Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(zelf)gedroogde snacks en vetgehalte

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

(zelf)gedroogde snacks en vetgehalte

Ongelezen bericht door maart »

Hoe vet zijn gedroogde snacks? (runderlip vnl)
Mijn oudste mag geen vet meer eten, dus vroeg me af hoe dat zit met het vetgehalte van die dingen, want anders wordt het wel een beetje zielig voor haar als ze die niet meer mag.

Ze voelen na drogen nog wel wat vettig aan, maar dat lijkt dan na een dag uit de droger wel weg te zijn. :19:
Echt puur vet hangt daar uiteraard niet aan anders zou het wel gaan schimmelen, maar goed,toch maar even vragen
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: (zelf)gedroogde snacks en vetgehalte

Ongelezen bericht door jacq1970 »

is het echt goed droog??
Als het echt goed droog is dan mag er ook geen vet meer aanhangen, dus vet aanvoelen.
Zelf gooi ik na het drogen per portie in de vriezer, mocht er na het drogen dan toch nog wat stukjes tussen zitten die niet droog genoeg zijn dan gaat het tenminste niet schimmelen.. en die dingen zijn zo ontdooid ook, vaak binnen 10 minuten.. ik haal elke ochtend een zakje eruit voor die dag.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

jacq1970 schreef:is het echt goed droog??
Als het echt goed droog is dan mag er ook geen vet meer aanhangen, dus vet aanvoelen.
Zelf gooi ik na het drogen per portie in de vriezer, mocht er na het drogen dan toch nog wat stukjes tussen zitten die niet droog genoeg zijn dan gaat het tenminste niet schimmelen.. en die dingen zijn zo ontdooid ook, vaak binnen 10 minuten.. ik haal elke ochtend een zakje eruit voor die dag.
Waarom niet? Gedroogde snacks zijn net zo vet als het niet-gedroogde wat je in je droogmolentje stopt. Alleen het vocht is eruit, het vet blijft achter.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

jacq1970 schreef:is het echt goed droog??
ja, ze bewaren hier gerust enkele weken/maanden.
Maar dan vraag ik me nu dus nog af, of er daar dan nog sprake is van een vetgehalte of niet of dat die 'vetloos' geworden zijn door te drogen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ik heb vorige week kopvlees gedroogd en kipfilet,de kipfilet vind ik niet vet aanvoelen.Vis trouwens ook niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”