Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup braakt spoelwormen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Pup braakt spoelwormen

Ongelezen bericht door samantha! »

Jones woog op 7 weken 2,1 kg.
De andere mannen hier wogen op die leeftijd tussen de 4 en 9kg.
Inmiddels is hij 5.5 maand en 16kg, nog erg klein voor een lab dus maar verder kerngezond.
Jones was uiteraard wel netjes ontwormd etc maar gewoon erg klein.

Ts: hoop dat je pup snel bijtrekt en verder gezond blijkt te zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:Jeetje, wat een extreem laag gewicht had dat ene pupje dan zeg, fijn dat het toch goedgekomen is. Ben benieuwd hoe groot en zwaar zij uiteindelijk als volwassen hond wordt.

Ja en flesje wilde ze niet, apart zetten met eten vanaf 4 weken was ze enkel de omgeving aan het verkennen en niet met eten bezig dus haalde ook niks uit. Nog steeds niet heel gek op eten als er elders actie is ;)

Afbeelding

Hier onder een vd andere pups
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Jeetje wat weinig zeg,de chi van mijn vriendin woog met 7.5 week 1.7 kg die is nu 1.5 jaar later op de kop af 4kg.
Wat hebben honden dan een verschillende manier van groeien.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Al die gewichten zeggen niet zoveel als het om kleine honden gaat hoor. Dat groeit veel sneller dan een grote namelijk.
Je kunt alleen vergelijken met een hond van ongeveer hetzelfde formaat en ja, dan is ie klein, maar bij matige verzorging gebeurt dat.
Balen maar er zijn nou eenmaal knoeiers.
Wat zei de dierenarts ervan?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Fijn dat het pupje in ieder geval niet te vroeg bij de moeder is weggehaald. 2,4 kg is voor deze kruising wel heel licht maar gezien de wormenbesmetting niet heel onlogisch. Zegt wel wat over de fokker als een hondje zo besmet is... toch jammer.

Heb je nog tips mee gekregen hoe nu verder? Pupje zal toch wel aan moeten gaan komen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Eilfy schreef:Zegt wel wat over de fokker als een hondje zo besmet is... toch jammer.
Dat hoeft niet altijd zo te zijn, ik heb het zelf gehad met een pup die hier netjes zoals ik altijd deed met 2, 4, 6 en 8 weken ontwormd was maar bij zijn nieuwe eigenaren een enorme wormenbesmetting bleek te hebben. Hier kon ik niets aan doen en dit maakt mij niet tot een slechte fokker. De pup had namelijk poep van vossen die blijkbaar wormeneitjes bevatte gegeten, aldus de dierenarts van de eigenaren. De mensen woonden op een nogal bosrijk schiereilandje waar veel vossen leven.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Tara schreef:
LongFields schreef:
Eilfy schreef:Zegt wel wat over de fokker als een hondje zo besmet is... toch jammer.
Dat hoeft niet altijd zo te zijn, ik heb het zelf gehad met een pup die hier netjes zoals ik altijd deed met 2, 4, 6 en 8 weken ontwormd was maar bij zijn nieuwe eigenaren een enorme wormenbesmetting bleek te hebben. Hier kon ik niets aan doen en dit maakt mij niet tot een slechte fokker. De pup had namelijk poep van vossen die blijkbaar wormeneitjes bevatte gegeten, aldus de dierenarts van de eigenaren. De mensen woonden op een nogal bosrijk schiereilandje waar veel vossen leven.
Het maakt nogal een verschilletje hè, de pup van TS spuugde de dag na ophalen al een spoelworm uit.
De conclusie dat de fokker nogal wat steken heeft laten vallen als het hondje A: zo piepklein is, en B: al direct bij thuiskomst zo'n enorme wormbesmetting blijkt te hebben lijkt mij vooralsnog namelijk niet heel erg onterecht.
Wat Tara zegt. Natuurlijk kan ook een pup die goed verzorgd is een wormenbesmetting oplopen, maar de dag na ophalen al wormen braken? Dan is de kans toch vrij groot dat het bij de fokker ergens niet helemaal goed gegaan is. Dit in combinatie met een laag gewicht...

Je doet er nu niet zoveel meer aan. Hopelijk knapt pupsel op en gaat hij de komende tijd z'n groei inhalen.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tara schreef:
LongFields schreef:
Het maakt nogal een verschilletje hè, de pup van TS spuugde de dag na ophalen al een spoelworm uit.
De conclusie dat de fokker nogal wat steken heeft laten vallen als het hondje A: zo piepklein is, en B: al direct bij thuiskomst zo'n enorme wormbesmetting blijkt te hebben lijkt mij vooralsnog namelijk niet heel erg onterecht.
Daar heb je in het geval van de TS gelijk in. Ik bedoelde met mijn post ook meer dat het niet standaard om een slechte/broodfokker hóeft te gaan als een pup wormen krijgt. :wink:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

BorisPP schreef:Bij de dierenarts geweest en die vermoed dat hij idd bijna 8 weken is, maar door gebrek aan verzorging een flinke achterstand heeft. Aan het gebit te zien zei hij dat hij niet jonger kon zijn. Gezien de hoeveelheid wormen (vanmorgen nog steeds dode wormen in de ontlasting) kon ik ervan uitgaan dat hij nooit ontwormd is. Hart en longen klonken goed.
Dat laatste is positief. :D

Op de been helpen dat puppeding, heerlijk van gaan genieten en nooit meer op die manier een pup halen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

De wormen zullen vast het probleem zijn maar mocht het daarna nog niet lekker gaan test dan op giardia...
Eerste waar ik altijd aan denk met dit soort "fokkers" (uiteraard kan elke fokker dat krijgen maar de meeste doen er iets aan, dit soort fokkers niet)

Sterkte met puppemans
BorisPP
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder x Bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BorisPP »

De kruising klopt overigens ook niet, dit blijft een klein hondje. Gezien ze allemaal even klein waren lijkt achterstand niet de reden. Pootjes waren ook klein voor een groot ras. (voor dit soort dingen had ik dus mijn moeder meegenomen, maar die had blijkbaar geen oog meer voor dingen die niet klopte toen ze de kopjes van de raszuivere bouviers zag)

Pup eet goed, is gek op smuldier.

Heb een melding gemaakt bij 144 van deze fokker. Woorden van mijn dierenarts waren letterlijk: die is gewoon verwaarloosd bij de fokker.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Dan is het een verrassing dus, wat je uiteindelijk hebt voor een hond.
Hmmm goed dat je melding hebt gedaan.
Blij dat ie nu weer goed eet enzo.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Pup braakt spoelwormen

BorisPP schreef:De kruising klopt overigens ook niet, dit blijft een klein hondje. Gezien ze allemaal even klein waren lijkt achterstand niet de reden. Pootjes waren ook klein voor een groot ras. (voor dit soort dingen had ik dus mijn moeder meegenomen, maar die had blijkbaar geen oog meer voor dingen die niet klopte toen ze de kopjes van de raszuivere bouviers zag)

Heb een melding gemaakt bij 144 van deze fokker. Woorden van mijn dierenarts waren letterlijk: die is gewoon verwaarloosd bij de fokker.

Waarom zouden ze niet bij slechte verzorging allemaal een achterstand kunnen hebben?

En kleine pootjes, ja met achterstand kan ook dat gewoon, als ze zeg maar niet gegroeid zijn door de achterstand ipv wel gegroeid maar vermagerd.

Gaat 144 nog wat doen of is melding zoals vaak een wassen neus?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

crutz schreef:
BorisPP schreef:De kruising klopt overigens ook niet, dit blijft een klein hondje. Gezien ze allemaal even klein waren lijkt achterstand niet de reden. Pootjes waren ook klein voor een groot ras. (voor dit soort dingen had ik dus mijn moeder meegenomen, maar die had blijkbaar geen oog meer voor dingen die niet klopte toen ze de kopjes van de raszuivere bouviers zag)

Waarom zouden ze niet bij slechte verzorging allemaal een achterstand kunnen hebben?

En kleine pootjes, ja met achterstand kan ook dat gewoon, als ze zeg maar niet gegroeid zijn door de achterstand ipv wel gegroeid maar vermagerd.

Gaat 144 nog wat doen of is melding zoals vaak een wassen neus?
Misschien was daar het hele nest wel zo als jouw 1ne puppie in het nest.
Ik vergelijk het altijd maar met baby's , niet iedere vrouw perst er een 10ponder uit.

Heb ook wel eens wormenmiddel gebruikt en er geen wormen uitkwamen en 2 weken later een ander merk en het krioelde ervan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
BorisPP
Vaste gebruiker

Ben gebeld door de dierenpolitie. Ze zijn vanmorgen langs geweest en de fokker heeft een proces verbaal gekregen. Volgende week komen ze hier om een officiele verklaring op te nemen. Het eerste wat de man zei is dat ze enorm blij zijn met dit soort meldingen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

maar hoe is het nou met je hondje?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
BorisPP
Vaste gebruiker

Gaat goed. Geen wormen meer en eet meer en wordt steeds levendiger.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

BorisPP schreef:Gaat goed. Geen wormen meer en eet meer en wordt steeds levendiger.
dat is fijn om te horen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief

BorisPP schreef:Ben gebeld door de dierenpolitie. Ze zijn vanmorgen langs geweest en de fokker heeft een proces verbaal gekregen. Volgende week komen ze hier om een officiele verklaring op te nemen. Het eerste wat de man zei is dat ze enorm blij zijn met dit soort meldingen.
Waarvoor hebben ze hem een proces verbaal gegeven dan.?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Fijn dat het beter gaat met je pup :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
crutz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
BorisPP schreef:Ben gebeld door de dierenpolitie. Ze zijn vanmorgen langs geweest en de fokker heeft een proces verbaal gekregen. Volgende week komen ze hier om een officiele verklaring op te nemen. Het eerste wat de man zei is dat ze enorm blij zijn met dit soort meldingen.
Dan zal er echt wel iets niet in orde geweest zijn.
Hier pas uitgebreide controle gehad omdat ze in onze regio daar zeer actief op zijn en een agent opgemerkt had dat er kennels stonden. Heeft vind ik nog lang geduurd. De kennels zijn nl vanaf een parkeerplaats waar veel hangjongeren zitten (dus geregeld politie controle) en vanaf de weg zichtbaar en staan er toch al driekwart jaar.

Overigens was alles meer dan in orde ;)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

bouvierpoedel schreef:
Stokoude herder door gevaarlijke bouvier laten dekken :LOL:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
BorisPP
Vaste gebruiker

Hondenpolitie is net hier geweest. Ze hadden de man al langer in de gaten maar konden niet op het blote oog bewijzen vinden. Nu blijkt hij ook pups te hebben lopen zonder chip en de wormenkwestie duidt op verwaarlozing.
Boete kan (voor professionele fokkers) oplopen tot 19.400 euro zei de agent. Maar dat is afhankelijk van de rechter en de ernst. Maar met een klein bedragje zou hij er niet vanaf komen. Hij had beter alle hondjes kunnen chippen en ontwormen (over enting bij alle dieren is niet echt iets bekend maar dat is ook niet verplicht), dan was hij veel goedkoper uit geweest.

Het oepsnestje was ook geen oepsnestje, maar zo omschreven omdat hij anders aan een te hoog puppyaantal per jaar komt. De fokker had namelijk gezegd dat de bouvier door de kennelspijlen heen gegaan was om zo de oude herder te dekken terwijl die in de kennel zat. Dit is echt onmogelijk want die spijlen zou de helft van de kop van de bouvier doorheen kunnen.
Ook wist hij spontaan niet meer wanneer ze geboren waren.

Ze waren superblij met mijn melding.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Jeetje wat goed zeg, dat ze er gelijk op af zijn gegaan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

BorisPP schreef:Hondenpolitie is net hier geweest. Ze hadden de man al langer in de gaten maar konden niet op het blote oog bewijzen vinden. Nu blijkt hij ook pups te hebben lopen zonder chip en de wormenkwestie duidt op verwaarlozing.
Boete kan (voor professionele fokkers) oplopen tot 19.400 euro zei de agent. Maar dat is afhankelijk van de rechter en de ernst. Maar met een klein bedragje zou hij er niet vanaf komen. Hij had beter alle hondjes kunnen chippen en ontwormen (over enting bij alle dieren is niet echt iets bekend maar dat is ook niet verplicht), dan was hij veel goedkoper uit geweest.

Het oepsnestje was ook geen oepsnestje, maar zo omschreven omdat hij anders aan een te hoog puppyaantal per jaar komt. De fokker had namelijk gezegd dat de bouvier door de kennelspijlen heen gegaan was om zo de oude herder te dekken terwijl die in de kennel zat. Dit is echt onmogelijk want die spijlen zou de helft van de kop van de bouvier doorheen kunnen.
Ook wist hij spontaan niet meer wanneer ze geboren waren.

Ze waren superblij met mijn melding.

Oke, ze waren ook niet gechipt?
Enten is volgens mij tegenwoordig ook verplicht. Bij de nieuwe wetgeving mbt chippen staat nl ook dat de pups na de vaccinatie minimaal 7 dagen bij de fokker moeten blijven.
bouvierpoedel
Zeer actief

Geloof het niet zo allemaal. Kun je iedere fokker wel ip de bon slingeren want de meeste puppen hebben wormen en 1maal bij de nieuwe baas moet je ook doorgaan met ontwormen.
Dat moest de hondenpolitie ,waarschijnlijk bedoel je de dierenpolitie ook maar van jou aannemen zonder bewijs want lijkt mij dat je die wormen niet hebt bewaart en ze hebben bij de fokker ook niet alle pups in de kont en darmen gekeken .
Dat er pups niet gechipt waren is volgens mij ook niet een boete waard want zolang ze niet verkocht zijn is er niets aan de hand .Evenals die oudere teef met nest of het aantal nesten wat die man heeft gehad is niet te beboeten lijkt mij.

ls dat zo is kunnen ze ook met alle gemak die fokschuren inlopen en de handel opdoeken.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Geloof het niet zo allemaal. Kun je iedere fokker wel ip de bon slingeren want de meeste puppen hebben wormen en 1maal bij de nieuwe baas moet je ook doorgaan met ontwormen.
Dat moest de hondenpolitie ,waarschijnlijk bedoel je de dierenpolitie ook maar van jou aannemen zonder bewijs want lijkt mij dat je die wormen niet hebt bewaart en ze hebben bij de fokker ook niet alle pups in de kont en darmen gekeken .
Dat er pups niet gechipt waren is volgens mij ook niet een boete waard want zolang ze niet verkocht zijn is er niets aan de hand .Evenals die oudere teef met nest of het aantal nesten wat die man heeft gehad is niet te beboeten lijkt mij.

ls dat zo is kunnen ze ook met alle gemak die fokschuren inlopen en de handel opdoeken.

Volgens mij moeten ze ook als ze nog niet verkocht zijn voor de 7 of 8 weken gechipt en geregistreerd zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief

crutz schreef:
bouvierpoedel schreef:Geloof het niet zo allemaal. Kun je iedere fokker wel ip de bon slingeren want de meeste puppen hebben wormen en 1maal bij de nieuwe baas moet je ook doorgaan met ontwormen.

Volgens mij moeten ze ook als ze nog niet verkocht zijn voor de 7 of 8 weken gechipt en geregistreerd zijn.
Dacht zolang ze bij de fokker zitten tot 9 weken de tijd.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bouvierpoedel schreef:
crutz schreef:

Dacht zolang ze bij de fokker zitten tot 9 weken de tijd.
Nee, elke pup moet voordat die 7 weken is gechipt zijn en aangemeld zijn bij een databank voordat die 8 weken is.

http://www.chipjedier.nl/3mz/verplicht- ... onden.html
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hoe gaat het nu eigenlijk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”