt :19:
Heb dan meer respect voor mensen die mij gewoon zeggen dat ze bang zijn en of ik ze écht bij me houdt of aan wil lijnen als ze niet zijn aangelijnd (geldt voor volwassenen en kinderen).
Dat stomme gegil kan ik niets mee.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ik vind dat er best veel kinderen bang zijn voor honden. En dat bang zijn wordt door de ouders gedaan. Moeten ze maar doen. Hysterisch krijsen helpt natuurlijk.
/mijn dochter had een vriendinnetje, doods en doodsbenauwd. Kwam niet binnen bij ons. Rustig aan opgebouwd en nu laat ze honden uit, uit de buurt.

Ik heb het nog nooit meegemaakt met islamitische mensen, maar die zie ik hier ook amper
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

beatje schreef:Hoe reageer je dan Woest?
Ik reageer zo neutraal mogelijk. Beur haar op als ze nog niet op schoot zat of in paniek op me geklommen is. Ik vertel haar dat Spaiky/Sjakie/hondje echt niks doet. Als de situatie dat toelaat laat ik de hond aan mijn hand ruiken, om te laten zien dat hij echt niets doet.
Ik zeg ook altijd dat de eigenaren de hond niet weg hoeven te zetten als we op visite zijn, maar in de praktijk gebeurt dat eigenlijk altijd wel, aangezien het niet erg gezellig is als mijn peutertje continue krijsend in mijn nek probeert te kruipen. Op de een of andere manier krijgen mensen dan toch medelijden met mijn en/of het kind.

Een van de twee hondjes waar ze zo panisch voor is, is ook nog eens een onopgevoed, springerig, eten-uit-kindjes-hun-handen-pakkend mormel, dus dat helpt niet echt mee.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Ik merk het hier wel.
Mensen lopen er soms met een boog om heen, terwijl er niks aan de hand is.
Maar ik pas me er op aan en laat Beike wachten ( altijd aangelijnd en zittend naast me), of we lopen er met een boogje omheen en dat wordt erg gewaardeerd.
Mensen geven dan een bedankje of glimlachen even.

Laatst iemand gepasseerd die mij vroeg of ze voorzichtig mocht aaien.
Beike laten zitten en zij heel voorzichtig over de rug aaien.
Beike vond het prima en meisje helemaal blij :D
Als je zo mensen ermee kunt helpen, alleen maar fijn toch?
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Toen ik hier net woonde was Shib zo'n beetje de schrik van de flat. Veel mensen waren bang voor hem en mijn buurmeisje was echt doodsbang. Ze rende gillend en huilend weg. En nu. Bijna iedereen in de flat is dol op Shib. Een aantal mensen is nog steeds bang, maar ze weten dat ik daar heel veel rekening mee houd door hem kort bij me te houden of door even een stukje de galerij op te lopen zodat die mensen gewoon rustig door het trappenhuis kunnen lopen.

En mijn buurmeisje is inmiddels Shibs grootste vriendin. Ze loopt af en toe een rondje mee, speelt spelletjes met hem en vertelt hele verhalen tegen hem :I:

Ook de vriendinnetjes van mijn buurmeisje zijn inmiddels gek op Shib en willen hem altijd even aaien als ze Shib zien :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”